WEB 54
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Vzdělávací cíl
Přiblížení základních biotopů ČR (přírodních i silně ovlivněných nebo vytvořených člověkem) nejen pomocí elektronických učebnic s cca 10 000 popsanými fotografiemi autorky. Využity budou hlavně záběry biotopů, dominantních, diagnostických, běžných i ochranářsky cenných druhů, mapy rozšíření, ale i živé rostliny. Charakterizovány budou klimaxové i azonální biotopy v různých vegetačních stupních a odlišných abiotických podmínkách (nejpodrobněji lesy a louky).
Obsah akce
Přiblížit pomocí fotografií, map a živých rostlin základní biotopy ČR v různých vegetačních stupních a v odlišných abiotických podmínkách (zejména lesy a louky)
Obsah:
- hod: základní pojmy (flóra x vegetace, klimaxová a azonální vegetace, vegetační stupně, biotopy přírodní x silně ovlivněné nebo vytvořené člověkem); Natura 2000
- hod: základní typy lesů ČR (zonální): dubohabřiny a doubravy, bučiny, smrčiny – jejich charakteristika, skladba po patrech, rozšíření, ohrožení, návrhy managementu, zajímavosti, ukázky atypických testů zejména pomocí fotografií
- hod: základní typy lesů ČR (ekologicky podmíněné): mokřadní olšiny, lužní lesy, suťové lesy, bory, rašelinné lesy (viz výše)
- hod: sekundární trávníky a vřesoviště (viz výše)
- hod: vodní a mokřadní a pobřežní vegetace, prameniště a rašeliniště
- hod: skály, subalpínské a alpínské bezlesí, křoviny
- hod: přehled a charakteristiky biotopů silně ovlivněných nebo vytvořených člověkem; rozbor rostlinného materiálu a třídění do biotopů
- hod: diskuze, náměty pro výuku, zejména motivační, test, hodnocení