WEB 66 Využití moderních medií ve výuce německého jazyka - webinář

Předmět
Německý jazyk
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Akreditace
9374/2020-4-238

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Seznámit učitele NEJ s využitím medií ve výuce i při přípravě do výuku


Obsah akce

Účastníci semináře se první části semináře seznámí se zajímavé odkazy a způsoby využití počítače při přípravě do výuky a hlavně v rámci výuky, případně se stránkami, na kterých je možná najít podklady pro tvorbu příprav do výuky.

V druhé části semináře pak budou účastníci semináře s možnostmi využití online nástrojů, které pomohou zatraktivnit  a zpestřit vyučovací hodinu. Na praktických ukázkách si ukážeme, jak se tvoří myšlenkové mapy či  slovních mraky, virtuální multimediální nástěnky.

V kurzu budou účastnící seznámeni s využitím sdílených Google dokumentů ve výuce a při domácí přípravě žáků. Ukážeme si, jak lze tvořit přes Google dokumenty testy.

Příklady zdrojů a aplikací: Quizlet, www.german-games.net, Learningapps, Google docs, Word clouds, Youtube,  tvorba jednoduchých komiksů pomocí dostupných programů, např. Word, comicscreator.cz, www.discoveryeducation.com/free-puzzlemaker/

Google docs - ukázka využití aplikace pro sdílení domácích úkolů, zadání, netištěných materiálů

Práce s portálem discoveryeducation - výroba německých materiálů, např. křížovky, osmisměrky, doplňovačky, zpřeházená slova

Práce s jednoduchým programem comicscreator - nápady pro zadání domácích úkolů pro žáky, tvorba flashcards a výukových materiálů pro lektory

Youtube - využití v hodině i při domácím studiu, ukázka krátkého videa s titulky z Deutsch Lernen (Extra auf Deutsch Abschnitt)- studenti odpoví na otázky týkající se obsahu, vypíšou příklady užití gramatického jevu (rozkazy), vypíší špatné užití němčiny ze čteného dopisu v seriálu a opraví, jak mají být věty či slovíčka správně, sami zkusí navrhnout, jak by mohla pokračovat další epizoda, kreativnější nebo pokročilejší skupinky můžou zkusit vytvořit vlastní dialogy (video se pustí beze zvuku).

Reportáže pomocí inteligentního mobilu, rolové hry - deutsch.ie/leaving-cert-higher/oral-exam/role-plays, vlastní materiál.

Příklad aktivity: Každý žák si předpřipraví informace o osobě (o sobě, o známé osobnosti, dle potřeby a probíraného tématu – mohou to být pohádkové postavy, fantasy hrdinové, spisovatelé, umělci, herci). Pak si připraví otázky, kterými by se zeptali na uvedené informace. Po této přípravě (řízené vyučujícím) si zahrají na reportéry a celebrity. Chodí po třídě, osloví další osobu, nejdřív pokládá jeden ve dvojici otázky a druhý odpovídá a pak si to vymění. Celý rozhovor si nahrávají na mobil. Až má každý žák nahrané 2 – 3 rozhovory (dle času), pak si rozhovor z mobilu poslechne a zapíše informace, které získal do uceleného textu. Učitel upozorní na nutnost převedení vět z ich formy na er/sie formu. Možno druhou část zadat jako domácí úkol.


Pro účastníky

Co si mají účastníci donést s sebou

PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři, mikrofon pro případné dotazy (alternativně lze použít chat)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace