WEB 60 Do we really have to read this? - webinář

Předmět
Anglický jazyk
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Lektor(-ka)
Akreditace
Bude doplněno

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Učitelé cizího jazyka (angličtiny) získají hlubší povědomí o možnostech užití různých typů textů ke zlepšování čtení, čtecích dovedností i aktivní produkce jazyka. Dalším cílem je rozšíření jejich repertoáru zábavných aktivit, které mohou ihned prakticky využít se svými žáky v hodinách a oživit tak své lekce.


Obsah akce

Tento seminář se zaměří na různé způsoby využití textů, knih a dalších materiálů  ve výuce angličtiny pro zlepšování čtení, poslechu, psaní, mluvení, gramatiky i slovní zásoby. Podíváme se také na to jak atraktivně zahrnout do výuky i mimo ni tzv. Zjednodušenou četbu (graded readers). Cílem je přispět k  lepší gramotnosti  a bohatší slovní zásobě poutavým a na studenty orientovaným způsobem.

 

1)Jaké typy četby jsou vhodné pro druhostupňové lekce (45 min)

•          Účastníci se seznámí s rozličnými dostupnými zdroji pro čtení v angličtině. Rozšíří svůj repertoár autentických materiálů, učebnic, adaptovaných textů - tzv graded readers, online materiálů a naučí se vytvářet své vlastní materiály pro četbu.

 

2) Jak je můžeme plně využívat v prostředí třídy i mimo ni (45min)

•          Účastníci se naučí integrovat rozvoj čtenářských dovedností do výuky angličtiny. Naučí se naplánovat výukovou lekci zaměřenou na čtení. Naučí se také podpořit rozvoj čtení svých žáků mimo školu.

3)Jak můžeme využít četbu ke zlepšování i ostatních dovedností (45 min)

•          Účastníci se naučí využívat čtení anglického textu k rozvoji slovní zásoby, gramatiky, mluvení a psaní.

4) Nejrůznější typy aktivit  (180 min) :

•          a)Před čtením: Účastníci si prakticky vyzkouší, jaké aktivity jsou vhodné ještě před samotným čtením textu. Naučí se používat různé typy pomůcek, např. karty, obrázky, otázky, hry a další drobné aktivity k aktivnímu zapojení a podpoření motivace žáků

•          b)V průběhu  - Účastníci se seznámí s různými typy aktivit v průběhu čtení, s přihlédnutím ke specifickým čtenářským dovednostem pro porozumění textu (skim reading, scan reading, reading for gist, reading for detail, inferring meaning, and intensive reading)

•          c) Po příběhu -  Účastníci se naučí různé typy aktivit pro upevnění gramatiky a slovní zásoby z textu. Také se naučí vytvářet zajímavé domácí úkoly pro podporu žákovského čtení mimo výuku.

 

5)Co je zjednodušená četba /graded readers/ a proč je dobré ji používat ve výuce (45min)

•          Účastníci se dozví, jaké tituly zjednodušené četby jsou vhodné pro žáky druhého stupně ZŠ a kde jsou dostupné, včetně online zdrojů, knihoven a různých nakladatelství.

•          Účastníci si prakticky vyzkouší různé typy aktivit pro práci se zjednodušenou četbou v rámci výuky i mimo ni a naučí se vytvářet zajímavé domácí úkoly pro podporu četby mimo školu.


Pro účastníky

Co si mají účastníci donést s sebou

PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři, mikrofon pro případné dotazy (alternativně lze použít chat)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace