PP 357 Komplexní práce s třídním kolektivem - prevence a řešení problémů

Předmět
Pedagogika a psychologie
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, učitelé VOŠ, všichni pedagogičtí pracovníci
Akreditace
27664/2017-2- 1065

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Cílem semináře je, jak jinak než zážitkem, ukázat účastníkům známější i méně známé aktivity na spolupráci, poznávání rolí v kolektivu, budování pravidel třídy aj. Nástroje použitelné pro každého učitele, který má zájem posunout svou třídu dál a zapracovat na vztazích mezi žáky ať už v rámci třídních hodin, třídního výletu nebo ve výuce společenských věd, etiky apod. Účastníci se seznámí s variabilními metodami mapování třídního kolektivu, prací s cílenou zpětnou vazbou, s kazuistikami reálných tříd a problémů mezi žáky i učiteli. Každý si z kurzu může odnést nápady, inspiraci a konkrétní aktivity i s pracovními listy pro jejich realizaci. 


Charakteristika

Praktický a tématický kurz zaměřený jak na prevenci a komplexní práci se vztahy ve třídě, tak i na problematické situace a jejich řešení. Účastníci se seznámí s technikami měření třídního klimatu, zpětné vazby, množstvím her a aktivit na stmelení kolektivu, rozpoznání rolí a komunikaci. Sami si vyzkouší řadu aktivit na vlastní kůži, aby pak s pomocí pracovních listů mohli své zkušenosti z kurzu okamžitě aplikovat ve výuce. 


Obsah akce

V rámci prevence a práce s kolektivem se zaměříme na důležitou oblast mapování třídního klimatu - základní i méně známé interaktivní metody a jejich využití i omezení v praxi. Probereme typologii problémů ve třídách na konkrétních kazuistikách z praxe a také si ukážeme vhodné postupy pro dané kolektivy. V neposlední řadě si účastníci vyzkouší různé techniky zpětné vazby, práci s komunitním kruhem ve třídě a odnesou si pracovní listy, které mohou na základě zkušeností hned využít v praxi. Součástí kurzu bude také dostatečný prostor pro diskuzi a řešení problematických situací a zkušeností samotných účastníků.

Ukázky her a aktivit nemusí sloužit pouze k prohloubení spolupráce, ale jsou i výborným nástrojem pro odreagování, odpočinek nebo k lepšímu navázání vztahu s učitelem. Uvedené techniky jsou vhodné nástroje pro etickou výuku a podobné předměty nejen na 2. stupni ZŠ. Seminář doporučujeme pro jakéhokoliv pedagoga, který chce se svou třídou pracovat, chce výuku obohatit či realizuje adaptační kurzy a chce načerpat novou inspiraci. Kurz je velmi užitečný také pro výchovné poradce a metodiky prevence. 

Praha, 05.03.2019, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Brno, 09.04.2019, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc, 12.02.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace