PP 553 Jak rozvíjet čtenářskou gramotnost v různých předmětech?

Předmět
Pedagogika a psychologie
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Lektor(-ka)
Akreditace
7471/20216-6--218

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Každý účastník by měl umět:

•          vyjmenovat příležitosti, jak rozvíjení čtenářské gramotnosti přispívá k inkluzi

•          pojmenovat alespoň 10 dílčích čtenářských dovedností

•          pojmenovat alespoň 5 metod práce s texty

•          analyzovat praktickou ukázku směrem k rozvíjení čtenářských dovedností

•          navrhnout různá zadání úkolu pro práci s předloženým textem

•          pojmenovat další příležitosti směřující k rozvoji čtenářství

•          vytvořit nástřel konkrétní vyučovací jednotky a sdílet jej s ostatními účastníky


Obsah akce

Klíčovým tématem tohoto setkání je rozvoj čtenářské gramotnosti a čtení s porozuměním. Společně se podíváme na to, jaké dovednosti má mít osvojené dobrý čtenář. Na ukázkách konkrétních výukových programů či metod aktivního učení zaměřených na práci s texty budeme tyto dovednosti analyzovat a navrhovat, jak je hodnotit a vyhodnocovat. Každý účastník obdrží sadu vyzkoušených metod práce s texty v elektronické podobě. Každý účastník bude mít příležitost si naplánovat, jaké nejbližší kroky podnikne ve své praxi. Vytvoří si nástřel konkrétní vyučovací jednotky. Každý účastník bude mít možnost svůj nástřel sdílet s ostatními účastníky i možnost přijímat a poskytovat zpětnou vazbu. Tato témata úzce souvisí se zaváděním inkluzívního vzdělávání do praxe škol.

 

Přehled témat:

•          čtenářská gramotnost a čtenářské dovednosti

•          metody práce s texty

  • konstruktivismus, třífázový model učení E-U-R

•          výukové programy s využitím metod práce s texty

•          cíle a kritéria hodnocení

•          efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení a čtení

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace