DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Cílem semináře je seznámit učitele s možnostmi uplatnění digitální fotografie ve výuce teoretickou i praktickou formou. (Fotografie popisná a expresivní. Expresivita. Vizuální gramotnost. Expresivní tvořivé úlohy. Ukázky prací studentů. Praktické cvičení. Fotografie v tvorbě současných umělců. Diskuze.)
Cílem kurzu je seznámit učitele s možností využití fotoaparátu ve výuce:
1) Pomůcka učitele (reprodukce výtvarných prací, dokumentace průběhu práce - nastavení a správné použití fotoaparátu. Pro praktickou část je nutný vlastní fotoaparát.
2) Nástroj pro tvůrčí práci
I. forma - barva, barevné kontrasty, principy kompozice, harmonie a disharmonie...
II. obsah snímku - tzv. expresivní rovina, metafora, symboly ve vizuální sféře - vizuální gramotnost). Ukázky prací studentů a žáků a představení expresivních tvořivých úloh. Fotografie v tvorbě současných umělců. Diskuze.
1.Fotografie popisná a expresivní. Fotografie jako záznam a jako záměr.
Forma a obsah uměleckého díla. Expresivita. Metafora v umění. Vizuální metafora.
2.Fotografují žáci a studenti. Ukázky prací z jednotlivých fotografických úkolů zaměřených na: práci s barvou (kontrasty, akcenty, monochromatická pojetí atp.) a kompozicí (figura na pozadí, pozitivní – negativní prostor, pohyb a klid aj.) a s obsahem (např. vizuální symboly, významové kontrasty, metafory a parafráze). Úlohy zaměřené na rozvíjení vizuální gramotnosti. Úlohy zaměřené na rozvíjení jiných klíčových kompetencí.
3.Fotoaparát v rukách učitele. Jak správně dokumentovat průběh tvorby studentů a žáků a jak reprodukovat 2D předlohy a 3D objekty v běžných podmínkách třídy.
Praktické cvičení s fotoaparátem (nutno mít vlastní fotoaparát).
4.Fotografie v tvorbě současných umělců.
5.Diskuze.
fotoaparát