Kurzy
AJ 391 Zábavná cesta k jazykům
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Anglický jazyk
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Kurz je určen pro pedagogické pracovníky základních a středních škol. Získané znalosti lze přizpůsobit pro výuku ve všech typech a stupních škol a vzdělávacích institucí.
Prakticky zaměřený seminář se věnuje gamifikaci neboli využívání herních principů ve výuce především románských jazyků, nicméně jednotlivé aktivity lze adaptovat i na jiné vyučované jazyky. Důraz je také kladen na wellbeing studentů a navazování pozitivní atmosféry v hodinách.
Seminář představí škálu aktivit a her, od klasických, jako jsou práce s “kartičkami” a “infografikou” až po méně obvyklé, které zapojují pohyb.
Aktivity si účastníci budou moci osobně vyzkoušet. V průběžné diskuzi se budeme věnovat možnostem úprav, aby byly aktivity využitelné v různých podmínkách a jazycích.
- Wellbeing studentů, zahřívací aktivity
- Hry zaměřené na aktivaci
- Výuka jazyka s využitím pohybových aktivit
- Interaktivní aplikace při skupinovém výukovém procesu
- Centra aktivit
- Závěrečné zhodnocení, diskuze
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
AJ 401 Strange USA: Unique, Often Overlooked Pockets of US Culture
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Anglický jazyk
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
In this course, we will learn about the historical nuances of the United States: who settled where, why, and the perculiar cultural traits that followed. There's a lot more to US culture than you might think! We'll discuss:
The Origins of US Migration
Food and Culture Impacts
Religion in the US
Microcultures within US Regions
Historical Context of Current Events
and much more!
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
AJ 396 Angličtina od 1. třídy
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, asistenti pedagoga
Anglický jazyk
12 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Metodický kurz výuky angličtiny pro učitele v 1. a 2. třídě, s minimální zkušeností
V reakci na aktuální změny v jazykovém vzdělávání jsme pro vás připravili intenzivní metodický kurz, zaměřený na efektivní výuku angličtiny v 1. a 2. ročníku základní školy. Kurz poskytne přehled klíčových metod a strategií pro práci s nejmladšími žáky, naučí učitele postupovat tak, aby všechny děti zvládly nástup cizího jazyka přirozeně a bez stresu.
Kurz je určen zejména:
- učitelům 1. stupně ZŠ, kteří převzali výuku angličtiny v 1. a 2. ročníku,
- pedagogům 1. stupně s minimální nebo dokonce s nulovou zkušeností s výukou angličtiny,
- zároveň je skvělou inspirací i pro zkušené angličtináře, kteří chtějí lépe porozumět specifikům výuky nejmladších žáků a naučit se adekvátní metodické přístupy.
Obsah kurzu:
- Jak sestavit, připravit i organizovat vyučovací hodiny s ohledem na věková i vývojová specifika žáků
- Jak děti přirozeně vtáhnout do učení, motivovat je k používání jazyka, podpořit je v porozumění i mluvení a zároveň jim přirozeně vštěpovat gramatiku i základy výslovnosti
- Praktické ukázky využití her, příběhů a pohybových aktivit v hodinách angličtiny, efektivní využití vizuálních a audiovizuálních pomůcek (flash karty, video, storytelling)
- Strategie motivace žáků, jak hodnotit a poskytovat zpětnou vazbu tak, aby děti měly radost z pokroku
Lektorkou kurzu je Mgr. Sylvie Doláková, mezinárodně uznávaná odbornice na metodiku rané výuky angličtiny, se zkušenostmi s výukou metodiky v 15 zemích i v projektu Erasmus+, autorka podpůrných výukových materiálů pro učitele, a také mnoha článků ve světových odborných publikacích.
Kurz a metodika pro učitele angličtiny dětí v první třídě by měly zahrnovat klíčové oblastí, aby učitelé získali komplexní znalosti a dovednosti potřebné
k efektivnímu učení dětí mladšího školního věku.
Návrh obsahu kurzu a nástin metodiky:
- Úvod do výuky angličtiny dětí:
- Specifika výuky jazyků u dětí
- Vývojové fáze dětského učení
- Základní jazykové činnosti: recepce, produkce, interakce a mediace
- Motivace a zapojení dětí
- Pravidla používání jazyka v lekcích
- Význam neverbálních prostředků komunikace a jejich použití
- Metodika výuky:
- Vhodný obsah lekcí, vhodná forma
- Písničky, říkadla, storytelling a použití příběhů ve výuce
- Pohyb, Total Physical Response (TPR), pohybové hry, rozcvičky
- Komunikativní aktivity
- Hra a učení prostřednictvím hry
- Práce s výslovností, povědomí o gramatice, rozvíjení slovní zásoby
- Plánování lekcí:
- Struktura efektivní lekce
- Jazyk instrukce (classroom language)
- Příprava aktivit a materiálů pro jednotlivé lekce
Propojení s učivem 1. třídy, prolínání obsahu (matematika, témata)
- Výukové materiály:
- Vhodné materiály, pozitiva a negativa učebnic, alternativní zdroje
- Vytváření vlastních materiálů, pomůcky, tvořené samotnými žáky,
- Řízení třídy a pedagogické dovednosti:
- Techniky řízení třídy,
- Budování pozitivního a podporujícího učebního prostředí
- Vytváření vztahu k jazyku i kultuře cizojazyčného prostředí
- Hodnocení a zpětná vazba:
- Způsoby hodnocení, accuracy vs. fluency, autonomie žáka
- Podporující prostředí, podnětné reakce
- Žákovská portfolia
- Spolupráce s rodinou a kmenovými učiteli:
- Základní informace pro rodiče, zapojení - ukázkové lekce, vystoupení
- Spolupráce s kmenovými učiteli, pokud neučí ve své třídě
- Úzká vazba na ostatní učitele jazyka – součinnost
Krátká anotace:
Kurz metodiky výuky angličtiny pro nejmenší žáky 1. a 2. tříd je určen pro
- učitele angličtiny, kteří chtějí získání přesného povědomí o specifikách rané výuky
- učitele bez zkušeností s výukou angličtiny a minimální znalostí jazyka, k získání odborného přehledu a sebejistoty v tomto oboru
Kurz nabídne praktické dovednosti, naučí, jak vést hodiny efektivně a přirozeně, představí praktické strategie pro organizaci hodin, motivaci dětí i využití her, příběhů a audiovizuálních pomůcek. Je určen učitelům s minimální zkušeností i těm, kteří učí starší žáky a chtějí prohloubit své znalosti.
Pokud si nejste jistí, jak vést hodiny angličtiny u nejmenších žáků zábavně, efektivně a přirozeně, se zaručeným dopadem na všechny žáky, tento kurz vám dodá jistotu, inspiraci i konkrétní metodické nástroje, naučí vás získat jistotu i záruku kvalitní výuky podle nejmodernějších principů a výrazně pozvedne prestiž vaší školy.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
AJ 394 Using Principles of Drama and Performance in Teaching
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Anglický jazyk
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
In this course, we'll look at how principles of drama, theater and film can help you as a teacher, as well as help your students with their creative drive!
We'll cover:
Improvisation Principles
Presentation and Blocking
Understand the "Character"
Performance and Direction
... and much more!
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
AJ 398 Intercultural Communication in Practice Theory and Applications for Educators.
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Anglický jazyk
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Při komunikaci v angličtině, která se stala základním prostředkem mezinárodní komunikace, dochází k výměně informací mezi lidmi z různých kulturních prostředí. Jsou tedy kladeny požadavky na porozumění a respektování kulturních rozdílů, což může zahrnovat jazyk, zvyky, hodnoty a normy chování. V dnešním globálním světě se pedagogové na všech stupních vzdělávání mohou setkávat se studenty z různých kulturních prostředí. Cílem kurzu je seznámit účastníky se základními teoretickými koncepty interkulturní komunikace a zjistit jaké jsou praktické dopady a aplikace těcho konceptů v každodenních situacích. Kurz vychází z principů zážitkové pedagogiky a zahrnuje praktická cvičení i teoretický výklad.
- Defining culture (45 min)
- Cultural value Dimensions (45 min)
- Stereoptypes Prejudice and Discrimination (45 min)
- Dignity, honor and face cultures (45 mins)
- Verbal and Nonverbal Communication (45 mins)
- Direct and Indirect Communication (45 mins)
- Teaching and Learning styles across Cultures (90 mins)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 729 CLIL?? To chce CLID!
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Seminář seznámí účastníky s fenoménem CLIL (Content and Language Integrated Learning neboli Integrovaná výuka předmětu a cizího jazyka) a možnostmi jeho využití ve výuce přírodovědných a technických předmětů. Pomůže rozptýlit obavy z jeho zavádění a ukázat jeho potenciál v obohacení portfolia předmětů, smysluplné tandemové výuky či jazykového vzdělávání pedagogů. Chybět nebudou tipy a zkušenosti z praxe.
- Úvod – představení lektora a pojmu CLIL - co je a co není, historie, příklady ze zahraničí (1 hod.)
- Zavádění CLIL v ČR - specifika, překážky, možnosti řešení, příklady zajímavých projektů (1 hod.)
- Příklady materiálů, didaktických postupů plánů výuky apod. - aktivita (1 hod.)
- Představení projektů lektora a sdílení jeho zkušeností, diskuse (2 hod.)
- Přestávka (30 min.)
- Možnosti tandemové výuky a mezipředmětových vztahů - skupinová aktivita: Tvorba didaktických materiálů (2 hod.)
- Závěrečná reflexe, zpětná vazba (1 hod.)
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
PP 727 Aktivní učitel - Vyučovací hodiny s využitím techniky II
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, ředitelé škol a školských zařízení, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Pedagogika a psychologie
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)
Umíte již používat výstřižky, tvořit osmisměrky a křížovky a chcete umět více pro přípravu do vyučovací hodiny a nevadí vám registrovat si účty, které jsou zadarmo a nebojíte se instalovat programy?Přihlas se na tento seminář. Ukážeme si pár tipů v operačním systému windows.Digipad využijeme pro prezentaci a nahrávání práce. Pro tvorbu plakátů a jednoduché grafiky využijeme Canvu. Pro tvorbu aktivit využijeme Learning Apps. Zkusíme jednoduše využít google účet – Disk Google pro sdílení souborů a YouTube pro vyhledávání a nahrávání videí. Google účet také využijeme pro tvorbu aktivit z flippity – Quizz, Breakout,Videa si vyzkoušíme upravit v CapCut. Představíme si programy Open Board a Tarsii. Quizziz si ukážeme více do hloubky. Pro práci s PDF formátem využijeme PDF Creator a pro tvorbu přípravy na vyučovací hodinu využijeme ScioBota.
Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...
DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.