M 234 Hrozny problémů ve školské matematice

Předmět
Matematika
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Akreditace
33609/2019-4-998

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Maximální aktivizace studentů. Po vyřešení základního problému se učitelé naučí  vytvářet analogické problémy. Ukáže se, jak do této činnosti zapojit i studenty. Při řešení analogických problémů budou učitelé vycházet z řešení základního problému.


Obsah akce

Pokud se podaří vyřešit  určitý problém, je to vždy úspěch a tento úspěch bychom měli využít. Je vhodné „obalit“ tento problém analogickými problémy. První z vytvořených problémů se obvykle řeší obdobnou metodou jako problém základní. U pozdějších problémů je často třeba metodu upravovat.. Vzniklý hrozen obsahuje jak problémy vhodné pro nejlepší žáky, tak problémy pro průměrné i slabší žáky. Je dobré, když postupně „vtáhneme“ do vytváření nových problémů i žáky. Je to samozřejmě dlouhodobá záležitost. Polya: Matematické zkušenosti studenta nejsou úplné, pokud nikdy neměl možnost řešit problém, který si sám vymyslel.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace