Kurzy

ČJ 201 Jak na čtenářské dílny?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Anotace:

Cílem čtenářských dílen je přivést žáky ke čtení, aby se čtení stalo nedílnou součástí jejich volného času. Společně se podíváme na to, jak by taková dílna čtení mohla vypadat, a alespoň jednu dílnu zkusíme naplánovat, Také budeme analyzovat, jak jinak by ještě šlo žáky podpořit, aby se z nich stali čtenáři. Toto téma úzce souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.

Přehled témat:

  • čtenářská gramotnost a čtenářské dovednosti
  • metody práce s texty a konstruktivismus
  • příklady / ukázky čtenářských dílen
  • cíle a kritéria hodnocení
  • efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení a čtení

Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:

  1. představení tématu a cílů semináře
  2. představení lektora a účastníků
  3. snos myšlenek na téma: Co umíme?
  4. pojmenování vzdělávacích potřeb (resp. očekávání) k tématu ze strany účastníků (Co bychom se chtěli naučit? S čím si nevíme rady? Chtěli bychom odpovědi na tyto otázky…)
  5. praktické ukázky výukových programů (resp. metod) – přímá práce účastníků kombinovaná s pozorováním videí
  6. analýza ukázek
  7. plánování dle potřeb účastníků
  8. společná reflexe – přijímání a poskytování zpětné vazby k prezentovaným plánům i přípravám

další informace

Olomouc 05.11.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Praha 07.11.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Brno 08.11.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ČJ 186 Metody a formy práce vedoucí ke čtenářské gramotnosti a efektivnímu učení

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239
Počet vyučovacích hodin
8

V semináři budou předvedeny originálně zpracované didaktické zkušenosti pedagogů z praxe, zahrnující různé oblasti vzdělávání, zaměřené na rozvoj čtenářské gramotnosti. Lektorka zároveň představí vlastní nové a obecně málo známé a frekventované formy a metody vyučování. V první části se lektor zaměří na obecnější principy metodiky a didaktiky (na praktických příkladech), na využití inovativních, aktivizujících metod, v druhé části pak na ukázky konkrétních možností, jak výuku vést a obohacovat o zajímavé prvky a činnosti. Seminář bude věnován především těmto formám a metodám práce: otevřenému učení a prožitkovému učení, vyhledávání a zpracovávání informací, technikám RWCT – metoda I.N.S.E.R.T., pětilístek, volné psaní, metoda barevných papírů, třífázový rozhovor a mnoho dalších.

Změny ve vzdělávání – kurikulární reforma, rozvoj klíčových kompetencí (kompetence pro život) – 45 min

Čtenářská gramotnost: vyvození sedmi základních strategií čtenářské gramotnosti – 45 min

Obecná pedagogika – metody a formy práce, které rozvíjejí nejvíce klíčových kompetencí (vyvození) – 45 min

Model vzdělávání: E – U – R (45 min)

Inovativní a aktivizující metody a formy práce: prvky RWCT (včetně vyvození vhodných metod hodnocení – hodnotící teploměr, sluníčková metoda hodnocení…) – 180 min

další informace

Brno 21.11.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Praha 22.11.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 28.11.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ČJ 193 Rozumíme reklamě a umíme (se) před ní bránit?

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Tematický blok Rozumíme reklamě a umíme (se) před ní bránit? představí různé formy marketingové komunikace a soustředí se především na jednu z jejích forem – na reklamu (vizuální i audiovizuální, marketingovou, sociální i politickou). Seznámí s jejími globálními cíli, s její historií a zaměří se také na jazykové i nejazykové prostředky a strategie, jimiž autoři reklam manipulují různými cílovými skupinami (vše bude doloženo ukázkami reklam). Součástí semináře budou otázky zneužití reklamy a obrany před jejím působením.

Témata:

1.         Marketingová komunikace, Marketingový komunikační mix

2.         Druhy a typy reklamy

3.         Cíle a funkce reklamy

4.         Verbální prostředky v reklamě

5.         Cílová skupina – rozhodující faktor při tvorbě reklamy

6.         Vývoj vyjadřovacích prostředků a strategií v české reklamě

7.           Odborný styl a česká reklama

další informace

Praha 16.10.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Brno 13.11.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 23.10.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

HV 38 Hlas jako pracovní nástroj - péče o hlasovou kondici učitelů

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
6

Lekce 1: Anatomie a fyziologie hlasotvorného ústrojí, tvorba hlasu, hlasová rezonance, hlasové rejstříky, vlastnosti tónu

Lekce 2: Dechová technika, praktická dechová cvičení, držení těla a jeho vliv na hlas

Lekce 3: Hlasová technika (posazení hlasu v rezonanci, hlavový tón a jeho zesílení), praktická rezonanční cvičení, správná artikulace, zvukové vyrovnávání vokálů

Lekce 4: Zásady hlasové hygieny, poruchy hlasu a jejich odstraňování

Lekce 5: Poučení o zákonitostech fungování dětského hlasu, dopadech nadměrné hlasové zátěže na dětský hlas, o rizicích spjatých s proměnou hlasu v období mutace.

Lekce 6: Praktická hlasová cvičení k uvolnění pohybu čelisti a obratnosti mluvidel, cvičení pro zlepšení síly a posazení mluvního hlasu, cvičení k rozvoji mluvního a zpěvního hlasu

další informace

Brno 20.11.2018, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 280 Kč

 objednat

Olomouc 27.11.2018, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 280 Kč

 objednat

Praha 04.12.2018, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 280 Kč

 objednat

PP 319 Alternativní formy práce se třídou

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
12475/2017-2-556
Počet vyučovacích hodin
8

Pozitivní klima školy ovlivňuje způsob formování vztahů, rozhodování mladých lidí i vývoj jejich životních hodnot a postojů. Vytvoření pozitivního klimatu je závislé mimo jiné i na různých alternativních formách práce, které rozvíjejí vrozené předpoklady dítěte, učí ho vnímat život kolem sebe, porozumět mu a nacházet v něm uplatnění a uspokojení. Podstatnou součástí tohoto semináře jsou praktické návody vycházející z pedagogické psychologie.

Vzdělávací obsah:

  1. Klima školy, klima třídy – role učitele v inkluzivní třídě 
  2. Průřezové téma OSV, možnosti začlenění do výuky
  3. DIDAKTICKÉ HRY K TÝMOVÉ SPOLUPRÁCI, KOMUNIKACI, SEBEPOZNÁNÍ A SEBEPOJETÍ (SOUSTŘEDNÉ KRUHY, ŠPEJLE, RUCE-NOHY, GORDICKÝ UZEL, PÁN STROJŮ, SLEPÝ HAD, NAVIGÁTOR) – 

další informace

Praha 5.12.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Brno 24.10.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 7.11.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

DV 12 Improvizace ve škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Roman Musil
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, vychovatelé ve školních družinách, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

V semináři Improvizace ve škole se učitelé praktickou formou, s doplněním teoretického výkladu, seznámí s možnostmi rozvíjení dovedností žáků, které umožňuje improvizace. Prostřednictví her a cvičení si vyzkouší, jak mohou své žáky dovést ke koncentraci, kooperaci, kreativitě a komunikaci při vyučování. Mnohdy frontální vyučování tak mohou doplnit o aktivní vyučovací prvky, které žáky motivují jak k aktuálnímu učení, tak k celoživotnímu vzdělávání.      

Témata výuky:

  • Úvod do improvizace
  • Čtyři dovednosti, které improvizace rozvíjí
  • Koncentrace při vyučování
  • Kooperace při vyučování
  • Kreativita při vyučování
  • Komunikace při vyučování
  • Přijímání a využívání nabídky při improvizaci
  • Blokování nabídky při improvizaci  

další informace

Praha 08.11.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Olomouc 11.10.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Brno 26.11.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 320 Zrozen k pohybu

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Téma semináře by probíhalo ve stylu odborně populárního jazyka. Pro stručnost této anotace je použito stylu vědeckého.

Časová dotace vychází z add. 5 a je rozdělena do osmi lekcí. Obsah lekcí může být změněn a posouván dle požadavků auditoria, které by měly být pro následující termín zjišťovány vždy v závěru semináře.

Témata semináře:

1. Fylogenetické souvislosti lidské lokomoce – pletenec ramenní.

Pohyb prostřednictvím ramenního pletence se v průběhu raného dětství vyvíjí jako první. Oproti pánevnímu pletenci má jeho rytmus řídící funkci po celý život. Má základ v prastarém pohybovém programu prvních obojživelníků kolonizujících souš před 375 miliony let. Plazení tvoří základ všech pohybů prováděných pomocí paží – lezení po žebříku, vstávání ze židle, odpich při běhu na lyžích nebo při chůzi s holemi, pádlování apod. Ovšem ne při jízdě na mechanickém vozíku, na kole nebo při veslování.

2. Fylogenetické souvislosti lidské lokomoce – pletenec pánevní.

Při vertikalizaci živočišných druhů vedoucích k rodu Homo před 7 – 5 miliony let vzniká bazální pohybový program – chůze. Ta je již realizována bez propulzní funkce horních končetin. Před přibližně dvěma miliony let se rozvíjí vytrvalostní běh jako evoluční výhoda při vytrvalostním lovu. Pletenec ramenní se pohybu zúčastňuje jako torzní kompenzátor pohybů dolních končetin a pánve.

3. Shrnutí pohybové ontogeneze člověka.

Vývoj lidského plodu a dítěte jako přibližné opakování vývoje suchozemských obratlovců. Specifika lidské lokomoce a postury oproti ostatním suchozemským obratlovcům. Nevýhody vzpřímené postavy z důvodů evolučně velmi krátké doby této situace. Limity pro sportovní lokomoci. Srovnání s žijícími nonhumánními primáty. Pohybové stereotypy. Kvadrupedální zkřížený lokomoční vzor u člověka. Diagonální uspořádání přirozeného pohybu.

Chůze a běh na čtyřech končetinách vytvořily ve stamilionech let strukturu pohybové soustavy dle diagonálního křížení zřetězených svalových funkcí na přední a na zadní straně trupu. Vzpřímení je tak mladá evoluční událost, že tento princip nemohl být vývojem vzpřímených živočišných druhů směřujících k rodu Homo ani z mála transformován. Kvadrupedálního zkříženého principu je využíváno nejen při lokomoci, ale i při pohybech běžného denního života.

4. Dopad evolučních determinant pohybového chování na lidskou pohybovou soustavu současného člověka.

Využití nebo naopak ignorace vývojových principů stanovuje míru prospěšnosti nebo škodlivosti prováděných pohybů a udržovaných poloh pro lidskou pohybovou soustavu. Nejčastější chyby při stoji, sezení, zvedání a nošení břemen. Vliv nadužívání práce na PC a s mobilním telefonem. Kineziologie vybraných pohybových sportovních a rekreačních aktivit prováděných v přírodním prostředí.

Definice přirozené lidské lokomoce. Vliv civilizace na lidskou lokomoci. Specifika aktivit v přírodě. Podmínky pro přirozený lidský pohyb. Vliv vzájemného postavení lebky a páteře, které je v přímém rozporu s požadavkem snížení aerodynamického nebo hydrodynamického odporu předklonu trupu spolu s nutností horizontálního směru optické orientace.

5. Srozumitelný komentář výsledků vybraných objektivizačních experimentálních výzkumů vytvořených v rámci kvalifikačních magisterských a disertačních prací. Ukázky přirozené a nepřirozené lidské lokomoce. Vysvětlení v konsekvencích s vývojovými principy.

6. Shrnutí. Doporučení pro praxi.

Konsekvence pro profesionály ve školství, ve fyzioterapii, v ergoterapii a ergonomice, fitness, pro učitele a instruktory sportovních a rekreačních pohybových aktivit i pro v obru negraduované laiky. Zobecnění fylogenetických poznatků pro schopnost monitorování míry prospěšnosti či škodlivosti jakéhokoliv pohybového chování pro pohybovou soustavu člověka.

další informace

Praha 08.10.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 321 Manipulace v jednání 2 aneb cenou za svobodu je věčná bdělost!

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jana Prošvicová
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, vychovatelé ve školních družinách, vychovatelé v domovech mládeže, učitelé VOŠ, všichni pedagogičtí pracovníci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239
Počet vyučovacích hodin
8

Obsah:

Charakteristické znaky vztahových manipulátorů, jsme všichni manipulátoři? Za jakými maskami se skrývají ti, kdo s lidmi manipulují? Nejasná vyjadřování, konkrétní postupy manipulátorů, využívání prostředníků. – 2. hodiny

Navozování viny, manipulátor a zodpovědnost, manipulátor a komunikace, změna názorů a chování podle situace. – 2 hodiny

Přehlížení potřeb druhých, cvičte se v kontramanipulaci, jak se manipulaci ubránit? Naučit se odmítat, racionálně – emoční strategie. Psychologická a somatická poškození. – 2 hodiny

Charakteristika sociopatů, ledoví lidé,  pochybnosti o autoritách, pozor na komplimenty, pozor na vzbuzování soucitu. Jak je odhalit a porazit? – 2 hodiny

další informace

Olomouc 12.10.2018, 9.:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Brno 19.10.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Praha 16.11.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 322 Školní třída jako komunita. Jak z obyčejné třídy vybudovat společenství, v němž

Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Celý název kurzu:  Školní třída jako komunita. Jak z obyčejné třídy vybudovat společenství, v němž si lidé nejsou ukradení

Teorie:

Obsahem semináře je seznámit účastníky s tím, co znamená "komunita" a jakými způsoby lze ze školní třídy komunitu vybudovat. KURZ JE VHODNÝ ZEJMÉNA PRO TY ZE ZÁJEMCŮ, KTEŘÍ NEMAJÍ S PRACÍ S KOMUNITOU ZKUŠENOSTI. Účastníci nahlédnou pojetí komunity jako společenství svobodných a zodpovědných jedinců, kteří jsou schopni a ochotni se dohodnout na určitých pravidlech fungování. Podrobněji se seznámí i s tzv. dynamikou skupin, nahlédnou typy vedení komunit (např. strukturované vedení, nedirektivní vedení, tematické skupiny, zážitkové komunity), zjistí, pro jaké situace a kdy určité typy vedení komunit využít. Vyzkouší si a naučí se různé techniky interakce. Seznámí se s výhodami práce se vztahy (práce s třídou jako s komunitou je vždy práce se vztahy).

V rámci semináře budou mít účastníci i možnost probrat problematické momenty z práce se školní třídou v rámci profesní supervize.

Praxe:

V rámci semináře si účastníci vyzkouší komunitu sami na sobě. Budou moci zjistit, jak se cítí ve společenství, které není masou anonymních jedinců, kteří pouze plní povinnosti, ale malým krátkodobým společenstvím, v jehož rámci je možné bezpečné sdílení například profesních zkušeností (v hranicích osobního komfortu).

další informace

Praha 17.10.2018, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 24.10.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Brno 03.12.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 323 Posilování nezdolnosti pedagoga

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

- představení konceptu nezdolnosti (resilience) a přístupu zaměřeného na silné stránky člověka – 1 hodina

- jak zvyšovat nezdolnost pracovníka – 1 hodina

- testování sebepoznání – 3 hodiny

- supervize pedagogických pracovníků – 3 hodiny

další informace

Brno 24.10.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Olomouc 11.10.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 325 Etnicky rozmanitá třída aneb jak integrovat žáky cizích národností

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Obsah:

2 hod. Představení tématu etnicity, hodnot a stereotypů

2  hod. Problémy se začleňováním a specifika různých etnických/národnostních skupin včetně diskuse nad vlastní zkušeností učitelů

1 hod. Možnosti, jak aktivně pomoci začlenění žáků různých etnických/národnostních skupin

3 hod.   Jak učit o etnicitě – příklady aktivizačních metod a her na téma etnické různorodosti, stereotypů, identity, hodnot a pod.

další informace

Praha 10.10.2018, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 330 Naučte své studenty učit se s pomocí NLP (Neurolingvistické programování)

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Naučte své studenty učit se s pomocí NLP (Neurolingvistické programování) – rychle, efektivně jednoduše 

 

Obsah: V průběhu semináře se budou střídat části výkladové s částmi praktickými, díky nimž si účastníci prakticky osvojí prezentované techniky. Po absolvování akce je tak budou schopni ihned aplikovat v praxi. V každé části bude ponechán dostatek prostoru pro dotazy účastníků.

1) Uvedení do NLP zážitkovou formou (25 min.) + stručné představení NLP (20 min.)

2) Neurobiologické předpoklady učení, aneb co všechno zvládne náš mozek? Žebřík učení, 4 fáze učení. Paměť. (45 min.)

3) Nežádoucí faktory: stres a omezující přesvědčení. V čem tkví jejich záludnost a jak s nimi pracovat. Praktický nácvik. (45 min.)

4) Posilující faktory: stav učení (hladina alfa), navození stavu učení (teorie, ukázka, nácvik), jak úspěšně podpořit proces učení (3 klíče: motivace, sebevědomí, disciplína) (2 x 45 min.)

5) Typologie studentů vzhledem k preferované formě přijímání informací (vizuální, auditivní, kinestetický, audio-digitální). Diagnostika preferovaného reprezentačního systému a využití v praxi. Oční nápovědy. Sebezkušenostní část. (45 min.)

6) Technika kotvení a možnosti jejího využití při studiu. Praktický nácvik. (45 min.)

7) Metoda Kaizen.

další informace

Praha 09.11.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Brno 19.10.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 12.10.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 331 Specifické poruchy učení

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

  • Základní myšlenkou kurzu je naučit pedagogů pracovat s dětmi s poruchami učení. V první řadě naučit pedagogů pracovat s dětmi s SPU ve frontálním výuce aniž by svoji výuku modifikovali pro určitou skupinu děti a výuku individualizovali.
  • Praktická práce v jednotlivých (konkrétních) předmětech a následné způsoby hodnocení.
  • Specifické chybování
  • Deficity dílčích funkci
  • Projevy SPU ve všech sférách
  • Způsoby, formy, metody práce v jednotlivých předmětech
  • Kompenzace ve výuce
  • Způsoby a formy hodnocení žáků s SPU
  • Strategie učení
  • Moznosti diagnostiky (orientační, odborné)

další informace

Olomouc 15.11.2018, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 332 Hlasová výchova pro pedagogy

Lektor/ka kurzu
Miroslav Dvořák, DiS.
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, vychovatelé ve školních družinách, vychovatelé v domovech mládeže, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239
Počet vyučovacích hodin
8

 

Práce s dechem a hlasová výchova

  • řízení dechu při mluvení
  • vědomá dechová kapacita a správná opora hlasu, měkký hlasový začátek
  • vznik zdravé fonace, brániční impuls
  • tvoření hlasu, síla hlasu
  • barva a znělost hlasu
  • co o nás prozradí hlas a jak zaujmout hlasem
  • jak umluvit prostor bez námahy

Technika řeči

  • respirace, fonace, artikulace, modulace - jak potřebné teoretické informace proměnit v mluvní praxi
  • srozumitelná artikulace - vokálů a konsonant, zvuková osnova věty
  • jak mluvit hodiny bez únavy hlasu
  • hlasová hygiena

Kultivovaný mluvený projev a publikum

  • jak získat a udržet pozornost posluchačů svým hlasovým a mluveným projevem
  • řečnické zlozvyky a nedostatky a jak se jim vyhnout
  • zvládání trémy při verbálním projevu

METODY

  • INTERAKTIVNÍ TRÉNINK se zapojením všech účastníků, teoretické zásady se okamžitě nacvičují v praxi, opakovaná cvičení, zpětná vazba lektora každému posluchači, rady a doporučení ke zlepšení dovedností,
  • dechová cvičení, význam dechu pro vznik hlasu, brániční impuls
  • rezonanční cvičení
  • artikulace vokálů a konsonant
  • vlastní příprava projevu
  • hlas a prostor, zvuková osnova věty - artikulace, větný a slovní přízvuk, intonace, tempo a dynamika
  • audio a video trénink

Lektor prakticky předvádí dechová a hlasová cvičení, individuálně konzultuje s posluchači a prakticky s nimi nacvičuje základní hlasové návyky:

  • nacvičujeme správné držení těla při mluveném projevu
  • prohlubujeme práci s dechem a s bránicí, vědomé brániční dýchání
  • cvičíme správné tvoření hlasového tónu, měkké hlasové začátky
  • naučíme se, jak šetřit hlas a ekonomicky využívat dech
  • procvičíme využívání rezonančních dutin
  • trénujeme důslednou a čistou vokalizaci, samohlásky a jejich dělení, artikulaci
  • používáme hlasová cvičení dle dispozic jednotlivců
  • dbáme na přesnou výslovnost a správný tvar mluvidel, artikulace
  • nacvičujeme texty s cílem vytvořit praktické dovednosti a návyky v oblasti mluveného projevu
  • video, audio trénink

HLASOVÁ VÝCHOVA

  • Vědomé dýchání - práce s dechem a jeho význam verbální projev
  • Brániční impuls
  • Hlasové začátky - správná fonace
  • Rezonance - zesílení hlasu, přirozená mluva na prostor
  • Artikulace - správná výslovnost vokálů a konsonant
  • Hlas je pracovní nástroj každého pedagoga
  • Všechna cvičení si zájemci vyzkouší prakticky, konkrétní a názorné ukázky

RÉTORIKA

  • Základní informace o vědomém a profesionálním dýchání, znění hlasu a artikulaci
  • Ukázka připraveného projevu
  • Zvuková osnova věty – frázování, větný přízvuk, intonace, tempo a dynamika
  • Neverbální část projevu – postoj, oční kontakt, jak vnímat a upoutat posluchače
  • Řečnické okrasy
  • Všechna cvičení si zájemci vyzkouší prakticky, konkrétní a názorné ukázky

další informace

Brno 31.10.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Olomouc 09.10.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Praha 12.11.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 333 Právní minimum pedagoga

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ, všichni pedagogičtí pracovníci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

1.Právní rámec školských předpisů ve vztahu k povinnostem učitele a právům a povinnostem žáků (3 hod.)

2.Základní informace o pracovněprávním poměru vyučujícího (učitele) (2 hod.)

3.Právní aspekty šikany a souvisejících projevů chování žáků (2 hod.)

4.Kontrolní mechanismy ve školství (1 hod.)

další informace

Brno 08.11.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Praha 15.11.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 05.12.2018, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 334 Jak na skupinové a kooperativní učení?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

To, že učitel zařazuje práci ve skupinách, ještě nemusí znamenat, že učí žáky spolupracovat. Proč je důležité učit žáky spolupracovat? Protože kooperativní dovednosti patří dnes k nejžádanějším dovednostem na trhu práce. Každý člověk má jiné vnitřní předpoklady pro týmovou práci a každý může být jinak prospěšný pro práci v týmu. Společně se podíváme na to, jak navenek vypadá neefektivní tým a jak efektivní. Budeme pracovat s doporučeními pro zařazování kooperativního učení, a také podíváme se na to, jak kooperativní činnosti hodnotit. Toto téma významně souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.

Přehled témat:

  • formy učení
  • skupinové x kooperativní učení
  • analýza vnitřních předpokladů pro týmovou práci
  • efektivní x neefektivní týmy
  • formy práce a konstruktivismus
  • adaptace a harmonizace týmů
  • výukové programy s využitím skupinové či kooperativní práce
  • hodnocení skupinové a kooperativní práce
  • cíle a kritéria hodnocení
  • efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení

Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:

  1. představení tématu a cílů semináře
  2. představení lektora a účastníků
  3. snos myšlenek na téma: Co umíme?
  4. pojmenování vzdělávacích potřeb (resp. očekávání) k tématu ze strany účastníků (Co bychom se chtěli naučit? S čím si nevíme rady? Chtěli bychom odpovědi na tyto otázky…)
  5. praktické ukázky výukových programů – přímá práce účastníků kombinovaná s pozorováním videí
  6. analýza ukázek
  7. plánování dle potřeb účastníků
  8. společná reflexe – přijímání a poskytování zpětné vazby k prezentovaným plánům i přípravám

další informace

Praha 03.12.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Brno 05.12.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 06.12.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 336 Co stojí za školními úspěchy?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Ľubica Mesarošová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2
Kurz akreditován MŠMT pod č.
12475/2017-2-556
Počet vyučovacích hodin
8

Seminář přináší odpovědi na to, co všechno má vliv na školní úspěch a jak může pedagog být užitečný ve snaze o lepší školní výsledky svých žáku. Klade důraz na zlepšení metakognitivních dovedností a posilování vědomí vlastní účinnosti. Seminář nabízí také prostor pro diskuzi na související témata a problémy praxe.

- Z čeho vycházíme – hierarchie kognitivních procesů a Piagetova teorie (45 min.)

- Naučme je učit se -  metakognitivní procesy plánování, monitorování a hodnocení pomocí autoinstrukcí, sebe-dotazování a kontroly práce (45 min.)

- Metakognitivní nácvik (samostatná tvorba slovních úloh, verbalizace myšlenkových procesů a kognitivní modelování). (45 min),

- Učební styly a jak jim přizpůsobit formu učení? Vhodné postupy pro auditivní, vizuální a pohybový typ. (40 min.)

- Jak podpořit self efficacy a motivaci? Výzkumná zjištění o metakognitivních dovednostech a sebe-účinnosti v praxi (50 min.)

- Diskuze (45 min.)

další informace

Praha 09.11.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 339 Škola a náhradní rodinná péče

Lektor/ka kurzu
Mgr. Eliška Helikarová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, vychovatelé ve školních družinách, učitelé VOŠ, všichni pedagogičtí pracovníci
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

  • Legislativa související s náhradní rodinnou péčí
  • Pěstounská péče na přechodnou dobu
  • Pěstounská péče
  • Poručenství
  • Péče jiné osoby (cizí péče)
  • Osvojení (adopce)
  • Dávky pěstounské péče
  • Dítě v náhradní rodinné péči ( dle vývojových stupňů)

další informace

Praha 25.10.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 341 „I Když se nikdo nedívá.“ Pedagogické formování charakteru dle J. A. Komenského

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, vychovatelé ve školních družinách, vychovatelé v domovech mládeže, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Náš učitel národů, J. A. Komenský, kdysi vznesl tuto otázku: „Kterak učiniti, aby člověk nejen věděl, co je dobré, ale též chtěl dobré, a také činil dobré, a to i když se nikdo nedívá?“ Vědět, chtít, činit – poznání, vůle, jednání. Nejen na oko, nejen před lidmi, ale před sebou, i když se nikdo nedívá, tj. být dobrý ze své podstaty. Je to vůbec možné? Je to reálné? Je to něco, co potřebujeme? Co je to vůbec dobro? Zlo? Morálno? Je možné naučit (se) dobru? Seminář reflektuje, ujasňuje a aplikuje tyto otázky.

  • „Měl bych“: člověk jako morální bytost (45 min.)
  • „Měl bys“: koho se týká dobro a zlo? (45 min.)
  • „Tak slibujeme“: vnější a vnitřní morální „policajt“, aneb co očekávat od etických kodexů? (45 min.)
  • Dobro-dinec: individuální aspekty etiky (dobrý k sobě) (45 min.)
  • Dobro-družnost: sociální aspekty etiky (dobrý k druhým) (45 min.)
  • Dobro-(v)zdání: metaetické aspekty (dobrý život „o sobě“) (45 min.)
  • Zlo-myslnost: kognitivní aspekt etického jednání (30 min.)
  • Zlo-volnost: volní aspekt etického jednání (30 min.)
  • Zlo-činnost: konativní aspekt etického jednání (30 min.)
  • Je možné naučit (se) dobru? Komenský a formování charakteru (90 min.)

další informace

Praha 02.11.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Brno 19.11.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 03.12.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 342 Dodržování autorských práv při výuce

Lektor/ka kurzu
JUDr. Aleš Kout
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
158/2016-3-32
Počet vyučovacích hodin
4

Seminář seznámí se základními principy autorských práv a jejich dodržování při výuce. Zvláštní část semináře je věnována možnostem tzv. volného užití autorských děl, zejména citací a dále aspektům rozmnožování autorských děl, zejména učebnic. Popisuje také nejčastější druhy a případy porušování autorských práv ve školách. Seminář předpokládá podrobnou diskusi o praktických problémech učitelů v těchto oblastech.

další informace

Praha 07.12.2018, 9:00–12:15

místo konání bude upřesněno na pozvánce

780 Kč

 objednat

PP 347 Komunikace v praxi středoškolských pedagogů

Lektor/ka kurzu
Ing. Radek Trnka, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Význam a funkce komunikace v praxi středoškolských pedagogů, praktické poznatky využitelné v komunikaci učitel x žák, komunikace a získávání/udržování přirozené autority ve studijní skupině středoškoláků, neverbální komunikace - mimické výrazy, gestika, paralingvistika (zabarvení hlasu, rychlost a plynulost řeči, síla a tón hlasu), kinezika (dynamika pohybového projevu učitele a udržení pozornosti žáků), taktilní projevy (podávání ruky apod.), posturologie, proxemika (vzájemná poloha částí a celého těla v kontextu), vytváření bariér, výběr a úprava oblečení, doplňky, vliv emocí na sociální komunikaci, empatické emoce, komunikační chyby.

další informace

Praha 13.11.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

PP 348 Projektová výuka v praxi

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2
Kurz akreditován MŠMT pod č.
22820/2017-3-829
Počet vyučovacích hodin
8

Praktická dílna, která poskytne účastníkům základní materiál pro projektovou výuku v ZŠ i ve volnočasovém prostoru. Seminář je především zaměřen na principy realizace projektové výuky ve školní praxi, upozorňuje na přednosti a úskalí projektů, nabízí i náměty na konkrétní projektové činnosti s žáky. Účastníci získají povědomí o typologii školních projektů i o integrované výuce. Uvědomí si, jak je důležité vhodně vybrat téma projektu, co je to gradace práce na projektu, zvolení závěrečného výstupu. V souvislosti s kariérním řádem je také důležité „prodat to, co děláme“.

Všechny ukázkové projekty byly realizovány v praxi, lze na nich detailně rozebrat klady a zápory. Součástí semináře je i řízená výměna zkušeností a závěrečná diskuze.

  1. Seznámení s projektovou výukou obecně, rozdíl mezi klasickou výukou, integrovanou tematickou výukou a projektovou výukou (odkazy na historii a literaturu), komunitní škola (škola otevřená veřejnosti).
  2. Proč zařazovat projektovou výuku do vyučování – její přednosti i negativa, typy projektů, cíle, kompetence, mezipředmětové vztahy, obohacené prostředí, partnerské organizace, závěrečné výstupy.
  3. Ukázky projektů – prezentace vybraných projektů (ukázky z praxe), pomůcky, výstupy.
  4. Hodnocení (práce třídy na projektu žáky), sebehodnocení (žáků), propagace a „jak je dobré umět prodat to, co děláme“.

další informace

Praha 24.10.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 12.12.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 350 Syndrom CAN – týrané, zneužívané a zanedbávané dítě

Lektor/ka kurzu
PhDr. Alena Dědečková
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, vychovatelé ve školních družinách
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Seznámení s odbornými termíny problematiky CAN;  agresor, oběť.  Rozlišení jednotlivých způsobů týraní, zneužívání, zanedbávání. Oznamovací povinnost. Práce s jednotlivcem i kolektivem. Prevence, intervence syndromu CAN. Základní info o institucionální pomoci, specifika práce s dítětem v institucionální péči. Konkrétní kazuistiky. Seminář je veden interaktivní formou jako kombinace výkladu a skupinové diskuze.

Úvod do problematiky. Vymezení pojmu syndrom CAN. Příčiny, příznaky, diagnostika. Münchhausenův syndrom. Identifikace s agresorem. Sekundární viktimizace  – 2 hod.

Typy CAN. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Fyzické,  psychické týrání. Sexuální týrání. Zanedbávání. Typy agresorů a obětí - 1 hod.

Práce s rodinou dítěte s CAN. Možné způsoby práce rodiny a spolupracujících odborníků. Oznamovací povinnost. Multidisciplinární přístup – 2 hod.

Prevence, intervence syndromu CAN. Postavení pracovníka pedagogického pracovníka. Reakce společnosti na děti týrané a zneužívané – 1,5 hod.

Institucionální pomoc. Práce s dítětem (a jeho rodinou), umístěným v zařízení pro výkon ústavní výchovy. Konkrétní kazuistiky – 1 hod.

Skupinová diskuze, závěr, test  – 0,5 hod.

další informace

Brno 15.10.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 19.10.2018, 9.:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Praha 19.11.2018, 9.:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 351 Vybrané problémy interkulturní komunikace

Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Záměrem kursu je seznámit studenty s klíčovými modely rozpracovanými za účelem objasnění interkulturní komunikace. Vyrovnávání se s kulturními rozdíly je přitom chápáno jako komplexní soubor schopností nezbytných pro komunikaci v multikulturních souvislostech s odlišnými lidskými subjekty ohledně kulturní a jazykové úrovně. V úvodních dvou přednáškách jsou vysvětleny klíčové pojmy relevantní pro interkulturní komunikaci (komunikátor a komunikant, odezva, problematické dekódování vzkazu v interkulturních souvislostech, etnocentrismus, stereotypizování, komplementarita verbální a neverbální komunikace, gestika, haptika, kinezika, paralingvistika, proxemika, atd.)  Dále jsou objasněny konkrétní modely interkulturní komunikace rozpracované Geertem Hofstedem, Fons von Trompenaarsem, Miltonem Bennettem, Johnem Hallem a Ingrid Pillerovou.

další informace

Praha 06.11.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 13.11.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Brno 04.12.2018, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 349 Sám sobě lídrem

Lektor/ka kurzu
Mgr. Monika Pavlíková
Cílová skupina
učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Leadership je soubor organizačních, motivačních, kontrolních mechanismů jak dojít k úspěšnému cíli. Každý lídr stále rozvíjí svoje schopnosti a dovednosti a umí komunikovat.

Co je to Leadership. 1 vyuč. hod

Charakteristika lídra 2 vyuč. hod

Komunikační dovednosti 2 vyuč. hod

Dress code 2 vyuč. hod

Časový rozvrh 1 vyuč. hod

další informace

Praha 23.10.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 20.11.2018, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 343 Zvládání žáků s výchovnými problémy I.a II.

Lektor/ka kurzu
PhDr. Lenka Svobodová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
16

Počet problémových žáků neustále narůstá. Na učitele jsou kladeny stále vyšší nároky v oblasti výchovného působení, především při zvládání problémových žáků a stresových situací s nimi souvisejících. Seminář se skládá ze dvou na sebe navazujících částí. V první části se účastníci seznámí s příčinami problémového chování žáků a s možnostmi a hranicemi jeho ovlivnění, protože předpokladem úspěšného řešení problémového chování je hlubší porozumění příčinám. Stěžejní částí prvního semináře je také oblast prevence, tedy jak problémovému chování žáků předcházet, jak ho předvídat či eliminovat. Důležitou součástí práce s problémovými žáky je ale i práce s vlastními emocemi, jejichž zvládání se na úspěšnosti ovlivnění problému významně podílí. Na prvním semináři také učitelé dostanou podklady pro vyzkoušení v praxi, které budou v navazujícím semináři předmětem rozboru. Druhý seminář bude převážně praktický a bude úzce navazovat na část první. Účastníci se seznámí s konkrétními problémovými situacemi a variantami jejich řešení. Předmětem rozboru budou jak kazuistiky z praxe lektorky, tak i z praxe účastníků. Učitelé se také seznámí s technikami a strategiemi, které jsou chybné, dále jaká kázeňská opatření používat a v neposlední řadě také s tím, s kým při řešení problémového chování spolupracovat.

Osnova 1. Semináře (8 x 45 minut):

  1. Problémový žák, problémové chování – definice, pojetí, různorodost
  2. Příčiny problémového chování
  3. Problémové chování žáka a třídní klima
  4. Metodika – analýza problému/problémového chování
  5. Komunikace s problémovým žákem

Osnova 2. Semináře (8 x 45 minut):

  1. Možnosti ovlivnění problémového chování – prevence jako důležitý nástroj předcházení problémových situací
  2. Možnosti ovlivnění problémového chování – reakce na konkrétní problémové situace, kazuistiky, příklady z praxe
  3. Tlumení agresívních sklonů
  4. Chybné a nefunkční strategie
  5. Kázeňské metody a prostředky
  6. Zvládání vlastních emocí, psychohygiena

Výklad – prezentace v MS Power Point, individuální práce, sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách, hraní rolí, zpětná vazba, reflexe provedených aktivit, diskuze, příklady z praxe, kazuistiky.

další informace

Olomouc 14.11. a 15.11.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

3 120 Kč

 objednat

Praha 06.12. a 07.12.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

3 120 Kč

 objednat

Brno 10.12. a 11.12.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

3 120 Kč

 objednat

PP 344 ŠKOLA A EMOCE

Lektor/ka kurzu
PhDr. Lenka Svobodová
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24247/2016-2-641
Počet vyučovacích hodin
8

Emoce jsou nejrychlejší komunikační prostředek, který však někdy bývá zdrojem mnoha nedorozumění či konfliktních situací. Správné vnímání emocí nám může pomoci se lépe orientovat v sobě i druhých a ovlivnit jejich chování. Jaké situace ve škole vyvolávají emoce? A jaké konkrétně to jsou? Vzbudit v někom emoce není složité, ale vzbudit emoce, které motivují, tak snadné není. Jak tlumit negativní emoce a posilovat pozitivní? A jak je využít ve svůj prospěch? Nejen na tyto otázky nabízí seminář odpovědi. 

Osnova semináře:

1. Emoce – definice, původ slova, pojetí emocí, význam emocí, emoční inteligence.

2. Emoce a jejich vývoj, role emocí, věková specifika jednotlivých období.

3. Druhy a složky emocí – nižší, vyšší, emoce x pocity, afekty, nálady.

4. Emoce a výkonnost – jak emoce ovlivňují náš výkon a chování, emoce a motivace, emoce a temperament.

5. Emoce a komunikace – projevy emocí, vyjadřování emocí, subjektivita vnímání i prožívání.

6. Emoční problémy v jednotlivých vývojových obdobích, potlačování emocí a jejich důsledky.

7. Emoce ve škole – konkrétní příklady situací a emocí.

8. Metody práce s emocemi, zvládání emocí, odolnost, zodpovědnost za své emoce.

9. Možnosti hodnocení emočního prožívání a jeho projevů – testové metody, dotazníky, projektivní metody (kresba), trénink zvládání emocí.

Použité techniky a aktivity:

Výklad – prezentace v MS Power Point, individuální práce, sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách, hraní rolí, zpětná vazba, reflexe provedených aktivit, diskuze, příklady z praxe, kazuistiky.

další informace

Praha 25.10.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Brno 26.10.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 21.11.2018, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace