ZŠ 119
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Vzdělávací cíl
Účastníci si prohloubí kompetence v oblasti podpory dětem a žákům s potřebou podpůrných opatření v zajištění asistenta pedagoga. Seznámí se jak spolupracovat s asistentem pedagoga z pohledu učitele, rodiče a dítěte, žáka. Pozornost bude také věnována specifikám práce asistenta pedagoga.
Obsah akce
Účastníci si prohloubí kompetence v oblasti podpory dětem a žákům s potřebou podpůrných opatření v zajištění asistenta pedagoga. Seznámí se s náplní práce asistentů pedagoga. Seminář bude veden aktivním výkladem s možností diskuse s rozborem konkrétních příkladů.
1 hodina
- Úvod, seznámení s účastníky, potřeby skupiny z hlediska tématu asistenta pedagoga
- Rozbor jednotlivých typů asistenta pedagoga
- Náplň práce asistenta pedagoga pro dítě, žáka s potřebou podpůrných opatření
2 hodiny
- Náplň práce asistenta pedagoga pro dítě, žáka s potřebou podpůrných opatření – vymezení hlavní činnosti, pomoc žákům, práce asistenta pedagoga s ostatními ve třídě, nepřímá pedagogická činnost
- Kompetence asistenta pedagoga
- Diskuse o náplní práce a kompetencích asistenta pedagoga
2 hodiny
- Spolupráce asistenta pedagoga s učitelem
- Spolupráce asistenta pedagoga s rodiči žáků
- Spolupráce asistenta pedagoga s dítětem, žákem
- Diskuse na téma Bariéry a rizika v práci asistenta pedagoga
2 hodiny
- Specifika spolupráce a komunikace asistenta pedagoga u jednotlivých skupin handicapů – narušená komunikační schopnost, porucha autistického spektra, specifické poruchy chování, nadání, apod.
- Konkrétní příklady
- Diskuse a rozbor konkrétních příkladů
1 hodina
- Další zdělávání asistenta pedagoga
- Práce školního asistenta
- Závěrečná diskuse
- Závěr, hodnocení semináře