PP 766 Komunikační typologie - vidím, slyším, vnímám a rozumím sobě i dětem

Předmět
Osobnostní rozvoj
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Lektor(-ka)
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 minut)

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Video ke kurzu

https://youtu.be/JPTzpq0y6LE


Obsah akce

Úvod do komunikační typologie, její původ a využití. Pochopení podstaty každého komunikačního typu. Nový pohled na osobní potřeby pedagogů i žáků. Zkoumání výhod a nevýhod daného typu. Pojmenování stresových faktorů a možnosti podpory.
Seminář je tvořen teoretickou a praktickou částí, které se průběžně prolínají. Důraz je kladen na příklady z praxe, které staví na skutečných příbězích a osvědčených řešeních.

 Uvítání a představení tématu a lektorky - 20 min
       Rozehřívací test s nadsázkou - 15 min
       Úvod do typologie - 15 min
        Pocitový typ - charakteristika, důležité pocity, proces učení, komunikační spojky. 60 min
         Přestávka 10 min
         Online aktivity k procvičení znalostí - 15 min
         Rozumový typ - charakteristika, další potřeby, typické znaky, komunikační spojky. 60 min
         Online aktivity k procvičení - 15 min
         Obědová přestávka - 30 min
         Sluchový typ - charakteristika, škodlivé a prospěšné vlivy, znaky, komunikační spojky. 45 min
         Online aktivity k procvičení znalostí - 15 min
         Přestávka 10 min
         Obrazový typ - charakteristika, zápory, klady, škodlivé vlivy, komunikační spojky. 45 min
         Online aktivity k procvičení znalostí - 15 min
         Shrnutí a závěrečná diskuse, dotazy - 30min

 


Vzdělávací cíl

        Cíl 1: Účastníci do hloubky prozkoumají podstatu každého komunikačního typu a jeho projevů 
                  v běžném životě. Jak se chová, jak si hraje, jak řeší úkoly.

        Cíl 2: Účastníci díky praktickým ukázkám rozeznají klíčové komunikační potřeby pedagogů i žáků. 
                  Vhodně zvolí výukové materiály a získají vhled do architektury pracovních skupin.

       Cíl 3: Účastníci na konci semináře budou schopni zařadit sebe, své žáky i kolegy do jednotlivých 
                 typů a pochopí jejich odlišný přístup k řešení každodenních pracovních i osobních situací.

       Cíl 4: Účastníci prostřednictvím digitálních aplikací nacvičí strategie a přístupy pro efektivní 
                 komunikaci. Budou skutečnou oporou pro své žáky v situacích, kdy to potřebují.


Pro účastníky

Co si mají účastníci donést s sebou

Psací potřeby, pastelky, poznámkový blok. V případě webináře: PC se softwarem ZOOM pro účast na webináři s mikrofonem pro případné dotazy. Webkamera je také vhodná, ale není nutnou podmínkou účasti.

Vzkaz účastníkům

Můžete se těšit na zcela originální a výjimečné informace z oblasti komunikační typologie. Celý seminář stavím na vyprávění příběhů z praxe učitelky, terapeutky a rodiče.

Online webináře, 27.02.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

Brno, 16.03.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

Olomouc, 15.04.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

Praha, 27.05.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat