WEB 92 Jak integrovat vzdělávací obsah v ZŠ. Metody, hry a další aktivity k integraci obsahu učiva na 1. stupni ZŠ - webinář

Předmět
Pedagogika a psychologie
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Akreditace
22149/2021-7-667

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Cílem je porozumět tomu, co integrace vzdělávacího obsahu je a co integrací vzdělávacího obsahu není, získat, rozšířit repertoár metod a technik integrace vzdělávacího obsahu na 1. stupni základní školy jako určité filozofie práce s obsahem a dokázat s ním smysluplně aktivně pracovat podle potřeb svých žáků.


Obsah akce

Integrace obsahu učiva v základní škole. Česká tradice a moderní přístupy uspořádání učiva na 1. stupni základní školy. Specifika, přínosy a rizika, připravenost pedagogů, metody práce s obsahem jako výzva profesního rozvoje.

Seminář nabídne účastníkům využití motivačních netradičních aktivit, různé metody integrace obsahu učiva. Budou představeny různé typy integrace obsahu a prezentován jejich vlivu na motivaci různých žáků. Účastníci budou seznámeni s různými kritérii výběru úloh pro zvýšení motivace žáků v učení.

 

  • seznámení s účastníky (5 min.)
  • seznámení s programem, použitá literatura, koncepce textů úloh (10 min.)
  • komasace a koncentrace v české škole, seznámení s druhy integrace v současném, novém pojetí. Různá uspořádání učiva komasací a koncentrací celku. Různé typy hodnotících vztahů žáků k učivu (10 min.)
  • koordinace obsahu učiv na 1. stupni základní školy – jak na ni. Malý pohled do minulosti a současné pojetí, netradiční pohledy na integraci obsahu učiva. (10 min.)
  • úloha jako nositelka učiva a cíl žákovského učení (10 min.)
  • integrované úlohy jako metoda práce učitele s obsahem, ukázky, způsob práce s nimi, různé další metody a hry, které mají integrující funkci (30 min.)
  •  různé další techniky a strategie práce s učivem (20 min.)
  • sekvence zadávání úloh, jejich frekvence a kontrasty, proměnné, které intervenují do motivace žáků (obsah a počet cílů, které úloha integruje). (20 min.)
  • hodnotící vztahy a názory žáků 1. stupně ZŠ k řešení úloh a některým jevům školské reality. Způsoby, jak přispět k tomu, aby žáci vnímali školní vzdělávání jako smysluplné a užitečné a jak eliminovat případnou úzkost některých žáků z řešení některých typů úloh, další přístupy, náměty a praktické zkušenosti i postřehy z dlouhodobého výzkumného šetření na větším počtu žáků (20 min.)
  • práce s obsahem a jeho transformace do textu pro žáky v souvislosti s utvářením vztahů (postojů) žáků k řešení problémových úloh a učení vůbec. (10 min.)
  • praktické aktivity formou aktivizujících činností do hodin vyučovacích předmětů na 1. stupni ZŠ, řešení jednotlivých úloh, práce s cíli různých typů úloh, možnosti vhodného začlenění do tematických projektů, jejich třídění a využití v různých vyučovacích předmětech, ukázky, vytvořit úlohu jako projekt učitele „na míru“ své třídě a podle potřeb žáků daného ročníku (20 min.).

shrnutí, zhodnocení, závěrečná reflexe a sdílení zkušeností účastníků (15 min.)


Pro účastníky

Co si mají účastníci donést s sebou

PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři, mikrofon pro případné dotazy (alternativně lze použít chat)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace