Kurzy

Z 67 Migrační krize a česká migrační a azylová politika

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Sociologicko-bezpečnostně-psychologický charakter semináře

  • představení migračních tras do EU, příčin migrace, selhání tzv. Dublinského systému
  • situace ČR, počty migrantů, žadatelů o azyl a mezinárodní ochranu, jejich sociální profil
  • vládní strategie migrační politiky
  • vyhodnocení bezpečnostních rizik migrace
  • radikalizace majoritní společnosti ve vztahu k cizincům
  • vyhodnocení rizik české muslimské komunity a krajně pravicové scény
  • indikátory radikalizace jednotlivce a jeho společenská nebezpečnost
  • případy první českých "teroristů"

další informace

Olomouc 24.11.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

SV 5 Jak studentům přiblížit právo v hodinách společenských věd

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Seminář nabídne vyučujícím společenskovědních předmětů, případně právní nauky, inspiraci pro přiblížení základů práva studentům, kteří se dosud s právní problematikou nesetkali. Seminář není koncipován jako teoretický vhled do jednotlivých právních odvětví: orientován je především na procesní problematiku přibližující základní právní mechanismy, jež stát občanům nabízí při obraně práv. Obsah semináře je proto zaměřen na ústavní systém a zakotvení lidských práv a svobod, jakož i na jejich obranu, dále na přiblížení trestního a civilního soudnictví a dalších procesních cest k obraně práv. Dalšími tématy jsou tedy možnosti postupu inspekčních orgánů a veřejného ochránce práv, ale také využití alternativních cest k řešení sporů, což je téma v posledních letech velmi aktuální. Vyučujícím budou předloženy reálnými případy inspirované kasuistiky, jež mohou být při výuce využity. Studenti se díky těmto aktivitám učí obsahově správně vyjadřovat a prezentovat jednoduché právní závěry, ale také vyhledávat v právních pramenech možná řešení různých právních situací.

Obsahem semináře je předání nejpodstatnějších právních témat formou výkladu za využití prezentací a doprovodných kasuistik. Výklad je doplněn tipy na řadu aktivit, které mohou studentům přiblížit právní problematiku jinou než frontální výukou. V tématech je kladen důraz na přiblížení fungování státních orgánů, soudního systému a možností obrany práv občanů. 

další informace

Olomouc 28.11.2017, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 260 Zvládání žáků s výchovnými problémy I. + II.

Lektor/ka kurzu
PhDr. Lenka Svobodová
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

JEDNÁ SE O CYKLUS DVOU SEMINÁŘŮ S CELKOVOU HODINOVOU DOTACÍ 16 VYUČOVACÍCH HODIN (2X8)

Počet problémových žáků neustále narůstá. Na učitele jsou kladeny stále vyšší nároky v oblasti výchovného působení, především při zvládání problémových žáků a stresových situací s nimi souvisejících. Seminář se skládá ze dvou na sebe navazujících částí. V první části se účastníci seznámí s příčinami problémového chování žáků a s možnostmi a hranicemi jeho ovlivnění, protože předpokladem úspěšného řešení problémového chování je hlubší porozumění příčinám. Stěžejní částí prvního semináře je také oblast prevence, tedy jak problémovému chování žáků předcházet, jak ho předvídat či eliminovat. Důležitou součástí práce s problémovými žáky je ale i práce s vlastními emocemi, jejichž zvládání se na úspěšnosti ovlivnění problému významně podílí. Na prvním semináři také učitelé dostanou podklady pro vyzkoušení v praxi, které budou v navazujícím semináři předmětem rozboru. Druhý seminář bude převážně praktický a bude úzce navazovat na část první. Účastníci se seznámí s konkrétními problémovými situacemi a variantami jejich řešení. Předmětem rozboru budou jak kazuistiky z praxe lektorky, tak i z praxe účastníků. Učitelé se také seznámí s technikami a strategiemi, které jsou chybné, dále jaká kázeňská opatření používat a v neposlední řadě také s tím, s kým při řešení problémového chování spolupracovat.

 

Osnova 1. Semináře (8 x 45 minut):

1.Problémový žák, problémové chování – definice, pojetí, různorodost

2.Příčiny problémového chování

3.Problémové chování žáka a třídní klima

4.Metodika – analýza problému/problémového chování

5.Komunikace s problémovým žákem

 

Osnova 2. Semináře (8 x 45 minut):

1.Možnosti ovlivnění problémového chování – prevence jako důležitý nástroj předcházení problémových situací

2.Možnosti ovlivnění problémového chování – reakce na konkrétní problémové situace, kazuistiky, příklady z praxe

3.Tlumení agresívních sklonů

4.Chybné a nefunkční strategie

5.Kázeňské metody a prostředky

6.Zvládání vlastních emocí, psychohygiena

 

Výklad – prezentace v MS Power Point, individuální práce, sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách, hraní rolí, zpětná vazba, reflexe provedených aktivit, diskuze, příklady z praxe, kazuistiky.

další informace

Olomouc 1.12.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

3 120 Kč

volných míst: 0
 objednat

ČJ 166 Kreativní práce se současnou českou poezií

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
16616/2016-2-448
Cílová skupina
učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Kreativní interpretace vybraných básní tří současných českých autorů (P. Kolmačky. K. Rudčenkové a M. Děžinského), včetně seznámení s metodami tvůrčího psaní určenými k jejich intertextuální interpretaci (například: analogramy, clustering, mentální mapování, vnitřní monology, paralelní texty aj.). Doplňkem skupinové a individuální práce bude přehled doporučené literatury k dílčím tématům, která budou v rámci tvořivého a interpretačního procesu průběžně reflektována s ohledem na níže uvedené cíle. 

další informace

Olomouc 8.12.2017, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

 objednat

ČJ 157 Současná česká literatura

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Budete schopni:

vytvořit typologii současné české prózy, poezie a dramatu;
generační proudy a významnější autorská seskupení současné české prózy a poezie;
orientovat se v estetických a poetických tendencích, inspiračních zdrojích, tématech současné české prózy, poezie a dramatu.

Získáte:

vhled do vnímání světa současné české poezie, prózy a dramatu;
předpoklady k literárněkritickému hodnocení současné české knižní produkce;
přehled o literárních autorských seskupeních podle generačního, poetologického a regionálního (ve smyslu původu a aktivity v prostoru) pohledu;
představu o tvárných, ale i netvárných liniích současné české knižní produkce;
obraz moderně a postmoderně orientované současné české literatury.

další informace

Olomouc 24.11.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

AJ 175 Správná výslovnost a transkripce v anglickém jazyce do českých škol

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Účastníci semináře se nejprve seznámí se 44 fonémy v britské angličtině na základě fonémické tabulky (phonemic chart) od Adriana Underhilla a následně se s fonémy, které činí českým rodilým mluvčím problémy, pracuje jednotlivě. Pracuje se hned s několika moderními učebnicemi anglické výslovnosti, účastníci jsou v neustálém kontaktu s kvalitními nahrávkami od britských rodilých mluvčích a mají dostatek prostoru k procvičování. Účastníci se seznámí s užitečnými webovými stránkami, na kterých jsou volně dostupné další možnosti procvičování správné anglické výslovnosti. Nedílnou součástí semináře je procvičování transkripce, nejprve jednotlivých slov (a to především takových, která bývají českými rodilými mluvčími chybně vyslovována) a později celých vět. Transkripce se procvičuje nejen na základě psaného textu ale i diktátu, čímž se účastníci trénují v poslechu a tedy schopnosti být dobrými posluchači. Důraz je kladen také na další podstatné aspekty správné anglické výslovnosti, a těmi jsou slabé formy (weak forms) u funkčních slov (např. zájmen, předložek či spojek), vázání slov (linking), slovní a větný přízvuk a v neposlední řadě také základní intonační vzorce. Cílem je dosáhnout plynulé a vázané mluvy, v angličtině označované termínem 'connected speech'.

 

- seznámení s fonémickou tabulkou od Adriana Underhilla (phonemic chart) a následně procvičování fonémické transkripce jak na základě psaného textu tak diktátu

- analýza problematických fonémů v anglickém jazyce pro české rodilé mluvčí (např. ə, ɜː, æ, θ, ð, ŋ), nácvik jejich tvorby a následné procvičování za pomocí kvalitních nahrávek od anglických rodilých mluvčích a také online seminářů

- představení slabých forem u funkčních slov (weak forms) a jejich používání v mluvené angličtině + následné procvičování

- vázání slov (linking), konkrétně: 'consonant + vowel linking', 'linking r', 'linking j', linking w' a jejich procvičování (mimo jiné pomocí písně 'Human' od současného britského zpěváka 'Rag'n'Bone Man')

- slovní a větný přízvuk

- základní intonační vzorce

další informace

Olomouc 04.12.2017, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

AJ 176 Internet ve výuce angličtiny

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ

Seminář pro učitele angličtiny, v němž učitelé získají teoretické znalosti i množství praktických dovedností. Seznámení s webovými stránkami, které nabízejí množství materiálů pro výuku angličtiny, tvorba vlastních prezentací i interaktivních cvičení, která studenty zaujmou a motivují.

Účastníci budou seznámeni nejen s nejrůznějšími stránkami, kde najdou materiály vhodné pro výuku angličtiny, ale naučí se i vytvářet interaktivní cvičení a prezentace, aby tak mohli oživit a obohatit svou výuku a mohli studentům zadávat domácí úkoly, které se samy vyhodnotí, tudíž šetří práci učitelů. Účastníci budou pracovat s programy, které mohou pomoci ve výuce angličtiny a v motivování studentů k samostudiu.

Představení online platformy, kde budou mít účastníci uloženy všechny odkazy i ukázky cvičení, práce s online slovníky a webovým korpusem, web 2.0, seznámení s užitečnými stránkami pro výuku angličtiny, programy pro vlastní tvorbu cvičení, seznámení se stránkami určenými pro vlastní práci učitele a sebevzdělávání. Ukázky různých způsobů prezentace nového učiva.

V praktické části se účastníci naučí vytvářet testy, které se samy vyhodnocují, interaktivní cvičení k opakování slovní zásoby i gramatiky, ukážeme si též, jak upravovat pro vlastní potřeby cvičení vytvořená jinými učiteli, podíváme se na zdroje vhodné k aktivizaci a motivaci studentů, ale i určené pro vlastní práci a další sebevzdělávání učitelů, jako jsou speciální online slovníky a jazykový korpus. Vytvoření vlastního blogu a práce s ním, použití blogu ve výuce.

další informace

Olomouc 15.12.2017, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 1
 objednat

Olomouc 11.12.2017, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 1
 objednat

ZŠ 60 Exkurze do moderní literatury pro děti – čtenáře mladšího školního věku

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jarmila Sulovská
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1

V semináři, který vychází z požadavků RVP ZV,  bude prezentován výběr titulů z české i světové moderní literatury pro děti, jejichž pomocí mohou učitelé lépe rozvíjet čtenářskou gramotnost. Zaměříme se na vhodnou motivaci k četbě, podporu schopnosti rozlišit kvalitní literaturu od literatury triviální a směrování žáků k samostatné potřebě číst i mimo školu. Účastníci si pomocí rozmanitých metod prakticky vyzkoušejí práci s vybranými literárními texty, komiksem, ilustrací, audio a video nahrávkami.

Obsah semináře vychází z výsledků průzkumů čtenářské gramotnosti, které ukázaly, že lepší výsledky vykazují žáci v zemích, v nichž se vyučování opírá o práci s texty z intencionální literatury (určené dětem). Účastníci se seznámí s porovnáním kurikulí v zahraničí a u nás, s výsledky průzkumu mezi žáky, kteří doporučovali, se kterými tituly by se mělo ve škole pracovat. Prezentovány budou především tituly, které získaly některé z knižních ocenění v zahraničí nebo u nás. Využity budou rozmanité metody práce s textem, komiksem a ilustrací, popř. audiovizuálním zpracováním.

další informace

Olomouc 27.11.2017, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 278 Neverbální komunikace

Lektor/ka kurzu
Mgr. Rudolf Hadrava
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
15358/2015-1-439
Cílová skupina
všichni pedagogičtí pracovníci

  • Verbální a neverbální komunikace – základní principy
  • Vliv neverbální komunikace na tvoření prvního dojmu a celkové image učitele
  • Oči a oční kontakt - význam v komunikaci
  • Postoj, gesta, mimika, postavení těla a teritorium – jejich vliv na lidské podvědomí
  • Soulad a nesoulad verbální a neverbální komunikace – efektivita sdělení
  • Jak rozpoznat lhaní
  • Návody na čtení a pochopení komunikačního partnera – slovník řeči těla

další informace

Olomouc 18.12.2017, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace