PP 472 Vývojové poruchy učení a zážitkový seminář pro 2. st. ZŠ

Předmět
Pedagogika a psychologie
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, asistenti pedagoga
Lektor(-ka)
Akreditace
40993/2019-4-38

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Seznámení se se základní terminologií a problematikou VPU prostřednictvím zážitkového semináře, pochopení dopadu deficitů na školní výkon a prožívání dítěte. Seznámení se s několika základními technikami práce s dítětem s VPU při výuce (techniky rozvoje zrakové a sluchové percepce, práce s chybou v písemném projevu, podpora čtenářských dovedností).

 


Obsah akce

A. Vývojové poruchy učení, vymezení základních pojmů (intelektová pásma, paměť, pozornost, učení, percepce, motorika, grafomotorika atd.)., příčiny a výskyt v populaci.

V průběhu prvního bloku jsou průběžně zařazovány prvky zážitkového semináře zaměřené na probíraný pojem.

 

B. Charakteristika vývojových poruch učení, percepčně motorické a další deficity a jejich dopad na rozvoj školních dovedností. Seznámení se s několika základními technikami práce s dítětem s VPU ve výuce (techniky rozvoje zrakové a sluchové percepce, práce s chybou v písemném projevu, podpora čtenářských dovedností).

V průběhu druhého bloku jsou průběžně zařazovány prvky zážitkového semináře zaměřené na komplexní dovednosti (čtení, psaní, práce s tužkou obecně atd.).


Pro účastníky

Co si mají účastníci donést s sebou

psací potřeby, blok pro část spojenou se zážitkovými činnostmi

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace