Kurzy
NJ 152 Aktivity pro učitele němčiny – Zásobník I.
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, pedagogové volného času
Německý jazyk
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Zajímají vás aktivity a přístupy pro svižnou a současně systematickou jazykovou výuku? Oživte své hodiny jazykovými rozcvičkami, které zaměstnají nejen slabé, ale i pokročilejší žáky. Předvedeme si způsoby, jak do konverzace zapojit co nejvíce žáků naráz a jak je motivovat k používání složitějších frází. Dozvíte se také, jak můžete systematicky rozšiřovat zásobu frází vašich žáků. Čekají vás mnemotechniky a hry pro rychlé opakování slovní zásoby. Předvedeme si aktivity zaměřené na osvojení gramatiky. Podíváme se, jakým způsobem lze vést školní sešit a také na některé diginástroje pro zefektivnění výuky. Inspirujte se metodami podporujícího hodnocení i pohledy na vyučovací hodinu. Ukázky vychází ze zkušeností s výukou němčiny na 2. stupni ZŠ a budou doplněny o příklady možného využití aktivit s žáky středních škol.
Příklady aktivit: Leben in Numern, Verrückte Minute, Freies Schreiben, Mnemotechniken, Blitzgespräch, Schlüssel-Phrasen, Tennis, 4 Gewinnt, ...
Osnova:
Didaktické rozcvičky
Konverzační aktivity
Aktivity a hry pro osvojení gramatiky
Aktivity a hry na rozvoj slovní zásoby
Struktura hodiny a tipy na třídní management
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
NJ 153 Didaktické hry pro poutavé hodiny němčiny – Zásobník II.
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, pedagogové volného času
Německý jazyk
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Připravte se na hravou sadu aktivit, které změní hodinu ve veselý zážitek, podporující spolupráci, komunikaci a kreativní myšlení. Tento seminář rozšíří váš repertoár aktivit od rozcviček přes role-play až po improvizaci a hry na slovní zásobu. Interakci žáků zvýší různé techniky práce s příběhy, ale také párové aktivity, jako jsou dialogové smyčky. Odnesete si inovativní přístupy pro živou výuku jazyků a vyzkoušíte si aktivity, které zapojí většinu žáků. Odnesete si také náměty na poutavé aktivity spojené s pohybem ve třídě a to vše bez velké přípravy. Ukázky vychází ze zkušeností s výukou němčiny na 2. stupni ZŠ a budou doplněny o příklady možného využití aktivit s žáky středních škol. Seminář můžete absolvovat bez předchozí účasti na Zásobníku I.
Příklady aktivit: Fehler-Detektor, Sprechspiele mit Bewegung, Identifikationsbingo, Spiegel-Zeichnen, Schnitzeljagd, Wort Sprint, Dialog Schleifen, Nimm das!
Osnova:
Sada aktivizujících rozcviček zaměřených na slovní zásobu
Aktivity do dvojic a týmů
Aktivity zaměřené na hraní rolí
Náměty na aktivity spojené s pohybem ve třídě
Efektivní didaktické využití příběhů
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
NJ 154 Aktivity pro dvojice a týmy v hodinách němčiny - Zásobník III.
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, pedagogové volného času
Německý jazyk
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Připravte se na ověřené párové a skupinové aktivity do hodin němčiny zaměřené na konverzaci, rozvoj slovní zásoby a týmovou spolupráci. Vyzkoušíte si spontánní jazykové rozcvičky, které lze ihned aplikovat do výuky bez větší přípravy. Modelově zažijete konverzační hry rozvíjející zásobu klíčových komunikačních frází a názorně si ukážeme, jak žákům přiblížit jazykové úrovně. Zároveň si ukážeme, jak žákům pomoci odhadnout, na jaké úrovni se přibližně nacházejí. Ukážeme si, jak rychle a snadno losovat žáky do skupin a představíme konkrétní role z konceptu kooperativní výuky, které lze využít a efektivně tak zaměstnat každého žáka. Ukážeme si aktivity organizované na stanovištích, které žáky rozhýbou i pobaví. Ze semináře si odnesete set her nejen pro dvojice, ale i kooperativní aktivity pro čtyřčlenné týmy. Ukázky vychází ze zkušeností s výukou němčiny na 2. stupni ZŠ a budou doplněny o příklady možného využití aktivit s žáky středních škol. Seminář můžete absolvovat bez předchozí účasti na Zásobníku I. a II.
Příklady aktivit: Piep-Spiel, Fragenlauf, Dartspiel, 30 Sekunden, Wortschlange, Wort-Labor, Wörter-Duell, Dilemma-Karten
- Párové a kolektivní aktivity na začátek hodiny
- Konverzační párové aktivity
- Didaktické hry pro 4 žáky
- Hry na slovní zásobu a konverzaci na konec hodiny
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 727 Aktivní učitel - Vyučovací hodiny s využitím techniky II
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Tento kurz je možné absolvovat i bez předchozí účasti na 1. části.
Umíte již používat výstřižky, tvořit osmisměrky a křížovky a chcete umět více pro přípravu do vyučovací hodiny a nevadí vám registrovat si účty, které jsou zadarmo a nebojíte se instalovat programy?Přihlas se na tento seminář. Ukážeme si pár tipů v operačním systému windows.Digipad využijeme pro prezentaci a nahrávání práce. Pro tvorbu plakátů a jednoduché grafiky využijeme Canvu. Pro tvorbu aktivit využijeme Learning Apps. Zkusíme jednoduše využít google účet – Disk Google pro sdílení souborů a YouTube pro vyhledávání a nahrávání videí. Google účet také využijeme pro tvorbu aktivit z flippity – Quizz, Breakout,Videa si vyzkoušíme upravit v CapCut. Představíme si programy Open Board a Tarsii. Quizziz si ukážeme více do hloubky. Pro práci s PDF formátem využijeme PDF Creator a pro tvorbu přípravy na vyučovací hodinu využijeme ScioBota.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
IT 54 Jak jednoduše oživit klasickou prezentaci interaktivními prvky a zvýšit motivaci studentů
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci
Informatika
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Během semináře budou nastíněny nové možnosti prezentace učiva skrze technologie. Účastník bude seznámen s aplikacemi, které jsou vhodným prostředkem pro zvýšení interaktivity prezenční i distanční výuky a zvýšení motivace žáků i vyučujících. Zejména pak s aplikací Nearpod.
První část semináře je věnována diskuzi o motivaci žáka ke studiu a možnostem jejího pozitivního ovlivnění pomocí vhodného použití technologií a aplikací. Zmíněna bude také motivace učitele při výuce za použití technologií.
V hlavní části semináře se zaměříme na aplikaci Nearpod jako hlavní prostředek k obohacení prezentací o interaktivní prvky. Účastníci poznají aplikaci Nearpod a její možnosti nejprve z pohledu žáka. Bude jim prezentována vzorová lekce vytvořená v programu MS PowerPoint obohacená o ankety, kvízy, otevřené otázky, virtuální prohlídky apod. vytvořené skrze aplikaci Nearpod. Zároveň uvidí aplikaci z pohledu vyučujícího a její možnost nahlédnout do práce žáků a okamžitě jim poskytnout zpětnou vazbu. V další části si budou účastníci moci vyzkoušet vytvoření vlastní lekce a ve dvojicích cvičně otestovat funkčnost aplikace. Posluchači budou následně seznámeni s funkcí „Reports“, která jim po vyučovací hodině umožní nahlédnout do výsledků jednotlivých žáků a případně jejich počínání ohodnotit.
V poslední části semináře se účastník seznámí s možností vytvoření prezentace v aplikaci Google Slides s integrací aplikace Nearpod. Dále bude seznámen s možnostmi virtuální tabule a jejím využitím v prezenční i distanční výuce. Závěrečná část bude věnována diskuzi a použití ostatních aplikací ve výuce a jejich případnému spojení s aplikací Nearpod.
- Žák a motivace k výuce (45 minut)
- Aplikace Nearpod – teoretická část (90 minut)
- Seznámení s aplikací
- Ukázka vzorové lekce
- Popis funkcí
- Ukázka integrace s ostatními aplikacemi
- Aplikace Nearpod – praktická část (90 minut)
- Praktické vytvoření interaktivní lekce z klasické PowerPoint prezentace
- Otestování funkčnosti lekce ve dvojicích
- Seznámení s funkcí Reports
- Nearpod a Google Slides (45 minut)
- Integrace aplikací a ukázka vytvoření lekce ve Slides jako náhradě za MS PowerPoint
- Virtuální tabule a její využití (30 minut)
- Tipy na ostatní aplikace k obohacení výuky (60 minut)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
AJ 411 Cizí jazyk živě: Sdílení zkušeností z výuky
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Anglický jazyk
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Seminář je zaměřen na praktické a komunikativní pojetí výuky cizích jazyků. Účastníci se seznámí s metodami, které podporují aktivní zapojení žáků, přirozené používání jazyka, budování sebevědomí v mluveném projevu i efektivní práci se slovní zásobou a gramatikou. Součástí budou ukázky aktivit, tipy na využití digitálních nástrojů, práce s autentickými materiály i strategie pro diferenciaci výuky u heterogenních skupin. Velký prostor bude věnován sdílení zkušeností z praxe a vzájemné inspiraci.
Seminář je veden interaktivně, s důrazem na praktická cvičení, krátké modelové situace, diskuse a společnou reflexi. Účastníci si odnesou konkrétní nápady, které mohou ihned začlenit do své výuky.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.
