WEB 48 Jak na projekty a projektové vyučování? - webinář

Předmět
Pedagogika a psychologie
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, ředitelé škol a školských zařízení, asistenti pedagoga
Lektor(-ka)
Akreditace
Bude doplněno

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

  • vyjmenovat příležitosti, jak projektové vyučování přispívá k inkluzi
  • vlastními slovy definovat pojem „projekt“
  • rozebrat rozdíl mezi projektovým vyučováním a integrovanou tematickou výukou
  • analyzovat alespoň 4 příklady projektů
  • pojmenovat, co by měl učitel umět a znát, aby připravil a realizoval úspěšný projekt
  • analyzovat své vzdělávací potřeby směrem k projektům
  • nastavit vlastní kritéria pro hodnocení projektů na škole

Obsah akce

Jedná se o krátký marketingový text, který by měl zájemcům o semináři poskytnout základní informace – k čemu jim bude absolvování semináře dobré, co je jeho cílem, jak bude probíhat, jaká budou témata výuky apod. Tento text bude zveřejněn na webových stránkách, případně zaslán potencionálním zájemcům o seminář.

Prostřednictvím metod a forem aktivního učení vás toto téma provede pojmy: projekty, projektové vyučování, integrovaná tematická výuka. Společně si odpovíme zejména na otázku PROČ vůbec s projekty začínat a JAK takový projekt připravit a realizovat – jinými slovy – co by měl učitel umět a znát, aby připravil a realizoval úspěšný projekt. Také se dozvíte, co dělá projekt projektem – tedy co je v projektu nezbytné, co důležité a co vítané. Nebudou ani chybět příklady různých typů projektů. Pokud je toto setkání vícedenní, může vyústit až v to, že si účastníci připraví nástřel konkrétního projektu. Toto téma významně souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.

Přehled témat:

  • integrovaná tematická výuka x projektové vyučování
  • specifické postupy při přípravě a realizaci projektů
  • analýza ukázek ITV a PV
  • co by měl učitel umět a znát, aby zahájil fungující projekt
  • cíle a kritéria hodnocení projektu
  • efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení a čtení

Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:

  1. představení tématu a cílů semináře
  2. představení lektora a účastníků
  3. Co umíme? - snos myšlenek na téma projekty
  4. Máme otázky - pojmenování vzdělávacích potřeb (resp. očekávání) k tématu ze strany účastníků (Co bychom se chtěli naučit? S čím si nevíme rady? Chtěli bychom odpovědi na tyto otázky…)
  5. praktické ukázky projektů – přímá práce účastníků kombinovaná s pozorováním videí
  6. analýza ukázek
  7. co by měl učitel umět a znát, aby naplánoval projekt - plánování dle potřeb účastníků
  8. Vidíme tyto příležitosti pro projekt ITV
  9. Plánujeme – vytvoření prvotního nástřelu projektů ITV, prezentace, sdílení, prvotní nástřel kritérií pro poszzovaní projektu na škole
  10. společná reflexe vůči cílům či vůči položeným otázkám – přijímání a poskytování zpětné vazby k prezentovaným plánům i přípravám

Pro účastníky

Co si mají účastníci donést s sebou

PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři, mikrofon pro případné dotazy (alternativně lze použít chat)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace