Bi 73 Poruchy příjmu potravy - čím může přispět škola v prevenci, rozpoznání a léčbě

Předmět
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , vychovatelé školských zařízení, učitelé VOŠ
Akreditace
27664/2017-2- 1065

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Seznámit pedagogy s realitou poruch příjmu potravy, s podrobnostmi o známých i méně známých variantách a jejich nebezpečností, popsat jaké možnosti a jaká omezení má škola v prevenci, při záchytu a evn. spolupráci při léčbě, prakticky si vyzkoušet preventivní aktivity


Charakteristika

Mentální anorexie a bulimie – víte, jak se projevují a jak je lze rozpoznat? Co můžete a co naopak nemůžete udělat z pozice pedagoga při podezření na tyto poruchy? Jaké máte možnosti při školní prevenci poruch příjmu potravy? Odpovědi budeme diskutovat v tomto semináři.


Obsah akce

Typy a varianty poruch příjmu potravy, epidemiologie, rizikové a protektivní faktory, příznaky, obvyklé průběhy nemocí – 2 vyuč. hod.

Vybrané zásady léčby – jaké odbornosti se podílejí, multidisciplinární přístup, základní principy, jaké výsledky lze čekat; spolupráce rodiny a širšího okolí, podpůrné skupiny a weby – 1 hod.

Možnosti rozeznání poruchy pedagogem a jeho další postup, možnosti a omezení školy při ovlivnění rizikových a podpůrných faktorů – 1 hod.

Aktivity pro vlastní tvorbu preventivních programů (vnímání vlastního těla, mediální obraz versus realita, pozitivní sebehodnocení) – 2 hod.

Základní principy zdravého jídelníčku, upozornění na různé typy rizikového jídelního chování ve vztahu k PPP – 2 hod.


Pro účastníky

Co si mají účastníci donést s sebou

psací potřeby 2-3 barev

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace