PP 463
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Vzdělávací cíl
Každý účastník:
- uvede a sdílí své zkušenosti s tím, jaké strategie řízení výuky používá,
- pojmenuje fáze strategií řízení výuky – z hlediska obsahu/činností a z hlediska času,
- formuluje SMART cíle,
- na základě stanovených cílů vybírá vhodné metody a formy aktivního učení,
- popíše model třífázového učení E-U-R ,
- zvažuje při přípravě na výuku různé formy a metody tak, aby byly zohledněny možnosti jednotlivých žáků,
- nastavuje kritéria hodnocení dovedností (obsahových i kompetenčních), produktů i procesů,
- reflektuje svoji práci
Obsah akce
Přehled témat:
- motivace
- plánování
- formulace cílů
- vyhodnocení na základě předem nastavených kritérií
- metody a formy aktivního učení
- hodnocení a sebehodnocení dovedností, produktů a procesů
- reflexe učitele
Forma a průběh:
Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse mohou probíhat v komunitním kruhu:
- představení tématu a cílů semináře
- představení lektora a účastníků
- snos myšlenek na téma: Co umíme? Jak to teď děláme? Jak plánujeme, vedeme a vyhodnocujeme výuku?
- pojmenování vzdělávacích potřeb (resp. očekávání) k tématu ze strany účastníků (Co bychom se chtěli naučit? S čím si nevíme rady? Chtěli bychom odpovědi na tyto otázky…)
- praktické ukázky – přímá práce účastníků kombinovaná s pozorováním videí
- analýza ukázek
- shrnutí / revize odpovědí na otázky z úvodu dle potřeb účastníků
- společné vyhodnocení
Anotace:
V rámci semináře strategie řízení výuky se budeme zabývat společným sdílením konkrétních strategií, které učitelé na škole používají. Na základě této zkušenosti budeme hledat, podle jakých kritérií by se daly strategie třídit a k jednotlivým kritériím budeme hledat činnosti, kterými by se měl učitel zabývat. Z přehledu: „Co by měl učitel umět a znát, aby volil efektivní strategie řízení výuky“, si účastníci vyberou oblast, které se budeme podrobněji věnovat. Každý účastník dostane podporu v elektronické podobě.