Kurzy

NJ 152 Aktivity pro učitele němčiny – Zásobník I.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Lukáš Heřman
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, pedagogové volného času
Předmět
Německý jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Zajímají vás aktivity a přístupy pro svižnou a současně systematickou jazykovou výuku? Oživte své hodiny jazykovými rozcvičkami, které zaměstnají nejen slabé, ale i pokročilejší žáky. Předvedeme si způsoby, jak do konverzace zapojit co nejvíce žáků naráz a jak je motivovat k používání složitějších frází. Dozvíte se také, jak můžete systematicky rozšiřovat zásobu frází vašich žáků. Čekají vás mnemotechniky a hry pro rychlé opakování slovní zásoby. Předvedeme si aktivity zaměřené na osvojení gramatiky. Podíváme se, jakým způsobem lze vést školní sešit a také na některé diginástroje pro zefektivnění výuky. Inspirujte se metodami podporujícího hodnocení i pohledy na vyučovací hodinu. Ukázky vychází ze zkušeností s výukou němčiny na 2. stupni ZŠ a budou doplněny o příklady možného využití aktivit s žáky středních škol.

Příklady aktivit: Leben in Numern, Verrückte Minute, Freies Schreiben, Mnemotechniken, Blitzgespräch, Schlüssel-Phrasen, Tennis, 4 Gewinnt, ...

Osnova:

Didaktické rozcvičky
Konverzační aktivity
Aktivity a hry pro osvojení gramatiky
Aktivity a hry na rozvoj slovní zásoby
Struktura hodiny a tipy na třídní management

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 12.03.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

NJ 153 Didaktické hry pro poutavé hodiny němčiny – Zásobník II.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Lukáš Heřman
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, pedagogové volného času
Předmět
Německý jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Připravte se na hravou sadu aktivit, které změní hodinu ve veselý zážitek, podporující spolupráci, komunikaci a kreativní myšlení. Tento seminář rozšíří váš repertoár aktivit od rozcviček přes role-play až po improvizaci a hry na slovní zásobu. Interakci žáků zvýší různé techniky práce s příběhy, ale také párové aktivity, jako jsou dialogové smyčky. Odnesete si inovativní přístupy pro živou výuku jazyků a vyzkoušíte si aktivity, které zapojí většinu žáků. Odnesete si také náměty na poutavé aktivity spojené s pohybem ve třídě a to vše bez velké přípravy.  Ukázky vychází ze zkušeností s výukou němčiny na 2. stupni ZŠ a budou doplněny o příklady možného využití aktivit s žáky středních škol. Seminář můžete absolvovat bez předchozí účasti na Zásobníku I.

Příklady aktivit: Fehler-Detektor, Sprechspiele mit Bewegung, Identifikationsbingo, Spiegel-Zeichnen, Schnitzeljagd, Wort Sprint, Dialog Schleifen, Nimm das!

Osnova:

Sada aktivizujících rozcviček zaměřených na slovní zásobu
Aktivity do dvojic a týmů
Aktivity zaměřené na hraní rolí
Náměty na aktivity spojené s pohybem ve třídě
Efektivní didaktické využití příběhů

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 20.05.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

NJ 154 Aktivity pro dvojice a týmy v hodinách němčiny - Zásobník III.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Lukáš Heřman
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, pedagogové volného času
Předmět
Německý jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Připravte se na ověřené párové a skupinové aktivity do hodin němčiny zaměřené na konverzaci, rozvoj slovní zásoby a týmovou spolupráci. Vyzkoušíte si spontánní jazykové rozcvičky, které lze ihned aplikovat do výuky bez větší přípravy. Modelově zažijete konverzační hry rozvíjející zásobu klíčových komunikačních frází a názorně si ukážeme, jak žákům přiblížit jazykové úrovně. Zároveň si ukážeme, jak žákům pomoci odhadnout, na jaké úrovni se přibližně nacházejí. Ukážeme si, jak rychle a snadno losovat žáky do skupin a představíme konkrétní role z konceptu kooperativní výuky, které lze využít a efektivně tak zaměstnat každého žáka. Ukážeme si aktivity organizované na stanovištích, které žáky rozhýbou i pobaví. Ze semináře si odnesete set her nejen pro dvojice, ale i kooperativní aktivity pro čtyřčlenné týmy. Ukázky vychází ze zkušeností s výukou němčiny na 2. stupni ZŠ a budou doplněny o příklady možného využití aktivit s žáky středních škol. Seminář můžete absolvovat bez předchozí účasti na Zásobníku I. a II.

Příklady aktivit: Piep-Spiel, Fragenlauf, Dartspiel, 30 Sekunden, Wortschlange, Wort-Labor, Wörter-Duell, Dilemma-Karten

  • Párové a kolektivní aktivity na začátek hodiny
  • Konverzační párové aktivity
  • Didaktické hry pro 4 žáky
  • Hry na slovní zásobu a konverzaci na konec hodiny

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 10.06.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

PP 727 Aktivní učitel - Vyučovací hodiny s využitím techniky II

Lektor/ka kurzu
Mgr. Lukáš Javorek
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Předmět
Pedagogika a psychologie
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento kurz je možné absolvovat i bez předchozí účasti na 1. části.

Umíte již používat výstřižky, tvořit osmisměrky a křížovky a chcete umět více pro přípravu do vyučovací hodiny a nevadí vám registrovat si účty, které jsou zadarmo a nebojíte se instalovat programy?Přihlas se na tento seminář. Ukážeme si pár tipů v operačním systému windows.Digipad využijeme pro prezentaci a nahrávání práce. Pro tvorbu plakátů a jednoduché grafiky využijeme Canvu. Pro tvorbu aktivit využijeme Learning Apps. Zkusíme jednoduše využít google účet – Disk Google pro sdílení souborů a YouTube pro vyhledávání a nahrávání videí. Google účet také využijeme pro tvorbu aktivit z flippity – Quizz, Breakout,Videa si vyzkoušíme upravit v CapCut. Představíme si programy Open Board a Tarsii. Quizziz si ukážeme více do hloubky. Pro práci s PDF formátem využijeme PDF Creator a pro tvorbu přípravy na vyučovací hodinu využijeme ScioBota.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 12.12.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

volných míst: 7
 objednat

IT 54 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů

Lektor/ka kurzu
Bc. Petr Chamula
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Předmět
Informatika
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Během semináře budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity prezenční i distanční výuky a zvýšení motivace žáků i vyučujících. Zejména pak s aplikací Nearpod.

První část semináře je věnována diskuzi o motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.

V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako hlavní prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnost nahlédnout do práce žáků a okamžitě jim poskytnout zpětnou vazbu. V další části si budou účastníci moci vyzkoušet vytvoření vlastní lekce a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.

V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využitím v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.

  • Žák a motivace k výuce (45 minut)
  • Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
    • Seznámení s aplikací
    • Ukázka vzorové lekce
    • Popis funkcí
    • Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
  • Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
    • Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
    • Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
    • Seznámení s funkcí Reports
  • Nearpod a Google Slides (45 minut)
    • Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
  • Virtuální tabule a její využití (30 minut)
  • Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 05.01.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

AJ 411 Cizí jazyk živě: Sdílení zkušeností z výuky

Lektor/ka kurzu
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na praktické a komunikativní pojetí výuky cizích jazyků. Účastníci se seznámí s metodami, které podporují aktivní zapojení žáků, přirozené používání jazyka, budování sebevědomí v mluveném projevu i efektivní práci se slovní zásobou a gramatikou. Součástí budou ukázky aktivit, tipy na využití digitálních nástrojů, práce s autentickými materiály i strategie pro diferenciaci výuky u heterogenních skupin. Velký prostor bude věnován sdílení zkušeností z praxe a vzájemné inspiraci.

Seminář je veden interaktivně, s důrazem na praktická cvičení, krátké modelové situace, diskuse a společnou reflexi. Účastníci si odnesou konkrétní nápady, které mohou ihned začlenit do své výuky.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Praha 06.03.2026, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes