DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Každý účastník by měl umět:
Přehled témat aneb co by měl učitel umět a znát:
1. vědět PROČ je dobré výuku měnit
2. znát a umět poznávat své žáky.
3. vytvářet/zajistit podnětný prostor pro učení a pestré materiálně technické zázemí
4. vytvářet/zajistit podnětné a bezpečné sociálně komunikativní prostředí
5. znát metody aktivního učení a jejich používání v rámci modelu třífázového učení E-U-R
6. umět efektivně plánovat a řídit skupinové a kooperativní vyučování
7. umět formulovat funkční cíle
8. znát různé typy projektů a specifické způsoby jejich přípravy a realizace
9. efektivně hodnotit žáky a jejich práci (procesy a produkty) a vést žáky k sebehodnocení
10. vyhodnocovat úspěšnost vlastní práce a výuky
Forma a průběh:
Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:
Anotace:
Prostřednictvím metod a forem aktivního učení se seznámíme se strategiemi výuky, které umožňují respektovat individuální možnosti, tempo a odlišnosti (sociální, kulturní, zdravotní, náboženské apod.) každého žáka. Budeme analyzovat své vzdělávací potřeby směrem k inkluzi. Společně rozebereme konkrétní příležitosti k aplikaci vnější i vnitřní diferenciace na škole.