Kurzy

PP 248 Co nás ve škole neučili, aneb efektivní metody a formy práce ve vyučování

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ

V semináři budou předvedeny originálně zpracované didaktické zkušenosti pedagogů z praxe, zahrnující různé oblasti vzdělávání, zaměřené na rozvoj čtenářské gramotnosti a efektivní učení.

Lektorka zároveň představí vlastní nové a obecně málo známé a frekventované formy a metody vyučování. V první části se lektor zaměří na obecnější principy metodiky a didaktiky (na praktických příkladech), na využití inovativních, aktivizujících metod, v druhé části pak na ukázky konkrétních možností, jak výuku vést a obohacovat o zajímavé prvky a činnosti.

Obsah:

Změny ve vzdělávání – kurikulární reforma, rozvoj klíčových kompetencí (kompetence pro život)

Čtenářská gramotnost: vyvození sedmi základních strategií čtenářské gramotnosti  

Obecná pedagogika – metody a formy práce, které rozvíjejí nejvíce klíčových kompetencí (vyvození) 

Model vzdělávání: E – U – R 

Inovativní a aktivizující metody a formy práce: prvky RWCT (včetně vyvození vhodných metod hodnocení – hodnotící teploměr, sluníčková metoda hodnocení…)                                

další informace

Praha 24.11.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 0
 objednat

PP 249 Alternativní formy práce se třídou

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé víceletých gymnázií

Pozitivní klima školy ovlivňuje způsob formování vztahů, rozhodování mladých lidí i vývoj jejich životních hodnot a postojů. Vytvoření pozitivního klimatu je závislé mimo jiné i na různých alternativních formách práce, které rozvíjejí vrozené předpoklady dítěte, učí ho vnímat život kolem sebe, porozumět mu a nacházet v něm uplatnění a uspokojení. Podstatnou součástí tohoto semináře jsou praktické návody vycházející z pedagogické psychologie.

Vzdělávací obsah:

  1. Klima školy, klima třídy – role učitele v inkluzivní třídě 
  2. Průřezové téma OSV, možnosti začlenění do výuky
  3. DIDAKTICKÉ HRY K TÝMOVÉ SPOLUPRÁCI, KOMUNIKACI, SEBEPOZNÁNÍ A SEBEPOJETÍ (SOUSTŘEDNÉ KRUHY, ŠPEJLE, RUCE-NOHY, GORDICKÝ UZEL, PÁN STROJŮ, SLEPÝ HAD, NAVIGÁTOR)

další informace

Praha 06.12.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 0
 objednat

PP 254 Rétorika v praxi – umět mluvit a jednat s lidmi

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jana Prošvicová
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
všichni pedagogičtí pracovníci

Co lidé v komunikaci upřednostňují, zdroje aktivit člověka, motivace, charakteristika mezilidské komunikace, jak vést dialog, technika řeči – jak dobře mluvit, empatie, aktivní naslouchání a jak vypadá aktivní posluchač, technika kladení otázek, prostředky komunikace, bariéry v komunikaci, kompliment, odpovídající neverbální komunikace, praktická cvičení.

další informace

Praha 24.11.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 0
 objednat

PP 260 Zvládání žáků s výchovnými problémy I. + II.

Lektor/ka kurzu
PhDr. Lenka Svobodová
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

JEDNÁ SE O CYKLUS DVOU SEMINÁŘŮ S CELKOVOU HODINOVOU DOTACÍ 16 VYUČOVACÍCH HODIN (2X8)

Počet problémových žáků neustále narůstá. Na učitele jsou kladeny stále vyšší nároky v oblasti výchovného působení, především při zvládání problémových žáků a stresových situací s nimi souvisejících. Seminář se skládá ze dvou na sebe navazujících částí. V první části se účastníci seznámí s příčinami problémového chování žáků a s možnostmi a hranicemi jeho ovlivnění, protože předpokladem úspěšného řešení problémového chování je hlubší porozumění příčinám. Stěžejní částí prvního semináře je také oblast prevence, tedy jak problémovému chování žáků předcházet, jak ho předvídat či eliminovat. Důležitou součástí práce s problémovými žáky je ale i práce s vlastními emocemi, jejichž zvládání se na úspěšnosti ovlivnění problému významně podílí. Na prvním semináři také učitelé dostanou podklady pro vyzkoušení v praxi, které budou v navazujícím semináři předmětem rozboru. Druhý seminář bude převážně praktický a bude úzce navazovat na část první. Účastníci se seznámí s konkrétními problémovými situacemi a variantami jejich řešení. Předmětem rozboru budou jak kazuistiky z praxe lektorky, tak i z praxe účastníků. Učitelé se také seznámí s technikami a strategiemi, které jsou chybné, dále jaká kázeňská opatření používat a v neposlední řadě také s tím, s kým při řešení problémového chování spolupracovat.

 

Osnova 1. Semináře (8 x 45 minut):

1.Problémový žák, problémové chování – definice, pojetí, různorodost

2.Příčiny problémového chování

3.Problémové chování žáka a třídní klima

4.Metodika – analýza problému/problémového chování

5.Komunikace s problémovým žákem

 

Osnova 2. Semináře (8 x 45 minut):

1.Možnosti ovlivnění problémového chování – prevence jako důležitý nástroj předcházení problémových situací

2.Možnosti ovlivnění problémového chování – reakce na konkrétní problémové situace, kazuistiky, příklady z praxe

3.Tlumení agresívních sklonů

4.Chybné a nefunkční strategie

5.Kázeňské metody a prostředky

6.Zvládání vlastních emocí, psychohygiena

 

Výklad – prezentace v MS Power Point, individuální práce, sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách, hraní rolí, zpětná vazba, reflexe provedených aktivit, diskuze, příklady z praxe, kazuistiky.

další informace

Praha 7.12.2017 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

3 120 Kč

volných míst: 0
 objednat

Brno 6.12.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

3 120 Kč

volných míst: 0
 objednat

Olomouc 1.12.2017, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

3 120 Kč

volných míst: 0
 objednat

PP 262 Inkluzivní vzdělávání v teorii i praxi české školy

Kurz akreditován MŠMT pod číslem
12475/2017-2-556
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2

  • Co je to integrace, co je to inkluze a co je společné vzdělávání? (Definiční vymezení pojmů, orientační přehled o porozumění procesům integrace a inkluze z různých hledisek)
  • Inkluzivní vzdělávání: jeho východiska, podstata, charakteristiky a legislativní opora (především s ohledem na současné trendy v českém vzdělávání i na zahraniční zkušenosti, praktické zkušenosti jsou vztahovány k aktuálně platné nejenom školské legislativě)
  • Příležitosti a rizika inkluze ve vzdělávání (představení a zhodnocení pozitivních i negativních argumentů pro volbu inkluzivního směru ve vzdělávání s podporou praktických zkušeností především s ohledem na konkrétní případy inkluzivního vzdělávání žáků s potřebou podpůrných opatření v běžných školách)
  • Podpůrná opatření v inkluzivním vzdělávání (představení legislativně vymezených a prakticky dostupných podpůrných opatření v inkluzivním vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami)
  • Plán pedagogické podpory, individuální vzdělávací plán a pedagogická asistence (účastníci se seznámí s využíváním PLPP/IVP a práce asistenta pedagoga jako nezbytných opor pro realizaci vzdělávání některých žáků se speciálními vzdělávacími potřebami)
  • Sociální vztahy, školní klima, kultura školy a komunitní prostředí inkluzivní školy (analýza sociálních aspektů inkluzivního vzdělávání v širším kontextu vztahů a postojů v prostředí školní třídy, celé školy, spolupráce školy s rodinou a také vnějších vztahů školy s místní komunitou)
  • Hodnocení inkluzivních parametrů školy: index inkluze (možnosti měřitelné evaluace úrovně inkluzivitiy ve školním vzdělávání, která může pomoci školám vytvářet skutečně inkluzivní prostředí otevřené pro všechny žáky bez rozdílu)

další informace

Praha 28.11.2017, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 265 Vedení třídnických hodin jako základ prim. prevence na škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Hlavsová
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií

V rámci prevence a práce s kolektivem se zaměříme na důležitou oblast mapování třídního klimatu - základní i méně známé interaktivní metody a jejich využítí i omezení v praxi. Probereme typologii problémů ve třídách na konkrétních kazuistikách z praxe a také siukážeme vhodné postupy pro dané kolektivy. V neposlední řadě si účastníci vyzkouší různé techniky zpětné vazby, práci s komunitním kruhem ve třídě a odnesou si pracovní listy, které mohou na základě zkušeností hned využít v praxi. Součástí kurzu bude také dostatečný prostor pro diskuzi a řešení problematických situací a zkušeností samotných účastníků.

Ukázky her a aktivit nemusí sloužit pouze k prohloubení spolupráce, ale jsou i výborným nástrojem pro odreagování, odpočinek nebo k lepšímu navázání vztahu s učitelem. Uvedené techniky jsou vhodné nástroje pro etickou výuku a podobné předměty nejen na 2. stupni ZŠ. Seminář doporučujeme pro jakéhokoliv pedagoga, který chce se svou třídou pracovat, chce výuku obohatit či realizuje adaptační kurzy a chce načerpat novou inspiraci. Kurz je velmi užitečný také pro výchovné poradce a metodiky prevence. 

další informace

Brno 30.11.2017, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: 5
 objednat

PP 267 Žák s potřebou podpůrných opatření – podpůrná opatření 1. stupně

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé víceletých gymnázií

Seminář nabídne účastníkům ucelený přehled podpůrných opatření a východiska pro práci s žákem s 1. stupněm podpůrných opatření, včetně plánu pedagogické podpory.

Legislativní změny (Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) ve znění zákona č. 82/2015 Sb. a vyhláška č. 27/2016 o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných) přinášejí do škol nové požadavky a postupy ředitelů a učitelů při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Seminář nabídne účastníkům ucelený přehled podpůrných opatření a východiska pro práci s žákem s 1. stupněm podpůrných opatření, včetně plánu pedagogické podpory.

Témata:

Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) - § 16 - §19 a vyhláška č. 27/2016 (45 min)

Přehled podpůrných opatření – druhy, stupně (45 min)

Podpůrná opatření 1. stupně – metody a formy práce, hodnocení žáka, spolupráce učitelů (90 min)

Plán pedagogické podpory – obsah, k čemu slouží, vyhodnocování (90 min)

Efektivní komunikace a spolupráce uvnitř školy při realizaci PLPP (90 min)

další informace

Brno 4.1.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 281 Poruchy chování u dětí a dospívajících

Lektor/ka kurzu
Mgr. Bohdana Richterová
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
5969/2017-3-299
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, vychovatelé ve školních družinách

Poruchy chování u dětí mladšího školního věku (pro pedagogy 1. stupně základních škol, vychovatelé ve družinách a školních klubech)

Vymezení pojmu porucha chování. 

a) Typy poruch chování v dětském věku (mladší školní věk). Vzdor, negativismus, poutání pozornosti, školní fobie. 

b) Klasifikace poruch chování dle různých kritérií (MKN,.

c) Etiologie poruch chování.

d ) Hyperkinetické poruchy ve vztahu k poruchám chování ( Primární a sekundární příznaky. Vztah specifických poruch chování a poruch chování, prevence vzniku.)

e) Možné příčiny poruch chování v dětském věku

f) Diagnostická doporučení pro posouzení poruch chování

g) Sociální význam poruch chování

h)Speciálně pedagogický přístup k poruchám chování, možnosti nápravy. 

ch) Typy poruch chování v dětském věku (starší školní věk). Krádeže, lhaní ( příčiny, druhy) záškoláctví, školní fobie ( speciálně pedagogický přístup, výchovná opatření) možnosti nápravy.

  Další poruchy chování:

a)Útěky a toulání. 

b)Poruchy chování podle stupně společenské závažnosti

           c) Agrese, agresivita:  Druhy, příčiny, projevy, speciálně pedagogický přístup, výchovná opatření, možnosti nápravy.

d) Sociální postavení oběti.

Šikana. Protagonisté šikany a jejich znaky

Odborné poradenství pro rodinu pro rodiny s dětmi s poruchou chování (SVP, sociálně aktivizační služby, psychologické poradenství…)

Spolupráce školy s orgánem sociálně právní ochrany dětí při řešení závažných projevů poruch chování u nezletilých.

Represivní opatření- typy ústavní výchovy v ČR, aktuální přístupy k nařizování ústavní výchovy v ČR

další informace

Praha 22.2.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 278 Neverbální komunikace

Lektor/ka kurzu
Mgr. Rudolf Hadrava
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
15358/2015-1-439
Cílová skupina
všichni pedagogičtí pracovníci

  • Verbální a neverbální komunikace – základní principy
  • Vliv neverbální komunikace na tvoření prvního dojmu a celkové image učitele
  • Oči a oční kontakt - význam v komunikaci
  • Postoj, gesta, mimika, postavení těla a teritorium – jejich vliv na lidské podvědomí
  • Soulad a nesoulad verbální a neverbální komunikace – efektivita sdělení
  • Jak rozpoznat lhaní
  • Návody na čtení a pochopení komunikačního partnera – slovník řeči těla

další informace

Olomouc 18.12.2017, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

 objednat

PP 279 Zvládání námitek a jednání v obtížných situacích ve škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Rudolf Hadrava
Kurz akreditován MŠMT pod číslem
15358/2015-1-439
Cílová skupina
všichni pedagogičtí pracovníci

  • Typy obtížných situací mezi žáky a učitely a jejich příčiny
  • Identifikace konkrétních obtížných situací z praxe účastníků
  • Nástroje efektivního řešení obtížných situací
  • Typologie obtížných lidí a jak s nimi jednat
  • Kontrola emocí
  • Empatie a zvládání námitek
  • Strategie zvládání konfliktních situací
  • Asertivita – jeden z nástrojů při řešení obtížných situací

další informace

Praha 14.12.2017, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

volných míst: 0
 objednat

Brno 19.12.2017, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

volných míst: 0
 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace