Kurzy

HV 68 Jak na hudebku

Lektor/ka kurzu
Mgr. Ivana Janovská
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
8473-7-267
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Obsah:

1.-2.hodina

Hudební hry, hry na tělo, rytmické hry. Propojení hudby, slova a pohybu. Didaktické postupy zaměřené na rozvoj rytmického cítění.

3.-4.hodina

Formy aktivního poslechu. Možnosti realizace poslechových skladeb tak, aby poslech nebyl nudnou složkou hudební výchovy.

5.-6.hodina

Orffův instrumentář, boomhackery (perkusní tyče)  a jejich využití ve skupinové výuce. Možnost práce s hudebním repertoárem formou úprav pro Orffovy nástroje a soustavu boomhackerů (perkusních tyčí). Ukázky nácviku skladeb formou hry, tedy bez nutnosti práce s notovým zápisem.

7.-8- hodina

Hudba jako prevence problémových jevů. Praktické možnosti využití.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 22.04.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

M 318 Praktické příklady z kombinatoriky, matematické pravděpodobnosti a statistiky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Polák
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
8473-7-267
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Zajímavé aplikační úlohy z kombinatoriky (kombinatorické pravidlo součinu a součtu, variace, kombinace,…), názorné ukázky – propojení teorie s realitou.

Zajímavé příklady z oblasti matematické pravděpodobnosti, názorné pokusy.

Náměty na statistická šetření a vyhodnocení dat v praxi.

Vizualizace dat nejen v prostředí MS Excel.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 23.04.2024, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 610 Sociální kompetence učitele v oblasti komunikace

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář rozvíjí komunikaci verbální, neverbální, formy práce s trémou, vliv komunikačního šumu a metody jeho eliminace (např. navracení porozumění). Téma komunikační chyby, fauly a obrana proti nim se zabývá lží, pomluvou, manipulací. Zahrnuje techniky přiměřeného prosazení práv a obrany před nespravedlivou kritikou. Seminář je doplněn nácvikem, ukázkami, kazuistikami z praxe lektorky, testem inventáře sociálního chování, na který navazuje téma forem asertivního chování v aktuální situaci. 

V rámci semináře lze zvolit prioritní témata: komunikace jako nástroj sladění kolektivu třídy, komunikace s rodiči žáků, vedení třídní schůzky, komunikační chyby, fauly, chyby percepce a jejich dopad na klima třídy, klima sborovny, vztahy učitel – rodič.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 24.04.2024, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

volných míst: 3
 objednat

TV 88 Aby tělocvik bavil i „nesporťáky“

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dita Culková, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
758/2023-7-32
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Méně tradiční metody v tělesné výchově, didaktické a pohybové hry, psychomotorické činnosti, organizace hodiny z pohledu řídících stylů a sociálně-interakčních forem, podpora motivace žáka a prostor pro sdílení. Konkrétně:

  • nabídka alternativ a dobré praxe pro jednotlivé části hodiny TV (rušná, průpravná, hlavní a závěrečná část),
  • emoční křivka - tělesná výchova jako zdroj emocí, žákova motivace v TV a jak ji podpořit,
  • pohybové hry a psychomotorické činnosti jako prostředek naplňování vzdělávacích cílů,
  • rozvoj tělesné zdatnosti a obratnosti herními formami – deskové a společenské hry jako součást cvičení na stanovištích a kruhového tréninku,
  • zpětná vazba v tělesné výchově – časově nenáročné techniky s využitím pohybu a těla,
  • prostor pro sdílení nezdarů, obav, otázek nebo naopak didaktických a metodických úspěchů.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 25.04.2024, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

volných míst: 5
 objednat

VV 113 Základy drátování – poctivé řemeslo

Lektor/ka kurzu
Karla Hátleová
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
21787/2022-4-687
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci si osvojí techniku drátování při výrobě hned několika projektů. Naučí se základy práce dráty při zvládnutí dvou základních technik drátování. První technikou bude šestiúhelníkový výplet a díky němu si každý vyrobí košík na ovoce. Další technikou bude šitá krajka, kterou lze oplétat nádoby, kamínky, vajíčka, nebo vytvářet ozdobné výplety. Obě techniky jsou jednoduché na zvládnutí a zároveň se jedná o skutečnou drátenickou dovednost.. V teoretické části semináře se účastníci dozvědí mnoho o druzích drátů a jejich vhodnosti použití, o technikách drátování vycházejících z tradičních postupů, o ošetření hotových výrobků a nebudou opomenuty ani informace o možnostech zajištění cenově dostupných materiálů v odpovídající kvalitě.. V praktické části si každý z účastníků vyrobí několik projektů dle podrobných instrukcí – krok za krokem s použitím nářadí a pomůcek. Hotové výrobky si účastníci mohou odnést domů. Technika drátování je vhodná k rozvíjení manuálních dovedností dětí, je cenově dostupná a výrobky zhotovené touto technikou jsou využitelné nejen jako dekorace a drobné dárky, ale mají i praktické využití.

 

  • Teorie – Seznámení s historií drátenictví, seznámení s materiály a pomůckami, vhodnosti jejich používání s ohledem na věkovou kategorii dětí a informace o možnosti zajištění materiálů pro práci s dětmi.
  • Teorie – seznámení s technikami drátování a postupy výroby jednotlivých projektů
  • Praktická část – výroba několika projektů krok za krokem. Zvládnutí přípravy drátů k práci, tvarování drátů pomocí nástrojů, techniky spojovací a výpletové.
  • Závěr – odpovědi na otázky, zhodnocení akce a sdílení nabytých zkušeností

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 16.05.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

3 200 Kč

 objednat

BI 148 Fyziologie člověka aneb jak pracuje naše tělo

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
8473-7-267
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

  1. Fyziologické principy (30 minut)
  2. Obecná neurofyziologie (30 minut)
  3. Fyziologie svalstva (30 minut)
  4. Přestávka 30 minut
  5. Fyziologie krve, oběh krve a lymfy (45 minut)
  6. Fyziologie imunitního systému (45 minut)
  7. Přestávka 30 minut
  8. Fyziologie dýchání (45 minut)
  9. Fyziologie trávení a vstřebávání (45 minut)
  10. Přestávka 30 minut
  11. Fyziologie vylučování (30 minut)
  12. Fyziologie žláz s vnitřní sekrecí (30 minut)
  13. Fyziologie rozmnožování (30 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 17.05.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 616 ADHD: vzdělávání žáků s poruchou pozornosti

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petra Vorlíčková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
8473-7-267
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci se dozvědí především praktické informace, které pomohou včasně rozpoznat projevy ADHD, dále díky nim dokážou upravit podmínky vzdělávání tak, aby se minimalizoval vliv negativních projevů dítěte na jeho školní výsledky a také na jeho zařazení v kolektivu.Účastníci uslyší příklady řešení konkrétních konfliktních a krizových situací.

  • Úvod – seznámení, vzájemná očekávání.
  • Definice pojmu, etiologie, vývojová stadia, vztah mezi SPU a SPCH.
  • Žádoucí ovlivnění ADHD  - (jak k dítěti přistupovat, realistická očekávání). 
  • Praktické rady do školy – začlenění do kolektivu, přístup k dítěti, vzájemná spolupráce.  Praktické rady v době online výuky
  • Asistent pedagoga – jeho pravomoc a povinnost, úloha ve třídě.
  • Prevence vzniku poruch chování u dětí s ADHD.  Relaxační techniky, představení metody biofeedbacku.
  • Praktická cvičení, modelové situace.
  • Kazuistiky dětí s ADHD.
  • Závěrečná reflexe, diskuze a otázky

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 22.05.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

M 313 Použití počítače/notebooku a telefonu v hodinách matematiky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Lukáš Javorek
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
758/2023-7-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář představí jednoduché a základní využití počítače, notebooku a telefonu  ve vyučovací hodině matematiky a v přípravě na výuku. V průběhu semináře si ukážeme možnosti jaké on-line nástroje zapojit do výuky matematiky, ukážeme si jaké programy/aplikace využít na PC/notebooku/telefonu a tipy na využití tabletu/telefonu ve výuce matematiky.

Dozvíte se, JAK ZAŘÍZENÍ OVLÁDAT, JAK ORGANIZOVAT TŘÍDU při práci s technologiemi. 

Modelově si představíme předinstalované aplikace  v tabletu/telefonu ODPOČET, ZÁZNAMNÍK, FOTOAPARÁT, QR ČTEČKA a jejich spojení s výukovými metodami.   (2h)

Další blok semináře představí některé VOLNĚ DOSTUPNÉ APLIKACE ale s nutností instalace. Předvedeme si online ORGANIZÉR VYUČOVACÍ HODINY vhodný pro interaktivní tabuli. Ukážeme si GENERÁTORY skládanek a kartiček, které usnadní práci a zatraktivní hodinu.   (2h)

Projdeme WEBOVÉ STRÁNKY a ONLINE NÁSTROJE využitelné při přípravě vyučovací hodiny. Zažijete si metodu SOLE a FLIPPED CLASSROOM ve spojení s tabletem nebo smartphonem.   (2h)

Podrobněji si představíme QUIZZIZ, VIRTUÁLNÍ TABULI, GRAFICKÝ TABLET, TARZII   (2h)

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 23.05.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 4
 objednat

Praha 10.06.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 360 Moderní metody a aktivity do výuky cizích jazyků

Lektor/ka kurzu
Mgr. Štěpán Braňka
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
BEZ AKREDITACE MŠMT
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář představuje moderní výukové metody, které napomohou učitelům aktivizovat své žáky a studenty. Klade si za cíl vybavit účastníky portfoliem metod, které budou po drobné modifikaci aplikovatelné právě v jejich předmětu. Každá z nabízených aktivit vychází z dlouholetých zkušeností lektorů a také je pevně zakotvena v současné strategii moderního vyučování. Metody se opírají o formativní hodnocení, responzivní výuku, ale také se soustředí na jednu podstatnou věc ve výuce – lidský faktor. Ačkoliv jsou metody situovány primárně na žáka, klademe si za cíl, abychom představili takové aktivity, které zásadně zpříjemní výuku i učitelům a budou respektovat jejich styl výuky.

Workshop mimo mnoha dalších metod nabídne například:

  • Tržiště Toto cvičení je realizováno prostřednictvím sledu striktně vymezených fází. Počet fází a jejich časové lhůty se různí v závislosti na tématu, složitosti daného materiálu a schopnostech žáků. Žáci pracují ve skupinách po třech (čtyři by již byli příliš). Každé skupině přidělte určitou část z daného tématu a poskytněte jim k této části zdrojové materiály (každý žák dostane jednu kopii). Materiál by měl být převážně textové povahy. Každé skupině dejte také jeden velký papír a tři fixy. Každá skupina je zodpovědná za určitou část tématu, následuje výměna znalostí jako na tržišti
  • Porazte učitele Učitel během výkladu (kreslení schématu, popisování funkce, vysvětlování gramatiky atd.) udělá záměrně například 3 chyby. Studenti budou předem upozorněni, že v následujících cca 10 minutách se objeví právě tento počet chyb. Kdo chybu odhalí si ji zapíše. Po výkladu se třída pokusí přijít, kde udělal učitel chybu.
  • Kouzelná krabička Učitel si s sebou po určitou dobu bude nosit nádobu, do které se budou ukládat veškeré nové a důležité poznatky z probírané látky. Každou další hodinu (fázi hodiny) začne tím, že z nádoby vylosuje informaci, kterou budou muset studenti ve dvojicích či ve skupinách probrat
  • Variace televizních pořadů  - V semináři ukážeme, jak lze do výuky implementovat televizní soutěže (5 proti 5, Na lovu, Chcete být milionářem, Riskuj atd.)
  • Tříbarevný test – Typický příklad aktivity, která je odpočinková především pro učitele, baví žáky a zároveň se žáci učí a přejímají odpovědnost za výuku. 

 

Seminář má za cíl seznámit účastníky s množstvím aktivit, které se jim jistě budou zdát zajímavé, aktivizující ale v některých případech třeba až příliš radikální. Proto bude v semináři dostatečný prostor pro diskuzi, aby se učitele zkusili sami zamyslet nad tím, jak konkrétní aktivity modifikovat, aby se jim hodily přímo do jejich výuky na konkrétní třídu.

Obsah vychází z publikací jako je např. Zavádění formativního hodnocení, Responzivní výuka, Co funguje ve třídě či Efektivní výukové nástroje pro učitele. Nedílnou součástí je také osobní zkušenost lektorů se zmíněnými aktivitami.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 24.05.2024, 10:30–17:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 337 Práce s chybou v českém jazyce

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
8473-7-267
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

úvodní zamyšlení nad chybou (30 min), úmyslná chyba učitele (20 min), oprava žákovské chyby (40 min), taháky (40 min), text učící (30 min), mnemotechnické pomůcky a legrace – Ladova malovaná frazeologie, vtipy vznikají chybným pochopením slov,… (50 min), to jsou možnosti, které dětem češtinu přiblíží. Budeme mluvit o nezvyklých způsobech opravování chyb (50 min), o vytváření korektur (30 min) i o tom, co může chyba způsobit a  proč je v učení tak důležitá ( 40 min), diskuze (30 min) .

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 28.5.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

FY 141 Nanomateriály

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
8473-7-267
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Během přednášky budou učitelé seznámeni se základními fenomény nanotechnologií a nanověd. Dále budou informováni o důležitosti celého tématu a to z hlediska jak aplikací, tak možných rizik. V další části dostanou návody na praktické pokusy a podle možností budou předvedeny konkrétní demonstrační experimenty nebo aspoň ukázány vzorky nanomateriálů. V závěru proběhne diskuse na dané téma se zaměřením na zpřístupnění atraktivního tématu studentům.

  • 1. hodina – seznámení s tématem
  • 2.-3. hodina – vybrané části teorie
  • 3.-5. hodina – praktické aplikace a rizika
  • 6.-7. hodina – experimenty a praktická výuka
  • 8. hodina – diskuse

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 30.05.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 341 Poezie a pět smyslů

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jarmila Sulovská
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Záměrem semináře je inspirovat učitele příklady, jak je možno netradičním způsobem seznamovat žáky s poezií. Na názorných ukázkách si prakticky vyzkoušejí, jak básnické texty působí na jednotlivé smysly i na více smyslů pohromadě. Zaměříme se i na humor a nonsens v poezii, na vazbu poezie s hudbou a vybrané písňové texty. Prakticky si vyzkoušíme možnosti práce s ilustrací a obrazem (grafická poezie, kaligramy) a možnosti rozvíjení fantazie žáků a jejich vlastní tvorby.  Zřetel bude brán na mezipředmětové vztahy.

Motivace a aktivizace dětských čtenářů. Vytváření čtenářského vkusu, smysl pro krásu jazyka. Rozvíjení estetického cítění – prožitkové vnímání.                                          0,5 h

Práce s texty, v nichž hraje významnou úlohu chuť a čich (J. Žáček, J. Dědeček, J. Havel, Z. Svěrák, J. Suchý aj.)

1 h

Poezie a hmatový vjem (např. J. Skácel, M. Lukešová aj.)

Vnímání poezie zrakem - grafická poezie, kaligramy, limerik, spojení obrazu a básně, ilustrace, rozvíjení představivosti při četbě básně

1 h

Poezie určená k hlasitému čtení, zhudebněná poezie, písňový text

Spojení více smyslů v jedné básni. Filmová podoba básnického díla aj.

1 h

Evaluace, sdílení zkušeností, závěr

            0,5 h

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 30.05.2024, 10:00–13:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

ZSV 78 Velmocenská politika, mezinárodní řád a bezpečnost světa: je válka v Evropě předzvěstí nastupujících chmurných vyhlídek, nebo i nadále budeme žít v podmínkách míru a vzájemného porozumění mezi národy?

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Frekventanti získají základní odborné znalosti o předpokladech, kontextech a důsledcích aktivit velmocenských států (velmocí) v široké perspektivě mezinárodní bezpečnosti a politiky

- Velmoc, řád a bezpečnost (konceptuální a teoretické vymezení mezinárodní politiky);

 

- Konflikt v mezinárodní politice (příčiny konfliktů a jejich prevence/řešení);

 

- Způsoby zachovávání a udržování míru (historicko-bezpečnostní exkurz);

 

- Vyzyvatelé bezpečnosti a řádu světa (modality konfliktnosti v 21. století).

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 03.06.2024, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

NJ 144 Co nabízí web učiteli němčiny

Lektor/ka kurzu
Mgr. Marek Bohuš, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
8473-7-267
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář představí rozličné internetové zdroje původu českého, německého, rakouského i švýcarského a odjinud. Jedná se o stránky určené pro učitele DaF ve světě, pro učitele němčiny jako mateřského jazyka a konečně nástroje pro výuku nezamýšlené, ale velmi dobře využitelné. Jejich obsahem jsou motivační materiály založené na obrazu, zvuku a textu, herní aktivity, lexikální vyhledávače a slovníky (výkladové, synonymní aj.), webové literární antologie, zásobníky výukových materiálů, portály pro jazykovou výuku předškolních dětí a jiné užitečné nástroje, které zatraktivní výuku a pomohou učiteli. Tyto nástroje nejsou určeny výhradně žákům, ale mají být také prostředkem proti syndromu vyhoření učitele.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 04.06.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

PP 578 Výchovný styl pedagoga dotváří pozitivní klima třídy. Jak na to?

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na výchovný styl pedagoga vedoucí k harmonizaci kolektivu třídy. Zahrnuje nástroje, metody, techniky (včetně motivačních) vedoucí ke zvolení efektivního výchovného stylu, který vede k minimalizaci rizikového chování žáků (odměny, tresty, metoda důsledků, inventář sociálního chování a jeho vyladění, typologie pedagoga, volba postojů při nevhodném chování žáků podle R. Dreikurse, prožitková pedagogika, prosociálnost ve školním kolektivu

  • Co je výchovný styl, k čemu slouží, z jakých modulů se skládá – teoretická část 1 hod.
  • Výchovný styl pedagoga v praxi – hra s dramatizací a kresbou, volné propojení účastníků  2 hod
  • Typologie pedagoga, malý auto test sociálního chování, volba osobního stylu  2  hod
  • Nevhodné chování žáků – jak reagovat, jak vyladit, diagnostika příčin 1,5 hod
  • Lepší je předcházet než řešit…. Co, kdy a jak …1,5 hod

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 05.06.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

VV 117 Méně tradiční výtvarné techniky a materiály

Lektor/ka kurzu
PhDr. Jana Skarlantová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
8473-7-267
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

1) Technika enkaustiky (malba  horkým barevným voskem) a její využití pro užitou tvorbu (novoročenky, kalendáře, blahopřání, záložky do knih, ilustrace textu apod.) - vlastní tvorba posluchačů

2) Tvorba masky z hliníkové fólie (alobalu) a její využití v literární, dramatické a výtvarné výchově. Tvorba posluchačů podle vlastního návrhu.

3) Plastika z elastické textilie (odpadový materiál-poškozené punčochové kalhoty), tvorba fantastické  pokrývky hlavy, tvorba prostorové plastiky - využití pro školní i mimoškolní činnost ( dramatická výchova)

4)Závěrečná interní výstava artefaktů s kolektivním hodnocením a didaktickými možnosti využití v pedagogické praxi

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 05.06.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 328 Literatura a film

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jarmila Sulovská
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28545/2022-6-863
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář vychází z požadavků na rozvoj estetické výchovy,  interdisciplinární vztahy a výchovu filmového diváka. Účastníci se seznámí s možnostmi, jak do hodin ČJL vhodně implantovat film, jeho hudební a výtvarnou součást a další umělecké prvky. Zaměřuje se na vnímání díla čtenářem a divákem. Pracovat se bude s různými literárními druhy, žánry a historickými obdobími. Bude provedena komparace vybraných literárních děl a filmů.

Podrobný rozpis:

  1. Vztah mezi verbálním a audiovizuálním uměním / literatura a film
  2. Vztah filmu k dalším uměleckým formám
  3. Motivační potenciál literatury a filmu
  4. Modely adaptace, adaptační teorie, druhy adaptačních postupů
  5. Analýza, interpretace a komparace literárního díla a jeho filmové adaptace
  6. Film a jeho výrazové prostředky
  7. Didaktické aplikace – scénář, vypravěč, postavy, hudba, zvuk, kamera, filmový plakát
  8. Komparace vybraných adaptací

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 06.06.2024, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

ZSV 77 Existence, úzkost, naděje. Uvedení do filosofie existence

Lektor/ka kurzu
Doc. Aleš Novák, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
BEZ AKREDITACE MŠMT
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seznámit formou přehledu a konkrétních textových dokladů s hlavními rysy a aktéry filosofie existence, jednoho z nejvlivnějších a nejatraktivnějších filosofických směrů 20. století, který je stále živý a inspirativní právě pro dnešní dobu.

  • Søren Kierkegaard, Pojem úzkosti: otec zakladatel filosofie existence (přednáška, 1 hod.)
  • Albert Camus, Mýtus o Sisyfovi: absurdita revolta jedince (přednáška, 1 hod.)
  • J. P. Sartre, Bytí a nicota: člověk je odsouzený ke svobodě (textový seminář, 1 hod.)
  • Gabriel Marcel: filosofie naděje (přednáška, 1 hod.)
  • Karl Jaspers, Mezní situace: jedinec v mezních situacích (textový seminář, 1 hod.)
  • Martin Heidegger, Bytí a čas: člověk je vržený rozvrh (přednáška, 1 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.06.2024, 9:30–14:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

ČJ 340 Výuka českého jazyka a literatury s využitím formativního hodnocení

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tomáš Ficza
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, učitel - metodik prevence, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz aplikuje poznatky formativního hodnocení na výuku českého jazyka a literatury. V první části kurzu se účastníci seznámí se základními prvky formativního hodnocení (zjistíme především, že formativní hodnocení není jen hodnocení, ale je to přístup k výuce). Dále si vybereme zajímavé aktivity, které lze aplikovat ve výuce českého jazyka, a to jak v mluvnici, stylistice, tak literatuře. V semináři si účastníci na vlastní kůži vyzkouší množství aktivit, které budou moci následně využít ve svých hodinách. Cílem je pomoci účastníkům se zaváděním formativního hodnocení do výuky češtiny, ale také ukázat, že mnoho učitelů již techniky formativního hodnocení využívá, aniž by to sami věděli.

  • Přivítání, představení konceptu semináře, úvod o formativním hodnocení (1 h)
  • Představení konkrétních metod formativního hodnocení, které lze využít ve výuce       (2,5 h)
  • Ukázka různých vyzkoušených aktivit do hodin mluvnice, stylistiky a literatury.  (4 h)
  • Závěrečná diskuze, sdílení dobré praxe, dotazy, ujasňování metodiky jednotlivých aktivit (1 h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 12.06.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZŠ 136 Metody a techniky dramatické výchovy

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28545/2022-6-863
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tvořivá dramatika jako kreativní prostředek rozvoje osobnosti dítěte 1 hodina

Struktura dramatické lekce 1 hodina

Metody a techniky dramatické výchovy a jejich využití při vzdělávání dětí a žáků 6 hodin praktická participativní část s prezentací her a činností

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 12.06.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ZŠ 135 Pohybové hry a aktivity v přírodě pro děti předškolního a mladšího školního věku (venku)

Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
28545/2022-6-863
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na rozvoj pohybových schopností a dovedností (lokomočních, manipulačních aj.) u dětí předškolního a mladšího školního věku. Tyto hry jsou situovány do venkovního prostředí (příroda, dětské hřiště, zahrada mateřské či základní školy). Seminář je založen na participaci všech účastníků, kteří se aktivně zapojí do nácviku pohybových her a aktivit v přírodě. Všechny prezentované hry a činnosti které jsou v praxi ověřeny a lze je zařadit do vzdělávací nabídky v mateřské škole a do vzdělávání na prvním stupni základní školy.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 13.06.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 339 Mluvím, mluvíš, mluvíme? – praktická rétorika

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jarmila Sulovská
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
6 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Účastníci se seznámí s vybranými dechovými a artikulačními cvičeními, která jsou nezbytným základem pro správné a srozumitelné vyjadřování. Prakticky si vyzkoušejí, jak tato cvičení se žáky provádět a jak rozvíjet jejich komunikační dovednosti. Pozornost bude věnována i obohacování slovní zásoby a možnostem spojení s průřezovým tématem mediální výchova.

  • Teoretický úvod. Kultura mluveného slova. Co budeme sledovat při mluveném projevu?
  • Dechová cvičení - nácvik
  • Artikulační cvičení, poslech nahrávek, nácvik
  • Jazykolamy a hry podporující obohacování slovní zásoby - nácvik
  • Řeč těla – nástin
  • Vlastní mluvený projev – jeho příprava a realizace, vazba na mediální výchovu
  • Umění jednat s lidmi
  • Evaluace, sdílení zkušeností, závěr

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 13.06.2024, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 050 Kč

 objednat

IT 43 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Během semináře budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity prezenční i distanční výuky a zvýšení motivace žáků i vyučujících. Zejména pak s aplikací Nearpod.

První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako hlavní prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnost nahlédnout do práce žáků a okamžitě jim poskytnout zpětnou vazbu. V další části si budou účastníci moci vyzkoušet vytvoření vlastní lekce a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využitím v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

  • Žák a motivace k výuce (45 minut)
  • Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
    • Seznámení s aplikací
    • Ukázka vzorové lekce
    • Popis funkcí
    • Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
  • Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
    • Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
    • Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
    • Seznámení s funkcí Reports
  • Nearpod a Google Slides (45 minut)
    • Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
  • Virtuální tabule a její využití (30 minut)
  • Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 14.06.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 348 Praktické a zábavné aktivity do hodin literatury k okamžitému použití.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tomáš Ficza
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, učitel - metodik prevence, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
6368/2022-4-234
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz se soustředí na konkrétní aktivity, které lze okamžitě využít v hodinách výuky literatury. Důraz je kladen na klasické metody jako volné psaní, myšlenkové mapy či čtení s předvídáním. V kurzu se ale účastníci také seznámí se zcela novými aktivitami, které propojují tradiční pedagogiku a zážitkovou pedagogiku. V semináři se podíváme na to, jak využít prvky dramatické výchovy, jak zapojit moderní technologie nebo jak udělat z hodiny zážitek (inovativní aktivity jako např. „tržiště“, „speed dating“ a mnoho dalších) Cílem kurzu je, aby si účastníci odnesli portfolio aktivit, které by mohli ihned druhý den zakomponovat do svých hodin. Aktivity jsou prověřené praxí a účastníci si jich velké množství vyzkouší na vlastní kůži.

  • Přivítání, představení konceptu semináře, diskuze o potřebách učitele literatury (30 min.)
  • Představování tradičnějších aktivit na textech, teoretické vysvětlení cvičení (2,5 h)
  • Představování zážitkových a inovativních metod, zapojení účastníků, aby si zkusili aktivity z pozice studenta (3-4 h)
  • Zapojení moderních technologií a prvků formativního hodnocení do hodin (2-3 h)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 20.06.2024, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

ČJ 326 Plavba po moři knih aneb Česká próza po roce 1989

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
758/2023-7-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář bude zaměřen na vývoj české prózy po listopadu 1989, kdy se otevřel široký prostor pro uměleckou tvorbu nejrůznějšího druhu. Účastníci semináře se seznámí s hlavními vývojovými tendencemi prózy uplynulých pětadvaceti let (např. autenticitní a postmodernistická literatura, historický román, próza s náboženskými a duchovními motivy, ženy v literatuře, konfrontace s „cizími“ etniky a kulturami apod.), bude informován o důležitých autorech tohoto období a nejvýznamnějších dílech. Výklad bude doplněn ukázkami z vybraných próz. Seminář přispívá k rozvoji čtenářské gramotnosti.

 

Vývojové fáze prózy po r. 1989

Postmodernismus

Autenticitní tendence

„Umění“ versus „komerce“

Náboženské a spirituální motivy

Historický román

Reflexe současných společenských problémů a „nová angažovanost“

Feminita a feminismus

Konfrontace s „cizím“

Čeští autoři v cizině

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 20.06.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

NJ 143 Dramapedagogika ve výuce němčiny

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Mazuchová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
758/2023-7-32
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto hravém semináři se blíže podíváme na prostředky dramatické výchovy a ukážeme si, jak je můžeme využít ve výuce němčiny – pantomimu, rolové a improvizační hry, práci s hlasem, s rekvizitami a další možnosti, které mohou němčinu udělat přístupnou i pro studenty, kteří jsou při klasické výuce spíše slabší či pasivnější. Tím, že studenti komunikují v určité roli, a ne sami za sebe, je pro ně často jednodušší se vyjádřit. Vyzkoušíme si celou řadu aktivit, s jejichž pomocí můžeme u studentů rozvíjet slovní zásobu, gramatiku, výslovnost, ale i psaní či mluvení, a zamyslíme se nad tím, jak studentům pomoci překonávat strach z chyb.

  • Nejprve se podíváme na naše zkušenosti s prostředky dramapedagogiky  (pantomimou, rolovými a improvizačními hrami, prací s hlasem a rekvizitami) a zamyslíme se nad tím, jak mohou aktivity vycházející z dramapedagogiky proces učení u studentů podpořit. (2 hod.)
  •  Vyzkoušíme si řadu aktivit a her, pomocí kterých můžeme pracovat s dynamikou skupiny, procvičovat gramatické struktury, výslovnost, slovní zásobu i plynulost mluveného projevu. (5 hod.)
  • Ukážeme si, jak můžeme studentům pomoci se do představovaných aktivit bez obav zapojit. (1 hod.)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 25.06.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace