ČJ 193 Rozumíme reklamě a umíme (se) před ní bránit?

Předmět
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ
Akreditace
396/2018-2-35

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Cílem semináře je osvojování:

  • základních vědomostí z masové a marketingové komunikace – jak je rozlišit
  • prostředků persvazivní i manipulativní reklamy
  • vědomostí o verbálních i neverbálních výrazových prostředcích účinné reklamy podle zaměření na cílovou skupinu
  • a především upozornění na strategie, jimiž námi reklama manipuluje, jimiž porušuje ochranný štít spotřebitelů (bez ohledu na jejich vzdělání, věk a zkušenosti).

Pedagogům je tak dán návod, jak přispět k ochraně žáků a studentů před škodlivými účinky agresivní reklamy.


Obsah akce

Tematický blok Rozumíme reklamě a umíme (se) před ní bránit? představí různé formy marketingové komunikace a soustředí se především na jednu z jejích forem – na reklamu (vizuální i audiovizuální, marketingovou, sociální i politickou). Seznámí s jejími globálními cíli, s její historií a zaměří se také na jazykové i nejazykové prostředky a strategie, jimiž autoři reklam manipulují různými cílovými skupinami (vše bude doloženo ukázkami reklam). Součástí semináře budou otázky zneužití reklamy a obrany před jejím působením.

Témata:

1.         Marketingová komunikace, Marketingový komunikační mix

2.         Druhy a typy reklamy

3.         Cíle a funkce reklamy

4.         Verbální prostředky v reklamě

5.         Cílová skupina – rozhodující faktor při tvorbě reklamy

6.         Vývoj vyjadřovacích prostředků a strategií v české reklamě

7.           Odborný styl a česká reklama

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace