Kurzy

VV 75 Expresivní metody vizuálního sebevyjadřování v pubertě a v adolescenci

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
všichni pedagogičtí pracovníci

Expresivita je zdrojem pedagogické motivace a podmínkou osobních projevů žáků a studentů. Seminář je zaměřen na seznámení s hlavním principy expresívních vyjádření a dále na realizaci praktických etud a návrhů projektů s expresivními obsahy.  Účastníkům bude předložena obrazová dokumentace z již realizovaných expresívních workshopů a budou jim nabídnuty techniky navozující a využivající expresívních vyjádření u různých věkových skupin žáků a studentů.  

Obsah akce:

Expresívní techniky ve výtvarném vzdělávání a v arteterapii. Zdroje expresivity, projevy expresivity v bodyartu a v intermediálních a plošných vyjádřeních. Odborná literatura a internetové zdroje, obrazová dokumentace z archivu lektorky. 

Expresivita - definice a příklady z umění. 

Expresívní techniky senzibilizující, narativní, intermediální a rozšiřující mezioborové. Praktická cvičení a názorné ukázky.

další informace

Brno 18.10.2017, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 268 Žák s potřebou podpůrných opatření – podpůrná opatření 2. – 5. stupně

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé víceletých gymnázií

Legislativní změny (Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) ve znění zákona č. 82/2015 Sb. a vyhláška č. 27/2016 o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných) přinášejí do škol nové požadavky a postupy ředitelů a učitelů při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Seminář nabídne účastníkům ucelený přehled podpůrných opatření
a východiska pro práci s žákem s 2.- 5. stupněm podpůrných opatření, včetně individuálního vzdělávacího plánu

Témata:

  1. Seznámení s novelou školského zákona - zákonem č. 82/2015 Sb., zejména s § 16, 17, 18 a 19 a dalšími ustanoveními s přímou souvislostí s prováděcími předpisy zejména s vyhláškou č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, doporučení ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, formuláře  (45 min)
  2. Přehled podpůrných opatření – druhy, stupně (45 min)
  3. Podpůrná opatření 2. - 5. stupně – metody a formy práce, hodnocení žáka, spolupráce učitelů (45 min)
  4. Předmět speciální pedagogické péče, pedagogická intervence v ŠVP, Individuální vzdělávací plán – obsah, k čemu slouží, vyhodnocování (45 min)
  5. Asistent pedagoga – role, pracovní náplň, komunikace s učitelem (45 min)
  6. Vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných (45 min)

další informace

Brno 03.11.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

D 70 Jak dnes učit antiku (a antické tradice)

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Kurs Jak dnes učit antiku (a antické tradice) předkládá pedagogům soudobý pohled na antiku i na rozmanité způsoby, jak antiku a antické tradice podat žákům a studentům. Seznámení účastníků s užitečnými studiemi i s novými vydáními, s příručkami a internetovými stránkami.

V rámci osmihodinového semináře bude nejprve shrnuto ustavující působení antiky na evropskou i světovou civilizaci. V následujících hodinách budou postupně probrány tyto okruhy:

Dějiny/Náboženství a mytologie/Literatura/Filosofie/ Lékařství a vědy/Hudba 

Z konkrétních témat např. : současné názory na vznik homérských básní; povaha athénské demokracie; působení sofistů; specifika a půvaby řecké mytologie;  svět helénismu; vazby mezi pohanskou antikou a křesťanstvím; Hippokratova Přísaha a sangvinici, flegmatici, cholerici a melancholici, atd.

Účastníci budou kromě výkladu seznámeni i s příručkami, užitečnými studiemi, s novými vydáními děl i s internetovými stránkami.

další informace

Brno 10.11.2017, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

TV 45 Jóga jako nástroj uzdravení I.

Lektor/ka kurzu
Ing. Miroslav Kunt, Ph.D.
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
všichni pedagogičtí pracovníci

Na semináři bude účastníkům teoreticky představena jóga a její uzdravující účinky na lidský organismus. Prakticky budou představeny nejdůležitější ásany a vysvětleno jejich správné provedení, které směřuje organismus ke stavu zdraví. Během semináře budou také probrány základní principy získání a udržení zdraví.

další informace

Brno 18.10.2017, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

TV 46 Jóga jako nástroj uzdravení II.

Lektor/ka kurzu
Ing. Miroslav Kunt, Ph.D.
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
165/2017-2-44
Cílová skupina
všichni pedagogičtí pracovníci

Seminář bude navazujícím seminářem na úspěšný seminář Jóga jako nástroj uzdravení I. Na semináři bude účastníkům teoreticky představena jóga a její uzdravující účinky na lidský organismus. Prakticky budou představeny další důležité ásany a vysvětleno jejich správné provedení, které směřuje organismus ke stavu zdraví. Během semináře budou také probrány základní principy získání a udržení zdraví.

další informace

Brno 15.11.2017, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

TV 48 Moderní vybíjená

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, vychovatelé ve školních družinách, vychovatelé v domovech mládeže

Teoretické a praktické seznámení se základními herními pravidly a organizací netradičních forem vybíjené a souvisejících aktivit. Těžiště semináře je kladeno na přímý pohybový zážitek založený na aktivním zapojení účastníků do daných aktivit, praktickou formou přibližuje základy herních činností jednotlivce a taktiky skupiny, ale i jednoduchou metodickou podporu pro využití ve vyučovací hodině školní TV nebo začlenění do mimoškolní činnosti.

Obsah akce:

Méně tradiční formy vybíjené: Americká vybíjená, Obrácená vybíjená, Dodgeball, Německá vybíjená, prostorové formy vybíjené (s úkolem, návratem do hry, na body, družstvo proti družstvu, Zombie aj.) a další tematicky blízké aktivity.

další informace

Brno 28.11.2017, 10:00–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 248 Co nás ve škole neučili, aneb efektivní metody a formy práce ve vyučování

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé víceletých gymnázií

V semináři budou předvedeny originálně zpracované didaktické zkušenosti pedagogů z praxe, zahrnující různé oblasti vzdělávání, zaměřené na rozvoj čtenářské gramotnosti a efektivní učení.

Lektorka zároveň představí vlastní nové a obecně málo známé a frekventované formy a metody vyučování. V první části se lektor zaměří na obecnější principy metodiky a didaktiky (na praktických příkladech), na využití inovativních, aktivizujících metod, v druhé části pak na ukázky konkrétních možností, jak výuku vést a obohacovat o zajímavé prvky a činnosti.

Obsah:

Změny ve vzdělávání – kurikulární reforma, rozvoj klíčových kompetencí (kompetence pro život)

Čtenářská gramotnost: vyvození sedmi základních strategií čtenářské gramotnosti  

Obecná pedagogika – metody a formy práce, které rozvíjejí nejvíce klíčových kompetencí (vyvození) 

Model vzdělávání: E – U – R 

Inovativní a aktivizující metody a formy práce: prvky RWCT (včetně vyvození vhodných metod hodnocení – hodnotící teploměr, sluníčková metoda hodnocení…)                                

další informace

Brno 15.11.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 254 Rétorika v praxi – umět mluvit a jednat s lidmi

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jana Prošvicová
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
všichni pedagogičtí pracovníci

Co lidé v komunikaci upřednostňují, zdroje aktivit člověka, motivace, charakteristika mezilidské komunikace, jak vést dialog, technika řeči – jak dobře mluvit, empatie, aktivní naslouchání a jak vypadá aktivní posluchač, technika kladení otázek, prostředky komunikace, bariéry v komunikaci, kompliment, odpovídající neverbální komunikace, praktická cvičení.

další informace

Brno 20.10.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 260 Zvládání žáků s výchovnými problémy I. + II.

Lektor/ka kurzu
PhDr. Lenka Svobodová
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

JEDNÁ SE O CYKLUS DVOU SEMINÁŘŮ S HODINOVOU DOTACÍ 2x8 VYUČOVACÍCH HODIN

Počet problémových žáků neustále narůstá. Na učitele jsou kladeny stále vyšší nároky v oblasti výchovného působení, především při zvládání problémových žáků a stresových situací s nimi souvisejících. Seminář se skládá ze dvou na sebe navazujících částí. V první části se účastníci seznámí s příčinami problémového chování žáků a s možnostmi a hranicemi jeho ovlivnění, protože předpokladem úspěšného řešení problémového chování je hlubší porozumění příčinám. Stěžejní částí prvního semináře je také oblast prevence, tedy jak problémovému chování žáků předcházet, jak ho předvídat či eliminovat. Důležitou součástí práce s problémovými žáky je ale i práce s vlastními emocemi, jejichž zvládání se na úspěšnosti ovlivnění problému významně podílí. Na prvním semináři také učitelé dostanou podklady pro vyzkoušení v praxi, které budou v navazujícím semináři předmětem rozboru. Druhý seminář bude převážně praktický a bude úzce navazovat na část první. Účastníci se seznámí s konkrétními problémovými situacemi a variantami jejich řešení. Předmětem rozboru budou jak kazuistiky z praxe lektorky, tak i z praxe účastníků. Učitelé se také seznámí s technikami a strategiemi, které jsou chybné, dále jaká kázeňská opatření používat a v neposlední řadě také s tím, s kým při řešení problémového chování spolupracovat.

 

Osnova 1. Semináře (8 x 45 minut):

1.Problémový žák, problémové chování – definice, pojetí, různorodost

2.Příčiny problémového chování

3.Problémové chování žáka a třídní klima

4.Metodika – analýza problému/problémového chování

5.Komunikace s problémovým žákem

 

Osnova 2. Semináře (8 x 45 minut):

1.Možnosti ovlivnění problémového chování – prevence jako důležitý nástroj předcházení problémových situací

2.Možnosti ovlivnění problémového chování – reakce na konkrétní problémové situace, kazuistiky, příklady z praxe

3.Tlumení agresívních sklonů

4.Chybné a nefunkční strategie

5.Kázeňské metody a prostředky

6.Zvládání vlastních emocí, psychohygiena

 

Výklad – prezentace v MS Power Point, individuální práce, sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách, hraní rolí, zpětná vazba, reflexe provedených aktivit, diskuze, příklady z praxe, kazuistiky.

další informace

Brno 23.10. a 6.12.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

3 120 Kč

 objednat

PP 265 Vedení třídnických hodin jako základ prim. prevence na škole (Komplex. práce s třídním kolektiv

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Hamplová
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
všichni pedagogičtí pracovníci

V rámci prevence a práce s kolektivem se zaměříme na důležitou oblast mapování třídního klimatu - základní i méně známé interaktivní metody a jejich využítí i omezení v praxi. Probereme typologii problémů ve třídách na konkrétních kazuistikách z praxe a také siukážeme vhodné postupy pro dané kolektivy. V neposlední řadě si účastníci vyzkouší různé techniky zpětné vazby, práci s komunitním kruhem ve třídě a odnesou si pracovní listy, které mohou na základě zkušeností hned využít v praxi. Součástí kurzu bude také dostatečný prostor pro diskuzi a řešení problematických situací a zkušeností samotných účastníků.

Ukázky her a aktivit nemusí sloužit pouze k prohloubení spolupráce, ale jsou i výborným nástrojem pro odreagování, odpočinek nebo k lepšímu navázání vztahu s učitelem. Uvedené techniky jsou vhodné nástroje pro etickou výuku a podobné předměty nejen na 2. stupni ZŠ. Seminář doporučujeme pro jakéhokoliv pedagoga, který chce se svou třídou pracovat, chce výuku obohatit či realizuje adaptační kurzy a chce načerpat novou inspiraci. Kurz je velmi užitečný také pro výchovné poradce a metodiky prevence. 

další informace

Brno 30.11.2017, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 267 Žák s potřebou podpůrných opatření – podpůrná opatření 1. stupně

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé víceletých gymnázií

Seminář nabídne účastníkům ucelený přehled podpůrných opatření a východiska pro práci s žákem s 1. stupněm podpůrných opatření, včetně plánu pedagogické podpory.

Legislativní změny (Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) ve znění zákona č. 82/2015 Sb. a vyhláška č. 27/2016 o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných) přinášejí do škol nové požadavky a postupy ředitelů a učitelů při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Seminář nabídne účastníkům ucelený přehled podpůrných opatření a východiska pro práci s žákem s 1. stupněm podpůrných opatření, včetně plánu pedagogické podpory.

Témata:

Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) - § 16 - §19 a vyhláška č. 27/2016 (45 min)

Přehled podpůrných opatření – druhy, stupně (45 min)

Podpůrná opatření 1. stupně – metody a formy práce, hodnocení žáka, spolupráce učitelů (90 min)

Plán pedagogické podpory – obsah, k čemu slouží, vyhodnocování (90 min)

Efektivní komunikace a spolupráce uvnitř školy při realizaci PLPP (90 min)

další informace

Brno 01.12.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

ČJ 166 Kreativní práce se současnou českou poezií

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
16616/2016-2-448
Cílová skupina
učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Kreativní interpretace vybraných básní tří současných českých autorů (P. Kolmačky. K. Rudčenkové a M. Děžinského), včetně seznámení s metodami tvůrčího psaní určenými k jejich intertextuální interpretaci (například: analogramy, clustering, mentální mapování, vnitřní monology, paralelní texty aj.). Doplňkem skupinové a individuální práce bude přehled doporučené literatury k dílčím tématům, která budou v rámci tvořivého a interpretačního procesu průběžně reflektována s ohledem na níže uvedené cíle. 

další informace

Brno 20.10.2017, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

 objednat

M 159 Podnětné příklady na řešení (ne)rovnic a užití grafů funkcí

Lektor/ka kurzu
Mgr. Karel Otruba
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Rozvrstvíme-li školskou matematiku podle významu a účelu jejích tradičních témat, patřila by jistě témata s klíčovými slovy "rovnice, nerovnice, funkce, grafy" do kategorie "základní nářadí" pro celou výuku matematiky. Hlavně od nich se totiž odvíjí vše ostatní a všude jinde se pak dále používají. Propojování pohledů „rovnice, funkce, grafy“ (s výraznou podporou geometrie, zvl. analytické) je také klíčovou přípravou pro hledání strategií při řešení úloh státní maturity. Užití vhodného přístupu a postupu může totiž řešení mnoha maturitních příkladů výrazně (hlavně časově) optimalizovat. Hledání, nacházení a využívání souvislostí mezi kapitolami zdánlivě vzájemně odlehlými je také nejlepším způsobem, jak do látky lehce vniknout, snadno si ji zapamatovat a s prospěchem používat.

Zvláště téma „exponenciální a logaritmické (ne)rovnice“ a „(ne)rovnice s parametrem“ patří dnes mezi středoškoláky k nejobávanějším. I proto stojí za to vyhledávat nové přístupy, které jim jeho uchopení usnadní. 

Pokusíme se také proniknout do psychologie studentského vnímání této problematiky, jak o ní víme ze vzpomínek významných osobností (C. G. Jung a další).

Jistě stojí za povšimnutí i to, že "nové a netradiční" postupy a přístupy se většinou zakládají na několika základních a studentům (doufejme) známých skutečnostech a principech.  

O tom všem budeme na semináři hovořit. 

další informace

Brno 06.11.2017, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ČJ 156 Plavba po moři knih aneb Česká próza po roce 1989

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Seminář bude zaměřen na vývoj české prózy po listopadu 1989, kdy se otevřel široký prostor pro uměleckou tvorbu nejrůznějšího druhu. Účastníci semináře se seznámí s hlavními vývojovými tendencemi prózy uplynulých pětadvaceti let (např. autenticitní a postmodernistická literatura, historický román, próza s náboženskými a duchovními motivy, ženy v literatuře, konfrontace s „cizími“ etniky a kulturami apod.), bude informován o důležitých autorech tohoto období a nejvýznamnějších dílech. Výklad bude doplněn ukázkami z vybraných próz.

 

Vývojové fáze prózy po r. 1989

Postmodernismus

Autenticitní tendence

„Umění“ versus „komerce“

Náboženské a spirituální motivy

Historický román

Reflexe současných společenských problémů a „nová angažovanost“

Feminita a feminismus

Konfrontace s „cizím“

Čeští autoři v cizině

další informace

Brno 17.1.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

AJ 182 Reading Skills - Rozvíjení čtenářské gramotnosti v anglickém jazyce

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
158/2016-3-32
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Aktivity zaměřené na nácvik správného čtení, od anglického hláskování až po vnímání souvislého textu. Činnosti k procvičování čtenářských technik poskytují přehledné a srozumitelné členění textu s následnými aktivitami k uvědomění a zapamatování si obsahu. Ukázky použitých technik budou prezentovány na základě běžně používaných textů klasických i moderních pohádek a příběhů, zjednodušená četba z nabídky různých nakladatelství apod.)
 

I. blok:

přípravná fáze

Práce s knihou – poslech příběhů, veršů – porozumění na základě slyšeného textu

stanovení klíčových slov, otázky k textu, rozdíly mezi žánry (chant, poem, story, non-fiction)

 

2. blok:

technika čtení

Abeceda – osvojování
Word recognition – upevňování rozlišení skupin hlásek, které jsou typické pro angličtinu – usnadnění vnímání textu

Systém pojmového chápaní věcí a souvislostí

Techniky ke zvyšování čtenářské výkonnosti, paměťová cvičení

 

3. blok:

práce s textem

Členění textu, fráze typické pro začátek a konec

Využívání autentických textů (songs)
odhadování textu podle názvu, po odstavci, konec příběhu – jak to dopadne, podle obrázků a ilustrací, podle postav (loutky, maňásci, masky)

 

4.blok:

využití textu

Jak z textu využít vše, co je užitečné – technika zápisků a poznámek z textu, shrnutí obsahu, interpretace

dramatizace textu

další informace

Brno 29.11.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ČJ 154 Literatura a film

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií

Obsah
1. Vztah literatury a filmu, důvody vzniku adaptací
2. Adaptace - vymezení pojmu a klasifikace
3. Adaptační proces a jeho problémy
4. Specifika literárního a filmového vyjadřování
5. Úvod do filmového hodnocení
6. Česká filmová pohádka
7. Současná filmová produkce pro dospívající

V seminářích jsou podrobovány analýze a konfrontaci vybrané adaptace literárních děl české a světové literatury. 

další informace

Brno 24.11.2017, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

M 163 Využití počítače v matematice

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Počítač a jeho využití v matematice, matematické programy a jejich klasifikace, psaní matematického textu, programy:  Geogebra, Geonext, Graphmatica, wxMaxima a ukázky dalších možných, které jsou k dispozici zdarma. Zaměření samotné výuky na program Geogebra. Ukázky práce v různých programech a jejich využití ve výuce.

další informace

Brno 13.10.2017, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 300 Kč

volných míst: 7
 objednat

ČJ 157 Současná česká literatura

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Budete schopni:

vytvořit typologii současné české prózy, poezie a dramatu;
generační proudy a významnější autorská seskupení současné české prózy a poezie;
orientovat se v estetických a poetických tendencích, inspiračních zdrojích, tématech současné české prózy, poezie a dramatu.

Získáte:

vhled do vnímání světa současné české poezie, prózy a dramatu;
předpoklady k literárněkritickému hodnocení současné české knižní produkce;
přehled o literárních autorských seskupeních podle generačního, poetologického a regionálního (ve smyslu původu a aktivity v prostoru) pohledu;
představu o tvárných, ale i netvárných liniích současné české knižní produkce;
obraz moderně a postmoderně orientované současné české literatury.

další informace

Brno 03.11.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ČJ 158 Jak ověřovat osvojení čtenářských dovedností žáků na 2. stupni ZŠ

Lektor/ka kurzu
Mgr. František Brož
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2

Seminář zaměřený na získání praktických dovedností v oblasti vývoje nástrojů k rozvíjení a ověřování čtenářských dovedností žáků druhého stupně základních škol. Účastníci semináře se naučí tvořit některé typy úloh ověřujících jednotlivé dovednosti, kterými je tvořena čtenářská gramotnost obecně (budou např. vytvářet úlohy na porozumění textu i jeho částem, nalezení informace v textu, určení či odvození významu slov i větších celků v daném kontextu, využití jednoho textu v jiném textu, interpretace různých druhů textu, interdisciplinární vztahy apod.). Předmětem práce v semináři bude rovněž analýza běžných konstrukčních vad úloh. Zvláštní pozornost bude věnována specifickým rysům práce s uměleckými texty.

a) Základní zásady tvorby úloh – 3 hodiny

c) Analýza typických a běžných konstrukčních vad úloh ověřujících čtenářské dovednosti žáků (práce s autentickými příklady úloh) – 1 hodina

d) Praktická cvičení - řízená tvorba úloh k ověření vybraných čtenářských dovedností (pro každou dovednost samostatný blok) s využitím uměleckých textů – 4 hodiny

Rozvíjené dovednosti:
- porozumění textu i jeho částem
- nalezení informací v textu
- textová návaznost
- rozeznání vypravěče, autora, postav
- určení či odvození významu slov i větších celků v daném kontextu
- rozeznání vyjádření faktu a domněnky
- porovnání informací v různých typech textů
- interpretace textu
- využití mezipředmětových vazeb

další informace

Brno 19.10.2017, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ČJ 160 Labyrintem interpretace aneb vztah autora, textu, čtenáře a kontextu

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Huleja
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

 

8hodinový plán

1. Dílo jako historický pramen.

2. Nová kritika a „smrt autora“.

3. Hermeneutika a její horizonty očekávání.

4. Recepční teorie – místa „nedourčenosti“.

5. Čtenářsky orientovaná literární teorie

6. Sémiotická teorie – labyrint interpretace.

7. Český strukturalismus aneb „všechno je struktura“.

8. Poststrukturalistické tázání „Co je autor?“.

další informace

Brno 09.11.2017, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ČJ 161 Čtou? A mají co? O současné literatuře pro děti a mládež.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Marcela Hrdličková
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, všichni pedagogičtí pracovníci

Budeme se zabývat dětským čtenářstvím obecně, zaměříme se na nové výzkumy a jejich reflexi, aktuální trendy i problematické otázky dětského čtenářství. Seminář Vám nabídne i přehled oblíbených žánrů, jejich variant, zajímavých autorů a děl, a to jak české, tak světové literatury. Zaměříme se rovněž na možnosti využití děl v prostředí ZŠ a SŠ.

 

další informace

Brno 03.11.2017, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ČJ 162 Podoby současné světové literatury

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Kurz obsahuje část teoretickou (seznámení s vývojem současné světové literatury se zaměřením na prózu, představení významných autorů překládaných do češtiny) a praktickou (práce s vybranými texty a otázkami).

Budeme se věnovat dílu vlivných současných světových autorů, jež zasadíme do širšího společenského kontextu a do vztahu k české literatuře. Zaměříme se na v současnosti silné tendence překračování žánrových omezení a zpochybňování hranic mezi vysokým a nízkým v umění, na reinterpretaci mýtu v literatuře a na práci s fantastickým a iluzivním v současných vysoce ceněných textech.

Výběrový okruh autorů: David Mitchell, Markus Zusak, Timur Vermes, Margaret Atwoodová, Michel Faber, Salman Rushie, Edice Mýty, Johanna Sinisalo, Vladimir Sorokin, Haruki Murakami, Rjú Murakami, Kazuo Ishiguro, Jasutaka Cucui, Jü Chua, Mo Jen a další.

další informace

Brno 04.12.2017, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ČJ 164 Jazykové hry v hodinách češtiny

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé víceletých gymnázií, vychovatelé ve školních družinách

  • úvodní hra
  • hry dlouhodobé
  • hry krátkodobé
  • hravá cvičení, jazykové hlavolamy, jazyková nej,...
  • hravé diktáty a zajímavé domácí úkoly
  • společenské jazykové hry a jejich úpravy
  • závěr

další informace

Brno 16.10.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 2
 objednat

AJ 175 Správná výslovnost a transkripce v anglickém jazyce do českých škol

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Účastníci semináře se nejprve seznámí se 44 fonémy v britské angličtině na základě fonémické tabulky (phonemic chart) od Adriana Underhilla a následně se s fonémy, které činí českým rodilým mluvčím problémy, pracuje jednotlivě. Pracuje se hned s několika moderními učebnicemi anglické výslovnosti, účastníci jsou v neustálém kontaktu s kvalitními nahrávkami od britských rodilých mluvčích a mají dostatek prostoru k procvičování. Účastníci se seznámí s užitečnými webovými stránkami, na kterých jsou volně dostupné další možnosti procvičování správné anglické výslovnosti. Nedílnou součástí semináře je procvičování transkripce, nejprve jednotlivých slov (a to především takových, která bývají českými rodilými mluvčími chybně vyslovována) a později celých vět. Transkripce se procvičuje nejen na základě psaného textu ale i diktátu, čímž se účastníci trénují v poslechu a tedy schopnosti být dobrými posluchači. Důraz je kladen také na další podstatné aspekty správné anglické výslovnosti, a těmi jsou slabé formy (weak forms) u funkčních slov (např. zájmen, předložek či spojek), vázání slov (linking), slovní a větný přízvuk a v neposlední řadě také základní intonační vzorce. Cílem je dosáhnout plynulé a vázané mluvy, v angličtině označované termínem 'connected speech'.

 

- seznámení s fonémickou tabulkou od Adriana Underhilla (phonemic chart) a následně procvičování fonémické transkripce jak na základě psaného textu tak diktátu

- analýza problematických fonémů v anglickém jazyce pro české rodilé mluvčí (např. ə, ɜː, æ, θ, ð, ŋ), nácvik jejich tvorby a následné procvičování za pomocí kvalitních nahrávek od anglických rodilých mluvčích a také online seminářů

- představení slabých forem u funkčních slov (weak forms) a jejich používání v mluvené angličtině + následné procvičování

- vázání slov (linking), konkrétně: 'consonant + vowel linking', 'linking r', 'linking j', linking w' a jejich procvičování (mimo jiné pomocí písně 'Human' od současného britského zpěváka 'Rag'n'Bone Man')

- slovní a větný přízvuk

- základní intonační vzorce

další informace

Brno 20.11.2017, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

AJ 176 Internet ve výuce angličtiny

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Seminář pro učitele angličtiny, v němž učitelé získají teoretické znalosti i množství praktických dovedností. Seznámení s webovými stránkami, které nabízejí množství materiálů pro výuku angličtiny, tvorba vlastních prezentací i interaktivních cvičení, která studenty zaujmou a motivují.

Účastníci budou seznámeni nejen s nejrůznějšími stránkami, kde najdou materiály vhodné pro výuku angličtiny, ale naučí se i vytvářet interaktivní cvičení a prezentace, aby tak mohli oživit a obohatit svou výuku a mohli studentům zadávat domácí úkoly, které se samy vyhodnotí, tudíž šetří práci učitelů. Účastníci budou pracovat s programy, které mohou pomoci ve výuce angličtiny a v motivování studentů k samostudiu.

Představení online platformy, kde budou mít účastníci uloženy všechny odkazy i ukázky cvičení, práce s online slovníky a webovým korpusem, web 2.0, seznámení s užitečnými stránkami pro výuku angličtiny, programy pro vlastní tvorbu cvičení, seznámení se stránkami určenými pro vlastní práci učitele a sebevzdělávání. Ukázky různých způsobů prezentace nového učiva.

V praktické části se účastníci naučí vytvářet testy, které se samy vyhodnocují, interaktivní cvičení k opakování slovní zásoby i gramatiky, ukážeme si též, jak upravovat pro vlastní potřeby cvičení vytvořená jinými učiteli, podíváme se na zdroje vhodné k aktivizaci a motivaci studentů, ale i určené pro vlastní práci a další sebevzdělávání učitelů, jako jsou speciální online slovníky a jazykový korpus. Vytvoření vlastního blogu a práce s ním, použití blogu ve výuce.

další informace

Brno 06.11.2017, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 0
 objednat

Brno 20.11.1017, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

AJ 179a Angličtina: Strategie pro práci s dyslektiky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
158/2016-3-32
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2

V úvodu si shrneme poznatky o tom, jak se specifické poruchy učení projevují ve vyučovacím procesu a čím bychom mohli eliminovat nežádoucí dopady (organizace a management třídy). Nastíníme aktivity, vedoucí ke kvalitnějšímu a efektivnějšímu čtení s porozuměním, probereme si techniky správného psaní s autonomní kontrolou, prodiskutujeme kritéria hodnocení žáků se SPU. Ukážeme si fungující techniky, jak zaměřit pozornost dyslektiků k soustředěné práci a jak ji udržet ji po určitou dobu (manipulační hry, mnemotechnické pomůcky, pohybové aktivity, poslechové hry, kartičky, slovní hříčky). Součástí kurzu bude i diskuzní platforma, kde si účastníci budou moci vyměnit poznatky ze své vlastní praxe.

 

Obsah:

Specifikace poruch učení, které ovlivňují vzdělávací proces v cizím jazyce 

Optimální podmínky pro rozvoj žáka se SPU v prostředí školní třídy

Čtenářské techniky, čtecí návyky, práce s textem

Psaní a kontrola ravopisu v cizm jazyce

Hodnocení výsledků práce žáka se SPU

Příklady dobré praxe – diskuze

Závěr, diskuze a shrnutí

další informace

Brno 23.10.2017, 10:00–13:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

780 Kč

 objednat

NJ 96 Co nabízí web učiteli němčiny

Lektor/ka kurzu
Mgr. Marek Bohuš, Ph.D.
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Seminář představí rozličné internetové zdroje původu českého, německého, rakouského i švýcarského a odjinud. Jedná se o stránky určené pro učitele DaF ve světě, pro učitele němčiny jako mateřského jazyka a konečně nástroje pro výuku nezamýšlené, ale velmi dobře využitelné. Jejich obsahem jsou motivační materiály založené na obrazu, zvuku a textu, herní aktivity, lexikální vyhledávače a slovníky (výkladové, synonymní aj.), webové literární antologie, zásobníky výukových materiálů, portály pro jazykovou výuku předškolních dětí a jiné užitečné nástroje, které zatraktivní výuku a pomohou učiteli. Tyto nástroje nejsou určeny výhradně žákům, ale mají být také prostředkem proti syndromu vyhoření učitele.

další informace

Brno 13.11.2017, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

NJ 97 Wortschatz einmal anders

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Seminář nabídne celou škálu metodických postupů pro práci se slovní zásobou v oboru němčina jako (další) cizí jazyk. V průběhu semináře se budeme věnovat všem fázím práce s lexikem ( od prezentace až po aplikaci a kontrolní fázi), každou z nich si vyjasníme a  společně vyzkoušíme konkrétní postupy, které lze v dané fázi efektivně aplikovat. Po každém metodickém postupu bude následovat malá analýza slabých a silných stránek daného postupu.

Obsah akce:

- krýtký teoretický vstup do problematiky práce se slocní zásobou

- prezentace a praktická aplikace různých metodických postupů ( převážněna jazykové úrovni A1, A2, B1, výjimečně B2) pro práci se slovní zásobou ve všech fázích práce se slovní zásobou ( i v souvislostech s rozvojem řečových dovedností)

- analýzy realizovaných metod a diskuse o možnostech jejicj případných modifikací

 

další informace

Brno 21.11.2017, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

RJ 20 Současná ruština a její proměny

Lektor/ka kurzu
PhDr. Světlana Michlová
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Současný ruský jazyk, jazyk mládeže, vliv angličtiny, hovorová ruština, nové publikace, vliv současné ruské literatury na jazyk, odraz současného jazyka v ruské literatuře, ruský jazyk v médiích

Čtení ukázek ze současného tisku s komentářem k novým slovům, rozbor tematických slovníčků, analýza citátů ze současného tisku včetně krásné literatury, pokusy o překlad a porovnání s překlady profesionálů, zábavná hra „uhodni, co znamená toto slovo“. 

další informace

Brno 16.10.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

RJ 21 Současná ruština: triumf verbální svobody

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Kurz Současná ruština: triumf verbální svobody má seznámit posluchače s jazykovou situací v současném Rusku. Hlavní důraz bude kladen na vznik nových slov, uvolňování normy a vlivu substantandardu na spisovný ruský jazyk. 

​Seminář bude mít tyto části: převzetí slov a frazeologismů z angličtiny a osvojování výpůjček v ruštině, návrat starých slov z období carského Ruska, móda užívání slangu a cesty vývoje slangismů, řeč současných mladých lidí, nová slova v publicistice, jazyková hra aj. Do semináře budou zařazena i cvičení na praktické osvojování nového lexika, a tak učitelé získají dovednosti, které pak mohou uplatnit ve výuce ruštiny.

 

další informace

Brno 03.11.2017, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Fy 76 Jaderná energetika – Quo vadis ? (aneb: 31 let od Černobylu)

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Seminář je věnován v současnosti velmi aktuálnímu tématu získávání energie s podrobným akcentem na jadernou energetiku včetně problémů a rizik s ní spojených. Je vysvětlen princip získávání energie z jádra, obohacování uranu, funkce několika typů jaderných reaktorů a palivový cyklus jaderné elektrárny včetně problémů spojených s uložením radioaktivního odpadu. Na závěr jsou zmíněny příčiny a klasifikace havárií jaderných elektráren s podrobným rozborem havárie ve Fukušimě a zejména v Černobylu včetně originálního obrazového materiálu, který autor osobně získal při absolvování jednodenní exkurze na místo havárie.

Bodový scénář:

Možnosti získávání energie dnes a v budoucnu

Princip řetězové reakce, jaderný reaktor, atomové elektrárny

Jaderná energetika u nás a ve světě

Rizika/havárie JE, Černobyl, Fukušima, obrazová dokumentace

Klady a zápory jaderné energetiky, závěry

Diskuse s účastníky, zodpovězení dotazů

další informace

Brno 09.11.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

M 165 Didaktické hry a objevování ve vyučování matematice

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Seminář je věnován zařazování aktivit herního typu a objevování do vyučování matematice. Cílem je ukázat na konkrétních příkladech možnosti, které aktivity herního a soutěžního typu a objevování přinášejí do vyučování matematice, a na příkladech ukázat jejich možnosti pro různé věkové kategorie žáků. I když je přednostně zaměřen na žáky 2. stupně ZŠ, najdou si v něm vhodné náměty i učitelé 1. stupně ZŠ a SŠ.

V oblasti didaktických her a aktivit herního a soutěžního typu budou diskutována tato témata:Zařazení didaktických her do vyučování

  1. Funkce herních aktivit ve vyučování matematice
  2. Ukázky konkrétních her vhodných pro vyučování matematice
  3. Diskuse o možnostech zařazení her do vyučování jak v závislosti na věku, tak i na úrovni matematických znalostí a dovedností žáků

(4 hodiny)

V oblasti objevování budou diskutována hlavně tato témata:

  1. Příprava aktivit pro objevování v matematice
  2. Od konkrétních modelů k obecnějším vztahům
  3. Komunikace mezi žákem a učitelem a mezi žáky
  4. Zařazování návodů a rozšíření
  5. Vysvětlování a dokazování
  6. Ukázky vhodných situací

 (4 hodiny)

další informace

Brno 20.10.2017, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Bi 54 AKTIVIZAČNÍ METODY VE VÝUCE BIOLOGIE

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Seznámení účastníků

Informační rámeček: Aktivizační metody, jejich rozdělení a cíle  

Hry – neinterakční, interakční

Výukové kvízy (Riskuj, Bingo, Kufr, AZ kvíz)

Skupinové úkoly

Inscenační metody – ukázka

Bonus: vytváření mentálních map

Shrnutí, diskuse, závěr  

další informace

Brno 08.12.2017, 09:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Bi 57 GMO – Geneticky modifikované organismy – spása nebo pohroma?

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Posluchačům je představena problematika GMO od procesu přípravy GMO ( GM rostlin, zvířat, mikroorganismů) spolu se základy molekulární biologie a moderních biotechnologií. Dále jsou předkládány pozitiva a příklady využívání GMO, a to zejména v oblasti zemědělské produkce a průmyslu, ale i hrozby plynoucí se zacházením s GMO. Rovněž jsou posluchači seznámeni s legislativou týkající se GMO a současnou situací s využíváním GMO v ČR a to hlavně v zemědělské praxi.

Obsah akce: definice GMO, metody přípravy GMO, základy molekulární biologie a genetiky, význam GMO pro člověka a hlavní směry vývoje GMO, pozitiva a hrozby vyplývající s využíváním GMO, legislativa týkající se využívání a nakládání s GMO

další informace

Brno 03.11.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ZŠ 55 Využití online aplikací na 1. stupni ZŠ

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1

Jak zpestřit výuku, nestrávit příliš mnoho času s přípravami , pomoci slabším žákům či zaujmout žáky nadanější?  Pomocníkem mohou být online dostupné aplikace. Zaměříme se na myšlenkové mapy, testové a kvízové otázky, slovní mraky.  Přijďte se inspirovat. Nebojte se digitálních technologií. Ikdyž vám už není dvacet, zvládnete to. Ke každému účastníkovi přistupuji individuálně a respektuji jeho tempo. Online aplikace  mohou výrazně pomoci i v individuální práci se žáky, kteří mají se vzděláváním potíže. Je dobré učit děti způsobem, který je baví.

Obsah akce:

Slovní mraky 

  • popis možností využití v různých částech vyučovací hodiny
  • ukázka dostupné online aplikace
  • praktický nácvik práce s touto aplikací
  • vytvoření vlastního mraku slov pod odborným vedením lektorky
  • upozornění na didaktické zásady

Kvízy a testové otázky

  • ukázka dostupných aplikací
  • poukázání na didaktické nedostatky a přednosti jednotlivých aplikací
  • praktický nácvik práce s vybranou aplikací
  • vytvoření vlastního kvízu pod odborným vedením lektorky

Myšlenkové mapy

  • vysvětlení možností využití myšlenkových map ve výuce
  • ukázka dostupných aplikací
  • poukázání na didaktické nedostatky a přednosti jednotlivých aplikací
  • praktický nácvik práce s vybranou aplikací

další informace

Brno 30.10.2017, 10:00–13:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

volných míst: 1
 objednat

ZŠ 59 Didaktické hry v matematice

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1

Seminář (charakter pracovní dílny) nabízí účastníkům různé možnosti využití didaktických her v hodinách matematiky (nejen) v 1. – 5. ročníku ZŠ. Náměty a charakter her vycházejí z vzdělávacích cílů tohoto předmětu a věkových zvláštností žáků. Činnosti sledují aktivní zapojení žáků podpořené účinnou motivací a zefektivnění vyučování. 

Účastníci obdrží publikaci s podnětnými aktivitami vč. CD s kopírovatelnými předlohami a pracovními listy.

další informace

Brno 12.10.2017, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 760 Kč

 objednat

ČJ 167 Literatura a hudba

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
158/2016-3-32
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Témata budou pojata interdisciplinárně i kontextově – v rámci vývoje české a evropské hudby, hledat se budou spojnice a kontexty. Důraz je kladen především na ty žánrové mody a vidy vážné hudby, kde je zastoupena textová složka (hudba vokální, vokálně-instrumentální, případně hudba programní), naopak v přehledu děl evropských skladatelů nejsou uváděna díla hudby absolutní, instrumentální skladby atd., jelikož ty netvoří součást obsahové náplně předmětu,  pokud nebyla přímo inspirována litraturou. Specifická problematika hudby v literatuře je nazírána z hlediska interdisciplinární komparatistiky. Témata skýtají řadu námětů, které poslouží k diskusi při setkáních nebo při konzultacích se školitelem.

další informace

Brno 06.10.2017, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

 objednat

AJ 179b Pronunciation and Phonology aneb výslovnost je třeba pěstovat

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2

Výslovnost je základním kamenem výuky angličtiny, její bezchybné zvládnutí je úkolem nejen pro žáky, ale i pro učitele. Naučíme se techniky jak správně zvládat a vyučovat základy správné výslovnosti.  Projdeme si metody, které nejsou běžně známé, ale jsou velmi účinné (pohybové aktivity, manipulační hry aj.). Ujasníme si, jak připravovat vlastní hry a pracovní listy, vyzkoušíme si důležitost vizualizace učiva (vycházení vstříc žákům s vizuálním, sluchovým i pohybovým učebním stylem) a způsoby, jak poskytovat vhodné činnosti pro všechny učební styly svých žáků. Dozvíme se,  kde můžeme konzultovat správnou výslovnost a připravovat výslovnostní cvičení pro naše žáky, podíváme se na zdroje dostupné na internetu.

 

Obsah:

Cvičení zaměřená na správné osvojení zvuků v řečovém projevu

Pronunciation contest, Move your body

Intonace a metody nácviku střídání silných a slabých slabik v řečovém projevu

Running sentences, board games, card games

Vázání slov – jak co nejlépe a přirozeně vyslovovat

Counting apples, The Nightmare Hotel poem

Problémy a možnosti práce s fonetickou transkripcí

Pronunciation bingo, vowel spinners

další informace

Brno 23.10.2017, 13:30–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

780 Kč

 objednat

PP 279 Zvládání námitek a jednání v obtížných situacích ve škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Rudolf Hadrava
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
15358/2015-1-439
Cílová skupina
všichni pedagogičtí pracovníci

  • Typy obtížných situací mezi žáky a učitely a jejich příčiny
  • Identifikace konkrétních obtížných situací z praxe účastníků
  • Nástroje efektivního řešení obtížných situací
  • Typologie obtížných lidí a jak s nimi jednat
  • Kontrola emocí
  • Empatie a zvládání námitek
  • Strategie zvládání konfliktních situací
  • Asertivita – jeden z nástrojů při řešení obtížných situací

další informace

Brno 19.12.2017, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace