Kurzy

M 159 Podnětné příklady na řešení (ne)rovnic a užití grafů funkcí

Lektor/ka kurzu
Mgr. Karel Otruba
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Rozvrstvíme-li školskou matematiku podle významu a účelu jejích tradičních témat, patřila by jistě témata s klíčovými slovy "rovnice, nerovnice, funkce, grafy" do kategorie "základní nářadí" pro celou výuku matematiky. Hlavně od nich se totiž odvíjí vše ostatní a všude jinde se pak dále používají. Propojování pohledů „rovnice, funkce, grafy“ (s výraznou podporou geometrie, zvl. analytické) je také klíčovou přípravou pro hledání strategií při řešení úloh státní maturity. Užití vhodného přístupu a postupu může totiž řešení mnoha maturitních příkladů výrazně (hlavně časově) optimalizovat. Hledání, nacházení a využívání souvislostí mezi kapitolami zdánlivě vzájemně odlehlými je také nejlepším způsobem, jak do látky lehce vniknout, snadno si ji zapamatovat a s prospěchem používat.

Zvláště téma „exponenciální a logaritmické (ne)rovnice“ a „(ne)rovnice s parametrem“ patří dnes mezi středoškoláky k nejobávanějším. I proto stojí za to vyhledávat nové přístupy, které jim jeho uchopení usnadní. 

Pokusíme se také proniknout do psychologie studentského vnímání této problematiky, jak o ní víme ze vzpomínek významných osobností (C. G. Jung a další).

Jistě stojí za povšimnutí i to, že "nové a netradiční" postupy a přístupy se většinou zakládají na několika základních a studentům (doufejme) známých skutečnostech a principech.  

O tom všem budeme na semináři hovořit. 

další informace

Olomouc 18.10.2017, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

M 165 Didaktické hry a objevování ve vyučování matematice

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

Seminář je věnován zařazování aktivit herního typu a objevování do vyučování matematice. Cílem je ukázat na konkrétních příkladech možnosti, které aktivity herního a soutěžního typu a objevování přinášejí do vyučování matematice, a na příkladech ukázat jejich možnosti pro různé věkové kategorie žáků. I když je přednostně zaměřen na žáky 2. stupně ZŠ, najdou si v něm vhodné náměty i učitelé 1. stupně ZŠ a SŠ.

V oblasti didaktických her a aktivit herního a soutěžního typu budou diskutována tato témata:Zařazení didaktických her do vyučování

  1. Funkce herních aktivit ve vyučování matematice
  2. Ukázky konkrétních her vhodných pro vyučování matematice
  3. Diskuse o možnostech zařazení her do vyučování jak v závislosti na věku, tak i na úrovni matematických znalostí a dovedností žáků

(4 hodiny)

V oblasti objevování budou diskutována hlavně tato témata:

  1. Příprava aktivit pro objevování v matematice
  2. Od konkrétních modelů k obecnějším vztahům
  3. Komunikace mezi žákem a učitelem a mezi žáky
  4. Zařazování návodů a rozšíření
  5. Vysvětlování a dokazování
  6. Ukázky vhodných situací

 (4 hodiny)

další informace

Olomouc 04.10.2017, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ZŠ 59 Didaktické hry v matematice

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1

Seminář (charakter pracovní dílny) nabízí účastníkům různé možnosti využití didaktických her v hodinách matematiky (nejen) v 1. – 5. ročníku ZŠ. Náměty a charakter her vycházejí z vzdělávacích cílů tohoto předmětu a věkových zvláštností žáků. Činnosti sledují aktivní zapojení žáků podpořené účinnou motivací a zefektivnění vyučování. 

Účastníci obdrží publikaci s podnětnými aktivitami vč. CD s kopírovatelnými předlohami a pracovními listy.

další informace

Olomouc 31.10.2017, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 760 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace