WEB 61 Reading and stories in the primary classroom - webinář

Předmět
Anglický jazyk
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Lektor(-ka)
Akreditace
Bude doplněno

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Učitelé cizího jazyka (angličtiny) získají hlubší povědomí o možnostech využití příběhů a čtení s mladšími žáky ke zlepšování poslechových a čtecích dovedností i aktivní produkce jazyka. Dalším cílem je rozšíření jejich repertoáru zábavných aktivit, které mohou ihned prakticky využít se svými žáky a oživit tak své lekce


Obsah akce

V tomto semináři se zaměříme na využití nejrůznějších příběhů a knih ve výuce angličtiny. Vyprávění a naslouchání příběhům bylo od pradávna integrální součástí naší kultury. Sloužilo k předávání důležitých obsahů, ale i k učení se jazyku. Příběhy můžeme používat ke zlepšení dovedností mluvení, poslechu, psaní i čtení ve třídě i v mimoškolních aktivitách. V rámci výuky mohou být příběhy s užitím vhodných metod efektivní vzdělávací pomůckou pro zlepšení pasivního i aktivního užití jazyka.

 

  1. Proč pracovat s příběhy ve výuce. (45 min)
  • Teorie: Účastníci se seznámí s pedagogickými důvody k zahrnutí čtení příběhů do výuky angličtiny na prvním stupni ZŠ. Porozumí tomu, jak konkrétně čtení příběhů prospívá rozvoji jazykových dovedností žáků.

 

  1. Nejrůznější aktivity pro práci s příběhem  (180 min)

a)Před čtením/poslechem - Účastníci si prakticky vyzkouší, jaké aktivity jsou vhodné ještě před samotnou prezentací příběhů. Naučí se používat různé typy pomůcek, např. karty, obrázky, otázky, hry a další drobné aktivity k aktivnímu zapojení a podpoření motivace žáků

b)V průběhu  - Účastníci se seznámí s různými typy aktivit v průběhu prezentace příběhu, s přihlédnutím ke specifickým čtenářským dovednostem pro porozumění textu (skim reading, scan reading, reading for gist, reading for detail, inferring meaning, and intensive reading) a také s ohledem na rozvoj poslechových dovedností  ( listening for gist, for specific information, for detail, for attitude, extensive listening, listening for individual sounds and inferring meaning)

 

c) Po příběhu -  Účastníci se naučí různé typy aktivit pro upevnění gramatiky a slovní zásoby z textu. Také se naučí vytvářet zajímavé domácí úkoly pro podporu žákovského čtení mimo výuku. 

 

  1. Jak zlepšovat dovednosti čtení a poslechu (90min)
  • Účastníci si osvojí spektrum aktivit, které plně rozvíjejí žákovské čtenářské a poslechové dovednosti.  Rozšíří si repertoár her a aktivit pro rozvoj specifických poslechových dovedností. Seznámí se  s vhodnými zdroji pro různé úrovně pokročilosti, učebnicovými zdroji, online zdroji aj. Také se naučí adaptovat tyto materiály pro konkrétní potřeby dané třídy a stupně pokročilosti.

 

  1. Jak zlepšovat psanou a mluvenou produkci jazyka (45min)
  • Účastníci se naučí plně využít příběhových aktivit k rozvoji všech ostatních jazykových dovedností - mluvení, psaní, slovní zasoby a gramatiky.  Prakticky si osvojí různé aktivity pro rozvoj těchto dovedností. 

Pro účastníky

Co si mají účastníci donést s sebou

PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři, mikrofon pro případné dotazy (alternativně lze použít chat)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace