DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
Ve vztahu ke studentům jde o vytvoření sady přímo aplikovatelných metod vedoucích k prohloubení porozumění literárnímu textu (nepřímé, aktivizační formy interpretace), v tomto případě básnickému, a to v jeho současném estetickém kontextu. Ve směru k učitelům samotným se bude jednat o impulzy k vlastní tvořivé sebereflexi a osobnostnímu rozvoji jako podstatným složkám profesního růstu a udržitelnosti efektivní duševní práce. Reflektovány budou průběžně též některé záklaní pojmy z poetiky, versologie a teorie literatury (například kognitivní pojetí metafory, lyrický mluvčí, modelový čtenář atd.).
Kreativní interpretace vybraných básní současných českých autorů v širším literárněkulturním kontextu (P. Kolmačka, K. Rudčenková, M. Huptych, P. Borkovec, J. Řehák ad.), včetně seznámení s metodami tvůrčího psaní určenými k jejich intertextuální interpretaci (analogramy, clustering, mentální mapování, fokalizační seznamy, vnitřní monology, paralelní texty aj.). Doplňkem skupinové a individuální práce bude přehled doporučené literatury k dílčím tématům, která budou v rámci tvůrčího a interpretačního procesu průběžně reflektována s ohledem na uvedené cíle.
Psací potřeby (doporučuje se psaní rukou, na papír nebo do sešitu)