Kurzy

Z 64 Globální mapa světa a významných regionů

Lektor/ka kurzu
Mgr. Petr Dvořák, Ph.D.
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ

1. část: Světová populace, migrace lidstva v mezinárodním měřítku, nerovnoměrné rozdělení HDP na obyvatele, nejvýznamnější producenti nafty a zemního plynu apod.

2. část: Ekologické problémy a ohrožené zóny biologické diverzity, scénáře možných klimatických změn, disponibilita sladké vody, hlavní náboženské konflikty apod.

3. část: Nejvýznamnější regiony – USA a Kanada, EU a Japonsko

4. část: Další významné mocnosti světa – Rusko, Čína, Indie, Brazílie

další informace

Praha 12.12.2017, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Z 67 Migrační krize a česká migrační a azylová politika

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Sociologicko-bezpečnostně-psychologický charakter semináře

  • představení migračních tras do EU, příčin migrace, selhání tzv. Dublinského systému
  • situace ČR, počty migrantů, žadatelů o azyl a mezinárodní ochranu, jejich sociální profil
  • vládní strategie migrační politiky
  • vyhodnocení bezpečnostních rizik migrace
  • radikalizace majoritní společnosti ve vztahu k cizincům
  • vyhodnocení rizik české muslimské komunity a krajně pravicové scény
  • indikátory radikalizace jednotlivce a jeho společenská nebezpečnost
  • případy první českých "teroristů"

další informace

Praha 08.12.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

D 70 Jak dnes učit antiku (a antické tradice)

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Kurs Jak dnes učit antiku (a antické tradice) předkládá pedagogům soudobý pohled na antiku i na rozmanité způsoby, jak antiku a antické tradice podat žákům a studentům. Seznámení účastníků s užitečnými studiemi i s novými vydáními, s příručkami a internetovými stránkami.

V rámci osmihodinového semináře bude nejprve shrnuto ustavující působení antiky na evropskou i světovou civilizaci. V následujících hodinách budou postupně probrány tyto okruhy:

Dějiny/Náboženství a mytologie/Literatura/Filosofie/ Lékařství a vědy/Hudba 

Z konkrétních témat např. : současné názory na vznik homérských básní; povaha athénské demokracie; působení sofistů; specifika a půvaby řecké mytologie;  svět helénismu; vazby mezi pohanskou antikou a křesťanstvím; Hippokratova Přísaha a sangvinici, flegmatici, cholerici a melancholici, atd.

Účastníci budou kromě výkladu seznámeni i s příručkami, užitečnými studiemi, s novými vydáními děl i s internetovými stránkami.

další informace

Praha 01.12.2017, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: 5
 objednat

TV 49 TV a zdraví (Zdravotně orientovaná cvičení v tělesné výchově)

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Marie Hronzová
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
158/2016-3-32
Cílová skupina
všichni pedagogičtí pracovníci

Základy patofyziologie hybnosti, charakteristika funkčních forem hybného systému. Nejčastější oslabení a jejich kompenzace. Základní a specifické didaktické formy ve zdravotní TV. Vyučovací zásady, postupy, metody.

Cvičení pro vyrovnání svalových dysbalancí. Cvičení protahovací, posilovací, dechová a relaxační, balanční a koordinační. Cvičení s náčiním a na nářadí v rámci ZTV. Charakteristika jednotlivých druhů oslabení: pohybového aparátu, kardiovaskulárního, respiračního, trávicího, nervového systému, oslabení smyslů, mentální a psychická oslabení a poruchy. Speciální cvičební metody a systémy. Specifika cvičení dětí.

další informace

Praha 5.1.2018, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

volných míst: 0
 objednat

PP 248 Co nás ve škole neučili, aneb efektivní metody a formy práce ve vyučování

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ

V semináři budou předvedeny originálně zpracované didaktické zkušenosti pedagogů z praxe, zahrnující různé oblasti vzdělávání, zaměřené na rozvoj čtenářské gramotnosti a efektivní učení.

Lektorka zároveň představí vlastní nové a obecně málo známé a frekventované formy a metody vyučování. V první části se lektor zaměří na obecnější principy metodiky a didaktiky (na praktických příkladech), na využití inovativních, aktivizujících metod, v druhé části pak na ukázky konkrétních možností, jak výuku vést a obohacovat o zajímavé prvky a činnosti.

Obsah:

Změny ve vzdělávání – kurikulární reforma, rozvoj klíčových kompetencí (kompetence pro život)

Čtenářská gramotnost: vyvození sedmi základních strategií čtenářské gramotnosti  

Obecná pedagogika – metody a formy práce, které rozvíjejí nejvíce klíčových kompetencí (vyvození) 

Model vzdělávání: E – U – R 

Inovativní a aktivizující metody a formy práce: prvky RWCT (včetně vyvození vhodných metod hodnocení – hodnotící teploměr, sluníčková metoda hodnocení…)                                

další informace

Praha 24.11.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 0
 objednat

PP 249 Alternativní formy práce se třídou

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé víceletých gymnázií

Pozitivní klima školy ovlivňuje způsob formování vztahů, rozhodování mladých lidí i vývoj jejich životních hodnot a postojů. Vytvoření pozitivního klimatu je závislé mimo jiné i na různých alternativních formách práce, které rozvíjejí vrozené předpoklady dítěte, učí ho vnímat život kolem sebe, porozumět mu a nacházet v něm uplatnění a uspokojení. Podstatnou součástí tohoto semináře jsou praktické návody vycházející z pedagogické psychologie.

Vzdělávací obsah:

  1. Klima školy, klima třídy – role učitele v inkluzivní třídě 
  2. Průřezové téma OSV, možnosti začlenění do výuky
  3. DIDAKTICKÉ HRY K TÝMOVÉ SPOLUPRÁCI, KOMUNIKACI, SEBEPOZNÁNÍ A SEBEPOJETÍ (SOUSTŘEDNÉ KRUHY, ŠPEJLE, RUCE-NOHY, GORDICKÝ UZEL, PÁN STROJŮ, SLEPÝ HAD, NAVIGÁTOR)

další informace

Praha 06.12.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 0
 objednat

PP 254 Rétorika v praxi – umět mluvit a jednat s lidmi

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jana Prošvicová
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
všichni pedagogičtí pracovníci

Co lidé v komunikaci upřednostňují, zdroje aktivit člověka, motivace, charakteristika mezilidské komunikace, jak vést dialog, technika řeči – jak dobře mluvit, empatie, aktivní naslouchání a jak vypadá aktivní posluchač, technika kladení otázek, prostředky komunikace, bariéry v komunikaci, kompliment, odpovídající neverbální komunikace, praktická cvičení.

další informace

Praha 24.11.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 0
 objednat

PP 260 Zvládání žáků s výchovnými problémy I. + II.

Lektor/ka kurzu
PhDr. Lenka Svobodová
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

JEDNÁ SE O CYKLUS DVOU SEMINÁŘŮ S CELKOVOU HODINOVOU DOTACÍ 16 VYUČOVACÍCH HODIN (2X8)

Počet problémových žáků neustále narůstá. Na učitele jsou kladeny stále vyšší nároky v oblasti výchovného působení, především při zvládání problémových žáků a stresových situací s nimi souvisejících. Seminář se skládá ze dvou na sebe navazujících částí. V první části se účastníci seznámí s příčinami problémového chování žáků a s možnostmi a hranicemi jeho ovlivnění, protože předpokladem úspěšného řešení problémového chování je hlubší porozumění příčinám. Stěžejní částí prvního semináře je také oblast prevence, tedy jak problémovému chování žáků předcházet, jak ho předvídat či eliminovat. Důležitou součástí práce s problémovými žáky je ale i práce s vlastními emocemi, jejichž zvládání se na úspěšnosti ovlivnění problému významně podílí. Na prvním semináři také učitelé dostanou podklady pro vyzkoušení v praxi, které budou v navazujícím semináři předmětem rozboru. Druhý seminář bude převážně praktický a bude úzce navazovat na část první. Účastníci se seznámí s konkrétními problémovými situacemi a variantami jejich řešení. Předmětem rozboru budou jak kazuistiky z praxe lektorky, tak i z praxe účastníků. Učitelé se také seznámí s technikami a strategiemi, které jsou chybné, dále jaká kázeňská opatření používat a v neposlední řadě také s tím, s kým při řešení problémového chování spolupracovat.

 

Osnova 1. Semináře (8 x 45 minut):

1.Problémový žák, problémové chování – definice, pojetí, různorodost

2.Příčiny problémového chování

3.Problémové chování žáka a třídní klima

4.Metodika – analýza problému/problémového chování

5.Komunikace s problémovým žákem

 

Osnova 2. Semináře (8 x 45 minut):

1.Možnosti ovlivnění problémového chování – prevence jako důležitý nástroj předcházení problémových situací

2.Možnosti ovlivnění problémového chování – reakce na konkrétní problémové situace, kazuistiky, příklady z praxe

3.Tlumení agresívních sklonů

4.Chybné a nefunkční strategie

5.Kázeňské metody a prostředky

6.Zvládání vlastních emocí, psychohygiena

 

Výklad – prezentace v MS Power Point, individuální práce, sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách, hraní rolí, zpětná vazba, reflexe provedených aktivit, diskuze, příklady z praxe, kazuistiky.

další informace

Praha 7.12.2017 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

3 120 Kč

volných míst: 0
 objednat

PP 262 Inkluzivní vzdělávání v teorii i praxi české školy

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2

  • Co je to integrace, co je to inkluze a co je společné vzdělávání? (Definiční vymezení pojmů, orientační přehled o porozumění procesům integrace a inkluze z různých hledisek)
  • Inkluzivní vzdělávání: jeho východiska, podstata, charakteristiky a legislativní opora (především s ohledem na současné trendy v českém vzdělávání i na zahraniční zkušenosti, praktické zkušenosti jsou vztahovány k aktuálně platné nejenom školské legislativě)
  • Příležitosti a rizika inkluze ve vzdělávání (představení a zhodnocení pozitivních i negativních argumentů pro volbu inkluzivního směru ve vzdělávání s podporou praktických zkušeností především s ohledem na konkrétní případy inkluzivního vzdělávání žáků s potřebou podpůrných opatření v běžných školách)
  • Podpůrná opatření v inkluzivním vzdělávání (představení legislativně vymezených a prakticky dostupných podpůrných opatření v inkluzivním vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami)
  • Plán pedagogické podpory, individuální vzdělávací plán a pedagogická asistence (účastníci se seznámí s využíváním PLPP/IVP a práce asistenta pedagoga jako nezbytných opor pro realizaci vzdělávání některých žáků se speciálními vzdělávacími potřebami)
  • Sociální vztahy, školní klima, kultura školy a komunitní prostředí inkluzivní školy (analýza sociálních aspektů inkluzivního vzdělávání v širším kontextu vztahů a postojů v prostředí školní třídy, celé školy, spolupráce školy s rodinou a také vnějších vztahů školy s místní komunitou)
  • Hodnocení inkluzivních parametrů školy: index inkluze (možnosti měřitelné evaluace úrovně inkluzivitiy ve školním vzdělávání, která může pomoci školám vytvářet skutečně inkluzivní prostředí otevřené pro všechny žáky bez rozdílu)

další informace

Praha 28.11.2017, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ČJ 166 Kreativní práce se současnou českou poezií

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
16616/2016-2-448
Cílová skupina
učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Kreativní interpretace vybraných básní tří současných českých autorů (P. Kolmačky. K. Rudčenkové a M. Děžinského), včetně seznámení s metodami tvůrčího psaní určenými k jejich intertextuální interpretaci (například: analogramy, clustering, mentální mapování, vnitřní monology, paralelní texty aj.). Doplňkem skupinové a individuální práce bude přehled doporučené literatury k dílčím tématům, která budou v rámci tvořivého a interpretačního procesu průběžně reflektována s ohledem na níže uvedené cíle. 

další informace

Praha 24.11.2017, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

 objednat

Che 62 Roztoky a výpočtové úlohy v chemii

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé víceletých gymnázií

Obsah:

Mezipředmětové vztahy. Rozdělení chemických výpočtů (tematické, metodické).  Základní veličiny v chemii. Výpočty z chemického vzorce. Roztoky. Vyjadřování složení roztoků. Hmotnostní zlomek. Látková koncentrace. Směšování a ředění roztoků. Modelové příklady. Metodické postupy. Základní a rozšiřující učivo.

další informace

Praha 07.12.2017, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

HV 29 Estetika multimédií: od umění k technologii a zpět

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Kurz bude vzhledem k historickému vývoji i povaze multimediálního umění vycházet z domény hudby (která řadě uměleckých směrů poskytuje východisko v podobě rozvinutého systému uspořádání materiálu v čase a prostoru). Předmětem semináře budou estetické teorie umělců, uměleckých hnutí a směrů 20. stol., ale i akademické toerie, které překračují hranice jednoho druhu umění (média), a to často na technologické bázi. Výsledkem je nový přístup k umění 20. století, který kombinuje rovinu uměleckou, estetickou a technologickou. Zároveň otevírá prostor k výkladu jevů jako jsou vztahy umění (resp. kultury) a masových médií (filmu, rozhlasu, televize) nebo nových médií (počítače, videoher).  

Předmětem semináře budou estetické teorie umělců a uměleckých hnutí a směrů 20. stol., ale i akademické toerie, které překračují hranice jednoho druhu umění (média), a to často na technologické bázi. Výsledkem je nový přístup k umění 20. století, který kombinuje rovinu uměleckou, estetickou a technologickou. Zároveň otevírá prostor k výkladu jevů jako jsou vztahy umění (resp. kultury) a masových médií (filmu, rozhlasu, televize) nebo nových médií (počítače, videoher).  

Osnova v bodech:

  • definice multimédií (multimedialita / multimodalita),
  • synestezie,
  • Gesamtkunstwerk R. Wagnera,
  • futuristické koncepce umění,
  • architektura jako multimediální forma,
  • sound art / radioart,
  • hudební film / videoklip,
  • filmová hudba / videoherní hudba.

další informace

Praha 04.12.2017, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

M 163 Využití počítače v matematice

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Počítač a jeho využití v matematice, matematické programy a jejich klasifikace, psaní matematického textu, programy:  Geogebra, Geonext, Graphmatica, wxMaxima a ukázky dalších možných, které jsou k dispozici zdarma. Zaměření samotné výuky na program Geogebra. Ukázky práce v různých programech a jejich využití ve výuce.

další informace

Praha 5.1.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 300 Kč

 objednat

ČJ 157 Současná česká literatura

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Budete schopni:

vytvořit typologii současné české prózy, poezie a dramatu;
generační proudy a významnější autorská seskupení současné české prózy a poezie;
orientovat se v estetických a poetických tendencích, inspiračních zdrojích, tématech současné české prózy, poezie a dramatu.

Získáte:

vhled do vnímání světa současné české poezie, prózy a dramatu;
předpoklady k literárněkritickému hodnocení současné české knižní produkce;
přehled o literárních autorských seskupeních podle generačního, poetologického a regionálního (ve smyslu původu a aktivity v prostoru) pohledu;
představu o tvárných, ale i netvárných liniích současné české knižní produkce;
obraz moderně a postmoderně orientované současné české literatury.

další informace

Praha 15.12.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: 0
 objednat

Praha 1.12.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ČJ 159 O stavbě českého slova a jak se o ní učí české děti

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé víceletých gymnázií

Osnova semináře:

Jak se Anička učí o stavbě slova
Posedlost kořenem slova
Jak funguje jazyk a jak nefungují jeho popisy v učebnicích
Co nám na sebe prozradí PAKŮŇ
„Sobí sekaná“ aneb co nám řekne kuchařská kniha, ale zamlčí učebnice českého jazyka
Trochu teorie: o syntagmatické stavbě slova
Trochu praxe: co je vlastně „uvnitř“ slova  a jak to poznat

další informace

Praha 08.12.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ČJ 162 Podoby současné světové literatury

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Kurz obsahuje část teoretickou (seznámení s vývojem současné světové literatury se zaměřením na prózu, představení významných autorů překládaných do češtiny) a praktickou (práce s vybranými texty a otázkami).

Budeme se věnovat dílu vlivných současných světových autorů, jež zasadíme do širšího společenského kontextu a do vztahu k české literatuře. Zaměříme se na v současnosti silné tendence překračování žánrových omezení a zpochybňování hranic mezi vysokým a nízkým v umění, na reinterpretaci mýtu v literatuře a na práci s fantastickým a iluzivním v současných vysoce ceněných textech.

Výběrový okruh autorů: David Mitchell, Markus Zusak, Timur Vermes, Margaret Atwoodová, Michel Faber, Salman Rushie, Edice Mýty, Johanna Sinisalo, Vladimir Sorokin, Haruki Murakami, Rjú Murakami, Kazuo Ishiguro, Jasutaka Cucui, Jü Chua, Mo Jen a další.

další informace

Praha 27.11.2017, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: 0
 objednat

ČJ 164 Jazykové hry v hodinách češtiny

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé víceletých gymnázií, vychovatelé ve školních družinách

  • úvodní hra
  • hry dlouhodobé
  • hry krátkodobé
  • hravá cvičení, jazykové hlavolamy, jazyková nej,...
  • hravé diktáty a zajímavé domácí úkoly
  • společenské jazykové hry a jejich úpravy
  • závěr

další informace

Praha 8.1.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 0
 objednat

AJ 175 Správná výslovnost a transkripce v anglickém jazyce do českých škol

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Účastníci semináře se nejprve seznámí se 44 fonémy v britské angličtině na základě fonémické tabulky (phonemic chart) od Adriana Underhilla a následně se s fonémy, které činí českým rodilým mluvčím problémy, pracuje jednotlivě. Pracuje se hned s několika moderními učebnicemi anglické výslovnosti, účastníci jsou v neustálém kontaktu s kvalitními nahrávkami od britských rodilých mluvčích a mají dostatek prostoru k procvičování. Účastníci se seznámí s užitečnými webovými stránkami, na kterých jsou volně dostupné další možnosti procvičování správné anglické výslovnosti. Nedílnou součástí semináře je procvičování transkripce, nejprve jednotlivých slov (a to především takových, která bývají českými rodilými mluvčími chybně vyslovována) a později celých vět. Transkripce se procvičuje nejen na základě psaného textu ale i diktátu, čímž se účastníci trénují v poslechu a tedy schopnosti být dobrými posluchači. Důraz je kladen také na další podstatné aspekty správné anglické výslovnosti, a těmi jsou slabé formy (weak forms) u funkčních slov (např. zájmen, předložek či spojek), vázání slov (linking), slovní a větný přízvuk a v neposlední řadě také základní intonační vzorce. Cílem je dosáhnout plynulé a vázané mluvy, v angličtině označované termínem 'connected speech'.

 

- seznámení s fonémickou tabulkou od Adriana Underhilla (phonemic chart) a následně procvičování fonémické transkripce jak na základě psaného textu tak diktátu

- analýza problematických fonémů v anglickém jazyce pro české rodilé mluvčí (např. ə, ɜː, æ, θ, ð, ŋ), nácvik jejich tvorby a následné procvičování za pomocí kvalitních nahrávek od anglických rodilých mluvčích a také online seminářů

- představení slabých forem u funkčních slov (weak forms) a jejich používání v mluvené angličtině + následné procvičování

- vázání slov (linking), konkrétně: 'consonant + vowel linking', 'linking r', 'linking j', linking w' a jejich procvičování (mimo jiné pomocí písně 'Human' od současného britského zpěváka 'Rag'n'Bone Man')

- slovní a větný přízvuk

- základní intonační vzorce

další informace

Praha 27.11.2017, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: 1
 objednat

AJ 176 Internet ve výuce angličtiny

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ

Seminář pro učitele angličtiny, v němž učitelé získají teoretické znalosti i množství praktických dovedností. Seznámení s webovými stránkami, které nabízejí množství materiálů pro výuku angličtiny, tvorba vlastních prezentací i interaktivních cvičení, která studenty zaujmou a motivují.

Účastníci budou seznámeni nejen s nejrůznějšími stránkami, kde najdou materiály vhodné pro výuku angličtiny, ale naučí se i vytvářet interaktivní cvičení a prezentace, aby tak mohli oživit a obohatit svou výuku a mohli studentům zadávat domácí úkoly, které se samy vyhodnotí, tudíž šetří práci učitelů. Účastníci budou pracovat s programy, které mohou pomoci ve výuce angličtiny a v motivování studentů k samostudiu.

Představení online platformy, kde budou mít účastníci uloženy všechny odkazy i ukázky cvičení, práce s online slovníky a webovým korpusem, web 2.0, seznámení s užitečnými stránkami pro výuku angličtiny, programy pro vlastní tvorbu cvičení, seznámení se stránkami určenými pro vlastní práci učitele a sebevzdělávání. Ukázky různých způsobů prezentace nového učiva.

V praktické části se účastníci naučí vytvářet testy, které se samy vyhodnocují, interaktivní cvičení k opakování slovní zásoby i gramatiky, ukážeme si též, jak upravovat pro vlastní potřeby cvičení vytvořená jinými učiteli, podíváme se na zdroje vhodné k aktivizaci a motivaci studentů, ale i určené pro vlastní práci a další sebevzdělávání učitelů, jako jsou speciální online slovníky a jazykový korpus. Vytvoření vlastního blogu a práce s ním, použití blogu ve výuce.

další informace

Praha 4.12.2017, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 0
 objednat

Praha 8.1.2018, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 2
 objednat

AJ 179a Angličtina: Strategie pro práci s dyslektiky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
158/2016-3-32
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2

V úvodu si shrneme poznatky o tom, jak se specifické poruchy učení projevují ve vyučovacím procesu a čím bychom mohli eliminovat nežádoucí dopady (organizace a management třídy). Nastíníme aktivity, vedoucí ke kvalitnějšímu a efektivnějšímu čtení s porozuměním, probereme si techniky správného psaní s autonomní kontrolou, prodiskutujeme kritéria hodnocení žáků se SPU. Ukážeme si fungující techniky, jak zaměřit pozornost dyslektiků k soustředěné práci a jak ji udržet ji po určitou dobu (manipulační hry, mnemotechnické pomůcky, pohybové aktivity, poslechové hry, kartičky, slovní hříčky). Součástí kurzu bude i diskuzní platforma, kde si účastníci budou moci vyměnit poznatky ze své vlastní praxe.

 

Obsah:

Specifikace poruch učení, které ovlivňují vzdělávací proces v cizím jazyce 

Optimální podmínky pro rozvoj žáka se SPU v prostředí školní třídy

Čtenářské techniky, čtecí návyky, práce s textem

Psaní a kontrola ravopisu v cizm jazyce

Hodnocení výsledků práce žáka se SPU

Příklady dobré praxe – diskuze

Závěr, diskuze a shrnutí

další informace

Praha 11.12.2017, 10:00–13:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

780 Kč

volných míst: 0
 objednat

AJ 180 Pestrobarevnost hlavního proudu současné americké literatury

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií

Tradičně byl hlavní proud současné a moderní americké literatury bílý a literární produkce menšin byla pro literární kritiky a historiky spíše marginálním doplněním, jakousi „poznámkou pod čarou“. To se během desetiletí hnutí za občanská a lidská práva šedesátých let 20. století začalo dramaticky měnit a literatura menšinových autorů dnes vlastně nejúplněji zaznamenává a vyhodnocuje problematiku americké kulturní identity a složité procesy asimilace nebo integrace. V posledních třech/čtyřech desetiletích etničtí autoři jsou překvapivě „nejameričtější“, což potvrzují úspěšné romány a povídky autorů afroamerických (Terry McMillanová, Percival Everett, Charles Johnson), židovských (Philip Roth, Cynthia Ozicková, Nathan Englander), azijsko-amerických (Maxine Hong Kingstonová, Amy Tanová, Jhumpa Lahiriová, Bharati Mukherjee)ová) chicanská (Luis Valdez, Sondra Cisnerosová), původních indiánských národů (Louise Erdrichova, Marmon Leslie Silková) a dalších. Zřejmě se tato změněná situace odráží i v evropském pohledu na americkou literaturu, když se podíváme na americké nositele Nobbelovy ceny za literatu – posledním bílým Američanem takto oceněným byl John Steinbeck. Od té doby to byli autoři menšinoví – od J. B. Singera po Toni Morrisonovou a nejnověji  - Boba Dylana.   

Kromě přednáškového výkladu se bude v semináři pracovat s vybranými texty, které účastníci obdrží předem, aby se s nimi seznámili. Vybrané texty budou ilustrovat složitost procesu asimilace a integrace ve stále kulturně (etnicky a rasově) různobarevnější americké společnosti. Obecně jde o téma, které se stává stále aktuálnější i pro Evropu a evropské země, včetně naší.

další informace

Praha 30.11.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: 0
 objednat

NJ 96 Co nabízí web učiteli němčiny

Lektor/ka kurzu
Mgr. Marek Bohuš, Ph.D.
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Seminář představí rozličné internetové zdroje původu českého, německého, rakouského i švýcarského a odjinud. Jedná se o stránky určené pro učitele DaF ve světě, pro učitele němčiny jako mateřského jazyka a konečně nástroje pro výuku nezamýšlené, ale velmi dobře využitelné. Jejich obsahem jsou motivační materiály založené na obrazu, zvuku a textu, herní aktivity, lexikální vyhledávače a slovníky (výkladové, synonymní aj.), webové literární antologie, zásobníky výukových materiálů, portály pro jazykovou výuku předškolních dětí a jiné užitečné nástroje, které zatraktivní výuku a pomohou učiteli. Tyto nástroje nejsou určeny výhradně žákům, ale mají být také prostředkem proti syndromu vyhoření učitele.

další informace

Praha 27.11.2017, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: 0
 objednat

NJ 97 Wortschatz einmal anders

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Seminář nabídne celou škálu metodických postupů pro práci se slovní zásobou v oboru němčina jako (další) cizí jazyk. V průběhu semináře se budeme věnovat všem fázím práce s lexikem ( od prezentace až po aplikaci a kontrolní fázi), každou z nich si vyjasníme a  společně vyzkoušíme konkrétní postupy, které lze v dané fázi efektivně aplikovat. Po každém metodickém postupu bude následovat malá analýza slabých a silných stránek daného postupu.

Obsah akce:

- krýtký teoretický vstup do problematiky práce se slocní zásobou

- prezentace a praktická aplikace různých metodických postupů ( převážněna jazykové úrovni A1, A2, B1, výjimečně B2) pro práci se slovní zásobou ve všech fázích práce se slovní zásobou ( i v souvislostech s rozvojem řečových dovedností)

- analýzy realizovaných metod a diskuse o možnostech jejicj případných modifikací

 

další informace

Praha 05.12.2017, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

M 164 O Achilleovi a želvě, Fibonacciho králících a Velkém třesku

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Seminář klade za cíl seznámit posluchače s číslem, které ovlivnilo umění a architekturu a lze se s ním setkat dokonce i v přírodě. Zlatý řez bude zapsán v různých podobách s využitím nekonečných rozvojů, geometrických konstrukcí a Fibonacciho posloupnosti. Diskutujeme vztah Fibonacciho čísel k Pascalovu trojúhelníku, Ludolfovu číslu a desetinným zlomkům. Dále se věnujme užití posloupností v kombinatorice, součtu nekonečné řady – aplikace na řady nejen geometrické, paradoxu zvanému Achilleus a želva, harmonické řadě a jejím pozoruhodným vlastnostem.

další informace

Praha 11.12.2017, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

M 166 Řešení úloh ve vyučování matematice se zaměřením na využití „neškolských strategií“

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

​Seminář je věnován řešení úloh ve vyučování matematice. Řešení úloh je ukazatelem stavu porozumění myšlenkám, se kterými se žáci seznamují. Dovednost řešit úlohy se rychle zvětšuje, když řešitel získává nové zkušenosti s touto činností. Úlohy pomáhají řešitelům rozhodnout, které předchozí znalosti lze aplikovat v nové situaci, jakou roli tato znalost hraje, která znalost je neužitečná nebo dokonce chybná a stává se překážkou pro další rozvoj jejich znalostí a dovedností. Jak může učitel zjistit, zda žák učivu porozuměl? Jednou z možností je žákova schopnost přicházet s novými, originálními řešitelskými postupy při řešení nové úlohy. V semináři se účastníci seznámí s  heuristickými strategiemi vhodnými pro řešení mnoha úloh v matematice na 2. a 3. stupni a budou mít možnost vyzkoušet si jejich využití na konkrétních úlohách.

  • Význam řešení úloh pro vyučování matematice (0,5 hodiny)
  • Kultura řešení úloh žáky (1 hodina)
  • Řešení úloh s využitím vizualizace, heuristických strategií (0,5,hodiny)
  • Heuristické strategie vhodné pro využití žáky 2. stupně ZŠ a SŠ (2,5 hodiny)
  • Přednosti a možná úskalí využití heuristických strategií žáky (1 hodina)

Řešení vybraných úloh pomocí heuristických i standardních školských strategií (2,5 hodiny)

další informace

Praha 06.12.2017, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

M 167 Algebra tiles – Mnohočleny jako stavebnice

Lektor/ka kurzu
Mgr. Zuzana Pavelková
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií

Výrazy s proměnnými se dají učit snadno a zábavě. Algebra tiles je jako stavebnice, kde jednotlivé členy výrazu jsou reprezentovány geometricky. Poté, co studenty seznámíte se základními principy práce s pomůckou, mohou sami objevovat princip sčítání a odčítání mnohočlenů, pravidlo distributivity, vytýkání, rozklad na součin a vzorce pro druhou mocninu dvojčlenu. Z matematických úloh se stávají hlavolamy, jejichž řešení přináší studentům radost z objevování. Algebra tiles se také dají využít pro výuku lineárních a kvadratických rovnic.

další informace

Praha 15.1.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 5
 objednat

Bi 54 AKTIVIZAČNÍ METODY VE VÝUCE BIOLOGIE

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Seznámení účastníků

Informační rámeček: Aktivizační metody, jejich rozdělení a cíle  

Hry – neinterakční, interakční

Výukové kvízy (Riskuj, Bingo, Kufr, AZ kvíz)

Skupinové úkoly

Inscenační metody – ukázka

Bonus: vytváření mentálních map

Shrnutí, diskuse, závěr  

další informace

Praha 01.12.2017, 10:00–18:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: 2
 objednat

AJ 183 I know English, but I never speak it

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ

Náměty, jak rozvíjet komunikativní i poslechové dovednosti – formulace účelu, specifikace úlohy, dodání důvěry. Ukázky činností se studenty. Přizpůsobení materiálu pro úroveň studentů. Zpětná vazba na návrhy účastníků semináře. Vymezení role poslechu s porozuměním jako receptivní řečové dovednosti v procesu rozvoje komunikativní kompetence žáků. Zdůraznění aspektu autentičnosti jazyka při formování řečové dovednosti.

Prezentace řady aktivit, které podporují pozorovací a paměťové dovednosti, napomáhají k trénování koncentrace, trpělivosti. Rozvoj komunikační a sociálních dovedností. Seminář nabízí přehled motivačních činností,které lze zařadit do jazykového vyučování a tím lépe dosáhnout stanovených výukových cílů -  uplatnění osvojené slovní zásoby a správně osvojených gramatických znalosti. Prezentované aktivity zahrnují jednoduché hry určené k procvičování slovní zásoby.

další informace

Praha 8.12.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: 0
 objednat

AJ 184 Presenting New Vocabulary

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií

Aktivity, které se soustředí na prezentaci nové slovní zásoby, analýza činnosti podle jejího cíle – aspekt významu, kolokace, aktivní vs. receptivní slovní zásoba, návrhy různých činností pro prezentaci nové slovní zásoby, audiovizuální pomůcky, textové pomůcky, světová znalost, zpětná vazba na návrhy účastníků, diskuze. Seminář bude veden v angličtině

další informace

Praha 24.11.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: 7
 objednat

Z 68 KONFLIKTY A PROBLÉMOVÉ OBLASTI SOUČASNÉHO SVĚTA

Lektor/ka kurzu
RNDr. Libor Jelen, Ph.D.
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
158/2016-3-32
Cílová skupina
učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Seminář je zaměřen na prohloubení přehledu a orientace v aktuálním dění ve světě – jeho problémových oblastech a konfliktech a nedávné minulosti. Obecný a systematický pohled na problematiku (aktuální rizikové přírodní i společenské procesy, obecné příčiny a důsledky rizikových jevů a událostí, interakce přírodních a společenských problémů, vnímání a klasifikace rizik, typologie problémových oblastí a konfliktů) bude vystřídán přiblížením vybraných konfliktů v jednotlivých oblastech světa: Evropy, postsovětského prostoru, islámského regionu (terorismus, Blízký východ), indického subkontinentu, jihovýchodní a východní Asie, Latinské Ameriky a subsaharské Afriky. Důraz je přitom kladen na vidění problematiky v širších globálních a historických souvislostech, analýzu příčin a diskusi rizik budoucího vývoje. Závěr se věnuje významu znalosti aktuálního dění ve světě a možnostem aplikace této látky ve výuce na ZŠ a SŠ.

další informace

Praha 29.11.2017, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

volných míst: 0
 objednat

Praha 14.12.2017, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

 objednat

PP 281 Poruchy chování u dětí a dospívajících

Lektor/ka kurzu
Mgr. Bohdana Richterová
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, vychovatelé ve školních družinách

Poruchy chování u dětí mladšího školního věku (pro pedagogy 1. stupně základních škol, vychovatelé ve družinách a školních klubech)

Vymezení pojmu porucha chování. 

a) Typy poruch chování v dětském věku (mladší školní věk). Vzdor, negativismus, poutání pozornosti, školní fobie. 

b) Klasifikace poruch chování dle různých kritérií (MKN,.

c) Etiologie poruch chování.

d ) Hyperkinetické poruchy ve vztahu k poruchám chování ( Primární a sekundární příznaky. Vztah specifických poruch chování a poruch chování, prevence vzniku.)

e) Možné příčiny poruch chování v dětském věku

f) Diagnostická doporučení pro posouzení poruch chování

g) Sociální význam poruch chování

h)Speciálně pedagogický přístup k poruchám chování, možnosti nápravy. 

ch) Typy poruch chování v dětském věku (starší školní věk). Krádeže, lhaní ( příčiny, druhy) záškoláctví, školní fobie ( speciálně pedagogický přístup, výchovná opatření) možnosti nápravy.

  Další poruchy chování:

a)Útěky a toulání. 

b)Poruchy chování podle stupně společenské závažnosti

           c) Agrese, agresivita:  Druhy, příčiny, projevy, speciálně pedagogický přístup, výchovná opatření, možnosti nápravy.

d) Sociální postavení oběti.

Šikana. Protagonisté šikany a jejich znaky

Odborné poradenství pro rodinu pro rodiny s dětmi s poruchou chování (SVP, sociálně aktivizační služby, psychologické poradenství…)

Spolupráce školy s orgánem sociálně právní ochrany dětí při řešení závažných projevů poruch chování u nezletilých.

Represivní opatření- typy ústavní výchovy v ČR, aktuální přístupy k nařizování ústavní výchovy v ČR

další informace

Praha 22.2.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 279 Zvládání námitek a jednání v obtížných situacích ve škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Rudolf Hadrava
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
15358/2015-1-439
Cílová skupina
všichni pedagogičtí pracovníci

  • Typy obtížných situací mezi žáky a učitely a jejich příčiny
  • Identifikace konkrétních obtížných situací z praxe účastníků
  • Nástroje efektivního řešení obtížných situací
  • Typologie obtížných lidí a jak s nimi jednat
  • Kontrola emocí
  • Empatie a zvládání námitek
  • Strategie zvládání konfliktních situací
  • Asertivita – jeden z nástrojů při řešení obtížných situací

další informace

Praha 14.12.2017, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

volných míst: 0
 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace