DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Cílem semináře je seznámit účastníky s dětským spontánním výtvarným projevem a jeho významem pro vývoj předškolních dětí. Seminář je zaměřen na to, jak v praxi u dětí podporovat a iniciovat autentický výtvarný projev, jak připravovat vhodné příležitosti a prostředí, a jak předcházet výtvarné „bezradnosti“.
Předškolní vzdělávání by mělo nabízet vhodné vzdělávací prostředí, kde se dítě může projevovat, bavit se a zaměstnávat přirozeným dětským způsobem. Nedílnou součástí přirozeného vývoje každého dítěte jsou spontánní výtvarné aktivity. Prostřednictvím vlastního výtvarného projevu dítě poznává svět, racionálně i emocionálně třídí své poznatky o světě, představy, vztahy a formuje myšlení. Dětský výtvarný projev je vytvořen bez ohledu na umělecké schopnosti a estetické cítění dítěte, souvisí se vznikem osobnosti a úzce se vztahuje k potřebě seberealizace. Dětský výtvarný projev není potřeba učitelem nijak korigovat. Pro jeho rozvíjení je však nezbytné připravovat vhodné prostředí, atmosféru, nabízet dostatečný prostor pro výtvarné vyjádření a podporovat „výtvarné“ sebevědomí dítěte. Přestože to vypadá jednoduše, velmi často se stává, že již v mateřské škole je výtvarný projev dítěte omezován či opravován výtvarným zadáním a činnostmi, které charakterizuje převaha hotových poznatků (práce se šablonou, obkreslování tvarů apod.), málo prostoru pro rozvoj fantazie a uplatnění vlastního řešení (potlačování vlastní tvarovosti, výběrová barevnost apod.). Seminář je zaměřen na to, jak u dětí podporovat a iniciovat autentický výtvarný projev, jak připravovat vhodné příležitosti i prostředí, a jak předcházet výtvarné „bezradnosti“.
Účastníci si mohou (nemusí) přinést vlastní ukázky výtvarné spontánní tvorby dětí.