PP 464 Motivace a motivátory

Předmět
Pedagogika a psychologie
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Lektor(-ka)
Akreditace
20817/2020-4-467

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

  • analyzovat způsoby motivace na škole
  • rozlišit vnější a vnitřní motivaci
  • popsat, co rozvíjí vnitřní motivaci žáků k učení
  • rozlišit sumativní a formativní hodnocení
  • naplánovat konkrétní kroky směrem k vnitřní motivaci žáků k učení

Obsah akce

Přehled témat:

  • Motivace – vnější x vnitřní
  • Smysluplnost výuky
  • Možnosti, kdy si žák vybírá, co bude dělat, na čem bude pracovat
  • Potřeby žáků a možnosti učitele, jak tyto potřeby naplnit
  • Klíčové kompetence k učení
  • Formulace cílů – SMART a Bloomova taxonomie
  • Hodnocení žáků, produktů a procesů – sumativní x formativní
  • Kritéria hodnocení

 

Forma a průběh:

Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:

  1. představení tématu a cílů semináře
  2. představení lektora a účastníků
  3. Co umíme? – jak žáky motivujeme snos myšlenek na téma motivace
  4. Máme otázky – pojmenování vzdělávacích potřeb (resp. očekávání) k tématu ze strany účastníků (Co bychom se chtěli naučit? S čím si nevíme rady? Chtěli bychom odpovědi na tyto otázky…) – přizpůsobení tématu cílové skupině v závislosti na vývojových charakteristikách dětí a žáků, které uči
  5. praktické ukázky motivace – přímá práce účastníků
  6. analýza ukázek
  7. Vidíme tyto příležitosti – sdílení a shrnutí nápadů ze strany účastníků
  8. společná reflexe vůči cílům či vůči položeným otázkám – přijímání a poskytování zpětné vazby k prezentovaným nápadům

 

 

Anotace:

V rámci dílny se účastník seznámí s tím, jak motivovat žáky k učení tak, aby rozeznal vnější a vnitřní motivaci. Společně budeme hledat příležitosti směřující k vnitřní motivaci žáků. Budeme hledat, co podnítí smysluplnost učení, jak zajistit, aby si žáci mohli vybírat, jak organizovat skupinovou a kooperativní výuku a jak poskytovat účinnou zpětnou vazbu. Každý účastník dostane podpůrné materiály v elektronické podobě.

 

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace