Kurzy

AJ 399 Teaching mixed ability classes

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento seminář se zaměřuje na strategie a praktické přístupy specificky uzpůsobené pro učitele angličtiny pracující s třídami s různou úrovní pokročilosti, kde mají studenti odlišné úrovně jazykové znalosti, dovedností a učebních potřeb. Pedagogové se seznámí s efektivními technikami pro diferenciaci výuky, zvládání dynamiky třídy a zajištění zapojení a přiměřené výzvy pro všechny studenty v jejich učení angličtiny. Seminář pokryje klíčové metody, jako jsou flexibilní skupinování, personalizované úkoly a strukturovaná podpora, aby vyhovovaly různorodým žákům. Účastníci se zapojí do praktických aktivit navržených pro lekce anglického jazyka, vyvažujících potřeby pokročilých i slabších studentů. Naučí se také, jak využívat data z hodnocení k informování o výuce. Cílem je vybavit učitele angličtiny nástroji a sebevědomím pro vytvoření inkluzivního a podpůrného vzdělávacího prostředí, které maximalizuje potenciál každého studenta na jejich cestě za osvojováním jazyka.

1. Úvod do tříd s různou úrovní pokročilosti (90 minut)
V tomto úvodním segmentu získají účastníci komplexní přehled o třídách s různou úrovní pokročilosti v kontextu výuky anglického jazyka. Tato část definuje skupiny s různou úrovní pokročilosti a diskutuje výhody a výzvy spojené s výukou studentů s různou úrovní jazykových znalostí. Pedagogové se seznámí s teoretickými rámci, včetně diferencované výuky a jejího významu v kontextu tříd s různou pokročilostí, a s klíčovými teoriemi osvojování jazyka a stylů učení. Dále se tato část zaměří na efektivní hodnoticí techniky k vyhodnocení jazykových úrovní studentů a identifikaci individuálních učebních potřeb, s důrazem na formativní i sumativní hodnocení vhodné pro různorodé třídy.

2. Strategie diferenciace (45 minut)
Tento segment se zaměřuje na výukové strategie, které mohou učitelé angličtiny využít k diferenciaci obsahu, procesu a produktů ve svých lekcích. Účastníci prozkoumají metody jako flexibilní skupinování, učební stanoviště a vrstevnaté aktivity, které vyhovují různorodým žákům. Tato část také představí různé zdroje a nástroje—od textů a multimédií po online platformy—které mohou podpořit diferencovanou výuku a zlepšit učební zážitky pro všechny studenty.

3. Praktická aplikace: Plánování lekcí (90 minut)
V tomto praktickém workshopu budou účastníci navrhovat diferencované plány lekcí, které zohledňují potřeby studentů na různých úrovních pokročilosti. Důraz bude kladen na vytváření zajímavých aktivit vhodných pro různé studenty, aby byli všichni žáci náležitě podpořeni i vyzváni. Po vytvoření svých plánů se účastníci zapojí do zpětnovazební relace, kde budou sdílet své návrhy a poskytovat konstruktivní kritiku pro zdokonalení svých výukových přístupů.

4. Techniky řízení třídy (45 minut)
Tento segment se zaměří na efektivní techniky řízení třídy přizpůsobené pro třídy s různou úrovní pokročilosti angličtiny. Učitelé budou diskutovat techniky pro udržení pořádku a zapojení mezi různorodými žáky, se zdůrazněním důležitosti podpory mezi vrstevníky a spolupráce. Tato část se bude také zabývat běžnými behaviorálními výzvami ve třídách s různou pokročilostí a vybaví učitele praktickými řešeními pro efektivní zvládání těchto problémů.

5. Praktická aplikace: Implementace strategií (45 minut)
Účastníci se zapojí do simulačních aktivit, které jsou navrženy k procvičování implementace diskutovaných diferencovaných strategií. Tato interaktivní zkušenost umožní pedagogům procházet konkrétními výzvami, kterým čelí ve třídách s různou úrovní pokročilosti, a rozvíjet tak sebevědomí a kompetence při aplikaci nově získaných dovedností v reálných scénářích ve třídě.

6. Sdílení osvědčených postupů a zdrojů (45 minut)
V této spolupracující části budou účastníci sdílet své zkušenosti s tím, jaké strategie se jim v jejich třídách s různou úrovní pokročilosti osvědčily a které naopak ne. Učitelé budou diskutovat o výzvách, kterým čelili, a jak upravovali své přístupy. Navíc budou sdíleny online zdroje a nástroje na podporu diferencované výuky, čímž se posílí vzájemné praktiky a vytvoří se kolektivní banka zdrojů pro budoucí využití.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 09.01.2026, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

AJ 407 Competitions and Games in English Lessons

Lektor/ka kurzu
Tasci Gibson
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

a) teoretická část – Motivační a didaktický přínos soutěží a her, Typologie, Vhodné soutěže a hry pro výuku jednotlivých jazykových dovedností

b) praktická část – Praktické ukázky her konverzačních, pohybových, obrázkových a průmyslově vyráběných stolních jazykových her (specializované i víceúčelové)

List of games and competitions

 

Úvod

            Hra se jmény

-Student se představí svým jménem, jedním charakteristickým znakem a jednou činností, kterou mají rádi. Další student opakuje to, co řekl student předchozí a hra pokračuje dále.

            Postav se, pokud chceš

-Studenti sedí v kruhu, ve kterém je o jednu židli méně, než je počet studentů. Student uprostřed kruhu používá frázi stand up if you… aby hra začala.

Dvakrát lži, jednou mluv pravdu

-Každý student napíše 3 věci o sobě. Ostatní hádají, která z nich je pravda a které jsou lži.

Ukaž a řekni

-Studenti si přinesou memento nebo obrázek, o kterém vypráví před třídou.

 

Zahřívání

            Časová bomba

                        -Studenti řeknou slovo a předají „štafetu „dalším, dokud nevyprší čas

            Zaostřující se obraz

                        -studenti hádají, co se nachází na obrázku, který se pomalu zaostřuje

Hlavolam

-Učitel přednese studentům hádanku. Studenti se ve skupinách snaží uhádnout odpověď.

            Co dělat s…

                        -Studenti musí vymyslet nové využití pro jakýkoli předmět

Akce

            Tichá pošta

-Studenti si mezi sebou předávají zprávu a poslední student musí napsat odpověď na tabuli

Přečti a přelož

            -Skupina musí přečíst zprávu, předat jí dál a nakonec ji přeložit

Záhadná krabice        

            -Student musí vybrat z krabice nějaký předmět a hádat, co to je

Čtyři rohy

-Jeden student určí čtyři rohy místnosti, každému rohu přidělí určitý název a následně studentům popisuje, do kterého rohu musí jít, aniž by ten název vyslovil. Ostatní studenti se pohybují mezi rohy tak, aby se nespletli.

Malování       

            Popis obrázku - slovně

-Studenti pracují ve dvojicích. První student si v hlavě vymyslí nějaký obrázek a snaží se ho slovně popsat. Druhý student se snaží co nejpřesněji obrázek namalovat.

.

            Popis obrázku - písemně

-První student se podívá na obrázek, napíše jeho popis a předá ho dále. Druhý student si přečte ten popis a podle něj se snaží obrázek namalovat.

Komunikace

            Taboo/Charades/Pictionary

-Tři studenti musí popsat určité slovo skupině, aniž by to slovo řekli. První student mluví, druhý dělá pantomima a třetí maluje. Ostatní studenti hádají.

            Objednávka

-Studenti si musí objednat seznam věcí nebo služeb. Před tím ještě musí prodiskutovat hodnotu každé položky a to tak, aby se vešli do předem určeného rozpočtu.                       

Spojování dvojic/vět

-Studenti se rozdělí na dvě poloviny, každá skupina obdrží polovinu slov nebo vět. Studenti musí poté zjistit další polovinu slov formou otázek směřujících ke studentům z druhé skupiny.

Gramatika

            Kategorizace slov

  • Studenti musí vymyslet nějaký příklad ke každé kategorii, která je napsaná na tabuli

Piškvorky s větami

  • Studenti určují správné časy sloves a používají je ve větách. Skupina, která získá tří po sobě jdoucí boxy vedle sebe, vyhrává.

            Bojová loď

  • Studenti musí pomocí hádání souřadnic určit nepravidelná slovesa, která jsou umístěna v mřížce.

Hry

           

            Úvodní stolní hra

                        - Studenti hrají stolní hru, ve které mluví sami o sobě.

            Urči co to je

-Studenti používají kartičky, na kterých jsou obrázky a oni musí určit, co je na obrázku.

            Příběh kostky

                        -Studenti používají obrázkovou kostku k tomu, aby vymysleli jednoduchý příběh.

            Kde je Waldo?

-Studenti se podívají na obrázek, najdou Walda a jeho kamarády a popíší, kde se nachází.

            Bingo se slovesy

                        -Studenti hrají bingo pomocí kartiček se slovesy

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 11.02.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

AJ 410 US Music Culture and its Influence

Lektor/ka kurzu
Jordan Kocherhans
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

European and African Folk Music

Origins of American Folk

American History and Regional Differences

Jazz, Blues, and Rock History

Global Influence of English Language Music

Native American Traditions

The Nature of English in Poetry (Time-Stress, Phonetics)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 06.03.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

AJ 411 Cizí jazyk živě: Sdílení zkušeností z výuky

Lektor/ka kurzu
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na praktické a komunikativní pojetí výuky cizích jazyků. Účastníci se seznámí s metodami, které podporují aktivní zapojení žáků, přirozené používání jazyka, budování sebevědomí v mluveném projevu i efektivní práci se slovní zásobou a gramatikou. Součástí budou ukázky aktivit, tipy na využití digitálních nástrojů, práce s autentickými materiály i strategie pro diferenciaci výuky u heterogenních skupin. Velký prostor bude věnován sdílení zkušeností z praxe a vzájemné inspiraci.

Seminář je veden interaktivně, s důrazem na praktická cvičení, krátké modelové situace, diskuse a společnou reflexi. Účastníci si odnesou konkrétní nápady, které mohou ihned začlenit do své výuky.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 06.03.2026, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

AJ 392 Aktivity pro učitele angličtiny – Zásobník I.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Lukáš Heřman
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Zajímají vás aktivity a přístupy pro svižnou a současně systematickou jazykovou výuku? Oživte své hodiny jazykovými rozcvičkami, které zaměstnají nejen slabé, ale i pokročilejší žáky. Předvedeme si způsoby, jak do konverzace zapojit co nejvíce žáků naráz a jak je motivovat k používání složitějších frází. Dozvíte se také, jak můžete systematicky rozšiřovat zásobu frází vašich žáků. Čekají vás mnemotechniky a hry pro rychlé opakování slovní zásoby. Předvedeme si aktivity zaměřené na osvojení gramatiky. Podíváme se, jakým způsobem lze vést školní sešit a také na některé diginástroje pro zefektivnění výuky. Inspirujte se metodami podporujícího hodnocení i pohledy na vyučovací hodinu. Ukázky vychází ze zkušeností s výukou angličtiny na 1. a 2. stupni ZŠ a budou doplněny o příklady možného využití aktivit s žáky středních škol.

 

Příklady aktivit: Life in Numbers, Mad Minute, Magic Bag, Free Writing, Mnemonics, Small Talk, Key Phrases, Tennis, Connect 4

 

  • Didaktické rozcvičky
  • Konverzační aktivity
  • Aktivity a hry na osvojení gramatiky
  • Hry na opakování slovní zásoby

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 18.03.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

AJ 408 Speaking Skills and Communication (Jak budovat schopnost komunikace od prvních slůvek v angličtině)

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Charakteristika:

Široká škála aktivit napomůže učitelům vysvětlovat, procvičovat a uchovávat používání nabytých znalostí, jak nabalovat jednu aktivitu na druhou. Učitelé se naučí připravovat vlastní hry a pracovní listy, vyzkouší si důležitost slovního kontaktu mezi sebou i s dalšími mluvčími. Dozví se, jak naučit používat kvalitní výslovnost, přiměřenou gramatiku a aktuální škálu slovní zásoby v přirozeném proudu komunikace, od prvního pokusu zopakovat slovíčko, až po sebevědomý, zralý projev.

 

Přehled témat výuky a časová dotace:

  1. Úvod                                                                                                (90min)
    Seznámení s problematikou, posouzení stávající praxe, analýza problémů. Příklady dobré praxe, stanovení podmínek, za kterých se žáci nebojí mluvit
  2. Od opakování zvuků po výměnu informace                                   (90min)
    Hry, které dětem pomáhají naučit se základním pravidlům komunikace v cílovém jazyce, a tak si zautomatizovat použití cizího jazyka v adekvátních situacích
    (card games, magic circle, once upon a picture etc.)
  3. Jak podporovat nebojácný projev                                                  (110min)

Seznámíme se s efektivními pomůckami i technikami, které dětem pomáhají pochopit a nacvičit si jednotlivé kroky gramatické jevy (FIND games, running dictation, folding strip, talkative circles etc.).

  1. Mluvení v pohybu                                                                           (60min)
    Aktivity jsou zaměřené na pohybové procvičování komunikačních situací, které podporují nejen zájem o práci, a také zapamatování díky pohybu, rytmu, a také zážitku dětí (Association game, Hot seat, Ring, ring! Postman, Liar etc)
  2. Závěr, zhodnocení a shrnutí poznatků                                            (10min)
    Účastníci budou mít možnost se podělit o vlastní dojmy, poznatky, zkušenosti na základě vlastní praxe.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 18.03.2026, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

AJ 382 Practical use of A.I. in the classroom

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento seminář zkoumá transformační potenciál nástrojů a technologií AI ve výuce anglického jazyka pro dospívající a dospělé. Jak se AI rychle vyvíjí, její aplikace ve vzdělávání se stávají stále dostupnějšími a nabízejí učitelům inovativní způsoby, jak obohatit vzdělávací zkušenosti. Seminář klade důraz na praktické a hands-on přístupy, které ukazují, jak lze AI plynule integrovat do každodenních lekcí s cílem zvýšit zapojení studentů, personalizovat učební cesty a zlepšit jazykové dovednosti v oblasti čtení, psaní, mluvení a poslechu.

Účastníci získají přehled o tom, jak efektivně používat AI nástroje ve třídě, nejen jako samostatné zdroje, ale jako dynamické, interaktivní prvky výukového procesu. Během semináře se pedagogové seznámí s AI technologiemi, zažijí je z pohledu studentů a procvičí si navrhování aktivit obohacených o AI, které odpovídají různorodým vzdělávacím potřebám.

1. Úvod do AI ve vzdělávání 45 min

Tato část poskytuje přehled o umělé inteligenci a její roli ve vzdělávání, zdůrazňuje, jak transformuje výuku jazyků. Účastníci se seznámí s tím, co AI je, včetně základů jako strojové učení a zpracování přirozeného jazyka, a prozkoumají klíčové AI nástroje dostupné pro výuku angličtiny. Tato část pokrývá adaptivní výukové platformy, asistenty při psaní, nástroje na rozpoznávání řeči, gamifikované aplikace a nástroje na generování obsahu, které ukazují jejich praktické využití ve třídě.

2. Asistenti psaní využívající AI 45 min

Zaměřeno na zlepšení dovedností v psaní, tato část pokrývá AI nástroje jako Grammarly a Quillbot, které poskytují návrhy na psaní v reálném čase. Učitelé si vyzkoušejí používání těchto nástrojů, aby pomohli studentům s vlastní úpravou jejich práce, zlepšením gramatiky, stylu a slovní zásoby. Součástí je i praktické cvičení na používání AI pro efektivní hodnocení a zpětnou vazbu k esejím, což snižuje zátěž učitelů a zároveň zvyšuje úroveň učení studentů.

3. Zlepšení dovedností v mluvení a výslovnosti 45 min

Účastníci objeví aplikace AI pro procvičování mluvení a výslovnosti, jako jsou ELSA Speak a Google Speech-to-Text. Tyto nástroje analyzují vzorce řeči a poskytují okamžitou zpětnou vazbu, což je ideální pro mluvní aktivity ve třídě. Učitelé se zapojí do praktického procvičování, kde nastaví interaktivní cvičení na mluvení, která budují sebevědomí a zlepšují plynulost.

4. Poslech a čtení s porozuměním s využitím AI 45 min

Tato část ukazuje, jak AI může generovat personalizované úkoly na poslech a čtení s porozuměním. Nástroje jako ChatGPT mohou rychle vytvořit otázky přizpůsobené úrovni, zatímco platformy řízené AI přizpůsobují zvukový obsah úrovni znalostí studentů. Učitelé se naučí navrhovat cvičení na porozumění, která cílí na klíčové dovednosti a zlepšují jejich schopnost poskytovat poutavá a přístupná cvičení na čtení a poslech.

5. Gamifikace učení s využitím AI 45 min

Platformy pro kvízy s podporou AI, jako jsou Kahoot, Quizlet a Blooket, přinášejí do učení prvky hry, čímž dělají lekce interaktivnějšími a zábavnějšími. Účastníci se naučí vytvářet adaptivní kvízy a hry, které udržují studenty v zapojení a poskytují hodnotnou praxi. Tato část zahrnuje praktickou tvorbu her s vylepšením AI a použití AI analytiky pro informování o výukových strategiích.

6. Řízení třídy a hodnocení 45 min

Tato část se zaměřuje na využití AI pro efektivní řízení třídy a hodnocení. Učitelé prozkoumají nástroje, které automatizují hodnocení a poskytují zpětnou vazbu v reálném čase, jako například AI vylepšenou analytiku Google Classroom. Účastníci si vyzkouší navrhování rychlých automatizovaných hodnocení a použití dat z AI pro sledování pokroku studentů, což jim pomůže přizpůsobit lekce a zaměřit se na nedostatky.

7. Tvorba interaktivních lekcí s AI 45 min

Účastníci se naučí, jak využít AI k vytvoření dynamického a interaktivního obsahu lekcí, jako jsou dialogy, čtecí pasáže a seznamy slovní zásoby. Tato část zahrnuje využití AI generovaných obrázků, textu a zvuku v prezentacích, čímž se lekce stávají poutavějšími a přizpůsobitelnějšími. Učitelé si vyzkouší navrhování lekcí s AI generovanými materiály, které zvyšují zájem a zapojení studentů.

8. Scénáře z reálného světa a řešení problémů 45 min

V této závěrečné části účastníci aplikují své poznatky navržením a vedením mini-lekcí s využitím AI nástrojů. Důraz je kladen na reálné scénáře ve třídě, včetně řízení AI aktivit a řešení běžných problémů. Sezení končí skupinovou diskusí o strategiích pro hladkou implementaci, což zajišťuje, že si pedagogové odnesou praktická řešení pro zavedení AI do své výuky.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 27.03.2026, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

AJ 409 De-vilifying Slang: Legitimacy of Dialect Variance

Lektor/ka kurzu
Jordan Kocherhans
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Origins of English

Descriptive vs. Prescriptive Grammar Approaches

British and American English Variants

Other Global English Variants

Science Behind Linguistics and Etymology

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 10.04.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

AJ 406 Aktivity pro dvojice a týmy v hodinách angličtiny - Zásobník III.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Lukáš Heřman
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, pedagogové volného času
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Připravte se na ověřené párové a skupinové aktivity do hodin angličtiny zaměřené na konverzaci, rozvoj slovní zásoby a týmovou spolupráci. Vyzkoušíte si spontánní jazykové rozcvičky, které lze ihned aplikovat do výuky bez větší přípravy. Modelově zažijete konverzační hry rozvíjející zásobu klíčových komunikačních frází a názorně si ukážeme, jak žákům přiblížit jazykové úrovně. Zároveň si ukážeme, jak žákům pomoci odhadnout, na jaké úrovni se přibližně nacházejí. Ukážeme si, jak rychle a snadno losovat žáky do skupin a představíme konkrétní role z konceptu kooperativní výuky, které lze využít a efektivně tak zaměstnat každého žáka. Ukážeme si aktivity organizované na stanovištích, které žáky rozhýbou i pobaví. Ze semináře si odnesete set her nejen pro dvojice, ale i kooperativní aktivity pro čtyřčlenné týmy. Ukázky vychází ze zkušeností s výukou angličtiny na 1. a 2. stupni ZŠ a budou doplněny o příklady možného využití aktivit s žáky středních škol. Seminář můžete absolvovat bez předchozí účasti na Zásobníku I. a II.

Příklady aktivit: Beep Game, Current Problem, Dart Game, Visual 6, 30 Seconds, Word Lab, Blockbusters, ...

Osnova:

  • Párové a kolektivní aktivity na začátek hodiny
  • Konverzační párové aktivity
  • Didaktické hry pro 4 žáky
  • Hry na slovní zásobu a konverzaci na konec hodiny

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 29.04.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

AJ 405 Didaktické hry pro poutavé hodiny angličtiny – Zásobník II.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Lukáš Heřman
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, pedagogové volného času
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Připravte se na hravou sadu aktivit, které změní hodinu ve veselý zážitek, podporující spolupráci, komunikaci a kreativní myšlení. Tento seminář rozšíří váš repertoár aktivit od rozcviček přes role-play až po improvizaci a hry na slovní zásobu. Interakci žáků zvýší různé techniky práce s příběhy, ale také párové aktivity, jako jsou dialogové smyčky. Odnesete si inovativní přístupy pro živou výuku jazyků a vyzkoušíte si aktivity, které zapojí většinu žáků. Odnesete si také náměty na poutavé aktivity spojené s pohybem ve třídě a to vše bez velké přípravy.  Ukázky vychází ze zkušeností s výukou angličtiny na 1. a 2. stupni ZŠ a budou doplněny o příklady možného využití aktivit s žáky středních škol. Seminář můžete absolvovat bez předchozí účasti na Zásobníku I.

Příklady aktivit: Fix the joke, Move & Speak, Mirror Draw, Fish Bowl, Introduce me, Scavenger hunt, Dialogue Loops, Word Relay, Take it! 

  • Didaktické rozcvičky
  • Aktivity na rozvoj slovní zásoby
  • Aktivity zaměřené na hraní rolí
  • Efektivní didaktické využití příběhů

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 13.05.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

AJ 403 Teaching exam classes

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento 8hodinový workshop je navržen pro učitele angličtiny, kteří připravují studenty na zkoušky FCE, CAE, CPE a českou maturitu, s důrazem na praktické a interaktivní strategie. Bloky jsou zaměřeny na praktické aktivity, hry a techniky, které lze okamžitě aplikovat ve třídě a které činí přípravu na zkoušky poutavou a efektivní. Učitelé se seznámí s úkolově orientovanými metodami výuky mluvení, psaní, poslechu a čtení a získají přístup k celé řadě zdrojů přizpůsobených požadavkům jednotlivých zkoušek.

Účastníci se zapojí do skupinové práce, vzájemné zpětné vazby a praktických ukázek reálných situací ve třídě. Workshop se také zaměřuje na efektivní techniky opravy chyb, plánování lekcí a používání digitálních nástrojů jak pro prezenční, tak online výuku. Na konci dne budou mít učitelé sadu praktických aktivit a strategií, které zlepší výkon jejich studentů ve zkouškových třídách.

1. Úvod a Porozumění Požadavkům Zkoušek (45 minut)

Workshop začíná krátkým přehledem zkoušek FCE, CAE, CPE a české maturity, se zaměřením na praktická očekávání každé zkoušky. Učitelé se zapojí do skupinových diskuzí o běžných problémech, se kterými se studenti setkávají, a identifikují klíčové dovednosti potřebné pro úspěch. Tato část připravuje půdu pro praktické aplikace po celý den a zdůrazňuje specifické potřeby každé zkoušky.

2. Praktické Aktivity pro Poslechové Dovednosti (45 minut)

Tento blok se zaměřuje na efektivní strategie pro výuku poslechových dovedností. Učitelé prozkoumají různé úkolově orientované aktivity, jako jsou doplňovačky, úlohy s výběrem z více možností a cvičení na psaní poznámek, které odrážejí formáty zkoušek. Účastníci se naučí vytvářet vlastní poslechová cvičení s využitím autentických zvukových zdrojů, včetně podcastů a videí, aby lépe připravili studenty na reálné poslechové situace. Praktická část zahrnuje navrhování rychlých poslechových cvičení, která lze použít ve výuce.

3. Zajímavé Čtenářské Aktivity (45 minut)

Tento blok se věnuje čtenářským dovednostem a nabízí praktické aktivity na zlepšení porozumění textu, orientaci v textu a kritické myšlení. Učitelé budou pracovat se vzorovými texty a vytvářet aktivity, jako jsou časově omezené závody ve čtení, skládankové čtení a úkoly na extrakci slovní zásoby, které mohou okamžitě použít. Tato část také ukazuje, jak studenty naučit zvládat náročné texty a efektivně hospodařit s časem během zkoušek.

4. Strategie Psaní a Techniky Opravy Chyb (60 minut)

Učitelé se seznámí s praktickými metodami výuky psaní, včetně plánování úkolů, návrhů a vzájemného hodnocení. Aktivity se zaměří na psaní úkolů, jako jsou eseje, zprávy a e-maily přizpůsobené požadavkům jednotlivých zkoušek. Část zdůrazňuje praktické techniky opravy chyb, včetně kódované zpětné vazby a skupinových oprav, které pomáhají studentům pochopit běžné chyby a zlepšit jejich psaní.

5. Mluvení a Cvičné Zkoušky (60 minut)

Tento blok přináší řadu interaktivních aktivit zaměřených na mluvení, které budují sebedůvěru a plynulost. Učitelé si vyzkoušejí vedení mluvených úkolů, včetně párové práce, rolových her a skupinových diskuzí, které odpovídají formátům zkoušek. Účastníci si také mezi sebou provedou cvičné mluvené zkoušky, což poskytne cenné poznatky o řízení zkouškových podmínek a nabídne konstruktivní zpětnou vazbu.

6. Rozvoj Gramatiky a Slovní Zásoby (45 minut)

Tento blok se zaměřuje na gramatiku a slovní zásobu a představuje praktické hry a cvičení, která učiní učení zábavným, jako jsou závody v transformaci vět, aktivity na rozšiřování slovní zásoby a gramatické aukce. Učitelé se naučí, jak začlenit tyto prvky do přípravy na zkoušky, aby studenti měli jazykové nástroje potřebné k úspěchu.

7. Zdroje a Digitální Nástroje pro Integraci do Výuky (60 minut)

Tento blok představuje užitečné zdroje, včetně webových stránek, aplikací a online nástrojů, které podporují přípravu na zkoušky. Učitelé budou seznámeni s digitálními platformami, jako jsou Quizlet, Kahoot a Edmodo, které lze použít k tvorbě interaktivních kvízů, flashcards a kolaborativních aktivit. Část zahrnuje praktickou práci, kde si učitelé mohou prozkoumat tyto zdroje a začít tvořit vlastní materiály.

8. Reflektivní Praxe a Q&A (45 minut)

Závěrečná hodina umožňuje učitelům reflektovat to, co se naučili, a diskutovat o tom, jak mohou tyto praktické strategie implementovat ve svých třídách. Účastníci sdílí své nápady, kladou otázky a dostávají zpětnou vazbu od kolegů a lektorů. Blok zakončí sekce Q&A, která poskytne další podporu a vysvětlení všech aspektů workshopu.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 22.05.2026, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

IT 54 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Informatika
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Během semináře budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity prezenční i distanční výuky a zvýšení motivace žáků i vyučujících. Zejména pak s aplikací Nearpod.

První část semináře je věnována diskuzi o motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako hlavní prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnost nahlédnout do práce žáků a okamžitě jim poskytnout zpětnou vazbu. V další části si budou účastníci moci vyzkoušet vytvoření vlastní lekce a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využitím v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

  • Žák a motivace k výuce (45 minut)
  • Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
    • Seznámení s aplikací
    • Ukázka vzorové lekce
    • Popis funkcí
    • Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
  • Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
    • Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
    • Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
    • Seznámení s funkcí Reports
  • Nearpod a Google Slides (45 minut)
    • Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
  • Virtuální tabule a její využití (30 minut)
  • Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 05.01.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes