Kurzy

AJ 352 Angličtina v pohybu (Jak se učit jazyk atraktivní formou)

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, vychovatelé školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
BEZ AKREDITACE MŠMT
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Zaměříme se na několik základních skupin, hry pohybové, s pohybem, tleskací, pohybově komunikační a prstové hříčky.

Ukážeme si jejich charakteristiku, možnosti jejich využití a jejich přínos.

 

Učitelé se naučí, jak využít tyto atraktivní hry pro rozvoj kvalitní výslovnosti, přiměřené gramatiky, rozšíření slovní zásoby v přirozeném proudu komunikace, ale také soustředění, paměť a smysl pro pravidla a fair play.

 

Přehled témat výuky a časová dotace:

  1. Úvod                                                                                                (20min)
    Seznámení s možnostmi, posouzení stávající praxe, analýza problémů.
    Příklady dobré praxe, stanovení podmínek, za kterých se žáci mohou zapojit
  2. Prstové hříčky                                                                                  (70min)
    Hry, které dětem pomáhají rozvíjet nejen jazykové dovednosti, ale také jemnou motoriku prstů, paměť, soustředění. Naučíme se používat prstové loutky.
    (Five little ladybirds, Kittens, Butterfly, Caterpillars plus některá sezóní hra etc.)
  3. Pohybové hry a hry s pohybem                                                       (90min)
    Seznámíme se s několika základními typy pohybových her (kruhové, frontální, rozptylové – Cat and mouse, Kite, Little Witch, Tigers, Terrible crocodile, Balloons, Piggie, rabbit, wolf, Catch, don’t catch)
  4. Tleskací hry                                                                                     (90min)
    Tleskací hry vyžadují spolupráci dvojic i větších skupin, poskytují zapamatování textu díky rytmu, a také zážitku dětí (Water, ice, gas, Pencil clapping game,
    7 clapping game, Days of the week, Fruit game, Opposite chant)
  5. Hry s pohybem                                                                                 (80min)
    Několik her s pohybem dětem navozuje získání pozornosti a propojení mozkových hemisfér pro soustředění (lateralita) (Monsters, My hands, Everybody do this The moving song).
  6. Závěr, zhodnocení a shrnutí poznatků                                            (10min)
    Účastníci budou mít možnost se podělit o vlastní dojmy, poznatky, zkušenosti na základě vlastní praxe.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 16.05.2024, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 354 Writing games and activities in the classroom

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V tomto semináři se zaměříme na nejrůznější psací aktivity k zapojení různých úrovní pokročilosti studentů středních škol a VOŠ .Seminář představím praktické aktivity, které mohou učitelé zapojit do výuky. Účastníci si prakticky vyzkouší nejrůznější písemné aktivity zaměřené na gramatiku, slovní zásobu, icebreakers, warmers a fillers. Představíme si také množství nejrůznějších užitečných zdrojů.

  • icebreakers, Warmers and Fillers (45min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé psaní ledoborců, ohřívačů a výplňových činností, které lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
    • Half a dialogue reading
    • Dictation
    • Shouting dictation
    • Gapped dictation
    • Dialogue dictation
    • Other viewpoint reading
    • What’s the news reading
    • Storyboard time reading
    • Model
    • Scramble sentences
    • Proofreading and editing
    • Continuing story
  • Lekce zaměřená na dovednost psaní (90 min) : plánování a výuka, specifika a různé typy pro různé úrovně pokročilosti
    • Zde se podíváme na plánování a realizaci lekce psaní a také si prohlédneme a procvičíme různé lekce psaní, které lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů.
    • different sub skills in writing
    • the different stages of a writing lesson
    • How to plan an effective writing lesson
    • different kinds of writing lessons
    • How to organize feedback on writing
    • peer feedback on writing
    • examining and feedback on examples of writing lessons for different age groups and levels
  • Zaměření na slovní zásobu (90 min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé aktivity v oblasti psaní, které se zaměřují především na slovní zásobu, kterou lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
    • Balderdash
    • Wordsearch
    • Wordshake/ boggle
    • Scrabble
    • Hangman
    • Bang
    • Label it
    • Find the word
    • Altered texts
    • Vocabulary bingo
    • Mad libs
    • Fill in the gaps
    • Memory game
    • The odd one out
  • Zaměření na gramatiku (90 min)
    • Zde si procvičíme a zúčastníme se a také se podíváme na různé aktivity Psaní zaměřené především na gramatiku, které lze použít pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) studentů základních a středních škol.
    • Sentence building game
    • Spot the mistakes.
    • Play the Simon Says of grammar
    • Cap‑ital letters
    • Present and past tense matching game.
    • grammar matching games
    • roll a sentence
    • grammar sentence building
    • funny flips
    • grammar bingo
    • grammar smackdown
    • sentence smackdown
  • Představení zdrojů užitečných při plánování lekcí (45 min)
    • Zde se podíváme na různé online zdroje, které mohou učitelé použít k plánování lekcí psaní nebo aktivit pro různé úrovně (Elementary-Upper-intermediate) primárních a sekundárních studentů. Podíváme se na různé stránky, budeme je sdílet a diskutovat o nich, kde mohou učitelé najít materiály a/nebo pracovní listy, které jim pomohou při plánování lekcí a psaní.
    • Heinle's Newbury House Dictionary of American English
    • Word Hippo (Dictionary & Thesaurus)
    • Snappy Words-Free Interactive Dictionary
    • Writing Cube Creator
    • Letter Generator
    • More ReadWriteThink Student Interactives
    • ReadWriteThink has Mobile Apps too!!
    • Storybird
    • Storyboard That
    • Witty Comics Generator 
    • ePals
    • Blogging Tools
    • Kidblog
    • SeeSaw
    • ….

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 14.06.2024, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

IT 43 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
20817/2020-4-467
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Během semináře budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity prezenční i distanční výuky a zvýšení motivace žáků i vyučujících. Zejména pak s aplikací Nearpod.

První část semináře je věnována motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako hlavní prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnost nahlédnout do práce žáků a okamžitě jim poskytnout zpětnou vazbu. V další části si budou účastníci moci vyzkoušet vytvoření vlastní lekce a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využitím v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

  • Žák a motivace k výuce (45 minut)
  • Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
    • Seznámení s aplikací
    • Ukázka vzorové lekce
    • Popis funkcí
    • Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
  • Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
    • Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
    • Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
    • Seznámení s funkcí Reports
  • Nearpod a Google Slides (45 minut)
    • Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
  • Virtuální tabule a její využití (30 minut)
  • Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Brno 03.06.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

volných míst: 5
 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace