DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Hlavním cílem předkládaného kursu je komplexně podpořit osobnost pedagoga ve čtyřstupňovém modelu tak, aby mohl efektivně realizovat požadovanou inkluzi individuální podporou svých žáků.
Dílčím cílem 1 je rozpoznat protektivní faktory, slabé stránky ve čtyřstupňovém modelu rozvoje osobnosti pedagoga s detekcí nevyužitého potenciálu a možných budoucích rizik.
Dílčím cílem 2 je osvojení praktických kompetencí – konkrétních metod a technik - pedagogem pro svůj osobnostní rozvoj.
Odůvodnění:
„Pouze pedagog, který umí ochránit, podpořit a rozvíjet sám sebe, může ochraňovat, podporovat a rozvíjet své žáky.“ Koncept multidisciplinárního kursu je ukotven do současného školního rámce, který svým obsahem podporuje znalosti a dovednosti pedagogů, což je mj. i v souladu s cíli Národní strategie primární prevence: „Všeobecná primární prevence by měla být integrována do běžné činnosti škol – měli by ji dělat sami učitelé“, MŠMT.
Kurs „Chceme zapalovat? Musíme hořet!“ vychází z předpokladu, že současný pedagog má v první řadě umět své žáky osobnostně inspirovat a vnitřně motivovat ke vzdělávání. Pouze pedagog, který akceptuje a rozvíjí svou vlastní jedinečnost, umí individuálně přistupovat ke každému žákovi a vytvořit tak vhodné podmínky pro jeho rozvoj. Jednotlivé aktivity kursu umožní prostřednictvím specifických metod a technik pedagogům podporu jejich emoční, sociální inteligence a rozvoj schopnosti metakognice, senzitivity a přirozené autority. Pozitivní dopad realizovaného kursu je na kvalitu života pedagoga, jeho žáků, spolupracovníků a na spolupráci s rodiči. Multidsciplinární přístup lektorky kursu komplexně podporuje osobnost pedagoga na základních, středních a vyšších odborných školách.
Předkládaný kurs umožňuje komplexní osobnostní podporu pedagogům na základních, středních a vyšších odborných školách. Jednotlivé aktivity kursu umožní pedagogům podporu emoční a sociální inteligence. Rozvoj schopnosti metakognice, senzitivity, seberozvoje a přirozené autority podstatným způsobem ovlivňuje kvalitu jejich osobního života a kvalitu života jejich žáků, spolupracovníků, školní klima a spolupráci s rodiči.
Účastníci si osvojí tyto konkrétní znalosti a dovednosti:
Témata výuky s časovou dotací 8 vyučovacích hodin: