PhDr. Eva Semerádová, Ph.D.

PhDr. Eva Semerádová, Ph.D.

Profesní životopis lektora: (prosím vložte přímo sem)

Vzdělání:

  • Pedagogická fakulta UK: Mat + Che (2004 – 2009)
  • Pedagogická fakulta UK: Mat (2009) – rigorózní řízení
  • Pedagogická fakulta UK: Didaktika matematiky, doktorské studium (2009 – 2014)

Praxe:

  • Výuka na PedF UK: kurzy z oblasti geometrie a práce s nadaným žákem (2009 – 2015)
  • Mensa gymnázium: matematika a příbuzné semináře (2009 – 2015)
  • Mateřská / rodičovská dovolená (od 2015)

Ocenění:

  • SVOČ 2006 – 3. místo (Kategorie Nediplomové práce)
  • SVOČ 2009 – 3. místo (Kategorie Diplomové práce)
  • DOMINO NIDV 2011/2012: Postup do celorepublikového finále; Cena praxe

Zvané přednášky:

  • Didakticko-matematický seminář KMDM PedF UK, 2012: Aritmetické knihy Eukleidových Základů
  • Didakticko-matematický seminář KMDM PedF UK, 2014: Metody tvorby úloh pro nadané žáky

Hlavní lektorka seminářů:

  • Seminář Logické olympiády pro školy 2011
  • Tvorba logických úloh 2012 (Mensa ČR)
  • Tvorba logických úloh 2013 (Mensa ČR)

 

Vystoupení na konferencích:

  • Dva dny s didaktikou matematiky
  • Ani jeden matematický talent nazmar
  • Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol
  • Vzdělávání nadaných dětí
  • Mensa pro rozvj nadání
  • Efficiency and Responsibility in Education and Science
  • International Congress on Mathematical Education
  • Educational Researches and Publications Associations Congress
  • World Conferrence on Learning, Teaching and Educational Leadership

Členka úlohových komisí a autorka úloh:

  • Matematická olympiáda
  • Pangea
  • Autor a příležitostně účastník mezinárodní komise pro výběr úloh do Matematického klokana

Seznam publikační činnosti – Eva Semerádová, roz. Patáková:

Patáková, E. Tvorba úloh nejen v kontextu matematického korespondenčního semináře. In Dva dny s didaktikou matematiky 2009. Stehlíková, N., Tejkalová, L. (Eds.). Praha : PedF UK, 2009. s. 52 – 54.

Patáková, E. Tvorba úloh nadanými žáky. In Lávička, M., Bastl, B. (Eds.) Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2010. Plzeň: ZČU, 2010. s. 197 – 202.

Patáková, E. Tvorba úloh metodou "Co když ne-?". In Dva dny s didaktikou matematiky 2010. Stehlíková, N., Tejkalová, L. (Eds.). Praha : PedF UK, 2010. s. 125 – 133.

Patáková, E. Moderní přepis osmé knihy (vypracovaný Evou Patákovou). In Eukleides. Základy. Knihy VII – IX komentované Petrem Vopěnkou. Plzeň : ZČU, 2010. s. 78 – 100.

Patáková, E. Tvorba úloh pro nadané žáky [DVD-ROM]. Záznam příspěvků III. interaktivní dílny  „Vzdělávání nadaných dětí“ konané 25. 11. 2010 ve Zlíně – Malenovicích.

Patáková, E. Využití brainstormingu při tvorbě úloh. In Dva dny s didaktikou matematiky 2011. Stehlíková, N., Tejkalová, L. (Eds.). Praha : PedF UK, 2011. s. 136  –  139.

Patáková, E. Rychlé metody tvorby úloh pro nadané žáky . In Sborník Ani jeden matematický talent nazmar. Zhouf, J. (Ed.). Praha : PedF UK, 2011. s. 18 – 28.

Patáková, Eva. Jak může učitel matematiky rozvíjet kreativitu žáků. Učitel matematiky, 2012, sv. 2, s. 97 – 104.

Patáková, Eva. Tvorba úloh studentem – konkrétní aktivita. In Vondrová, N.. Dva dny s didaktikou matematiky 2012. : Praha : PedF UK, 2012. s. 154 – 158.

Patáková, Eva. Využití „technik hledání nápadu“ při tvorbě úloh. In Ausbergová, M., Bastl, B., Lávička, M..(Eds.) Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2012. Plzeň : Vydavatelský servis, 2012. s. 137–140.

Patáková, Eva. Problem posing by experts. In ICME-12 Pre-proceedings. Seoul : Seoul national university, 2012. s. 7782.

Patáková, Eva. The quality of Mathematical problems – Evaluation and self-evaluation. Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science, 2013, sv. 6(3),                         s. 143 – 154.

Patáková, Eva. Teachers' Problem posing in Mathematics. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2013, sv. 93, s. 836 – 841.

Patáková, Eva. Metody tvorby úloh pro nadané žáky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013.

Patáková, Eva. Několik myšlenek z Eukleidových základů. Matematika, fyzika, informatika, 2013, sv. 22, č. 2, s. 91 – 99.

Patáková, Eva. The quality of Mathematical problems – how we evaluate it. In Kvasnička, Roman. Efficiency and Responsibility in Education. 10th International Conferrence, Proceedings. Praha : Czech University of Life Sciences Prague, 2013. s. 488 – 496.

Patáková, Eva. Proces tvorby úloh pro nadané žáky. In Zhouf, Jaroslav. Ani jeden matematický talent nazmar. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013.                   s. 97 – 103.

Patáková, Eva. Tvorba úloh "převrácením". In Vondrová, Naďa. Dva dny s didaktikou matematiky 2013. Plzeň : Vydavatelský servis, 2013. s. 131–133.

Patáková, Eva. Využití analogií ve výuce matematiky. In Vondrová, N.. Dva dny s didaktikou matematiky 2014. : Praha : PedF UK, 2014. s. 43 – 46.

Patáková, Eva. Starters of Problem Posing. In: Proceedings of the 11th
International Conference on Efficiency and Responsibility in Education.

Praha: CULS, 2014, s. 548-553. ISBN 978-80-213-2468-8.
Patáková, Eva. Expert Recurrence of Linear Problem Posing. In: Procedia
- Social and Behavioral Sciences
. Istanbul: Elsevier BV, 2014, 152, s.
590-595. ISBN 0-000-00000-0. ISSN 1877-0428. DOI
10.1016/j.sbspro.2014.09.248

Patáková, Eva. Způsoby tvorby úloh s reálným kontextem. In Ausbergová, M., Bastl, B., Lávička, M..(Eds.) Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2012. Plzeň : Vydavatelský servis, 2014. s. 151–155.

Semerádová, Eva. Několik námětů k výuce dělitelnosti. In Vondrová, N.. Dva dny s didaktikou matematiky 2015. : Praha : PedF UK, 2015. s. 178 – 181.

Semerádová, Eva. Rejecting Ideas in Novices´ Problem Posing. In Krejčí, I., Flégl,. M., Houška, M.: Proceedings of the 12th International Conference on Efficiency and Responsibility in Education. Praha: CULS, 2015, s. 477-483.

Semerádová, E. Žákovská tvorba úloh k danému výsledku. Učitel matematiky. 2016, roč. 24, sv. 2 (98), str. 91 – 99.

Semerádová, E. Matematicky nadaní žáci očima studentů učitelství matematiky. Svět nadání. 2017, roč. 6, sv. 1, str. 27 – 49.

Zpět

descartes
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace