WEB 56 Teorie mediální komunikace jako specifika sociální komunikace - webinář

Předmět
Český jazyk
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Akreditace
40993/2019-4-38

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Akce je určená pro učitele 2. stupně ZŠ,  učitele SOŠ a SOU, učitele gymnázií, učitele VOŠ (zejména pro vyučující předmětu Mediální výchova). Hlavním cílem akce je seznámit posluchače s  fenomenologií masové komunikace, typologií mediálních informačních systémů, základními pojmy a hlavními teoretickými i metodologickými východisky oboru a jeho současným stavem. Dalším cílem je podpořit poučené, aktivní a nezávislé zapojení jednotlivce do mediální komunikace, schopnost analyzovat nabízená sdělení, vyhodnotit jejich komunikační záměr.

 


Obsah akce

Tato akce poskytuje posluchačům základní vědomosti o cílech, metodách a postupech mediální komunikace a specifických forem cílené diskomunikace a dezinformace, směřujících k utváření veřejného mínění. V hierarchii médií masové komunikace je věnována pozornost zejména audiovizuálním a multimediálním médiím. Nebude chybět ani exkurz k rozvoji médií a mediální komunikace a dále analýza mediálních obsahů a jejich formálního ztvárnění z hlediska zpravodajských, publicistických a uměleckých žánrů ale i reklamy, propagace a marketingu.

  • Charakteristika teorie masové komunikace, začlenění předmětu do soustavy věd (hlavní teoretická a metodologická východiska) - 1 vyučovací hodina
  • Typologie sociální komunikace: základní charakteristiky jednotlivých typů komunikační události od intrapersonální až po veřejnou -1 vyučovací hodina
  • Mediální informace, druhy, struktura, vlastnosti - 1 vyučovací hodina
  • Mediální systémy, druhy, vývoj, obsahová a formální struktura - 1 vyučovací hodina
  • Prvky mediálních informačních systémů (komunikátor, komunikant, sdělení, informační kanál, médium, informační instituce) – 2 vyučovací hodiny
  • Vyhodnocování efektů masové komunikace (stimuly, predispozice komunikátora a komunikanta, vnitřní zprostředkovací procesy, specifické možnosti jednotlivých médií a jejich druhů) – 1 vyučovací hodina
  • Současný stav a perspektivy dalšího rozvoje médií a mediální komunikace – 1 vyučovací hodina

Pro účastníky

Co si mají účastníci donést s sebou

PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři, mikrofon pro případné dotazy (alternativně lze použít chat)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace