Kurzy

AJ 210 Angličtina pro ty, kteří se nechtějí učit

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií,
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32209/2018-2-875
Počet vyučovacích hodin
6

Tematicky uspořádané lekce naučí učitele, jak s minimální intervencí dosáhnout hodiny, kdy jsou žáci zaujati daným úkolem, na kterém pracují individuálně či ve skupinách a učí se prezentovat výsledky své práce.

Aktivity zahrnují práci s textem – atraktivní procvičování aktivit zaměřených k soustředěnému poslechu, spontánnímu mluvení, plynulému čtení a psaní.
Učitelé se seznámí s několika způsoby, jak připravit přiměřené jazykové úkoly, jak zvýšit zájem žáků o atraktivní činnosti, jak vstřebat a upevnit základní gramatická pravidla a zvýšit osobní zaujetí pro práci na úkolu. Využitím běžně dostupných materiálů (například textů z učebnic nebo pracovních sešitů, videí z YouTube), ale hlavně jejich jednoduchou adaptací a další zpracováním umožní dětem lépe a důkladněji procvičit dané učivo.
Aktivity jsou zaměřené na nenásilné procvičování textu, upevňování frází, porozumění obsahu sdělení i vlastní produkci anglického textu, k zapamatování slovní zásoby i frází, ke smysluplné reprodukci textu i vytváření nových řečových struktur.

Poznatky přímo z praxe pomáhají méně zkušeným učitelům.
Kurz je doplněn mnoha dalšími podpůrnými materiály a také návody, jak jednoduše vyrobit vlastní pracovní listy, zaměřené přesně na žádoucí učivo.

Přehled témat výuky (každé části je věnována 1 vyuč.hodina):

1. Listening based activity – činnosti zaměřené na řízený poslech a možnosti obměn

2. Speaking based activity – samostatný slovní projev žáků

3. Reading based activity – práce s textem a podpora čtecích návyků, porozumění textu

4. Writing based activity – procvičení psaní na základě vět, volný projev

5. Grammar based activity – vysvětlení gramatických pravidel s minimálním přispěním učitele na základě analýzy textu.

6. Vocabulary based activity – lexikálně pojatá hodina probudí zájem o práci se slovní zásobou.

další informace

Praha 30.5.2019, 09:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

volných míst: 0
 objednat

AJ 215 Internet ve výuce angličtiny II.

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8
Tento kurz lze zařadit do šablony
Cizí jazyky, ICT

Interaktivní platforma vhodná pro výuku a projektovou výuku, různé způsoby prezentování online, nástroje Google Drive,  dotazník Survey Monkey a Google, vytvoření vlastní webové stránky v Google, prezentace v Prezi a PowToon, práce s obrázky pro zpestření výuky i pro opakování slovíček - ToonDoo, Thinglink, online plakáty a pozvánky, Padlet, Linoit.

další informace

Praha 10.06.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: -1
 objednat

Praha 20.5.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 4
 objednat

Praha 14.6.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 6
 objednat

AJ 219 Chyťte pádícího geparda aneb jak připravit studenty na celoživotní rozvoj jazykové kompetence

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

1. Úvod – schopnost celoživotního učení se jazyku jako dovednost, kterou je třeba rozvinout v době středoškolského studia: 0.5 vyučovací hodiny (VH)

2. Přehled modelů obecných učebních stylů i modelů zaměřených na učení se jazykům, doporučení pro vhodný výběr modelu: 1 VH

3. Ukázky prostředků pro rozvoj dovednosti celoživotního učení se jazyku: neelektronické (např. slovníky a jejich správné využití, technika kopírování slovního projevu,…) či elektronické (např. technika neúplné slovní zásoby, kritické hodnocení studijních materiálů a informací v nich obsažených) prostředky, praktické zkušenosti z výuky: 1.5 VH

4. Tvorba výukových materiálů zaměřených na celoživotní rozvoj jazykových schopností  - workshop s využitím materiálů vybraných školitelem 1.5 VH

5. Příprava studentů na vysokoškolské kurzy angličtiny – specifika výuky jazyků na vysoké škole, úvod k výuce odborné angličtiny: 1.0 VH

6. Příprava studentů na vysokoškolské kurzy jazyků – workshop zaměřený na přípravu materiálů a techniky celoživotního rozvoje jazykových schopností, zejména výuka studentů posledních ročníků SŠ: 2.0 VH

7. Kontrolní test 0.5 VH

další informace

Brno 13.05.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Praha 16.05.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Bi 79 Novinky v zoologii obratlovců

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

(i) Obecné souvislosti, konceptuální a metodické posuny: nová hlediska v organismální biologii - fylogenetická systematika, molekulární nástroje, evoluční vývojová biologie, nové cesty zhodnocení historických faktorů a fosilního záznamu.

(ii) Nejstarší historie obratlovců, postavení obratlovců v rámci živočišné říše, specifika tělesné stavby a genomické organisace, vývojové zdroje evolučního rozmachu a adaptivní rozmanitosti této skupiny

(iii) Přehled jednotlivých tříd a řádů - aktuální názory na vymezení jednotlivých skupin, jejich historii a vývojové vztahy, druhové bohatství, fylogenetickou strukturu a klasifikaci 

(iv) Shrnutí: invarianty zoologie obratlovců, společenské souvislosti a pedagogické důrazy

další informace

Praha 17.05.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Olomouc 10.06.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Bi 80 Ekosystémy světa

Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
6

  • Úvod seznámení s problematikou + úvodní hra (poukazující na nerovnoměrné rozdělení zdrojů) 45 min
  • Co to je entomofágie (45 min)
  • Virtuální výlet co se ve světě konzumuje (45 min)
  • Strategie přežití  - hra (45 min)
  • Jak konzumovat hmyz  - první ochutnávka (45 min)
  • Příprava hmyzu v kuchyni (45 min)

další informace

Praha 30.04.2019, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

 objednat

Olomouc 13.05.2019, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

 objednat

Bi 82 Mikroorganismy kolem nás

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

1. blok - Historie mikrobiologie ve zkratce, Bakterie – tvar, velikost, rozmnožování, Mikroskopie (fixovaný a nativní preparát), Praktické ukázky: Gramovo barvení (základní diagnostické barvení) – princip, postu, Mikroskopie vybraných preparátů (grampozitivní a gramnegativní bakterie) – čeho si všímáme

2. blok - Kvasinky –rozdíl prokaryotická a eukaryotická buňka, nepohlavní rozmnožování, pohlavní rozmnožování, Praktické ukázky – pozorujeme mikroskopické (rozmnožování, tvar buněk, velikost, uspořádání) a makroskopické znaky (barva kolonie, vzhled, struktura, atd.) Využití kvasinek

3. blok - Základní metody identifikace – biochemické testy, diagnostická média, PCR, MALDI-TOF, imunologické testy, Praktická ukázka – odečet a vyhodnocení biochemického testu

4. blok – Plísně (mikroskopické vláknité houby) – rozdělení, rozmnožování,

výskyt, význam, Praktické ukázky - mikroskopické a makroskopické znaky 

další informace

Praha 19.09.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

ČJ 200 Tvůrčí psaní jako nástroj motivace a sebereflexe

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Kreativní dílna bude zaměřena na využití metod tvůrčího psaní k rozvoji osobnosti, jeho cílem tedy primárně není literární, nýbrž sebereflexivní a motivační psaní, někdy s nadsázkou charakterizované jako myšlení na papíře. Půjde tedy zejména o snadno využitelné, níže uvedené metody práce s vlastním duševním potenciálem, včetně pro učitele nezbytné psychohygieny a vědomého sebekoučování vedoucího k rozvoji osobních i profesních kompetencí.

další informace

Praha 17.05.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

ČJ 201 Práce s chybou v českém jazyce

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií,
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Úmyslná chyba, oprava žákovské chyby, taháky, text učící, mnemotechnické pomůcky a legrace, to jsou možnosti, které dětem češtinu přiblíží. Budeme mluvit o nezvyklých způsobech opravování chyb, o vytváření korektur i o tom, co může chyba způsobit.

další informace

Olomouc 29.04.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Praha 6.5.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

ČJ 207 Netradiční hodiny českého jazyka a literatury

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jarmila Sulovská
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Seminář nabídne pedagogům rozmanité aktivity pro práci  v mluvnici,  slohu, komunikaci i v literatuře. Jedná se o didaktické hry, postupy  a aktivity, jimiž je možno zpestřit vyučování ČJL, motivovat žáky k práci, vést je k samostatnosti, k tvořivosti, ke správné komunikaci a k lásce k mateřskému jazyku.

další informace

Olomouc 03.05.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 0
 objednat

Brno 10.05.2019, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 3
 objednat

Praha 26.04.2019, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 0
 objednat

Praha 15.05.2019, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

ČJ 213 Úvod do teorie verše

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jakub Říha, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
6

Seminář je koncipován jako uvedení do versologie (tj. teorie a historie verše), jeho absolventi se seznámení se základní terminologií a především se ji naučí využívat při rozboru konkrétního básnického textu. Výuka je zaměřena prakticky a výklad se opírá o řadu příkladů z poezie 19. a 20. století. Seminář je určen všem pedagogům, kteří by chtěli versologický rozbor zapojit do výuky a/nebo chtějí získat jistotu v dané problematice.

1. Základní pojmy versologie (verš, metrum, rytmus)
2. Základy fonetiky a fonologie češtiny (slabika, přízvuk, přízvukový takt)
3. Versifikační systém v českém verši
   3.1 Sylabismus
   3.2 Časomíra
   3.3 Sylabotónismus
   3.4 Volný verš  
4. Strofika a rým

další informace

Praha 16.05.2019, 9:00–14:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 150 Kč

 objednat

FJ 25 Současná mluvená francouzština

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jerome Boyon, MA.
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Seminář se zaměřuje na současnou mluvenou francouzštinu, která je ovlivněna novými trendy: zkracování slov, používání názvů značek namísto produktů popisu samotné reality, verlan (mluva mladých Francouzů – přehazování pořádku slov slabik), anglicismy, argot atd. a nakonec seznámení s jazykem sms a chatu, který se rozvíjí pod vlivem mluveného slova.  Cílem je seznámit posluchače s těmito trendy za použití autentických materiálů písemné i mluvené formy.

Pro podrobnější a konkrétnější obsah přikládám na konci formuláře pracovní materiál, se kterým se bude pracovat, včetně uvedených zdrojů.

další informace

Praha 13.05.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Fy 100 Řízený experiment, důležitá součást polytechnického vzdělávání na ZŠ a SŠ

Lektor/ka kurzu
PaedDr. Jiři Diviš
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Vzdělávací program je zaměřen na rozvoj polytechnického vzdělávání na ZŠ a SŠ s využitím moderních metod měření při výuce přírodovědných předmětů.

Obsahově navazuje na vzdělávací program „Přírodovědné experimenty podporované počítačem“. Na základě praktických ukázek seznámí účastníky kursu s metodami začlenění praktických činnosti (systematické a objektivní pozorování – měření - experimentování) žáků a studentů do výuky s obsahovou integrací přírodovědného, technického a environmentálního vzdělávání.

Součástí vzdělávacího programu  je i praktické využívání racionálních metod a postupů (formulace závěrů na základě analýzy, zpracování a vyhodnocování získaných dat, vyvozování závěrů z hypotéz, či modelů, řešení problémových situací formou technického a přírodovědného zkoumání).

Větrná a sluneční energie. Jak přesně tyto technologie fungují. Jaké další možnosti produkce energie existují ?

(3 hodiny)

Cílem první části s ukázkami je motivace k rozvoji zájmu žáků a studentů o obnovitelné energie a jejich převody. Systémově se zabývá začleněním technologií OZE do moderní výuky přírodovědných předmětů.

Budou předvedeny a vysvětleny experimenty na základní témata:

  • Fotovoltaika
  • Větrná energie
  • Palivové články
  • Využití biomasy
  • Teplo
  • Ukládání obnovitelných zdrojů
  • Inteligentní sítě
  • Úspora energie
  • Inteligentní ovládání

Workshop pro účastníky vzdělávacího programu.

(5 hodin)

Ve druhé části si účastníci vzdělávacího programu jednotlivé experimenty vyzkoušejí prakticky.

Ve 2-3 členných skupinkách budou účastníci kursu prakticky sestavovat a měřit experimenty, se kterými se seznámili v první části semináře. Součástí WS budou i konkrétní metodické poznámky k zařazení těchto experimentů do vzdělávacích programů přírodovědných předmětů.

Realizace experimentů k jednotlivým tématům bude provedena s použitím modulárních měřicích zařízení a speciálních souprav v učebně.

Ke všem experimentům budou k dispozici manuály, popisující jak konkrétní měřící postupy, tak metodiku začlenění do výuky.

Pozn. Seminář navazuje na kurz Přírodovědné experimenty podporované počítačem

další informace

Brno 24.04.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Che 76 Moderní materiály kolem nás

Lektor/ka kurzu
Ing. Jiří Mikeš
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239
Počet vyučovacích hodin
8

Plasty a umělá vlákna 3h

- historie plastů (první plast – parkesin, bakelit, nylon a jeho úspěšnější konkurent silon vyvinutý Ottou Wichterlem ve Zlíně, plasty nahrazují ocel, sklo a dřevo)

- polymerace a polykondenzace (mechanismus, typy), přírodní polymer kaučuk a Goodyearova vulkanizace, polymerace in-vivo při tuhnutí vteřinového lepidla

- třídění polymerů (s řetězovým, se stupňovitým růstem)

- kopolymery, jejich typy (statické, alternující, blokové, roubované), vliv struktury na vlastnosti

- speciální (ko)polymery s kterými se v učebnici moc nesetkáme, ale v životě téměř každý den: elastan, kevlar, Viton, Saran, ABS 

- možnosti využití odpadních plastů, vliv na životní prostředí

Uhlík v anorganické chemii 2h

- výroba a příprava fullerenů (přirozený vznik v sazích, Krätschmerova – Huffmanova metoda, laserová pyrolýza grafitu)

- reaktivita fullerenu, fullereny reagují velmi podobně jako nenasycené uhlovodíky, nástin halogenace, redukce (a následné zpětné oxidace), vznik epoxidu reakcí s O3, zapouzdřování kovů do fullerenů

- využití fullerenů (supravodivost, transport léčiv, léčba HIV)

- výroba, vlastnosti a využití uhlíkových vláken (vojenská i civilní letadla, kosmonautika, karoserie závodních aut), kompozity z uhlíkových vláken

- grafen – dvourozměrný materiál, elektrické vlastnosti grafenu a jeho použití, výroba, jeho využití

Nanomateriály 1h

- Co je to nanočástice, jednoduché experimenty s monochromatickým zářením (laserem)

- uhlíkové nanotrubice, výroba a struktura

- využití nanomateriálů v lékařství, elektronice, nátěrových hmotách a textilním průmyslu 

Pokročilé anorganické materiály kolem nás 1h

- pyroelekrické, piezoelektrické a elektrochromní materiály a jejich využití (měření teploty, tlaku, piezoelektrický tisk, sonar, „inteligentní“ okna)

- složení a využití průhledných vodivých oxidů: solární články, OLED technologie

Supravodiče 1h

- charakteristiky supravodičů (kritická teplota, kritický proud)

- struktura a výroba supravodičů (supravodiče na bázi železa, boridu hořečnatého, Chevlerovy fáze, tzv. vysokoteplotní supravodiče)

- Využití supravodičů (LHC urychlovač, magnetická levitace, NMR spektroskopie)

další informace

Praha 6.5.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

IT 2 Implementace ICT do výuky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Šindelář
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239
Počet vyučovacích hodin
8

  1. Vliv ICT na žáka v každodenním životě (2 hod.)
  2. Počítačová gramotnost – Čeho se týká, jaká by měla být role učitele, co je funkční a informační gramotnost, jaká je pozice žáka… (2 hod.)
  3. Moderní technologie a jejich implementace do edukačního procesu – učitel, žák, škola, PC a dataprojektor, interaktivní tabule, laptopové třídy, LMS a e-learning, mezinárodní kooperace (2 hod.)
  4. ICT ve výuce – ukázka možností využití některých programů a internetových stránek k podpoře výuky (týmová výuka – Toglic, různé webové portály, s kterými může pedagog výuku oživit. Ukázka práce s dotykovým zařízením. Práce s internetem a bezpečnost na internetu z pohledu pedagoga. (2 hod.)

další informace

Brno 09.05.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 3
 objednat

M 192 Využití ICT nejen ve výuce matematiky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Wossala, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32209/2018-2-875
Počet vyučovacích hodin
8

Absolvováním semináře získají vyučující základní povědomí o obecných možnostech využití moderních technologií ve výuce i mimo ni.

V první části semináře budou účastníci seznámeni s aktuálními trendy moderních technologií a jejich možností využití ve školství. Náplní druhé části pak budou praktické ukázky využití moderních technologií ve školství (cloudové služby; příklady robotiky na nižších stupních škol - BeeBot, Ozoboti; praktické ukázky vybraných aplikací využitelných ve výuce matematiky, např. Microsoft Excel, online aplikace, atd.)

další informace

Olomouc 17.05.2019, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

Praha 14.06.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 7
 objednat

M 195 Řešení úloh ve vyučování matematice se zaměřením na využití „neškolských strategií"?

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

  • Význam řešení úloh pro vyučování matematice (0,5 hodiny)
  • Kultura řešení úloh žáky (1 hodina)
  • Řešení úloh s využitím vizualizace, heuristických strategií (0,5,hodiny)
  • Heuristické strategie vhodné pro využití žáky 2. stupně ZŠ a SŠ (2,5 hodiny)
  • Přednosti a možná úskalí využití heuristických strategií žáky (1 hodina)
  • Řešení vybraných úloh pomocí heuristických i standardních školských strategií (2,5 hodiny)

další informace

Praha 24.04.2019, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

M 198 Zajímavá algebra v moderní době

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií,
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

  1. Rozklad přirozených čísel na prvočísla. Jak to souvisí se šifrováním a s bezpečností bankovních kont? Ukázka jedné šifry od spisovatele E. A. Poea.  Dvě faktorizační metody dostupné i žákům ZŠ. (2 vyuč. hodiny)
  2. Seznámení s kalkulátory realizujícími symbolické výpočty (TI-92 Plus), resp. se základními možnostmi programu Mathematica. (Půjde o elementární úvod vhodný i pro ty, kteří s těmito prostředky nemají žádnou zkušenost.)  (2 vyučovací hodiny)
  3. O jednom zajímavém matematikovi (J. J. Sylvester), jeho životních osudech a o něčem, čemu bychom se od něj mohli přiučit. (2 vyučovací hodiny)
  4.  Jak se algebra vyvíjela (linie algebra „klasická“ – „moderní“ – „počítačová“).  Může počítač provést důkaz matematické věty? (2 vyučovací hodiny)

další informace

Praha 30.5.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

M 199 Aplikace finanční matematiky v praxi (vybraná témata)

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

V osmi hodinách budou posluchači seznámeni s vybranými tématy aplikace finanční matematiky v praxi.

1.Základní pojmy.

2. Jednoduché úročení a jednoduchý diskont – teorie.

3. Jednoduché úročení a jednoduchý diskont – praktické využití.

4. Složené úročení a diskont, smíšené úročení – teorie.

5. Složené úročení a diskont, smíšené úročení – praktické využití.

6. Investiční rozhodování.

7. Opakované platby jisté – teorie.

8. Opakované platby jisté – praktické využití.

další informace

Olomouc 26.04.2019, 10:30–17:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

M 201 Praktické příklady z kombinatoriky, matematické pravděpodobnosti a statistiky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Polák
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
13170/2018-2-450
Počet vyučovacích hodin
8

  • Zajímavé aplikační úlohy z kombinatoriky (kombinatorické pravidlo součinu a součtu, variace, kombinace,…), názorné ukázky – propojení teorie s realitou
  • Zajímavé příklady z oblasti matematické pravděpodobnosti, názorné pokusy (hod kostkou, vytažení karty z balíčku, tombola)
  • Náměty na statistická šetření a vyhodnocení dat v praxi.
  • Vizualizace dat nejen v prostředí MS Excel.

další informace

Brno 06.05.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

NJ 107 Práce s texty ve výuce německého jazyka

Lektor/ka kurzu
Ing. Dana Lisá
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
32209/2018-2-875
Počet vyučovacích hodin
8

Po úvodní výměně zkušeností se čtením v hodinách němčiny a prezentaci na téma „Fertigkeit Lesen“ (dovednost čtení) již půjde o komplexnější práci s texty, o aktivity, pomocí nichž lze rozvíjet myšlenkové procesy, uvědomit si hlouběji jejich obsah a souvislosti a logicky formulovat a vyjadřovat vlastní myšlenky.  Na příkladech pohádek, básnických a písňových textů, krátkých a ultrakrátkých povídek, poslechových textů i komiksů si učitelé vyzkoušejí různé aktivity, uvedené níže:

1. Pohádky: sestavení názvu pohádky z jednotlivých výrazů , z klíčových slov vytvořených z textu pohádky pomocí programu ‚wordle‘ odhadnout, o kterou známou pohádku se jedná, práce se slovní zásobou z pohádek – přiřazení významu k příslušnému obrázku, pohádková kvarteta spojená s převyprávěním obsahu, čtení pohádek ve skupinách + upravená hra ‚Přines si svou knihu´, zařazení známých citátů do příslušných pohádek, závěrečný kvíz

2.Básnický a písňový text Loreley: po přečtení základních informací shrnutí textu zpaměti,

popis osoby podle vlastní představy, práce se slovní zásobou pomocí synonym, porovnání textu s ilustrací, poslech písně

3. Seznámení s klasickou veršovanou dětskou knihou ‚Struwwelpeter‘: práce s textem ‚Daumenlutscher‘ přiřazení textu k jednotlivým obrázkům, doplnění vhodných výrazů do převyprávěného textu, diskuze o různých druzích výchovy, poslech básně ‚Erziehung‘

4.Poslech krátké povídky: anticipace obsahu z klíčových slov, poslech první části a vlastní formulace možného závěru, poslech závěrečné části a srovnání originálu s vlastní představou,rozbor pocitů vypravěče v jednotlivých fázích.

5. Čtení povídky od současné autorky Julii Franck: práce se slovní zásobou, čtení textu bez závěrečného odstavce, charakteristika postav a vztahů mezi nimi, závěrečný odstavec a stručné převyprávění příběhu v préteritu podle daného schématu

6. Krátké povídky od Franze Hohlera a Marie Luise Kaschnitz, tvorba vlastních variací na texty

7.Ultrakrátké povídky: Bierdeckelgeschichten – skupinová práce -výběr jednoho z nabídnutých textů, příprava a následná prezentace možností práce s tímto textem ve výuce.

8. Comics: základní terminologie, sestaveni příběhu, Goethův Faust v piktogramech

Učitelé tak získají náměty na práci s textem, jimiž se lze inspirovat a dále je rozvíjet a využít při výuce němčiny, a to již od úrovně A1 SERR.

Seminář bude probíhat v německém jazyce.

další informace

Brno 07.06.2019, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

NJ 108 Co nabízí web učiteli němčiny

Lektor/ka kurzu
Mgr. Marek Bohuš, Ph.D.
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Seminář představí rozličné internetové zdroje původu českého, německého, rakouského i švýcarského a odjinud. Jedná se o stránky určené pro učitele DaF ve světě, pro učitele němčiny jako mateřského jazyka a konečně nástroje pro výuku nezamýšlené, ale velmi dobře využitelné. Jejich obsahem jsou motivační materiály založené na obrazu, zvuku a textu, herní aktivity, lexikální vyhledávače a slovníky, zásobníky výukových materiálů a jiné užitečné nástroje, které zatraktivní výuku a pomohou učiteli.

další informace

Brno 30.04.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 0
 objednat

Praha 14.05.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 1
 objednat

PP 357 Komplexní práce s třídním kolektivem - prevence a řešení problémů

Lektor/ka kurzu
Mgr. Markéta Hlavsová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ,
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

V rámci prevence a práce s kolektivem se zaměříme na důležitou oblast mapování třídního klimatu - základní i méně známé interaktivní metody a jejich využití i omezení v praxi. Probereme typologii problémů ve třídách na konkrétních kazuistikách z praxe a také si ukážeme vhodné postupy pro dané kolektivy. V neposlední řadě si účastníci vyzkouší různé techniky zpětné vazby, práci s komunitním kruhem ve třídě a odnesou si pracovní listy, které mohou na základě zkušeností hned využít v praxi. Součástí kurzu bude také dostatečný prostor pro diskuzi a řešení problematických situací a zkušeností samotných účastníků.

Ukázky her a aktivit nemusí sloužit pouze k prohloubení spolupráce, ale jsou i výborným nástrojem pro odreagování, odpočinek nebo k lepšímu navázání vztahu s učitelem. Uvedené techniky jsou vhodné nástroje pro etickou výuku a podobné předměty nejen na 2. stupni ZŠ. Seminář doporučujeme pro jakéhokoliv pedagoga, který chce se svou třídou pracovat, chce výuku obohatit či realizuje adaptační kurzy a chce načerpat novou inspiraci. Kurz je velmi užitečný také pro výchovné poradce a metodiky prevence. 

další informace

Brno 12.06.2019, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: 0
 objednat

Praha 23.04.2019, 9:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 359 Jak společně se žáky nastavit třídní pravidla, aby opravdu fungovala?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Přehled témat:

  • co je to funkční třídní pravidlo?
  • třídní pravidla x školní řád
  • význam funkčně sestavených třídních pravidel
  • cíle a kritéria hodnocení
  • efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení

Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:

  1. představení tématu a cílů semináře
  2. představení lektora a účastníků
  3. snos myšlenek na téma: Co umíme?
  4. pojmenování vzdělávacích potřeb (resp. očekávání) k tématu ze strany účastníků (Co bychom se chtěli naučit? S čím si nevíme rady? Chtěli bychom odpovědi na tyto otázky…)
  5. praktická ukázka postupu vedoucího k sestavení třídních pravidel – přímá práce účastníků kombinovaná s pozorováním videí
  6. analýza ukázek
  7. plánování dle potřeb účastníků
  8. společná reflexe – přijímání a poskytování zpětné vazby k prezentovaným plánům i přípravám

další informace

Praha 29.05.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 360 Co je to badatelsky orientovaná výuka a co žákům přináší?

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jiří Hruška
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU
Kurz akreditován MŠMT pod č.
12475/2017-2-556
Počet vyučovacích hodin
8

Přehled témat:

  • badatelské otázky
  • analýza zkušeností
  • tvorba hypotézy
  • ověřování hypotézy
  • BOV a konstruktivismus
  • výukové programy s využitím heuristických metod
  • cíle a kritéria hodnocení
  • efektivní zpětná vazba, vnitřní motivace k učení

 

Seminář proběhne formou kombinace individuální a skupinové práce, diskuse budou probíhat v komunitním kruhu:

  1. představení tématu a cílů semináře
  2. představení lektora a účastníků
  3. snos myšlenek na téma: Co umíme?
  4. pojmenování vzdělávacích potřeb (resp. očekávání) k tématu ze strany účastníků (Co bychom se chtěli naučit? S čím si nevíme rady? Chtěli bychom odpovědi na tyto otázky…)
  5. praktické ukázky výukových programů (resp. metod) – přímá práce účastníků kombinovaná s pozorováním videí
  6. analýza ukázek
  7. plánování dle potřeb účastníků
  8. společná reflexe – přijímání a poskytování zpětné vazby k prezentovaným plánům i přípravám

další informace

Praha 13.05.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 362 Základy práva pro neprávníky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Pavel Pražák
Cílová skupina
učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

Jednodenní seminář s dotací 8 hodin poskytuje základní vhled do jednotlivých právních odvětví (občanské, obchodní, pracovní, trestní, správní, procesní a ústavní právo).

Důraz je kladen zejména na otázky praktické, tedy takové, se kterými se každý člověk může potkat v běžném životě (uzavírání smluv, dědictví, odpovědnost za škodu, vztah k orgánu veřejné moci). Základním cílem semináře je naučit účastníky chovat se tak, aby s právem neměli problémy a byli schopni své znalosti šířit dále.

Důležitou část semináře tvoří i vysvětlování často tradovaných nepravd a nesprávností o právu, a to zejména v oblasti pojmosloví. Pozornost je v tomto směru věnována právnímu jazyku a jeho úskalím.

další informace

Praha 07.06.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 374 Šikana jinak

Lektor/ka kurzu
PhDr. Lenka Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Seminář seznámí účastníky s problematikou kyberšikany a sociálních sítí. Komplexním způsobem odpovídá na otázky, které s problematikou šikany prostřednictvím komunikačních technologií souvisejí. Podrobně rozkrývá motivy, které ke kyberšikaně vedou a prostředí, ve kterých se odehrává. Všímá si specifik důvodů k šikanování v jednotlivých vývojových obdobích. Největší důraz je kladen na pochopení závažnosti tohoto jevu a správnému nastavení preventivních opatření.

Osnova semináře:

1. Kyberšikana – definice, pojetí, příbuzné pojmy, výskyt.

2. Znaky kyberšikany – jak ji rozpoznat, signály, podobnosti a odlišnosti od šikany „klasické“, jejich specifika, rizikové chování.

3. Techniky kyberšikany – prostředí, ve kterém probíhá, druhy a formy, projevy.

4. Pachatel kyberšikany a jeho oběti – jak je rozpoznat, vlastnosti, důvody, motivace, rodinné zázemí.

5. Důsledky kyberšikany – psychické, psychosomatické, sociální, primární a sekundární účinky, sebevražda.

6. Sociální sítě – jejich pozitiva a negativa, konkrétní rizika sdělování informací, bezpečné chování.

7. Obrana proti kyberšikaně – prevence, bezpečné klima, metody a strategie řešení, co brání odhalení, právní opora, s kým spolupracovat, kde hledat pomoc, jak může pomoci škola a jak rodina.

Použité techniky a aktivity:

Výklad – prezentace v MS Power Point, individuální práce, sebezkušenostní techniky, práce ve skupinách, hraní rolí, zpětná vazba, reflexe provedených aktivit, diskuze, příklady z praxe, kazuistiky.

 

další informace

Praha 26.4.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

PP 380 Efektivní komunikace ve škole aneb budování důvěry mezi kolegy, rodiči a žáky

Lektor/ka kurzu
Mgr. Rudolf Hadrava
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
24409/2018-2-698
Počet vyučovacích hodin
8

1. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Základní pravidla efektivní komunikace ve škole
  • Pravidlo prvního dojmu, vysílání se nerovná příjem, komunikace se nerovná mluvení, člověk je jako ledovec
  • Proč je důležité všechna pravidla při komunikaci ve škole respektovat – předcházení problémovým a konfliktním situacím

2. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Bariéry komunikace
  • Jak vybudovat důvěru při vzájemné komunikaci s kolegy, žáky a rodiči žáků
  • Umění naslouchat druhé straně - pravidla aktivního naslouchání
  • Umění vyjadřovat se přesně a srozumitelně

3. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Kladení efektivních otázek a odpovědi – kdo klade otázky, vede rozhovor
  • Otázky podporující konstruktivní rozhovor a otázky, kterých se v rozhovorech vyvarovat
  •  Jak efektivně odpovídat na dotazy kolegů, žáků a rodičů

4. Blok (2x45 min – 2 vyučovací hodiny):

  • Řešení námitek a konfliktních situací ve škole
  • Předvedení modelových situací – žádoucí a nežádoucí projevy, časté chyby (modelově pouze někteří účastníci)

Shrnutí, závěrečné dotazy a zpětná vazba od lektora i účastníků

další informace

Praha 07.06.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: 7
 objednat

VV 86 Textilní tvorba ve škole i za školou

Lektor/ka kurzu
PhDr. Jana Skarlantová
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií,
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8

1) Užitá tvorba a její význam pro moderní společnost 21. století.  Vztahy mezi volným uměním - užitou tvorbou - uměleckým řemeslem - průmyslovým designem.

Časová náročnost. 1 hodina

2) Textilní tvorba - možnosti dekorování textilií. Vlastní návrh a jeho realizaci na textilním předmětu (malba textilními barvami a fixy)

Časová náročnost 3 hodiny

3) Dekorování textilie technikou odbarvování. (Savo). Dekorace pomocí šablony.

 Časová náročnost 2 hodiny

4) Textilní šperk. Vlastní návrh a realizace (náhrdelník, brož)                                               

                                           Časová náročnost 2 hodiny

další informace

Praha 15.05.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

 objednat

SV 19 Islám a islámský fundamentalismus

Lektor/ka kurzu
Mgr. Jan Dušek
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8

Účastníci budou seznámeni s kulturně-historickým pozadím vzniku islámu (myšlenkové a kulturní pozadí vzniku Koránu, život a působení proroka Mohameda) dále se základní myšlenkovou strukturou tohoto náboženství (signifikantní témata: kosmologie, vztah člověk - Bůh, eschatologie, právo, sociální aspekty, vztah k dalším náboženstvím atd.) včetně komparace s judaismem a křesťanstvím. Výklad dále zahrne historický nástin šíření islámu ve světě v průběhu dějin a kulturně-civilizační aspekty islámu. Dále se výklad bude zabývat detailní analýzou práva šaría a jeho srovnáním s právem v euroamerickém civilizačním okruhu. Dalším z dílčích témat budou projevy islámu v současném světě včetně problematiky islámu v rámci EU (realita - statistiky, mýty a předsudky). 

V další části přejdeme k vysvětlení okolností vzniku militantního islámského fundamentalismu, popíšeme jeho historický vývoj a vysvětlíme jeho ideologii včetně vysvětlení negativního vztahu islamistů k naší civilizaci. Lektor bude výklad doplňovat multimediálními prezentacemi k dané problematice a posluchači si odnesou řadu odkazů ke stažení zajímavých a přínosných materiálů na webu lektora.

další informace

Praha 10.06.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

ZŠ 89 Didaktické hry v matematice

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
12475/2017-2-556
Počet vyučovacích hodin
8

Učitelé se seznámí a vyzkouší si (vlastní prožitek) hry (nejen), které jsou nenáročné na realizaci (materiál, pravidla, dostupnost aj.) , mají široké didaktické uplatnění a jsou ověřené v podmínkách školního vzdělávání. Umožňují využití různých organizačních forem práce se zajištěním zpětné vazby a respektováním mezipředmě- tových vztahů.

Ke snadnějšímu uchopení prezentovaných činností přispějí obdržené didaktické materiály. Jedná se o soubor pracovních listů a metodickou příručku s více než 130 podnětnými hrami (vč. kopírovatelných předloh).

další informace

Praha 23.04.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 700 Kč

 objednat

ZŠ 90 Vokální činnosti na 1. stupni ZŠ

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
6

Teoretická hlediska v oboru práce s hlasem (anatomie a fyziologie hlasového ústrojí, dětský hlas a jeho vývoj, dospělý hlas, poruchy hlasu, hlasová hygiena). Osvojování a upevňování správných technických návyků zpěvního projevu - základy dechové, hlasové a artikulační techniky. Poučení o dětském hlasu a jeho vývoji (rozsah, hlasová změna v období dospívání a její fáze), poučení o hlasu dospělého člověka. Práce s dětským hlasem - realizace přípravy pro zpěv, rozezpívání. Intonování, analýza písňového materiálu po stránce intonační, rytmické, výrazové, dechová problematika a frázování.

Obsah:

  • Teorie zpěvu
  • Dechová cvičení
  • Hlasová cvičení
  • Artikulační cvičení
  • Mutace
  • Rozezpívání
  • Výběr repertoáru
  • Práce se zpěvníky
  • Intonování
  • Metodika práce s hlasem
  • Výrazové prostředky
  • Nejčastější chyby 

další informace

Praha 29.4.2019, 10:00–15:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

990 Kč

 objednat

ČJ 186 Metody a formy práce vedoucí ke čtenářské gramotnosti a efektivnímu učení

Lektor/ka kurzu
Mgr. Dana Svobodová
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií,
Kurz akreditován MŠMT pod č.
5950/2018-2-239
Počet vyučovacích hodin
8
Tento kurz lze zařadit do šablony
Čtenářská gramotnost

V semináři budou předvedeny originálně zpracované didaktické zkušenosti pedagogů z praxe, zahrnující různé oblasti vzdělávání, zaměřené na rozvoj čtenářské gramotnosti. Lektorka zároveň představí vlastní nové a obecně málo známé a frekventované formy a metody vyučování. V první části se lektor zaměří na obecnější principy metodiky a didaktiky (na praktických příkladech), na využití inovativních, aktivizujících metod, v druhé části pak na ukázky konkrétních možností, jak výuku vést a obohacovat o zajímavé prvky a činnosti. Seminář bude věnován především těmto formám a metodám práce: otevřenému učení a prožitkovému učení, vyhledávání a zpracovávání informací, technikám RWCT – metoda I.N.S.E.R.T., pětilístek, volné psaní, metoda barevných papírů, třífázový rozhovor a mnoho dalších.

Změny ve vzdělávání – kurikulární reforma, rozvoj klíčových kompetencí (kompetence pro život) – 45 min

Čtenářská gramotnost: vyvození sedmi základních strategií čtenářské gramotnosti – 45 min

Obecná pedagogika – metody a formy práce, které rozvíjejí nejvíce klíčových kompetencí (vyvození) – 45 min

Model vzdělávání: E – U – R (45 min)

Inovativní a aktivizující metody a formy práce: prvky RWCT (včetně vyvození vhodných metod hodnocení – hodnotící teploměr, sluníčková metoda hodnocení…) – 180 min

další informace

Brno 30.4.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: -1
 objednat

Praha 31.5.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

volných míst: -1
 objednat

Brno 4.6.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

Praha 28.5.2019, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 560 Kč

 objednat

DV 12 Improvizace ve škole

Lektor/ka kurzu
Mgr. Roman Musil
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
396/2018-2-35
Počet vyučovacích hodin
8
Tento kurz lze zařadit do šablony
Osobnostně sociální rozvoj

V semináři Improvizace ve škole se učitelé praktickou formou, s doplněním teoretického výkladu, seznámí s možnostmi rozvíjení dovedností žáků, které umožňuje improvizace. Prostřednictví her a cvičení si vyzkouší, jak mohou své žáky dovést ke koncentraci, kooperaci, kreativitě a komunikaci při vyučování. Mnohdy frontální vyučování tak mohou doplnit o aktivní vyučovací prvky, které žáky motivují jak k aktuálnímu učení, tak k celoživotnímu vzdělávání.      

Témata výuky:

  • Úvod do improvizace
  • Čtyři dovednosti, které improvizace rozvíjí
  • Koncentrace při vyučování
  • Kooperace při vyučování
  • Kreativita při vyučování
  • Komunikace při vyučování
  • Přijímání a využívání nabídky při improvizaci
  • Blokování nabídky při improvizaci  

další informace

Praha 12.06.2019, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 0
 objednat

AJ 214 Internet ve výuce angličtiny

Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, , učitelé VOŠ
Kurz akreditován MŠMT pod č.
27664/2017-2- 1065
Počet vyučovacích hodin
8
Tento kurz lze zařadit do šablony
Cizí jazyky, ICT

Seminář pro učitele angličtiny, v němž učitelé získají teoretické znalosti i množství praktických dovedností. Seznámení s webovými stránkami, které nabízejí množství materiálů pro výuku angličtiny, tvorba vlastních prezentací i interaktivních cvičení, která studenty zaujmou a motivují.

Účastníci budou seznámeni nejen s nejrůznějšími stránkami, kde najdou materiály vhodné pro výuku angličtiny, ale naučí se i vytvářet interaktivní cvičení a prezentace, aby tak mohli oživit a obohatit svou výuku a mohli studentům zadávat domácí úkoly, které se samy vyhodnotí, tudíž šetří práci učitelů. Účastníci budou pracovat s programy, které mohou pomoci ve výuce angličtiny a v motivování studentů k samostudiu.

Představení online platformy, kde budou mít účastníci uloženy všechny odkazy i ukázky cvičení, práce s online slovníky a webovým korpusem, web 2.0, seznámení s užitečnými stránkami pro výuku angličtiny, programy pro vlastní tvorbu cvičení, seznámení se stránkami určenými pro vlastní práci učitele a sebevzdělávání. Ukázky různých způsobů prezentace nového učiva.

V praktické části se účastníci naučí vytvářet testy, které se samy vyhodnocují, interaktivní cvičení k opakování slovní zásoby i gramatiky, ukážeme si též, jak upravovat pro vlastní potřeby cvičení vytvořená jinými učiteli, podíváme se na zdroje vhodné k aktivizaci a motivaci studentů, ale i určené pro vlastní práci a další sebevzdělávání učitelů, jako jsou speciální online slovníky a jazykový korpus. Vytvoření vlastního blogu a práce s ním, použití blogu ve výuce.

Seminář je rozdělen do pěti bloků, v první části je lektorka pomocí PPT provede výhodami a nevýhodami použití ICT ve výuce, účastníci se zapojí do diskuse a vysvětlí, jak oni sami ICT používají. Dále jsou účastníci seznámeni s platformou vytvořenou lektorkou, v níž je množství odkazů na programy a nástroje, které mohou použít ve výuce i mimo ni. Lektorka vyzdvihne některé z nich a doporučí způsob jejich využití.

Ve druhém bloku se účastníci naučí pracovat s Quizletem, programem na výuku a procvičování slovní zásoby.

Ve třetím bloku pracujeme s Learning Apps, programem, v němž se dají vytvářet interaktivní cvičení pro procvičování gramatiky, slovní zásoby, poslechu, reálií, literatury, historie, atd.

Ve čtvrtém bloku si vytvoříme blog, kam umístíme odkazy na doposud vytvořená interaktivní cvičení.

V závěrečném bloku pracujeme s Edmodem – účastníci si nejdříve vytvoří účet jako studenti, aby se s programem seznámili z pohledu studenta, pak si vytvoří učitelský účet a naučíme se vytvářet kvizy a vše další, co Edmodo umožňuje.

další informace

Brno 26.04.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 0
 objednat

Praha 29.04.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 0
 objednat

Praha 27.05.2019, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

1 850 Kč

volných míst: 1
 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace