Kurzy

WEB 234 Biblioterapie ve výuce literatury na střední škole - webinář

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Biblioterapie je jednou z metod psychoterapie. Vzhledem k vzrůstajícímu počtu žáků s psychickými problémy je její uplatnění v hodinách českého jazyka a literatury jednou z možných cest, jak tyto problémy pojmenovat, ukázat na ně, jak s nimi pracovat. Seminář se zaměřuje na použití biblioterapeutických metod ve výuce literatury na střední škole. Účastníci si vyzkouší biblioterapeutický experiment sami na sobě, dozví se o další možnostech a úskalích použití těchto technik, budou mít možnost diskutovat o adekvátnosti zapojení těchto technik do výuky. Výhodou je účast a spolupráce hned tří lektorů: Jan Křeček je středoškolský pedagog, Marie Mokrá je odbornicí na biblioterapii, Tamara Valešová je psycholožka. Společně již několik let vytváří biblioterapeutické experimenty a aplikují je na žáky.

  • biblioterapeutický experiment – praktická ukázka (60 minut + domácí příprava před webinářem)
  • diskuze a zpětná vazba (30 minut)
  • teoretické ukotvení: co je biblioterapie, co není a k čemu je na světě (30 minut)
  • vyzkoušené experimenty, přístupy, reakce žáků, sdílení zkušeností (30 minut)
  • diskuze, zpětná vazba (30 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 15.05.2024, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 500 Kč

 objednat

ČJ 349 Jak na čtenářské dílny? - webinář

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Osnova akce

  • 1. blok ( 90 minut)
  • Úvod, cíle webináře, představení lektora, představení účastníků
  • Mapování reality ze strany účastníků, sdílení zkušeností
  • Máme otázky
  • PROČ se tématem zabývat a JAK na to
  • Význam čtení s porozuměním
  • Čtenářské dovednosti, čtenářské cíle

 

  • 2. blok ( 90 minut)
  • Čtenářská gramotnost x klíčové kompetence
  • Proč zavádět čtenářské dílny do výuky
  • Video ze čtenářské dílny vč. analýzy

 

  • 3. blok ( 90 minut)
  • Ukázka jiné čtenářské dílny (video) vč. analýzy
  • Struktura čtenářské dílny

 

  • 4. blok ( 90 minut)
  • Pravidla čtenářských dílen
  • Doporučení k zařazování čtenářských dílen
  • Zdroje
  • Burza nápadů, doporučení
  • Reflexe webináře – vůči cílům a vůči otázkám
  • Závěr

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Online webináře 22.05.2024, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace