Kurzy

ČJ 201 Jak na čtenářské dílny?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Anotace:

Cílem čtenářských dílen je přivést žáky ke čtení, aby se čtení stalo nedílnou součástí jejich volného času. Společně se podíváme na to, jak by taková dílna čtení mohla vypadat, a alespoň jednu dílnu zkusíme naplánovat, Také budeme analyzovat, jak jinak by ještě šlo žáky podpořit, aby se z nich stali čtenáři. Toto téma úzce souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.

Přehled témat:

  • čtenářská gramotnost a čtenářské dovednosti
  • metody práce s texty a konstruktivismus
  • příklady / ukázky čtenářských dílen
  • cíle a kritéria hodnocení
  • efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení a čtení

Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:

  1. představení tématu a cílů semináře
  2. představení lektora a účastníků
  3. snos myšlenek na téma: Co umíme?
  4. pojmenování vzdělávacích potřeb (resp. očekávání) k tématu ze strany účastníků (Co bychom se chtěli naučit? S čím si nevíme rady? Chtěli bychom odpovědi na tyto otázky…)
  5. praktické ukázky výukových programů (resp. metod) – přímá práce účastníků kombinovaná s pozorováním videí
  6. analýza ukázek
  7. plánování dle potřeb účastníků
  8. společná reflexe – přijímání a poskytování zpětné vazby k prezentovaným plánům i přípravám

další informace

Olomouc 05.11.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ČJ 184 Nejen Čapkem živ jest člověk, jsou tu také komiksy

Lektor/ka kurzu
Mgr. Pavel Pilch
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Komiks se v posledních letech stále častěji dostává do hledáčku vědců všeho druhu. Úspěšně se zbavuje nálepky „nízkého“ umění a nachází si cestu i k těm, kdo by se jeho čtením dříve nezabývali. Potenciál využití komiksu ve výuce na druhém stupni ZŠ a střední škole je však nadále téměř nevyužit. Seminář má za cíl představit komiks jako plnohodnotný umělecký druh, který má co říct dětem i studentům a zejména může osvěžit výuku. Ve čtyřech seminářích se účastníci naučí používat komiksovou terminologii, interpretovat komiks ve vtahu k jeho specifické struktuře, využít komiks jako praktický nástroj pro cvičení a nakonec diskutovat o komikse jako o uměleckém díle, které může obohacovat nejen výuku, ale lidský život obecně.

Obsahem je představení základní komiksové terminologie a možností práce s komiksem ve výuce – interpretace, praktická cvičení, diskuse o (ne)uměleckosti komiksu, komiksové adaptace literárních děl, hledání místa komiksu v univerzu literárním i univerzu výtvarném. Témata:

-Základní komiksová terminologie (60 min)

-Možnosti interpretace komiksu ve výuce (60 min)

-Praktické využití komiksové tvorby ve výuce (90 min)

-Komiks jako literární adaptace – pro a proti (90 min)

            -Je komiks umění? A jaké? (60 min)

Nevhodné pro učitele, kteří komiksem opovrhují !

další informace

Olomouc 17.10.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ČJ 185 Kreativní práce se současnou českou poezií

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Kreativní interpretace vybraných básní několika současných českých autorů (P. Kolmačky. K. Rudčenkové, M. Děžinského aj.), včetně seznámení s metodami tvůrčího psaní určenými k jejich intertextuální interpretaci (například: analogramy, clustering, mentální mapování, vnitřní monology, paralelní texty aj.). Doplňkem skupinové a individuální práce bude přehled doporučené literatury k dílčím tématům, která budou v rámci tvořivého a interpretačního procesu průběžně reflektována s ohledem na níže uvedené cíle.

další informace

Olomouc 12.10.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ČJ 186 Metody a formy práce vedoucí ke čtenářské gramotnosti a efektivnímu učení

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239
Počet vyučovacích hodin
8

V semináři budou předvedeny originálně zpracované didaktické zkušenosti pedagogů z praxe, zahrnující různé oblasti vzdělávání, zaměřené na rozvoj čtenářské gramotnosti. Lektorka zároveň představí vlastní nové a obecně málo známé a frekventované formy a metody vyučování. V první části se lektor zaměří na obecnější principy metodiky a didaktiky (na praktických příkladech), na využití inovativních, aktivizujících metod, v druhé části pak na ukázky konkrétních možností, jak výuku vést a obohacovat o zajímavé prvky a činnosti. Seminář bude věnován především těmto formám a metodám práce: otevřenému učení a prožitkovému učení, vyhledávání a zpracovávání informací, technikám RWCT – metoda I.N.S.E.R.T., pětilístek, volné psaní, metoda barevných papírů, třífázový rozhovor a mnoho dalších.

Změny ve vzdělávání – kurikulární reforma, rozvoj klíčových kompetencí (kompetence pro život) – 45 min

Čtenářská gramotnost: vyvození sedmi základních strategií čtenářské gramotnosti – 45 min

Obecná pedagogika – metody a formy práce, které rozvíjejí nejvíce klíčových kompetencí (vyvození) – 45 min

Model vzdělávání: E – U – R (45 min)

Inovativní a aktivizující metody a formy práce: prvky RWCT (včetně vyvození vhodných metod hodnocení – hodnotící teploměr, sluníčková metoda hodnocení…) – 180 min

další informace

Olomouc 28.11.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ČJ 187 Podoby současné světové literatury

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Kurz obsahuje část teoretickou (seznámení s vývojem současné světové literatury se zaměřením na prózu, představení významných autorů překládaných do češtiny) a praktickou (práce s vybranými texty a otázkami).

Budeme se věnovat dílu vlivných současných světových autorů, jež zasadíme do širšího společenského kontextu a do vztahu k české literatuře. Zaměříme se na v současnosti silné tendence překračování žánrových omezení a zpochybňování hranic mezi vysokým a nízkým v umění, na reinterpretaci mýtu v literatuře a na práci s fantastickým a iluzivním v současných vysoce ceněných textech.

Výběrový okruh autorů: David Mitchell, Markus Zusak, Timur Vermes, Margaret Atwoodová, Michel Faber, Salman Rushie, Edice Mýty, Johanna Sinisalo, Vladimir Sorokin, Haruki Murakami, Rjú Murakami, Kazuo Ishiguro, Jasutaka Cucui, Jü Chua, Mo Jen a další.

Tento kurz přispívá k rozvoji čtenářské gramotnosti.

další informace

Olomouc 02.11.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ČJ 188 Inspirace pro rozvíjení čtenářské gramotnosti v hodinách ČJL

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jarmila Sulovská
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Obsah semináře vychází z požadavků RVP ZV na rozvíjení klíčových kompetencí v rámci ŠVP. Zohledňuje různé učební strategie žáků, využívá mezipředmětové vztahy, prolínání vzdělávacích oblastí a průřezových témat s předmětem ČJL. Je vytvořen na základě poznatků získaných z odborné literatury, příspěvků z vědeckých konferencí a vlastního pedagogického působení lektorky. Nabízí inspirace, jak pomocí rozmanitých metod motivovat žáky ke čtení, rozvíjet jejich čtenářskou gramotnost, naučit je pracovat s krásnou literaturou i s odborným a publicistickým textem, vyhledávat klíčové informace a pracovat s nimi. Účastníci si prakticky vyzkoušejí vybrané aktivity spojené s prací s textem a seznámí se některými technikami, jejichž pomocí je možno docílit funkční čtenářské gramotnosti.

Rozpis obsahu:

-Seznámení s teoretickými poznatky výzkumů zaměřených na čtenářství

-Osobnost učitele, význam motivace, aktivizace žáků a kreativity při práci s textem

-Vytváření čtenářského vkusu, rozlišování hodnotné literatury od literatury konzumní a manipulační

-Smysl pro krásu jazyka, rozvíjení estetického cítění – prožitkové vnímání

-Význam regionální literatury, literární soutěže, spolupráce s knihovnami, besedy s autory atd.

-Tradiční a netradiční hodiny literární výchovy

-Tvořivý přístup ke čtení a psaní ve strategii RWCT

-Čtení s otázkami, čtení s předvídáním, podvojný deník – žákovské reflexe na četbu, literární dopisy, řízené čtení, skládankové čtení, atd.

-Vyhledávání klíčových slov a informací, učíme se navzájem, metoda INSERT atd. 

další informace

Olomouc 09.11.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

ČJ 190 Nebojme se poezie

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Procházka světem poezie založená na konkrétních setkáních básníků napříč dvacátým a dvacátým prvním stoletím.

Výuková akce bude vedena především seminárním způsobem, pedagogové si tedy vyzkoušejí sami na sobě principy, které budeme sledovat a prohlubovat. Jednotlivá témata budou doplněna nejen prací s textem, ale i metodami tvůrčího psaní, které je, domnívám se, nezbytné ve větší míře do výuky českého jazyka a literatury prosadit. Pokusí se napsat báseň o konkrétním měsíci, stejně jako manifest osobní svobody. Připomenuty budou též elementární principy moderní poezie, zejména asociativnost daná její kontaktem se surrealismem a dalšími moderními uměleckými směry a proudy.

Základní principy interpretace básní - na práci s konkrétními texty ukázat principy rytmické, které ovšem nemají mít podobu jen jakéhosi "čárkování", ale skutečně prohlubují porozumění textu. (2 hod)

Karel Toman - Měsíce, Karel Šiktanc - Český orloj, Petr Hruška - Měsíce. Básnické kalendáře v průběhu století. (3 hod)

František Gellner - Po nás ať přijde potopa, Jakub Deml - Zapomenuté světlo a Moji přátelé, Ivan Martin Magor Jirous - Magorovy labutí písně a Okuje. Podoby české nezávislosti a undergroundu. (3 hod)

další informace

Olomouc 22.11.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ČJ 191 Zábavná čeština na 2. stupni základní školy

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé víceletých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Slovní mraky 

  • popis možností využití v různých částech vyučovací hodiny
  • ukázka dostupné online aplikace
  • praktický nácvik práce s touto aplikací
  • vytvoření vlastního mraku slov pod odborným vedením lektorky
  • upozornění na didaktické zásady

Kvízy a testové otázky

  • ukázka dostupných aplikací
  • poukázání na didaktické nedostatky a přednosti jednotlivých aplikací
  • praktický nácvik práce s vybranou aplikací
  • vytvoření vlastního kvízu pod odborným vedením lektorky

Křížovky

  • ukázka dostupné aplikace
  • praktický nácvik práce s vybranou aplikací
  • vytvoření vlastní křížovky pod odborným vedením lektorky

 Tištěné kartičky

  • ukázka aplikace, která umožní vytvořit vlastní kartičky různých tvarů, např. domino 
  • praktický nácvik práce s vybranou aplikací
  • vytvoření vlastních kartiček  pod odborným vedením lektorky

 

další informace

Olomouc 19.11.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

ČJ 192 Přísloví jako téma i možnost oživení výuky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Žaneta Pixová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Úvod do tématu – Frazém (1h)

Typy frazémů (1h)

Přísloví a tipy pro práci s ním (3h)

Zábavná frazeologie (1h)

Cvičení, která oživí hodiny (2h)

další informace

Olomouc 10.10.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ČJ 193 Rozumíme reklamě a umíme (se) před ní bránit?

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Tematický blok Rozumíme reklamě a umíme (se) před ní bránit? představí různé formy marketingové komunikace a soustředí se především na jednu z jejích forem – na reklamu (vizuální i audiovizuální, marketingovou, sociální i politickou). Seznámí s jejími globálními cíli, s její historií a zaměří se také na jazykové i nejazykové prostředky a strategie, jimiž autoři reklam manipulují různými cílovými skupinami (vše bude doloženo ukázkami reklam). Součástí semináře budou otázky zneužití reklamy a obrany před jejím působením.

Témata:

1.         Marketingová komunikace, Marketingový komunikační mix

2.         Druhy a typy reklamy

3.         Cíle a funkce reklamy

4.         Verbální prostředky v reklamě

5.         Cílová skupina – rozhodující faktor při tvorbě reklamy

6.         Vývoj vyjadřovacích prostředků a strategií v české reklamě

7.           Odborný styl a česká reklama

další informace

Olomouc 23.10.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ČJ 194 Lidová píseň, její symbolika a vliv na literaturu

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
6

Seminář se zaměří na interpretaci a analýzu slovesné části moravských a českých lidových písní, zohlední nicméně i jejich hudební složku. Seminář zahájí úvodní přednáška, která vymezí specifika písně a folkloru obecně a představí písňové žánry (včetně kramářské písně) a bude se věnovat vzniku lidových písní a zásadnímu vlivu lidové písně na utváření novočeské literatury. Následně pak už nad konkrétními písňovými texty (především ze Sušilovy a Erbenovy sbírky) společně zacílíme na „formule“, tedy na základní stavební jednotky lidových písní, vybroušené komunitní pamětí a majícími archetypální platnost. V semináři rozklíčujeme základní symbolický a alegorický význam formulí (stojí hruška v širém poli, černý les, zelený hájíček, voda aj.) a určíme základní způsoby jejich fungování jako základních paměťových bloků. Nad konkrétním materiálem se dále zaměříme na svět lidové písně – hodnoty v písních obsažené. Dále bude seminář sledovat, jak se žánr lidové balady proměňuje u K. J. Erbena a jak se žánr lyrické písně promění u K. Tomana, F. Šrámka a J. Seiferta. Nad ukázkami z filmů Zítra se bude tančit všude (1952, V. Vlček) a Žert (1968, r. J. Jireš) doložíme konkrétní způsoby ideologického využití folkloru jako hráze proti anglofonní hudbě v období socialismu. Dotkneme se i mimoevropských písňových tradic a projevů dětského soudobého písňového folkloru (typu: „Prší prší jen se leje, Vinnetou se z okna směje“).

další informace

Olomouc 25.10.2018, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

 objednat

ČJ 195 Jazykové hry v hodinách češtiny

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Seminář chce hledat radost z poznávání jazykových jevů, účastníky čeká mnoho jazykových her, veselých cvičení a diktátů, luštění jazykových hlavolamů. Povíme si o dlouhodobých hrách v hodinách češtiny i mimo ně. Představíme si i dostupné společenské jazykové hry, jiné  společenské hry upravíme pro potřeby jazyka.

  • úvodní hra
  • hry dlouhodobé
  • hry krátkodobé
  • hravá cvičení, jazykové hlavolamy, jazyková nej,...
  • hravé diktáty a zajímavé domácí úkoly
  • společenské jazykové hry a jejich úpravy
  • závěr

další informace

Olomouc 22.10.2018, 10:00–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

ČJ 198 Rozvíjení čtenářských dovedností na základní škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Klára Vakočová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
16

JEDNÁ SE O BLOK DVOU SEMINÁŘŮ PO 8 VYUČOVACÍCH HODINÁCH VE DVOU DNECH (CELKOVÁ HODINOVÁ DOTACE JE 16 VYUČOVACÍCH HODIN)

Seminář je tvořen dvěma souvislými bloky, z nichž každý má 8hodinovou časovou dotaci. Program se zabývá efektivními kroky podporujícími rozvoj čtení a čtenářských dovedností na základní škole. První blok je zaměřen na obecná východiska a teoretické poznatky práce s textem a jeho různými podobami. Účastníci budou pracovat nejen s texty beletristickými, ale i naučnými v různorodých formách (komiks, karikatura, encyklopedie, internetové texty). Na těchto ukázkách se prakticky seznámí s metodami podporujícími čtenářské dovednosti jako například čtení s tabulkou předpovědí, čtení s otázkami či metodou podvojného deníku. Druhý blok semináře se věnuje metodám a formám aktivního učení zvyšujících čtenářskou gramotnost. Mimo tyto jednotlivé edukační metody se účastníci seznámí i s komplexními přístupy k tématu čtenářské gramotnosti v podobě čtenářských dílen a čtenářských klubů. Jejich zaváděním do výuky, plánování i individuální podporou žáků. 

další informace

Olomouc 13.11. a 11.12.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

3 700 Kč

 objednat

ČJ 199 O stavbě českého slova a jak se o ní učí české děti

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

  • Seminář se zabývá učebnicemi českého jazyka na základních školách, především tím, jak je žákům vysvětlována stavba českého slova, ohýbání slova a tvoření slov. Prezentace s mnoha ukázkami využívá i dostupných internetových zdrojů, jež vytvořili učitelé v rámci grantů ESF. Seminář je doplněn i praktickým cvičením. 
  • Seminář má podobu pracovní přednášky (s prezentací v PowerPointu) i interaktivních praktických cvičení (doplněných ukázkou jazykových her). 
  • Seminář je primárně určen učitelům základních škol a nižších tříd gymnázií, ale mohou jej navštěvovat i učitelé ze škol středních. 
  • Přednášející využije i svých zkušeností, jichž nabyla při dlouholeté výuce učitelů, např. v dalším vzdělávání učitelů (na FF UP), na Letní škole bohemistiky a na přednáškách pro Asociaci učitelů českého jazyka. 

Osnova semináře:

  • Jak se Anička učí o stavbě slova
  • Posedlost kořenem slova
  • Jak funguje jazyk a jak nefungují jeho popisy v učebnicích
  • Co nám na sebe prozradí PAKŮŇ
  • „Sobí sekaná“ aneb co nám řekne kuchařská kniha, ale zamlčí učebnice českého jazyka
  • Trochu teorie: o syntagmatické stavbě slova
  • Trochu praxe: co je vlastně „uvnitř“ slova  a jak to poznat

další informace

Olomouc 16.11.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

RJ 23 (Dis)kontinuity nezávislé ruské kultury

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jakub Kapičiak
Cílová skupina
učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Znalost ruštiny je výhodou, není ovšem nutností. Seminář je veden v českém jazyce.

Obsah:

Co je ruský nonkonformismus?

Pojem a vybrané teoretické přístupy (B. Groys – post-utopické umění, V. Tupicyn - komunálnost/komunitnost), nonkonformismus na osi moderna - postmoderna, nonkonformismus a socialistický realismus (neoficiální vs. oficiální), periodizace nonkonformismu.

Cenzura v SSSR

Pojem v perspektivě teorie (explicitní a implicitní cenzura, politická cenzura), specifika cenzury v SSSR, systém kontroly literární a textové produkce v SSSR, povolání cenzora.

Samizdat

Samizdat jako problém historie a teorie, samizdat v mediální perspektivě.

Neoficiální ruské umění

Bližší pohled na tvorbu vybraných autorů: O. Rabin, arefjevovci, Melamid a Komar, E. Bulatov, I. Kabakov, skupina Kollektivnyje dejstvija...

Neoficiální ruská literatura

Bližší pohled na tvorbu vybraných autorů: I. Cholin, D. Prigov, L. Rubinštejn, V. Sorokin...

(Dis)kontinuity současné kultury

Náčrt možných návazností současné kultury na tendence v neoficiální sféře.

další informace

Olomouc 23.11.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

D 94 Staré dobré časy aneb evropská každodennost v 19. století

Lektor/ka kurzu
Mgr. Marie Michlová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Přednáška je zaměřená na nejdůležitější a nejzajímavější aspekty všedního života v 19. století v západní Evropě a Českých zemích, příklady budou uváděny z dobové literatury, proto je seminář přínosný nejen pro dějepisáře, ale i pro učitele jazyků.

Témata:

  • Evropské země na mapách z 19. století
  • Rozdělení obyvatel podle sociálních vrstev, socioekonomická stratifikace
  • Dětství, mládí a stáří v 19. století
  • Rodina a milníky života: narození, svatba, smrt
  • Medicína, hygiena
  • Móda a estetika
  • Výživa, etiketa
  • Finance, zaměstnání, vzdělání
  • Doprava, technika
  • Umění, sport, volný čas

další informace

Olomouc 26.10.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ČJ 196 Specifika výuky českého jazyka žáků - cizinců

Lektor/ka kurzu
Mgr. Hana Svobodová
Cílová skupina
učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Seminář se zaměřuje na možnosti užití vybraných metod a postupů ve výuce českého jazyka jedinců s odlišným mateřským jazykem.

Důraz je položen na rozvoj čtenářských dovedností a schopnosti porozumět psanému textu. Nedílnou součástí výuky je i podpora psaní a metody nácviku konverzace.

Tyto vybrané metody slouží ve výuce češtiny jedinců s odlišným mateřským jazykem nejen k motivaci a rozvoji vlastních schopností a vědomostí, obzvláště nácvik psaní a mluvení, jsou důležité pro úspěšné testování znalostí (např. Zkouška z jazyka a reálií pro účely udělování státního občanství ČR), ale vedou především k aktivnímu začleňování těchto jedinců do společnosti.

1. Alternativní metody výuky (obecně)

2. Metody pro podporu čtenářských dovedností

3. Metody pro podporu psaní

4. Výuka konverzace

5. Testování

další informace

Olomouc 10.12.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace