DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Učitelé cizího jazyka (angličtiny) získají hlubší povědomí o možnostech využití příběhů a čtení s mladšími žáky ke zlepšování poslechových a čtecích dovedností i aktivní produkce jazyka. Dalším cílem je rozšíření jejich repertoáru zábavných aktivit, které mohou ihned prakticky využít se svými žáky a oživit tak své lekce
V tomto semináři se zaměříme na využití nejrůznějších příběhů a knih ve výuce angličtiny. Vyprávění a naslouchání příběhům bylo od pradávna integrální součástí naší kultury. Sloužilo k předávání důležitých obsahů, ale i k učení se jazyku. Příběhy můžeme používat ke zlepšení dovedností mluvení, poslechu, psaní i čtení ve třídě i v mimoškolních aktivitách. V rámci výuky mohou být příběhy s užitím vhodných metod efektivní vzdělávací pomůckou pro zlepšení pasivního i aktivního užití jazyka.
a)Před čtením/poslechem - Účastníci si prakticky vyzkouší, jaké aktivity jsou vhodné ještě před samotnou prezentací příběhů. Naučí se používat různé typy pomůcek, např. karty, obrázky, otázky, hry a další drobné aktivity k aktivnímu zapojení a podpoření motivace žáků
b)V průběhu - Účastníci se seznámí s různými typy aktivit v průběhu prezentace příběhu, s přihlédnutím ke specifickým čtenářským dovednostem pro porozumění textu (skim reading, scan reading, reading for gist, reading for detail, inferring meaning, and intensive reading) a také s ohledem na rozvoj poslechových dovedností ( listening for gist, for specific information, for detail, for attitude, extensive listening, listening for individual sounds and inferring meaning)
c) Po příběhu - Účastníci se naučí různé typy aktivit pro upevnění gramatiky a slovní zásoby z textu. Také se naučí vytvářet zajímavé domácí úkoly pro podporu žákovského čtení mimo výuku.
PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři, mikrofon pro případné dotazy (alternativně lze použít chat)