DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Pochopit třídní dynamiku, roli pedagoga v třídním kolektivu a neformální rozdělení rolí mezi žáky. Naučit se vnímat jinakosti žáku a pracovat s nimi v rámci začlenění do kolektivu. Tato problematika navazuje na aktuální téma inkluze, různorodosti žáků ve třídě, a tím náročnější vnímání individuality jednotlivých žáků. Pochopení skupinové dynamiky, procesů, kterými skupina pracuje, diagnostiky jednotlivých projevů chování, dává příležitost pedagogům lépe pochopit dění ve třídě a preventivně působit v posílené skupinového dění nebo následně řešit problémové situace.
Klima třídy je důležitým aspektem pro možnost zdravého sociálního růstu žáků. Vytváření rolí, skupinového statusu je první sociální zkušeností žáků ve vytváření pozic ve společnosti. Tato zkušenost je predikuje k dalším sociálním rolím. Proto je velmi důležitá znalost pedagogů těchto principů a projevů, aby mohli pozitivně podpořit jejich zdravý sociální vývoj.vu a neformální rozdělení rolí mezi žáky. Naučit se vnímat jinakosti žáku a pracovat s nimi v rámci začlenění do kolektivu.
Kurz zaměřený na teoretický základ a praktickou zkušenost při práci s třídním kolektivem. Zaměřuje se na posílení vztahů ve třídě, přijetí žáků se specifickými problémy a tvorbu celkového klimatu ve třídě, který podporuje vzájemnost, a tím posiluje pozitivní motivace i ve výukové oblasti.
1.Vytváření hierarchie a statusu žákův třídním kolektivu (1h)
2.Role pedagoga a její význam (1h)
3.Vzájemné vztahy (1h)
4.Co si počít se specifickými problémy žáků (1h)
5.Posilování vztahů, koheze a vzájemnosti ve třídě (konkrétní nabídka aktivit a praktické nácviky. (4h)
Studijní literatura:
Šnýdrová, Ivana: Psychodiagnostika . Grada Praha 2008
Šimíčková-Čížková, J.: Poznávání duševního života. UP Olomouc 2002
Svoboda, Mojmír a kol.: Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Portál Praha 2001
Musil, Jiří V.: Sociometrie v psychologické kognici. UP Olomouc 2003
Lašek, Jan: Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Gaudeamus Hradec Králové 2001
Braun, Richard: Pedagogicko psychologická diagnostika (skriptum, ÚPRPŠ, 2003)
Braun, R.; Marková D., Nováčková, J.: Praktikum školní psychologie
Hrabal,Vladimír: Diagnostika. Karolinum Praha 2002
oblečení, ve kterým jim bude příjemně, i když se budou pohybovat.