Kurzy

M 168 Dyskalkulický žák na druhém stupni základní školy

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5969/2017-3-299
Počet vyučovacích hodin
6

Dyskalkulie jako vývojová porucha učení, její klasifikace. Další příčiny poruch učení v matematice. Problematika přechodu žáků s dyskalkulií na druhý stupeň ZŠ. Analýza příčin problémů v matematice, individuální přístup ke každému žáku. Důležitost okamžité a konkrétní pomoci v daném učivu.  Metody práce s dětmi s problémy v matematice. Význam "AHA" efektu.Individuální plán a reedukační cvičení, pracovní listy a pomůcky.

další informace

Praha 28.2.2018, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

 objednat

M 171 Práce s chybou ve vyučování matematice

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Práce učitele s chybou je jedním z důležitých témat souvisejících se změnami v českém školství. Seminář o nezdaru, chybě a překážkách ve vyučování matematice seznamuje se základními pohledy na tyto pojmy důležitými jak pro školu, tak i v běžném životě. Kromě charakteristik a klasifikace jednotlivých pojmů je velká pozornost věnována také práci učitele s chybou a překážkou a možnostem jejich odstraňování. Seminář obsahuje řadu ilustrujících příkladů, které si kladou za cíl usnadnit účastníkům porozumění myšlenkám, které jsou v semináři diskutovány. Příklady jsou voleny hlavně z oblasti matematiky pro 2. stupeň ZŠ.

další informace

Praha 21.3.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

M 172 Rozvoj funkčního myšlení studentů ve výuce matematiky na střední škole

Cílová skupina
učitelé SOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22820/2017-3-829
Počet vyučovacích hodin
8

Na seminářích budou prezentovány konkrétní problémy, úlohy a podněty vhodné k motivaci, ilustraci či procvičení základních pojmů tématu Funkce ve výuce matematiky na základní či střední škole a především k rozvoji funkčního myšlení. Na seminářích budou účastníkům zdarma poskytnuty příslušné úlohy a pracovní listy pro žáky.  Sady úloh nesou názvy Naplňování nádob, Obsahy obrazců a Závodní okruhy. Jejich cílem je rozvíjet schopnost vnímat reálné děje z okolního světa jako závislosti, umět je popsat, sestavovat grafy, tabulky či předpisy těchto závislostí a interpretovat naopak grafy dané.

další informace

Praha 27.02.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

M 173 Rozvoj funkčního myšlení žáků ve výuce matematiky na základní škole

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2
Kurz akreditován MŠMT pod č.
7481/2015-2-243
Počet vyučovacích hodin
4

Na seminářích budou prezentovány konkrétní problémy, úlohy a podněty vhodné k motivaci, ilustraci či procvičení základních pojmů tématu Funkce ve výuce matematiky na základní či střední škole a především k rozvoji funkčního myšlení. Na seminářích budou účastníkům zdarma poskytnuty příslušné úlohy a pracovní listy pro žáky.  Sady úloh nesou názvy Naplňování nádob, Obsahy obrazců a Závodní okruhy. Jejich cílem je rozvíjet schopnost vnímat reálné děje z okolního světa jako závislosti, umět je popsat, sestavovat grafy, tabulky či předpisy těchto závislostí a interpretovat naopak grafy dané. Další sady obsahují úlohy ekonomického charakteru. Žáci v nich vybírají nejvhodnější tarif pro svůj mobil, platby za elektrickou energii, řeší otázku poštovného, spotřebu automobilu či povinné ručení.

další informace

Praha 06.03.2018, 10:00–13:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

780 Kč

 objednat

ZŠ 73 Osvědčilo se v hodinách matematiky (a také: Aby dobré nápady nezapadaly)

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22820/2017-3-829
Počet vyučovacích hodin
8

O některých možnostech zvyšování kultury numerického počítání (nácvik numerace, pamětné osvojování početních operací) prostřednictvím didaktických her.

Hry specifické a nespecifické, individuální a skupinové, didaktické hry s podílem náhody.

Didaktické hry umožňující naplnění požadavku „v každé hodině si má učitel najít tzv. čas pro sebe“. Soutěže (nejen pro nejlepší počtáře). Ukázky k jednotlivým okruhům formou dílny (vlastní prožitek: motivace, pochopení pravidel, eventuálně diskuse. Číslo nás probudí, Prstová kalkulačka, Telefonní ústředna, Kolik desítek, Číselný trojúhelník, Domečky, Vajíčka, Početní hvězdice, Bingo – bongo, Postav věž, Matematické loto speciál, Pokryj destičku, Jízdenky, Vlaštovky, Piškvorky aj.

A co se osvědčilo Vám? Diskuse, výměna zkušeností

další informace

Praha 26.04.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

M 175 KOMBINATORIKA JAK JI MOŽNÁ NEZNÁME

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2
Kurz akreditován MŠMT pod č.
12475/2017-2-556
Počet vyučovacích hodin
8

Obsah akce: Kombinatorika hraje v rozvoji matematického myšlení výraznou roli. Její význam je zejména v rozvoji logického myšlení a obecných kombinačních schopností, v neposlední řadě ji lze považovat za základ pro řešení různých pravděpodobnostních problémů. Kombinatorické úlohy se často vyskytují v různých matematických soutěžích již na nižším stupni základních škol, následně pak v matematických olympiádách. Na druhém stupni nespecializovaných základních škol se kombinatorické úlohy řeší pouze intuitivně, úsudkem nebo dosazováním hodnot bez použití vzorců a obecných kombinatorických pravidel.

Kombinatorických metod se používá při řešení celé řady reálných problémů (např. při sestavování jízdního řádu, při vypracování plánu výroby a realizace produkce). Existuje řada spojení mezi kombinatorikou a úlohami lineárního programování, statistiky atd. Kombinatoriky se používá při sestavování a luštění šifer a pro řešení dalších problémů teorie informace.

Seminář je zaměřen na rozvoj schopností žáků řešit kombinatorické problémy. Cílem je přiblížení problematiky široké veřejnosti, zejména pak učitelům, aby mohli systematicky rozvíjet kombinatorické myšlení žáků. Snahou je řešit úlohy bez využití základních kombinatorických vztahů pomocí různých řešitelských strategií.

Seminář je rozdělen do následujících částí:

  1. Úvod - KOMBINATORIKA v historických souvislostech.
  2. Kategorizace kombinatorických úloh/problémů.
  3. Rozdělení řešitelských strategií vhodných pro řešení kombinatorických problémů.
  4. Vzorová řešení zadaných problémů.
  5. Ukázka elektronického zpracování úloh s využitím SMART Board a využití při výuce.
  6. Předložení souboru aktivizujících činností a her - praktická realizace účastníky kurzu.
  7. Závěr.

další informace

Praha 20.03.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

M 178 Geogebra II. (Využití počítačů v matematice II.)

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Seminář navazuje na seminář Využití počítačů v matematice, ve kterém se účastníci naučili základům práce v programu Geogebra. Seminář má tyto základy rozšířit. Je určen i všem, kteří mají alespoň základní znalost programu Geogebra.

Obsah:

Opakování, instalace, možnosti programu Geogebra (0,5h)

Konstrukční úlohy, práce s posuvníky, textem, postupem konstrukce a krokováním konstrukce (1,5h)

Možnosti zobrazení výsledné práce, html aplet (0,5h)

Změna nastavení, možnosti panelu nástrojů, nový nástroj (0,5h)

Funkce, základy skriptování, jazyka LateX (1,5h)

Možnosti druhé nákresny, vstupní pole (1h)

CAS (1h)

Tabulky a statistika (0,5h)

Řešení obtížnějších příkladů (1h)

další informace

Praha 20.04.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 0
 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace