D 90 Příběh nejnovějších českých dějin (1948–2013)

Předmět
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ
Lektor(-ka)
Akreditace
396/2018-2-35

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Seznámit účastníky semináře s problematikou výuky nejnovějších československých a českých dějin na školách, nabídnout přehled učiva i metodické přístupy.


Charakteristika

Seminář k nejnovějším českým dějinám 1948-2013 spojuje problematiku obsahu učiva s problematikou jeho prezentace. Jak předat dějepisné učivo žákům srozumitelným a motivujícím přístupem? Jaká je role příběhu v dějepise? Jaký má být poměr konkrétního a obecného v rámci dějepisné výuky? Tyto otázky nemají být jen předmětem výkladu lektora, ale i společné diskuze mezi účastníky semináře.


Obsah akce

Seminář propojuje problematiku obsahu dějepisného učiva k nejnovějším českým dějinám s problematikou metody výuky. Metodicky se zaměřuje na roli příběhu ve výuce dějepisu a otázku konkrétního a obecného v rámci dějepisné výuky. Vychází z předpokladu, že seminář nemusí být jen poučováním učitelů ze strany lektora, ale že neméně plodná a inspirativní může být i možnost přímé výměny zkušeností mezi účastníky.

1) Diskuze s účastníky na téma metody dějepisného výkladu ve školách, výměna zkušeností a postřehů. (45 minut)

2) Dějiny komunistického období v Československu 1948–1989; klíčové roky (1948, 1968, 1989), hlavní obsahová témata výuky. (90 minut)

3) České a československé dějiny po pádu komunismu; problematika jejich zařazení do výuky. (90 minut)

4) Diskuze s účastníky na téma výběru dějepisného učiva a jeho strukturování v rámci nejnovějších českých dějin. (45 minut)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace