W - PP 16 Příprava na příchod žáka s odlišným mateřským jazykem (OMJ) do vyučování.

Předmět
Pedagogika a psychologie
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Lektor(-ka)
Akreditace
Bez akreditace

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Poradit učitelům, jak vyučovat český jazyk jako druhý jazyk v rámci doučování či zařazení nového předmětu.


Obsah akce

Charakteristika a obsah vzdělávací akce:

V současné době v českých základních školách přibývá žáků s odlišným mateřským jazykem či bilingvních žáků, jejichž znalost českého jazyka, není na úrovni jejich majoritních spolužáků. Tento seminář poradí pedagogickým pracovníkům, jak se na příchod žáka připravit takovým způsobem, aby integrace proběhla v rámci možností bezproblémově.

Použité techniky:

Přednáška, brainstorming, práce s textem, diskuse.

Osnova akce (přehled témat výuky s časovou dotací jednotlivých témat)

  • Přijetí žáka s OMJ – do jakého ročníku ho zařadit, výuka češtiny jako druhého jazyka
  • Klima školy a třídy
  • Jak se na příchod žáka s OMJ připravit aneb překonávání bariér
  • Spolupráce s rodiči
  • Plán podpory žáka IVP, PJP (plán jazykové podpory)
  • Jazyková diagnostika, Individuální vzdělávací plán
  • Asistent pedagoga? Ano nebo ne?

 


Pro účastníky

Co si mají účastníci donést s sebou

PC s nainstalovaným softwarem ZOOM. Mikrofon pro případné dotazy. Není ale podmínkou, lze použít i chatové okno.

Vzkaz účastníkům

K účasti na webináři je potřeba mít nainstalovaný ZOOM. Pozvánka do konference Vám přijde na email zadaný v přihlášce na webinář.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace