DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Naučit pracovat učitele se žáky s SPU. Možnosti využití nových poznatků z oblastí kompenzace v jednotlivých předmětech a následná orientační diagnostika, která pomůže pedagogům při identifikaci jednotlivých oslabených funkcí a jejich následná práce či kompenzace při výuce. Využití nových metod a forem práce při přizpůsobování frontální výuky. Naučit pedagogy pracovat s celou třídou a nejen s vybranou skupinou dětí.
Obsah: Základní myšlenkou kurzu je naučit pedagogů pracovat s dětmi s poruchami učení. V první řadě naučit pedagogů pracovat s dětmi s SPU ve frontálním výuce aniž by svoji výuku modifikovali pro určitou skupinu děti a výuku individualizovali.
Praktická práce v jednotlivých (konkrétních) předmětech a následné způsoby hodnocení.
Specifické chybování
Deficity dílčích funkci
Projevy SPU ve všech sférách
Způsoby, formy, metody práce v jednotlivých předmětech
Možnosti kompenzace v rámci předmětů jako je matematika, český jazyk, cizí jazyk a ostatní předměty.
Kompenzace ve výuce
Způsoby a formy hodnocení žáků s SPU
Strategie učení
Moznosti diagnostiky (orientační, odborné) Orientační diagnostika dle Sindelárové v prvním a druhém ročníku základní školy. Popis odborné diagnostiky a její další využití pro potřeby učitele.