DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Pochopit, jaké faktory se podílejí na školním ne/ úspěchu žáku a jak můžeme výsledky žáku ovlivnit pozitivním směrem.
Seminář přináší odpovědi na to, co všechno má vliv na školní úspěch a jak může pedagog být užitečný ve snaze o lepší školní výsledky svých žáku. Klade důraz na zlepšení metakognitivních dovedností a posilování vědomí vlastní účinnosti. Seminář nabízí také prostor pro diskuzi na související témata a problémy praxe.
- Z čeho vycházíme – hierarchie kognitivních procesů a Piagetova teorie (45 min.)
- Naučme je učit se - metakognitivní procesy plánování, monitorování a hodnocení pomocí autoinstrukcí, sebe-dotazování a kontroly práce (45 min.)
- Metakognitivní nácvik (samostatná tvorba slovních úloh, verbalizace myšlenkových procesů a kognitivní modelování). (45 min),
- Učební styly a jak jim přizpůsobit formu učení? Vhodné postupy pro auditivní, vizuální a pohybový typ. (40 min.)
- Jak podpořit self efficacy a motivaci? Výzkumná zjištění o metakognitivních dovednostech a sebe-účinnosti v praxi (50 min.)
- Diskuze (45 min.)
psací potřeby