Biblioterapie ve výuce literatury na střední škole - webinář
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
4 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Biblioterapie je jednou z metod psychoterapie. Vzhledem k vzrůstajícímu počtu žáků s psychickými problémy je její uplatnění v hodinách českého jazyka a literatury jednou z možných cest, jak tyto problémy pojmenovat, ukázat na ně, jak s nimi pracovat. Seminář se zaměřuje na použití biblioterapeutických metod ve výuce literatury na střední škole. Účastníci si vyzkouší biblioterapeutický experiment sami na sobě, dozví se o další možnostech a úskalích použití těchto technik, budou mít možnost diskutovat o adekvátnosti zapojení těchto technik do výuky. Výhodou je účast a spolupráce hned tří lektorů: Jan Křeček je středoškolský pedagog, Marie Mokrá je odbornicí na biblioterapii, Tamara Valešová je psycholožka. Společně již několik let vytváří biblioterapeutické experimenty a aplikují je na žáky.
- biblioterapeutický experiment – praktická ukázka (60 minut + domácí příprava před webinářem)
- diskuze a zpětná vazba (30 minut)
- teoretické ukotvení: co je biblioterapie, co není a k čemu je na světě (30 minut)
- vyzkoušené experimenty, přístupy, reakce žáků, sdílení zkušeností (30 minut)
- diskuze, zpětná vazba (30 minut)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
Jak na čtenářské dílny? - webinář
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
15063/2022-4-472
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Osnova akce
- 1. blok ( 90 minut)
- Úvod, cíle webináře, představení lektora, představení účastníků
- Mapování reality ze strany účastníků, sdílení zkušeností
- Máme otázky
- PROČ se tématem zabývat a JAK na to
- Význam čtení s porozuměním
- Čtenářské dovednosti, čtenářské cíle
- 2. blok ( 90 minut)
- Čtenářská gramotnost x klíčové kompetence
- Proč zavádět čtenářské dílny do výuky
- Video ze čtenářské dílny vč. analýzy
- 3. blok ( 90 minut)
- Ukázka jiné čtenářské dílny (video) vč. analýzy
- Struktura čtenářské dílny
- 4. blok ( 90 minut)
- Pravidla čtenářských dílen
- Doporučení k zařazování čtenářských dílen
- Zdroje
- Burza nápadů, doporučení
- Reflexe webináře – vůči cílům a vůči otázkám
- Závěr
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.