DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Účastník
Funkce asistenta pedagoga je stále relativně novou funkcí ve vzdělávacím systému. Jeho pracovní náplň, vzdělání, odbornost a kompetence se na mnoha školách dost liší. Cílem semináře je poučit asistenty pedagoga o legislativě a dalších důvěryhodných zdrojích, které jejich činnost ucelují a upřesňují. Povíme si také něco o možných potížích a jejich předcházení a řešení, které mohou u asistentů pedagoga nastat.
Asistent pedagoga (dále jen AP) se v dnešní době stává pomalu ve většině tříd samozřejmostí. A mnoho žáků i pedagogů mohou jeho pomoc a spolupráci smysluplně využít. Je to však pozice relativně stále nová, a ne vždy a zcela ukotvená a všemi dostatečně chápaná. Často se jeho pracovní náplň, odpovědnost nebo kompetence na různých školách může dost lišit.
Sami žáci, učitelé, vedení školy či rodiče si často nejsou jisti, s čím a s jakými požadavky se na něj obrátit. Spoustě těmto lidem i samotným AP tak mohou vyvstávat tyto a podobné otázky:
Jaký je rozdíl mezi školním asistentem, asistentem pedagoga a osobním asistentem?
Jaké by měl mít AP vzdělání a specializaci?
Je AP pedagogický nebo nepedagogický pracovník?
Co vlastně takový pracovník na škole dělá?
Může například učit žáky? Suplovat pedagogy? Udělovat tresty? Mít dozor na chodbách?
Co když si nebude vyhovovat se žákem (nebo pedagogem), ke kterému je přidělen?
Seminář by měl na tyto a jiné otázky pomoci odpovědět.
Lektor jakožto školní psycholog a preventista se bude snažit předat vědomosti a zkušenosti získaná teoretickým studiem psychologie a praktickými zkušenostmi nabytými ve sféře školního prostředí a pedagogicko-psychologického kontextu.
Po celou dobu programu bude vymezen čas a prostor pro vlastní dotazy a připomínky samotných účastníků.
PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři, mikrofon pro případné dotazy (alternativně lze použít chat)