M 249 Řešení úloh ve vyučování matematice se zaměřením na využití „neškolských strategií“

Předmět
Matematika
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Akreditace
40993/2019-4-38

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Cílem semináře je seznámit se s využitím heuristických strategií při řešení úloh v matematice na 2. a 3. stupni.  Na konkrétních příkladech bude ukázáno, jak jejich aktivní využívání ovlivňuje žákovskou kulturu řešení úloh a jejich vztah k matematice.


Charakteristika

V semináři se účastníci seznámí s dvanácti heuristickými strategiemi vhodnými pro řešení mnoha úloh v matematice na 2. a 3. stupni a budou mít možnost vyzkoušet si jejich využití na konkrétních úlohách.


Obsah akce

  • Význam řešení úloh pro vyučování matematice (0,5 hodiny)
  • Kultura řešení úloh žáky (1 hodina)
  • Řešení úloh s využitím vizualizace, heuristických strategií (0,5,hodiny)
  • Heuristické strategie vhodné pro využití žáky 2. stupně ZŠ a SŠ (2,5 hodiny)
  • Přednosti a možná úskalí využití heuristických strategií žáky (1 hodina)
  • Řešení vybraných úloh pomocí heuristických i standardních školských strategií (2,5 hodiny)
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace