AJ 238 NOMINAL TENDENCIES IN ENGLISH

Předmět
Anglický jazyk
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Akreditace
27664/2017-2- 1065  

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Cyklus dvou přednášek doplněných semináři si klade za cíl:

-poukázat na jeden z typických rysů anglického jazyka v oblasti gramatických prostředků vyjádření, tj na tendence k užívání jmenných výrazů a struktur při stavbě věty a souvětí;

-vytvořit přehled nominálních prostředků uplatňujících se ve stavbě anglické věty a souvětí;

-uvědomit si rozdíl mezi angličtinou a češtinou ve volbě a v užívání prostředků při stavbě věty a souvětí;

akceptovat nominální tendence vyjadřování v angličtině a klást důraz na jejich užívání jak ve svém vlastním projevu, tak v písemném i mluveném projevu studentů a žáků.


Obsah akce

Cyklus je rozdělen na dvě přednášky, každá s následujícím seminářem:

  1. Nominal predications in English (sponové predikace v angličtině)
  2. Secondary predications in English (sekundární predikace v angličtině)

 

První přednáška Nominal predications in English je zaměřena na sponové predikace v angličtině a jejich ekvivalenty v češtině.

Obsah:

  • funkce slovesa „be“ jako hlavního sponového slovesa, včetně jeho dalších funkcí jako slovesa plnovýznamového, pomocného i modálního;
  • srovnání s funkcemi slovesa „být“ v češtině;
  • anglická plnovýznamová slovesa, která se vyskytují také ve funkci sloves sponových (např. get, fall, go, come…);
  • analýza funkcí slovesa „have“ a jeho českého ekvivalentu „mít“ z hlediska možné funkce slovesa sponového
  •  srovnání anglických a českých sponových predikací z hlediska jejich frekvence a sémantického významu

 

 

Druhá přednáška Secondary predications in English je zaměřena na neurčité tvary anglických sloves tj. na infinitiv, příčestí a gerundium, na kombinaci jejich vlastnosti jmenných a slovesných a na následné užití těchto tvarů jako prostředků větné kondenzace. 

Obsah:

  •  jednotlivé neurčité  tvary anglického slovesa
  • rozdíl mezi určitými a neurčitými slovesnými tvary v oblasti jednotlivých slovesných gramatických kategorií (tj osoba, číslo, čas, způsob, vid, rod)
  • jmenné vlastnosti  neurčitých  slovesných tvarů
  • funkce jednotlivých slovesných tvarů  ve větné stavbě s důrazem na jejich uplatnění tam, kde se primárně uplatňují substantiva či adjektiva
  • užívání schopnost těchto tvarů vázat na sebe další  slova,  a tak vytvářet tzv. sekundární predikace
  • funkce těchto sekundárních predikací  jako prostředků větné kondenzace,  tj. zhuštění formy při zachování obsahu  sdělení

Pro účastníky

Co si mají účastníci donést s sebou

psací potřeby, poznámkový blok

Vzkaz účastníkům

Seminář je určen pro učitele anglického jazyka.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace