Kurzy

ZŠ 67 Angličtina od začátku – JAK začít?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1
Kurz akreditován MŠMT pod č.
158/2016-3-32
Počet vyučovacích hodin
6

V tomto kurzu se učitelé naučí zohledňovat důležitou oblast výuky cizího jazyka, kterou je organizace výuky, přechody mezi aktivitami, možnosti, jak pracovat s tématem pohádky na sadě konkrétních aktivit, motivovaných samotnou pohádkou, písničkou, příběhem. Budeme se věnovat problematice první hodiny, jak představit téma, jak využívat postupně rozvíjené a navazované činnosti, které vedou k osvojování jazyka.

Existuje mnoho způsobů, jak nacvičit a udržovat odlišnou výslovnost a přitom se vyhnout nekonečnému nudnému opakování. Hra s rýmy, výslovnostní tělocvik, jazykolamy, vytleskávací a poskočné hry jsou ro děti přitažlivé a přitom velmi efektivní.

Práce s příběhy je základní a nezbytný přístup při výuce cizího jazyka u této věkové skupiny. Děti získávají jazyk přirozeně, na základě příběhů, které se odvíjejí v jednoduchou, často se opakující zápletku. Děti tak porozumí jazyku bez nutného vysvětlování slovní zásoby a pravidel, pouhou imitací jazyka, zároveň si osvojují komunikativní princip.

Úvod, seznámení s tématikou, omyly v současném, běžně používaném přístupu

Jak začít - simulace první hodiny

Rozvíjení zvoleného tématu

Práce se slovní zásobou

Dá se použít pohádka u dětí-začátečníků? 

Závěr, shrnutí, čas na dotazy

další informace

Brno 28.5.2018, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

 objednat

M 168 Dyskalkulický žák na druhém stupni základní školy

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5969/2017-3-299
Počet vyučovacích hodin
6

Dyskalkulie jako vývojová porucha učení, její klasifikace. Další příčiny poruch učení v matematice. Problematika přechodu žáků s dyskalkulií na druhý stupeň ZŠ. Analýza příčin problémů v matematice, individuální přístup ke každému žáku. Důležitost okamžité a konkrétní pomoci v daném učivu.  Metody práce s dětmi s problémy v matematice. Význam "AHA" efektu.Individuální plán a reedukační cvičení, pracovní listy a pomůcky.

další informace

Brno 7.3.2018, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

 objednat

NJ 99 Internet und Landeskunde

Lektor/ka kurzu
Barbara Bresslau, M.A.
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Seminář seznámí učitele s webovými stránkami, které můžou používat jednak k rešerším pro vlastní výuku, jednak jako online cvičení během výuky. Na druhou stranu učitelé můžou tyto stránky doporučovat studentům na přípravu prezentací nebo k maturitě. Důraz se klade na to, aby se učitelé naučili najít na internetu důvěryhodné a kvalitní stránky, které poskytuji spolehlivé informace.

Seminář je rozdělen na dvě hlavní části: „Recherche“ a „Didaktisierung“. V první se učitelé seznámí s portály a webovými projekty z německy mluvících zemí a také obdrží náměty, jak zapracovat materiály o reáliích, zvycích a tradicích do výuky, jak vytvořit pracovní listy zaměřené na svoje cílové skupiny a jak zapojit studenty do vyučovacích procesů. Během seminářů pedagogové pracují, kromě jiného, s oficiálními stránkami z Německa: deutschland.de, tatsachen-ueber-deutschland.de, deutschewelle.de, www.germany.travel, z Rakouska: www.oesterreich.com, www.austria.info a ze Švýcarska:  www.eda.admin.ch a www.myswitzerland.com a získají rady na zapojení interaktivních map, online kvízů, autentických textů, filmů a videí do výuky.

Základem druhé části jsou stránky němčiny jako cizího jazyka, kde učitelé najdou (částečně) didaktizované materiály. V této souvislosti budou reflektovat o tom, jak a proč tyto materiály používat ve výuce, a obdrží náměty, jak je adaptovat pro svou výuku. V této části se zaměřujeme na stránky Goethe-Institutu, Mein.Sprachportal (rakouský portál pro výuku němčiny jako cizího jazyka), stránky nakladatelství Hueber a Cornelsen, a na projekty Deutsche Welle pro výuku reálií.

další informace

Brno 13.03.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 6
 objednat

ČJ 169 Vybraní autoři současné světové literatury

Lektor/ka kurzu
Mgr. František Brož
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Primárním obsahem semináře je seznámení účastníků s vybranými autory a jejich některými literárními díly, která v posledním dvacetiletí upoutala pozornost kritiků i čtenářů, nicméně seminář není zaměřen na prezentaci komplexních přehledových informací o současném vývoji jednotlivých světových literatur. Předmětem práce v semináři budou vybraná díla autorů jako V. Sorokin, I. Falcones, C. McCarthy, I. Pears, A. Pérez-Reverte, J. Wintersonová, M. Cunningham a další. Účastníci semináře dostanou listy s ukázkami z vybraných děl s náměty na práci s těmito listy v hodinách literatury. U některých děl si účastníci semináře zkusí tvorbu pracovních listů k použití ve výuce. Absolvování semináře tedy přinese jeho účastníkům nejen dílčí poznatky o vybraných dílech současné světové literatury, ale také náměty k využití daných děl v hodinách českého jazyka a literatury na středních školách. 

program:

Vybraní autoři současné světové literatury s akcentem na španělskou, ruskou, americkou a anglickou s přesahy do dalších národních literatur (přednáška s prezentací) - účastníci získají vhled do předmětné problematiky

Práce s texty vybraných autorů (Sorokin, Falcones, McCarthy aj.) ve formě pracovních listů s náměty do výuky (seminární formy práce)

- účastníci se seznámí s možnými postupy práce ve výuce na základě konkrétních ukázek z textu vybraných autorů

Vývoj pracovních listů účastníky semináře (samostatná práce s vedením lektora)

- účastníci si osvojí principy vývoje pracovních listů směřujících k rozvoji čtenářských dovedností žáků

další informace

Brno 12.04.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ČJ 170 Krev na papíře aneb Česká detektivní literatura od počátků k dnešku

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Seminář podrobně ukáže, jak se vyvíjela česká detektivní a kriminální próza od počátků, kdy domácí autoři napodobovali zahraniční vzory přes pokusy využít tuto literaturu jako ideologického nástroje až po současnost. Účastníci semináře budou seznámeni s nejvýznamnějšími českými autory tohoto žánru a jejich díly, chybět nebudou konkrétní ukázky z této tvorby.     

další informace

Brno 23.04.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ČJ 172 Netradiční hodiny českého jazyka a literatury

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jarmila Sulovská
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5969/2017-3-299
Počet vyučovacích hodin
4

Seminář nabídne pedagogům rozmanité aktivity pro práci s textem v mluvnici, ve slohu i v literatuře. Jedná se o didaktické hry, jimiž je možno zpestřit vyučování ČJL, motivovat žáky k práci, vést je k samostatnosti, k tvořivosti, ke správné komunikaci a k lásce k mateřskému jazyku. Zohledněn je i požadavek na rozvíjení komunikačních dovedností a podporu čtenářské gramotnosti.

Účastníci získají inspiraci k tomu, jak je možno netradičně pracovat s jazykem a jak využít hravé formy k osvojování vědomostí a dovedností v ČJL. Některé aktivity jsou zaměřeny na vytváření správných sociálních vazeb v třídním kolektivu. Zohledněny jsou mezipředmětové vztahy a průřezová témata.  Zvýšená pozornost je věnována možnostem rozvíjení komunikačních dovedností a čtenářské gramotnosti. 

další informace

Brno 23.03.2018, 9:15–12:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

volných míst: 0
 objednat

ČJ 173 Práce s chybou v českém jazyce

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Úmyslná chyba, oprava žákovské chyby, taháky, text učící, mnemotechnické pomůcky a legrace, to jsou možnosti, které dětem češtinu přiblíží. Budeme mluvit o nezvyklých způsobech opravování chyb, o vytváření korektur i o tom, co může chyba způsobit.

další informace

Brno 30.04.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Che 67 Výpočty koncentrací, jejich vzájemné přepočty a smíchávání látek

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
36082/2015-2-841
Počet vyučovacích hodin
6

Seminář pojednává o:

–správném psaní chemických textů

–základních chemických pojmech vztahujících se k chemickým výpočtům

–rozdělení vyjadřování koncentrace látky, resp. obsahu látky

–rozdělení způsobů ředění a smíchávání látek.

Součástí semináře je praktická výuka výpočtů z jednotlivých kapitol.

1.Úvod do problematiky chemických výpočtů.

2.Pravidla psaní chemických textů (26 základních pravidel).

3.Základní chemické pojmy vztahující se k chemickým výpočtům (látkové množství, hmotnost, atomová a molekulová hmotnost, molární hmotnost, hustota).

4.Vyjadřování koncentrace látky, resp. obsahu látky – rozdělení:

I.„Dynamické“

A.Celková (analytická) koncentrace

B.Rovnovážná koncentrace

II.„Statické“

A.Látková koncentrace

B.Hmotnostní koncentrace

C.Zlomek, procentuální koncentrace (obsah látky v procentech)

a)Látkový

b)Hmotnostní

c)Objemový

D.Objemová koncentrace

5.Ředění a smíchávání látek – rozdělení

I.Ředění látky vodou

II.Smíchávání téže látky o různých koncentracích

III.Smíchávání různých látek, které spolu nereagují

IV.Smíchávání různých látek, které spolu reagují

6.Ukázky příkladů z jednotlivých kapitol a jejich řešení.

další informace

Brno 21.3.2018, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

 objednat

NJ 101 Hör zu! Sag bloss nicht, dass du nicht verstehst !

Lektor/ka kurzu
PhDr. Naďa Matouchová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Hör zu! Sag bloss nicht, dass du nicht verstehst !

Praktický seminář s cílem naučit pracovat žáky s mluveným  textem jako prostředkem osvojování jazyka. Poslech s porozuměním  je náročná řečová dovednost, kterou lze v podmínkách cizojazyčného  úspěšně  rozvíjet. Obsahem semináře je  nácvik kompetence žáků porozumět mluvenému  cizojazyčnému textu,  metodické postupy,  učební žákovské strategie a   typologie her a cvičení.

Seminář bude členěn do následujících fází:

  1. Stručný didaktický úvod (poslech jako receptivní řečová dovednost, základní pojmy). Porovnání obtíží při získávání dovedností v podmínkách výuky mateřského a cizího jazyka a shod a rozdílů při nácviku druhé receptivní dovednosti (čtení s porozuměním). Hlavní strategie při poslechu. Možnosti prezentace poslechového textu. Metodický nácvik poslechu a učební žákovské strategie. Typologie úkolů.  Sémantizační techniky. (3 vyučovací hodiny)
  2. Praktické ukázky poslechových textů včetně úkolů, her a cvičení, podporujících nácvik poslechu mluvených textů. (5 vyučovacích hodin)

další informace

Brno 19.04.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

M 170 Objevujeme v matematice

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Ve školní matematice je stále větší pozornost věnována přístupům, které zahrnují experimentování, záznam dat, pozorování, odhalování zákonitostí, zobecňování a ověřování hypotéz. Takové přístupy současně podporují individualizaci vyučovacího procesu a zohlednění různých učebních stylů žáků.

Jednou z možných vyučovacích metod, která splňuje tyto požadavky, je matematické objevování založené na řešení úloh. Objevování problému nebo situace zahrnuje takové procesy, jako je např. spontánní objevování, interpretování, formulování úloh, systematické objevování, získávání a záznam dat, formulování a testování hypotéz, odůvodňování, komunikace. 

další informace

Brno 7.3.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

M 171 Práce s chybou ve vyučování matematice

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Práce učitele s chybou je jedním z důležitých témat souvisejících se změnami v českém školství. Seminář o nezdaru, chybě a překážkách ve vyučování matematice seznamuje se základními pohledy na tyto pojmy důležitými jak pro školu, tak i v běžném životě. Kromě charakteristik a klasifikace jednotlivých pojmů je velká pozornost věnována také práci učitele s chybou a překážkou a možnostem jejich odstraňování. Seminář obsahuje řadu ilustrujících příkladů, které si kladou za cíl usnadnit účastníkům porozumění myšlenkám, které jsou v semináři diskutovány. Příklady jsou voleny hlavně z oblasti matematiky pro 2. stupeň ZŠ.

další informace

Brno 11.4.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

D 80 Studená válka 1947 - 1989

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Dušek
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Posluchači budou seznámeni s předpoklady vzniku, počátky a vývojem studené války v letech 1945-1989. Lektor objasní klíčové momenty ve vývoji vztahů mezi supervelmocemi (Berlínské krize, Korejská a Vietnamská válka, Suezská krize, Karibská krize, Afghánská krize) s přihlédnutím vojensko-politickému vývoji v Evropě (rozdělené Německo, NATO, Varšavská smlouva). Dále budou posluchači seznámeni s vývojem jaderných zbraní, jejich typů, strategiemi jejich případného použití včetně důsledků. Shrneme dějiny závodů ve zbrojení mezi supervelmocemi USA a SSSR a objasňuje hlavní mezníky tzv. odzbrojovacího procesu. Lektor bude výklad doplňovat multimediálními prezentacemi k dané problematice a posluchači si odnesou řadu odkazů ke stažení zajímavých a přínosných materiálů na webu lektora.

další informace

Brno 23.04.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

D 83 Komunističtí prezidenti Československa

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Prezidentský úřad hrál ve vývoji samostatného československého státu významnou roli a vždy se těšil mimořádné vážnosti. Po nesporných autoritách prezidentů T. G. Masaryka a Edvarda Beneše nastoupila do čela státu řada osob, dosazených Komunistickou stranou Československa – některé z nich dokonce byly označovány za „dělnické“ prezidenty. Seminář přiblíží posluchačům životní osudy Klementa Gottwalda, Antonína Zápotockého, Antonína Novotného, Ludvíka Svobody a Gustáva Husáka.

další informace

Brno 15.3.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

D 84 Československo a naše země ve 20. století. Jak a co učit o tomto období

Lektor/ka kurzu
PhDr. Michal Pehr, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Seminář bude rozdělen na dva dílčí bloky:

I. blok – období 1900 – 1945 (4 vyučovací hodiny)

II. blok – období 1945 – 2000 (4 vyučovací hodiny)

I. blok

První blok bude zaměřen na problematiku našich dějin v 1. polovině 20 století. Zásadní pozornost bude věnována dvěma tématům. Nejprve otázce rozpadu habsburské monarchie (2014 –100 let od vypuknutí Velké války) a vzniku Československa (1918-1920). Druhým okruhem bude popis moderní prvorepublikové demokracie s jejími přednostmi i zápory. S účastníky se budeme také zabývat příčinami krize demokracie. Závěrečná část je následně věnována druhé světové válce. S účastníky akce bude probírat příčiny, její průběh a význam pro budoucí vývoj Československa.

II. blok

Druhý blok bude zaměřen na problematiku našich dějin ve 2. polovině 20 století. Zásadní pozornost bude věnována dvěma tématům. Nejprve otázce vyrovnávání se naší společnosti s obdobím nacistické okupace a protektorátu (odsun Německého obyvatelstva, snaha o potrestání kolaborace atd.). Pozornost bude věnována také období budování socializující demokracie, která se měla stát alternativou politického vývoje v rámci počínající studené války. Druhým tématem bude nástup komunistické totality (únor 1948, podoby nově budovaného totalitního systému až do roku 1989, kdy došlo k pádu komunismu). Dále se zaměříme na vznik samostatné České republiky.

další informace

Brno 16.05.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

D 85 Staré dobré časy aneb evropská každodennost v 19. století

Lektor/ka kurzu
Mgr. Marie Michlová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Témata:

  • Evropské země na mapách z 19. století
  • Rozdělení obyvatel podle sociálních vrstev, socioekonomická stratifikace
  • Dětství, mládí a stáří v 19. století
  • Rodina a milníky života: narození, svatba, smrt
  • Medicína, hygiena
  • Móda a estetika
  • Výživa, etiketa
  • Finance, zaměstnání, vzdělání
  • Doprava, technika
  • Umění, sport, volný čas

další informace

Brno 13.04.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ZŠ 73 Osvědčilo se v hodinách matematiky (a také: Aby dobré nápady nezapadaly)

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22820/2017-3-829
Počet vyučovacích hodin
8

O některých možnostech zvyšování kultury numerického počítání (nácvik numerace, pamětné osvojování početních operací) prostřednictvím didaktických her.

Hry specifické a nespecifické, individuální a skupinové, didaktické hry s podílem náhody.

Didaktické hry umožňující naplnění požadavku „v každé hodině si má učitel najít tzv. čas pro sebe“. Soutěže (nejen pro nejlepší počtáře). Ukázky k jednotlivým okruhům formou dílny (vlastní prožitek: motivace, pochopení pravidel, eventuálně diskuse. Číslo nás probudí, Prstová kalkulačka, Telefonní ústředna, Kolik desítek, Číselný trojúhelník, Domečky, Vajíčka, Početní hvězdice, Bingo – bongo, Postav věž, Matematické loto speciál, Pokryj destičku, Jízdenky, Vlaštovky, Piškvorky aj.

A co se osvědčilo Vám? Diskuse, výměna zkušeností

další informace

Brno 10.05.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

RJ 22 Móda? Móda … Móda! (Мода? Мода… Мода!)

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

V teoretické části semináře bude pojednáno o historii módy, jejím vývoji, budou probrány historické i současné reálie související s tímto tématem. Materiály jsou  doplněny novou lexikou, frazeologizmy, příslovími, aforismy, okřídlenými slovy a výrazy o módě, oděvů a obuvi.

Do praktické části semináře budou zařazeny zajímavé texty a různé druhy cvičení vycházející z uvedeného tématu: módní styly, oblečení, oblékání (hity každé sezóny), pokrývky hlavy, obuv, šperky, kosmetika, módní doplňky, tetování, barvy a odstíny  atd.

Budou použita různé druhy cvičení: fonetická cvičená, doplňování různých druhů slov ve větach, tvoření různých druhů slov, cvičení na výběr synonym a antonym, cvičení na rusko-českou homonymii, cvičení na tvoření stupňů srovnání přídavný jmen, tvoření druhů sloves, cvičení na tvoření přídavných jmen slovesných, cvičení na použiti různých předpon v slovesech, cvičení na výrazné čtení textu a básníček, překladatelská cvičení. 

další informace

Brno 27.4.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Fy 87 Záření, radon a život na Zemi

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
10601/2016-2- 242
Počet vyučovacích hodin
6

V semináři bude nejdříve uveden přehled jednotlivých druhů záření a jejich objev bude zařazen do historického kontextu. Druhá část bude obsahovat způsoby detekce záření a zejména jeho vliv na rostliny a živé organismy (vznik mutací, apod.). Třetí část pojednává o tzv. radonovém nebezpečí a ve čtvrté části bude vše dokumentováno na „praktickém“ případu – na vzniku a důsledcích katastrofy v Černobylu. Pokud to okolnosti dovolí, můžeme předvést experimentální měření koncentrace radonu v ovzduší.

další informace

Brno 17.04.2018, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

 objednat

M 175 KOMBINATORIKA JAK JI MOŽNÁ NEZNÁME

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2
Kurz akreditován MŠMT pod č.
12475/2017-2-556
Počet vyučovacích hodin
8

Obsah akce: Kombinatorika hraje v rozvoji matematického myšlení výraznou roli. Její význam je zejména v rozvoji logického myšlení a obecných kombinačních schopností, v neposlední řadě ji lze považovat za základ pro řešení různých pravděpodobnostních problémů. Kombinatorické úlohy se často vyskytují v různých matematických soutěžích již na nižším stupni základních škol, následně pak v matematických olympiádách. Na druhém stupni nespecializovaných základních škol se kombinatorické úlohy řeší pouze intuitivně, úsudkem nebo dosazováním hodnot bez použití vzorců a obecných kombinatorických pravidel.

Kombinatorických metod se používá při řešení celé řady reálných problémů (např. při sestavování jízdního řádu, při vypracování plánu výroby a realizace produkce). Existuje řada spojení mezi kombinatorikou a úlohami lineárního programování, statistiky atd. Kombinatoriky se používá při sestavování a luštění šifer a pro řešení dalších problémů teorie informace.

Seminář je zaměřen na rozvoj schopností žáků řešit kombinatorické problémy. Cílem je přiblížení problematiky široké veřejnosti, zejména pak učitelům, aby mohli systematicky rozvíjet kombinatorické myšlení žáků. Snahou je řešit úlohy bez využití základních kombinatorických vztahů pomocí různých řešitelských strategií.

Seminář je rozdělen do následujících částí:

  1. Úvod - KOMBINATORIKA v historických souvislostech.
  2. Kategorizace kombinatorických úloh/problémů.
  3. Rozdělení řešitelských strategií vhodných pro řešení kombinatorických problémů.
  4. Vzorová řešení zadaných problémů.
  5. Ukázka elektronického zpracování úloh s využitím SMART Board a využití při výuce.
  6. Předložení souboru aktivizujících činností a her - praktická realizace účastníky kurzu.
  7. Závěr.

další informace

Brno 24.04.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

M 178 Geogebra II. (Využití počítačů v matematice II.)

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Seminář navazuje na seminář Využití počítačů v matematice, ve kterém se účastníci naučili základům práce v programu Geogebra. Seminář má tyto základy rozšířit. Je určen i všem, kteří mají alespoň základní znalost programu Geogebra.

Obsah:

Opakování, instalace, možnosti programu Geogebra (0,5h)

Konstrukční úlohy, práce s posuvníky, textem, postupem konstrukce a krokováním konstrukce (1,5h)

Možnosti zobrazení výsledné práce, html aplet (0,5h)

Změna nastavení, možnosti panelu nástrojů, nový nástroj (0,5h)

Funkce, základy skriptování, jazyka LateX (1,5h)

Možnosti druhé nákresny, vstupní pole (1h)

CAS (1h)

Tabulky a statistika (0,5h)

Řešení obtížnějších příkladů (1h)

další informace

Brno 16.03.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 0
 objednat

SV 7 Interaktivní metody ve výuce společenských věd a občanské výchovy

Lektor/ka kurzu
Mgr. Marek Fajfr, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Obsah

V semináři bude postupně představeno didaktické zapojení rozmanitých her do výuky ZSV, práce s myšlenkovými experimenty a etickými dilematy v etice/filosofii, zážitkové prvky ve výuce (v rámci psychologie nebo výuky o světových náboženstvích), práce s videem v rámci sociologie, náměty na projektové vyučování v rámci předmětu a koncepce domácích úkolů.

 

Osnova kurzu

1) úvodní seznámení s cílem a obsahem semináře, očekávání účastníků, představení lektora (cca 15 min.)

2) hry (Filosofie: teorie her: Hra na obecné blaho, Vězňovo dilema, Pirátská hra) (cca. 45 min.)

3) myšlenkové experimenty a etická dilemata (Etika: etika/utilitarismus: Stroj slasti, Loď) (cca 60 min.)

4) skupinová práce (Světová náboženství: sekty a nová náboženská hnutí: Přesvědčení) (cca. 60 min.)

5) domácí úkoly (koncepce, příklad Ekonomie: kolik stojí týden mého života) (cca. 15 min.)

6) analýza audiovizuálních děl (Sociologie: reklama a gender, zpravodajství) (cca. 60 minut)

7) zážitkové aktivity (Psychologie: teorie učení: podmiňování, Rozvodněná řeka) (cca. 60 min.)

8) projekty (filosofické divadlo, seminář Rozumět současnosti, kampaň kolečka X křížky) (cca. 30 min.)

9) závěrečná evaluace semináře a zpětná vazba lektorovi (cca 15 min.)

další informace

Brno 09.03.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: 6
 objednat

ČJ 175 Literatura pro děti a mládež v novém miléniu

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Seminář představí aktuální českou literaturu pro děti a mládež v souvislostech literárního provozu, soudobých trendů i ve světovém kontextu.

další informace

Brno 28.02.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ČJ 177 Česká literatura aktuálně

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Cyklus přednášek seznámí s nejnovějším děním v české literatuře, a to analyticko-interpretačním představením tvorby vybraných osobností (např. Z. Brabcové, T. Boučkové, J. Rudiše, M. Kozelky, R. Malého ad.), přičemž budou identifikována specifika a kvalitativní přínos oněch autorských osobností. Přehledně budou rovněž prezentováni nově objevení talentovaní tvůrci. Ve výkladu bude akcentován inspirační a motivační aspekt pro poznání pozoruhodných děl současných českých spisovatelů.

další informace

Brno 21.03.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Z 71 Zeměpisné hry a jejich využití ve výuce

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jaroslav Tomeš
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Nejde o „klasický“ seminář, kde se frontálně dozvíte fůru obsahu, ale spíše o dílnu, kde si ukážeme, že část geografického vzdělávání lze provést hravou formou. Studium určitých jevů, procvičování znalostí, testování, rozvíjení některých kompetencí je možné uskutečnit hravě nebo soutěživě. Hry/aktivity si přímo vyzkoušíme, ukážeme si jejich možné využití pro různá témata a různý věk studentů. Předlohy ke hrám a podpůrné materiály si budete moci odnést papírově/elektronicky.

Hry budeme prokládat několika zamyšleními: Jaká jsou didaktická východiska pro hry? Jak hru použít/zařadit v hodině? Jak hru využít jako formu práce/jako úkol a jak ji hodnotit? Jak geografické hry/aktivity propojit s jinými předměty? Jak s hrou pracovat poté/jak ji vytěžit a reflektovat?

Obsah: 1) Východiska, hra jako nástroj. 2) Aktivity pro jednotlivce. 3) Aktivity pro skupiny. 4) Aktivity mimo třídu. 5) Existující deskové a jiné hry. 6) Modifikace her/aktivit. 7) Hodnocení, reflexe. 8) Mezipředmětové vztahy a průřezová témata.

další informace

Brno 28.02.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 292 ŠIKANA JINAK

Lektor/ka kurzu
PhDr. Lenka Svobodová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Seminář seznámí účastníky s problematikou kyberšikany a sociálních sítí. Komplexním způsobem odpovídá na otázky, které s problematikou šikany prostřednictvím komunikačních technologií souvisejí. Podrobně rozkrývá motivy, které ke kyberšikaně vedou a prostředí, ve kterých se odehrává. Všímá si specifik důvodů k šikanování v jednotlivých vývojových obdobích. Největší důraz je kladen na pochopení závažnosti tohoto jevu a správnému nastavení preventivních opatření.

Osnova semináře:

1. Kyberšikana – definice, pojetí, příbuzné pojmy, výskyt.

2. Znaky kyberšikany – jak ji rozpoznat, signály, podobnosti a odlišnosti od šikany „klasické“, jejich specifika, rizikové chování.

3. Techniky kyberšikany – prostředí, ve kterém probíhá, druhy a formy, projevy.

4. Pachatel kyberšikany a jeho oběti – jak je rozpoznat, vlastnosti, důvody, motivace, rodinné zázemí.

5. Důsledky kyberšikany – psychické, psychosomatické, sociální, primární a sekundární účinky, sebevražda.

6. Sociální sítě – jejich pozitiva a negativa, konkrétní rizika sdělování informací, bezpečné chování.

7. Obrana proti kyberšikaně – prevence, bezpečné klima, metody a strategie řešení, co brání odhalení, právní opora, s kým spolupracovat, kde hledat pomoc, jak může pomoci škola a jak rodina.

Použité techniky a aktivity:

Výklad – prezentace v MS Power Point, individuální práce, sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách, hraní rolí, zpětná vazba, reflexe provedených aktivit, diskuze, příklady z praxe, kazuistiky.

další informace

Brno 15.05.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 295 Efektivní učení žáka se speciálními vzdělávacími potřebami

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Žák se speciálními vzdělávacími potřebami. O kom vlastně hovoříme? Integrace nebo inkluze? Změnila nová legislativa přístup učitele ke vzdělávání všech žáků? Jak můžeme dosáhnout toho, že se všichni žáci mohou učit a naučit? Jak může učitel vytvářet podmínky pro učení všech žáků? Seminář nabízí odpovědi na tyto i další otázky.

V semináři budou předvedeny originálně zpracované didaktické zkušenosti pedagogů z praxe, zaměřené zejména na vzdělávací potřeby žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Lektorka zároveň představí vlastní nové a obecně málo známé a frekventované formy a metody vyučování. V první části se lektorka zaměří na obecnější principy metodiky a didaktiky (na praktických příkladech), na využití inovativních, aktivizujících metod, v druhé části pak na ukázky konkrétních možností, jak výuku vést a obohacovat o zajímavé prvky a činnosti, které vedou u žáků se speciálními potřebami k rozvoji pozornosti, vnímání, k rozvoji pravolevé orientace i ke čtení s porozuměním.

Témata:

A – O kom hovoříme? (podmínky vzdělávání stanovené RVP) – 45 min

B - Didaktické zásady a efektivní učení (45 min)

C - Rozvoj paměti (90 min)

D – Bloomova taxonomie (45 min)

E – Žáci se sociálním znevýhodněním – metody a formy práce vedoucí k inkluzivnímu a efektivnímu vzdělávání (třífázový rozhovor, soustředné kruhy, metoda barevných papírů, otázky a odpovědi, překřížené skupiny) – 60 min

F – Žáci se SPUCH, LMP – metody a formy čtení a psaní (rozvoj sluchového a zrakového vnímání, pravolevá a prostorová orientace, rozvoj jemné motoriky, knoflíky ve výuce, pětilístek, I.N.S.E.R.T., myšlenková mapa, principy tvorby pracovních listů pro žáky s SPUCH, LMP  (75 min) 

další informace

Brno 13.03.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 296 Jak vzbudit zájem žáka o učení? Aneb jak zaujmout, vyjednávat, motivovat a přesvědčovat

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Vzdělávací akce je vedena formou interaktivního semináře. Pedagogičtí pracovníci ve své každodenní činnosti prezentují své znalosti, dovednosti. Kde však získávají schopnost přesvědčit, motivovat, zaujmout své posluchače – žáky, kolegy, rodiče? Obsah semináře nabízí zamyšlení nad přípravou samotné prezentace, přes osobnost mluvčího k rétorice. Účastníkům je nabídnuta celá škála řečnických triků i několik rad, jak bojovat se stresem a nezdravou trémou.

Témata:

Příprava a plánování prezentace – Pravidlo „3U“ – užitečnost – účinnost - úspěšnost (vyučovací hodina, vystoupení před kolegy, rodičovská schůzka…) – 60 min

Jak udělat dobrý dojem? Osobnost a role mluvčího – 60 min

Jak udělat své vystoupení zajímavějším? Práce s hlasem, využití prostoru, pomůcky – 90 min

Řečnické triky a rady, nonverbální komunikace – 90 min

Příprava a realizace modelové prezentace (práce ve skupině) – 60 min

další informace

Brno 16.04.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 310 Komplexní práce s třídním kolektivem - prevence a řešení problémů

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Hlavsová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Cílem semináře je, jak jinak než zážitkem, ukázat účastníkům známější i méně známé aktivity na spolupráci, poznávání rolí v kolektivu, budování pravidel třídy aj. Nástroje použitelné pro každého učitele, který má zájem posunout svou třídu dál a zapracovat na vztazích mezi žáky ať už v rámci třídních hodin, třídního výletu nebo ve výuce společenských věd, etiky apod. Účastníci se seznámí s variabilními metodami mapování třídního kolektivu, prací s cílenou zpětnou vazbou, s kazuistikami reálných tříd a problémů mezi žáky i učiteli. Každý si z kurzu může odnést nápady, inspiraci a konkrétní aktivity i s pracovními listy pro jejich realizaci. 

další informace

Brno 19.04.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 312 Neverbální komunikace

Lektor/ka kurzu
Mgr. Rudolf Hadrava
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

  • Verbální a neverbální komunikace – základní principy
  • Vliv neverbální komunikace na tvoření prvního dojmu a celkové image
  • Oči a oční kontakt - význam v komunikaci
  • Postoj, gesta, mimika, postavení těla a teritorium – jejich vliv na lidské podvědomí
  • Soulad a nesoulad verbální a neverbální komunikace – efektivita sdělení
  • Jak rozpoznat lhaní
  • Návody na čtení a pochopení komunikačního partnera – slovník řeči těla
  • Základní mezikulturní rozdíly v neverbální komunikaci

 

další informace

Brno 23.02.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

AJ 189 Angličtina pro ty, kteří se nechtějí učit

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2
Kurz akreditován MŠMT pod č.
158/2016-3-32
Počet vyučovacích hodin
6

Tematicky uspořádané lekce naučí učitele, jak s minimální intervencí dosáhnout hodiny, kdy jsou žáci zaujati daným úkolem, na kterém pracují individuálně či ve skupinách a učí se prezentovat výsledky své práce.

Aktivity zahrnují práci s textem – atraktivní procvičování aktivit zaměřených k soustředěnému poslechu, spontánnímu mluvení, plynulému čtení a psaní. Učitelé se seznámí s několika způsoby, jak připravit přiměřené jazykové úkoly, jak zvýšit zájem žáků o atraktivní činnosti, jak vstřebat a upevnit základní gramatická pravidla a zvýšit osobní zaujetí pro práci na úkolu. Využitím běžně dostupných materiálů, například těch, ale hlavně jejich jednoduchou adaptací a další zpracováním umožní dětem lépe a důkladněji procvičit dané učivo. Aktivity jsou zaměřené na nenásilné procvičování textu, upevňování frází, porozumění obsahu sdělení i vlastní produkci anglického textu, k zapamatování slovní zásoby i frází, ke smysluplné reprodukci textu i vytváření nových řečových struktur.

Poznatky přímo z praxe pomáhají méně zkušeným učitelům. Kurz je doplněn mnoha dalšími podpůrnými materiály a také návody, jak jednoduše vyrobit vlastní pracovní listy, zaměřené přesně na žádoucí učivo.

další informace

Brno 2.5.2018, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

 objednat

PP 314 Manipulace v jednání – aneb jak se nenechat zatlačit do kouta

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jana Prošvicová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Jak poznat manipulativní jednání, jednotlivé fáze manipulace a typologie manipulátorů. Obranný mechanismus nebo agresivita?  Techniky a prostředky manipulace a obrana proti nim. Role manipulace v mezilidských vztazích. Jsme manipulátory, aniž si to uvědomujeme? Manipulace v zaměstnání, v rodině. Manipulace škodí všem. Prostor a jeho zvládání. Účinná argumentace, umění vyjít z konfliktu se ctí. První pomoc proti hloupým narážkám – instantní věty. Kde jste nejzranitelnější. Chraňte svou čest. Odhalte jízlivé komplimenty. Zvládání kritických situací. Jak reagovat, když vám někdo něco podsouvá. Praktická cvičení.

další informace

Brno 23.3.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: 0
 objednat

Brno 04.05.2018, 08:30–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

M 169 Výuka aritmetiky na 2. stupni ZŠ

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
6

Na semináři se učitelé seznámí s různými přístupy žáků k řešení matematických úloh pomocí aritmetických postupů. Budou řešeny různé aritmetické i algebraické úlohy a demonstrovány různé metody řešení. U problematických částí učiva budou představeny vhodné pomůcky, které žákům usnadní vytvoření představy pojmu a efektivnější využití osvojených znalostí.

další informace

Brno 05.04.2018, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 350 Kč

 objednat

ČJ 183 Současná česká literatura

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Budete schopni:

vytvořit typologii současné české prózy, poezie a dramatu;
generační proudy a významnější autorská seskupení současné české prózy a poezie;
orientovat se v estetických a poetických tendencích, inspiračních zdrojích, tématech současné české prózy, poezie a dramatu.

Získáte:

vhled do vnímání světa současné české poezie, prózy a dramatu;
předpoklady k literárněkritickému hodnocení současné české knižní produkce;
přehled o literárních autorských seskupeních podle generačního, poetologického a regionálního (ve smyslu původu a aktivity v prostoru) pohledu;
představu o tvárných, ale i netvárných liniích současné české knižní produkce;
obraz moderně a postmoderně orientované současné české literatury.

další informace

Brno 27.04.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

AJ 190 Internet ve výuce angličtiny

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Seminář pro učitele angličtiny, v němž učitelé získají teoretické znalosti i množství praktických dovedností. Seznámení s webovými stránkami, které nabízejí množství materiálů pro výuku angličtiny, tvorba vlastních prezentací i interaktivních cvičení, která studenty zaujmou a motivují.

Účastníci budou seznámeni nejen s nejrůznějšími stránkami, kde najdou materiály vhodné pro výuku angličtiny, ale naučí se i vytvářet interaktivní cvičení a prezentace, aby tak mohli oživit a obohatit svou výuku a mohli studentům zadávat domácí úkoly, které se samy vyhodnotí, tudíž šetří práci učitelů. Účastníci budou pracovat s programy, které mohou pomoci ve výuce angličtiny a v motivování studentů k samostudiu.

Představení online platformy, kde budou mít účastníci uloženy všechny odkazy i ukázky cvičení, práce s online slovníky a webovým korpusem, web 2.0, seznámení s užitečnými stránkami pro výuku angličtiny, programy pro vlastní tvorbu cvičení, seznámení se stránkami určenými pro vlastní práci učitele a sebevzdělávání. Ukázky různých způsobů prezentace nového učiva.

V praktické části se účastníci naučí vytvářet testy, které se samy vyhodnocují, interaktivní cvičení k opakování slovní zásoby i gramatiky, ukážeme si též, jak upravovat pro vlastní potřeby cvičení vytvořená jinými učiteli, podíváme se na zdroje vhodné k aktivizaci a motivaci studentů, ale i určené pro vlastní práci a další sebevzdělávání učitelů, jako jsou speciální online slovníky a jazykový korpus. Vytvoření vlastního blogu a práce s ním, použití blogu ve výuce.

Seminář je rozdělen do pěti bloků, v první části je lektorka pomocí PPT provede výhodami a nevýhodami použití ICT ve výuce, účastníci se zapojí do diskuse a vysvětlí, jak oni sami ICT používají. Dále jsou účastníci seznámeni s platformou vytvořenou lektorkou, v níž je množství odkazů na programy a nástroje, které mohou použít ve výuce i mimo ni. Lektorka vyzdvihne některé z nich a doporučí způsob jejich využití.

Ve druhém bloku se účastníci naučí pracovat s Quizletem, programem na výuku a procvičování slovní zásoby.

Ve třetím bloku pracujeme s Learning Apps, programem, v němž se dají vytvářet interaktivní cvičení pro procvičování gramatiky, slovní zásoby, poslechu, reálií, literatury, historie, atd.

Ve čtvrtém bloku si vytvoříme blog, kam umístíme odkazy na doposud vytvořená interaktivní cvičení.

V závěrečném bloku pracujeme s Edmodem – účastníci si nejdříve vytvoří účet jako studenti, aby se s programem seznámili z pohledu studenta, pak si vytvoří učitelský účet a naučíme se vytvářet kvizy a vše další, co Edmodo umožňuje.

další informace

Brno 26.02.2018, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 1
 objednat

Brno 5.3.2018, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 5
 objednat

AJ 191 Holidays and festivals – why and how they are celebrated

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
Počet vyučovacích hodin
8

Přehled nejdůležitějších svátků Velké Británie a USA. Historické pozadí některých svátků a jejich zasazení do současného kontextu. Ukázka aktivit, které mohou zpestřit hodinu nebo posloužit jako vhodný materiál pro procvičení gramatiky či poslechu, a zároveň pomohou rozšířit obzor studentů. Seminář seznámí účastníky s některými svátky, např. Independence Day, Columbus Day, Halloween, Bonfire Night, St Valentine's Day, May Day, St. Patrick's Day, Thanksgiving, April Fool's day, Remembrance Day,  Martin Luther King Day, a dalšími.

další informace

Brno 16.04.2018, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Z 72 Globální klimatická a environmentální změna ve výuce zeměpisu

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
158/2016-3-32
Počet vyučovacích hodin
4

Seminář je zaměřen na představení tématu globální změny klimatu a životního prostředí, jejích pravděpodobných příčin a pozorovaných i očekávaných dopadů na lidskou společnost. Účastníkům semináře budou přiblížena stěžejní témata, která se přímo týkají klimatické změny a lze na nich prakticky poukázat na konkrétní příčiny a dopady tohoto jevu v prostředí střední Evropy. Seminář poskytne pedagogům základní rámec (konkrétní aktuální témata a různé náhledy na ně, zdroje informací, apod.) pro zapojení tématu klimatické a environmentální změny do výuky zeměpisu či jiných předmětů s environmentální tematikou.

další informace

Brno 20.04.2018, 10:00–13:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

780 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace