PP 382 Zvládání námitek a jednání v obtížných situacích ve škole

Předmět
Pedagogika a psychologie
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Lektor(-ka)
Akreditace
27664/2017-2- 1065

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.


Vzdělávací cíl

Cílem tréninku je rozvoj komunikačních dovedností pedagogických pracovníků pro efektivní zvládání obtížných situací a konfliktů ve škole. Účastníci se seznámí s druhy konfliktů a jejich příčinami, postupy jak je řešit. Naučí se předcházet zbytečným konfliktům, pracovat s emocemi a vzniklé konflikty řešit konstruktivním způsobem. Naučí se rovněž metody řešení nejčastějších konfliktů mezi rodiči, žáky a učiteli. Po absolvování tréninku budou účastníci schopni komunikovat v situacích, které vnímají jako obtížné a řešit konfliktní situace.


Obsah akce

  • Typy obtížných situací a jejich příčiny
  • Identifikace konkrétních obtížných situací z praxe účastníků
  • Nástroje efektivního řešení obtížných situací
  • Typologie obtížných lidí a jak s nimi jednat
  • Kontrola emocí
  • Empatie a zvládání námitek
  • Strategie zvládání konfliktních situací
  • Manipulace a obrana proti ní
  • Asertivita – jeden z nástrojů při řešení obtížných situací
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace