M 274 Hrajeme si v matematice (nejen) na 1. stupni ZŠ

Předmět
Matematika
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Akreditace
343/2021-4-32

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Ukázat na konkrétních příkladech možnosti, které aktivity herního a soutěžního typu přinášejí do vyučování matematice (nejen) na 1. stupni ZŠ, a na příkladech ukázat jejich možnosti pro různé věkové kategorie žáků.


Charakteristika

Jedním z hlavních témat, která jsou diskutována v souvislosti se změnami v českém školství, jsou aktivity, které nabídnou žákovi možnost autonomního rozvoje jeho schopností a dovedností a současně budou dostatečně motivující. Takovými aktivitami jsou např. didaktické hry a aktivity herního a soutěžního typu. Diskutována budou hlavně tato témata: Zařazení didaktických her do vyučování. Funkce herních aktivit ve vyučování matematice. Ukázky konkrétních her vhodných pro vyučování matematice. Diskuse o možnostech zařazení her do vyučování jak v závislosti na věku, tak i na úrovni matematických znalostí a dovedností žáků.Cílem semináře je ukázat na konkrétních příkladech možnosti, které aktivity herního  soutěžního typu přinášejí do vyučování matematice, a na příkladech ukázat jejich možnosti pro různé věkové kategorie žáků.


Obsah akce

Jedním z hlavních témat, která jsou diskutována v souvislosti se změnami v českém školství, jsou aktivity, které nabídnou žákovi možnost autonomního rozvoje jeho schopností a dovedností a současně budou dostatečně motivující. Takovými aktivitami jsou např. didaktické hry a aktivity herního a soutěžního typu.

  • Zařazení didaktických her do vyučování na 1. stupni ZŠ (1 hod.)
  • Funkce herních aktivit ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ  (1 hod.)
  • Přestávka 30 minut
  • Ukázky konkrétních her vhodných pro vyučování matematice na 1. stupni ZŠ  (1 hod.)
  • Diskuse o možnostech zařazení her do vyučování jak v závislosti na věku, tak i na úrovni matematických znalostí a dovedností žáků  (1 hod.)
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace