DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Podpora výuky komiksové a komiksologické látky na základních a středních školách.
Kurz představuje možnosti využití komiksu různými způsoby ve výuce literatury (český jazyk), ovšem vzhledem ke své povaze se nabízí i pro výuku výtvarné výchovy, a to nejen v praktické činnosti, ale i jako součást dějin výtvarného umění. V kurzu tak budou představeny kromě základní komiksové terminologie různé možnosti využití komiksu při výuce, a to zejména na základě jeho stylistiky, genologie a sémiotiky.
Komiks se v posledních letech stále častěji dostává do hledáčku vědců všeho druhu. Úspěšně se zbavuje nálepky „nízkého“ umění a nachází si cestu i k těm, kdo by se jeho čtením dříve nezabývali. Potenciál využití komiksu ve výuce na druhém stupni ZŠ a střední škole je však nadále téměř nevyužit. Seminář má za cíl představit komiks jako plnohodnotný umělecký druh, který má co říct dětem i studentům a zejména může osvěžit výuku. Ve čtyřech seminářích se účastníci naučí používat komiksovou terminologii, interpretovat komiks ve vtahu k jeho specifické struktuře, využít komiks jako praktický nástroj pro cvičení a nakonec diskutovat o komikse jako o uměleckém díle, které může obohacovat nejen výuku, ale lidský život obecně.
Obsahem je představení základní komiksové terminologie a možností práce s komiksem ve výuce – interpretace, praktická cvičení, diskuse o (ne)uměleckosti komiksu, komiksové adaptace literárních děl, hledání místa komiksu v univerzu literárním i univerzu výtvarném. Témata:
-Základní komiksová terminologie (60 min)
-Možnosti interpretace komiksu ve výuce (60 min)
-Praktické využití komiksové tvorby ve výuce (90 min)
-Komiks jako literární adaptace – pro a proti (90 min)
-Je komiks umění? A jaké? (60 min)
Nevhodné pro učitele, kteří komiksem opovrhují !
pastelky, skicák (není ale nutné)