AJ 275 Strategie pro práci s dyslektiky a aktivity pro správnou výslovnost na 2. stupni

Předmět
Anglický jazyk
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ
Akreditace
7471/2021-4

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Seminář bude rozdělen na 2 dílčí bloky:

1) Strategie pro práci s dyslektiky

2)Aktivity pro správnou výslovnost

 

I. BLOK

Cílem prvního bloku je seznámit učitele druhého stupně s problematikou výuky cizího jazyka u žáků se SPU, nastínit jim, s jakými problémy se tito žáci potýkají a co jim překáží ve vzdělávacím procesu. Účastníci se zaměří se na úskalí, která dětem brání v učení a vyzkoušejí si strategie, nezbytné pro výuku, pochopení a procvičení jazyka a vedoucí k osvojení si základních poznatků. Účastníci se na základě vyzkoušených aktivit naučí projektovat své vlastní aktivity, cílené na potřeby konkrétních žáků.

 

II. BLOK

Cílem druhého bloku je seznámit učitele druhého stupně s aktivitami, které jsou nezbytné pro osvojování, výuku a procvičení správné anglické výslovnosti.
Učitelé se seznámí se způsoby, jak s žáky procvičovat tvoření a používání správných zvuků, jak rozlišit odlišnou anglickou intonaci slov a vět a jak ji upevnit, význam střídání silných a slabých slabik a vázání slov ve frázích, jak naučit žáky používat správné techniky výslovnosti přirozeně a automaticky, bez velkého vědomého úsilí. Jednotlivé aktivity a pomůcky byly vytvořeny lektorkou přímo pro účely nácviku a práce se správnou výslovností pro příslušnou věkovou skupinu a učitelé budou mít možnost se s nimi seznámit. Účastníci se na základě vyzkoušených aktivit naučí projektovat své vlastní aktivity cíleně podle potřeby konkrétních žáků.


Obsah akce

I. BLOK

V úvodu si shrneme poznatky o tom, jak se specifické poruchy učení projevují ve vyučovacím procesu a čím bychom mohli eliminovat nežádoucí dopady (organizace a management třídy)

Nastíníme aktivity, vedoucí ke kvalitnějšímu a efektivnějšímu čtení s porozuměním, probereme si techniky správného psaní s autonomní kontrolou, prodiskutujeme kritéria hodnocení žáků se SPU.

Ukážeme si fungující techniky, jak zaměřit pozornost dyslektiků k soustředěné práci a jak ji udržet ji po určitou dobu (manipulační hry, mnemotechnické pomůcky, pohybové aktivity, poslechové hry, kartičky, slovní hříčky).

Součástí kurzu bude i diskuzní platforma, kde si účastníci budou moci vyměnit poznatky ze své vlastní praxe.

 

Obsah:

Specifikace poruch učení, které ovlivňují vzdělávací proces v cizím jazyce (30 min)

Optimální podmínky pro rozvoj žáka se SPU v prostředí školní třídy (30 min)

Čtenářské techniky, čtecí návyky, práce s textem (30 min)

Psaní a kontrola ravopisu v cizm jazyce (30 min)

Hodnocení výsledků práce žáka se SPU (30 min)

Příklady dobré praxe – diskuze (30 min)

Závěr a shrnutí

II. BLOK

Výslovnost je základním kamenem výuky angličtiny, její bezchybné zvládnutí je úkolem nejen pro žáky, ale i pro učitele. Naučíme se techniky jak správně zvládat a vyučovat základy správné výslovnosti.  Projdeme si metody, které nejsou běžně známé, ale jsou velmi účinné. Ujasníme si, jak připravovat vlastní hry a pracovní listy, vyzkoušíme si důležitost vizualizace učiva (vycházení vstříc žákům s vizuálním, sluchovým i pohybovým učebním stylem) a způsoby, jak poskytovat vhodné činnosti pro všechny učební styly svých žáků. Dozvíme se,  kde můžeme konzultovat správnou výslovnost a připravovat výslovnostní cvičení pro žáky, podíváme se na zdroje dostupné na internetu.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace