PP 379 Základní pedagogické rozhovory ve škole aneb umění pochvaly, kritiky a omluvy

Předmět
Pedagogika a psychologie
Cílová skupina
učitelé ZŠ 1, učitelé ZŠ 2, učitelé SOŠ, učitelé víceletých gymnázií, učitelé 4-letých gymnázií, vychovatelé ve školních družinách, vychovatelé v domovech mládeže, učitelé VOŠ, všichni pedagogičtí pracovníci
Lektor(-ka)
Akreditace
24409/2018-2-698

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Účastníci se seznámí s pravidly efektivní pochvaly, a kdy je vhodné ji použít, jak odmítat bez pocitů viny, kdy je vhodné se omluvit, jak dávat a přijímat konstruktivní kritiku a jak ji využít. Dále se naučí, jak sdělovat informace efektivně, aby nemuseli opakovaně vynakládat svůj čas a energii. Na modelových situacích si vyzkouší žádoucí pedagogické rozhovory a řešení konkrétních situací.


Komu určeno:  Ředitelé škol a školských zařízení, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, učitelé SOŠ a SOU,VOŠ, vychovatelé školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ.


Charakteristika

  • Uvedení do tématu - jak chválit a jak pochvalu přijmout
  • Proč, za co a kdy chválit - principy efektivní pochvaly (kolegy, žáka, rodiče)
  • Neefektivní pochvala aneb čeho se při pochvale vyvarovat
  • Místo pochvaly v pedagogické praxi
  • Jak efektivně sdělit kritiku a omluvu a jak je přijímat
  • Principy efektivní kritiky (kolegy, žáka, rodiče) – kritika vedoucí k pozitivní změně chování
  • Neefektivní kritika aneb čeho se při kritice vyvarovat
  •  Kdy a za co se omlouvat – formy omluvy
  • Jak odmítat a říkat ne bez pocitů viny
  • Jak umět stát za svým názorem
  • Využití asertivních technik
  •  Identifikace konkrétních situací z praxe účastníků
  • Návody na řešení konkrétních situací

Obsah akce

1. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Uvedení do tématu - jak chválit a jak pochvalu přijmout
  • Proč, za co a kdy chválit?
  • Principy efektivní pochvaly (kolegy, žáka, rodiče)
  • Neefektivní pochvala aneb čeho se při pochvale vyvarovat
  • Místo pochvaly v pedagogické praxi
  • Základní rozdíly mezi pochvalou žáka a kolegy

2. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Jak efektivně sdělit kritiku a omluvu a jak je přijímat
  • Principy efektivní kritiky (kolegy, žáka, rodiče) – kritika vedoucí k pozitivní změně chování
  • Neefektivní kritika aneb čeho se při kritice vyvarovat
  • Základní rozdíly mezi kritikou žáka a kolegy

3. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Kdy a za co se omlouvat – formy omluvy
  • Jak odmítat a říkat ne bez pocitů viny
  • Jak umět stát za svým názorem
  • Využití asertivních technik

4. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Identifikace konkrétních situací z praxe účastníků
  • Návody na řešení konkrétních situací
  • Předvedení jednotlivých modelových rozhovorů a jejich možných řešení

Shrnutí, závěrečné dotazy a zpětná vazba od lektora i účastníků

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace