Kurzy

AJ 405 Didaktické hry pro poutavé hodiny angličtiny – Zásobník II.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Lukáš Heřman
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, pedagogové volného času
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Připravte se na hravou sadu aktivit, které změní hodinu ve veselý zážitek, podporující spolupráci, komunikaci a kreativní myšlení. Tento seminář rozšíří váš repertoár aktivit od rozcviček přes role-play až po improvizaci a hry na slovní zásobu. Interakci žáků zvýší různé techniky práce s příběhy, ale také párové aktivity, jako jsou dialogové smyčky. Odnesete si inovativní přístupy pro živou výuku jazyků a vyzkoušíte si aktivity, které zapojí většinu žáků. Odnesete si také náměty na poutavé aktivity spojené s pohybem ve třídě a to vše bez velké přípravy.  Ukázky vychází ze zkušeností s výukou angličtiny na 1. a 2. stupni ZŠ a budou doplněny o příklady možného využití aktivit s žáky středních škol. Seminář můžete absolvovat bez předchozí účasti na Zásobníku I.

Příklady aktivit: Fix the joke, Move & Speak, Mirror Draw, Fish Bowl, Introduce me, Scavenger hunt, Dialogue Loops, Word Relay, Take it! 

  • Didaktické rozcvičky
  • Aktivity na rozvoj slovní zásoby
  • Aktivity zaměřené na hraní rolí
  • Efektivní didaktické využití příběhů

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 18.02.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

AJ 408 Speaking Skills and Communication (Jak budovat schopnost komunikace od prvních slůvek v angličtině)

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Charakteristika:

Široká škála aktivit napomůže učitelům vysvětlovat, procvičovat a uchovávat používání nabytých znalostí, jak nabalovat jednu aktivitu na druhou. Učitelé se naučí připravovat vlastní hry a pracovní listy, vyzkouší si důležitost slovního kontaktu mezi sebou i s dalšími mluvčími. Dozví se, jak naučit používat kvalitní výslovnost, přiměřenou gramatiku a aktuální škálu slovní zásoby v přirozeném proudu komunikace, od prvního pokusu zopakovat slovíčko, až po sebevědomý, zralý projev.

 

Přehled témat výuky a časová dotace:

  1. Úvod                                                                                                (90min)
    Seznámení s problematikou, posouzení stávající praxe, analýza problémů. Příklady dobré praxe, stanovení podmínek, za kterých se žáci nebojí mluvit
  2. Od opakování zvuků po výměnu informace                                   (90min)
    Hry, které dětem pomáhají naučit se základním pravidlům komunikace v cílovém jazyce, a tak si zautomatizovat použití cizího jazyka v adekvátních situacích
    (card games, magic circle, once upon a picture etc.)
  3. Jak podporovat nebojácný projev                                                  (110min)

Seznámíme se s efektivními pomůckami i technikami, které dětem pomáhají pochopit a nacvičit si jednotlivé kroky gramatické jevy (FIND games, running dictation, folding strip, talkative circles etc.).

  1. Mluvení v pohybu                                                                           (60min)
    Aktivity jsou zaměřené na pohybové procvičování komunikačních situací, které podporují nejen zájem o práci, a také zapamatování díky pohybu, rytmu, a také zážitku dětí (Association game, Hot seat, Ring, ring! Postman, Liar etc)
  2. Závěr, zhodnocení a shrnutí poznatků                                            (10min)
    Účastníci budou mít možnost se podělit o vlastní dojmy, poznatky, zkušenosti na základě vlastní praxe.

 

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 09.03.2026, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

AJ 410 US Music Culture and its Influence

Lektor/ka kurzu
Jordan Kocherhans
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

European and African Folk Music

Origins of American Folk

American History and Regional Differences

Jazz, Blues, and Rock History

Global Influence of English Language Music

Native American Traditions

The Nature of English in Poetry (Time-Stress, Phonetics)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 13.03.2026, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

AJ 411 Cizí jazyk živě: Sdílení zkušeností z výuky

Lektor/ka kurzu
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Seminář je zaměřen na praktické a komunikativní pojetí výuky cizích jazyků. Účastníci se seznámí s metodami, které podporují aktivní zapojení žáků, přirozené používání jazyka, budování sebevědomí v mluveném projevu i efektivní práci se slovní zásobou a gramatikou. Součástí budou ukázky aktivit, tipy na využití digitálních nástrojů, práce s autentickými materiály i strategie pro diferenciaci výuky u heterogenních skupin. Velký prostor bude věnován sdílení zkušeností z praxe a vzájemné inspiraci.

Seminář je veden interaktivně, s důrazem na praktická cvičení, krátké modelové situace, diskuse a společnou reflexi. Účastníci si odnesou konkrétní nápady, které mohou ihned začlenit do své výuky.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 20.3.2026, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

AJ 407 Competitions and Games in English Lessons

Lektor/ka kurzu
Tasci Gibson
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

a) teoretická část – Motivační a didaktický přínos soutěží a her, Typologie, Vhodné soutěže a hry pro výuku jednotlivých jazykových dovedností

b) praktická část – Praktické ukázky her konverzačních, pohybových, obrázkových a průmyslově vyráběných stolních jazykových her (specializované i víceúčelové)

List of games and competitions

 

Úvod

            Hra se jmény

-Student se představí svým jménem, jedním charakteristickým znakem a jednou činností, kterou mají rádi. Další student opakuje to, co řekl student předchozí a hra pokračuje dále.

            Postav se, pokud chceš

-Studenti sedí v kruhu, ve kterém je o jednu židli méně, než je počet studentů. Student uprostřed kruhu používá frázi stand up if you… aby hra začala.

Dvakrát lži, jednou mluv pravdu

-Každý student napíše 3 věci o sobě. Ostatní hádají, která z nich je pravda a které jsou lži.

Ukaž a řekni

-Studenti si přinesou memento nebo obrázek, o kterém vypráví před třídou.

 

Zahřívání

            Časová bomba

                        -Studenti řeknou slovo a předají „štafetu „dalším, dokud nevyprší čas

            Zaostřující se obraz

                        -studenti hádají, co se nachází na obrázku, který se pomalu zaostřuje

Hlavolam

-Učitel přednese studentům hádanku. Studenti se ve skupinách snaží uhádnout odpověď.

            Co dělat s…

                        -Studenti musí vymyslet nové využití pro jakýkoli předmět

Akce

            Tichá pošta

-Studenti si mezi sebou předávají zprávu a poslední student musí napsat odpověď na tabuli

Přečti a přelož

            -Skupina musí přečíst zprávu, předat jí dál a nakonec ji přeložit

Záhadná krabice        

            -Student musí vybrat z krabice nějaký předmět a hádat, co to je

Čtyři rohy

-Jeden student určí čtyři rohy místnosti, každému rohu přidělí určitý název a následně studentům popisuje, do kterého rohu musí jít, aniž by ten název vyslovil. Ostatní studenti se pohybují mezi rohy tak, aby se nespletli.

Malování       

            Popis obrázku - slovně

-Studenti pracují ve dvojicích. První student si v hlavě vymyslí nějaký obrázek a snaží se ho slovně popsat. Druhý student se snaží co nejpřesněji obrázek namalovat.

.

            Popis obrázku - písemně

-První student se podívá na obrázek, napíše jeho popis a předá ho dále. Druhý student si přečte ten popis a podle něj se snaží obrázek namalovat.

Komunikace

            Taboo/Charades/Pictionary

-Tři studenti musí popsat určité slovo skupině, aniž by to slovo řekli. První student mluví, druhý dělá pantomima a třetí maluje. Ostatní studenti hádají.

            Objednávka

-Studenti si musí objednat seznam věcí nebo služeb. Před tím ještě musí prodiskutovat hodnotu každé položky a to tak, aby se vešli do předem určeného rozpočtu.                       

Spojování dvojic/vět

-Studenti se rozdělí na dvě poloviny, každá skupina obdrží polovinu slov nebo vět. Studenti musí poté zjistit další polovinu slov formou otázek směřujících ke studentům z druhé skupiny.

Gramatika

            Kategorizace slov

  • Studenti musí vymyslet nějaký příklad ke každé kategorii, která je napsaná na tabuli

Piškvorky s větami

  • Studenti určují správné časy sloves a používají je ve větách. Skupina, která získá tří po sobě jdoucí boxy vedle sebe, vyhrává.

            Bojová loď

  • Studenti musí pomocí hádání souřadnic určit nepravidelná slovesa, která jsou umístěna v mřížce.

Hry

           

            Úvodní stolní hra

                        - Studenti hrají stolní hru, ve které mluví sami o sobě.

            Urči co to je

-Studenti používají kartičky, na kterých jsou obrázky a oni musí určit, co je na obrázku.

            Příběh kostky

                        -Studenti používají obrázkovou kostku k tomu, aby vymysleli jednoduchý příběh.

            Kde je Waldo?

-Studenti se podívají na obrázek, najdou Walda a jeho kamarády a popíší, kde se nachází.

            Bingo se slovesy

                        -Studenti hrají bingo pomocí kartiček se slovesy

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 01.04.2026, 10:00–17:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

AJ 403 Teaching exam classes

Lektor/ka kurzu
Kristof Abrath
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Tento 8hodinový workshop je navržen pro učitele angličtiny, kteří připravují studenty na zkoušky FCE, CAE, CPE a českou maturitu, s důrazem na praktické a interaktivní strategie. Bloky jsou zaměřeny na praktické aktivity, hry a techniky, které lze okamžitě aplikovat ve třídě a které činí přípravu na zkoušky poutavou a efektivní. Učitelé se seznámí s úkolově orientovanými metodami výuky mluvení, psaní, poslechu a čtení a získají přístup k celé řadě zdrojů přizpůsobených požadavkům jednotlivých zkoušek.

Účastníci se zapojí do skupinové práce, vzájemné zpětné vazby a praktických ukázek reálných situací ve třídě. Workshop se také zaměřuje na efektivní techniky opravy chyb, plánování lekcí a používání digitálních nástrojů jak pro prezenční, tak online výuku. Na konci dne budou mít učitelé sadu praktických aktivit a strategií, které zlepší výkon jejich studentů ve zkouškových třídách.

1. Úvod a Porozumění Požadavkům Zkoušek (45 minut)

Workshop začíná krátkým přehledem zkoušek FCE, CAE, CPE a české maturity, se zaměřením na praktická očekávání každé zkoušky. Učitelé se zapojí do skupinových diskuzí o běžných problémech, se kterými se studenti setkávají, a identifikují klíčové dovednosti potřebné pro úspěch. Tato část připravuje půdu pro praktické aplikace po celý den a zdůrazňuje specifické potřeby každé zkoušky.

2. Praktické Aktivity pro Poslechové Dovednosti (45 minut)

Tento blok se zaměřuje na efektivní strategie pro výuku poslechových dovedností. Učitelé prozkoumají různé úkolově orientované aktivity, jako jsou doplňovačky, úlohy s výběrem z více možností a cvičení na psaní poznámek, které odrážejí formáty zkoušek. Účastníci se naučí vytvářet vlastní poslechová cvičení s využitím autentických zvukových zdrojů, včetně podcastů a videí, aby lépe připravili studenty na reálné poslechové situace. Praktická část zahrnuje navrhování rychlých poslechových cvičení, která lze použít ve výuce.

3. Zajímavé Čtenářské Aktivity (45 minut)

Tento blok se věnuje čtenářským dovednostem a nabízí praktické aktivity na zlepšení porozumění textu, orientaci v textu a kritické myšlení. Učitelé budou pracovat se vzorovými texty a vytvářet aktivity, jako jsou časově omezené závody ve čtení, skládankové čtení a úkoly na extrakci slovní zásoby, které mohou okamžitě použít. Tato část také ukazuje, jak studenty naučit zvládat náročné texty a efektivně hospodařit s časem během zkoušek.

4. Strategie Psaní a Techniky Opravy Chyb (60 minut)

Učitelé se seznámí s praktickými metodami výuky psaní, včetně plánování úkolů, návrhů a vzájemného hodnocení. Aktivity se zaměří na psaní úkolů, jako jsou eseje, zprávy a e-maily přizpůsobené požadavkům jednotlivých zkoušek. Část zdůrazňuje praktické techniky opravy chyb, včetně kódované zpětné vazby a skupinových oprav, které pomáhají studentům pochopit běžné chyby a zlepšit jejich psaní.

5. Mluvení a Cvičné Zkoušky (60 minut)

Tento blok přináší řadu interaktivních aktivit zaměřených na mluvení, které budují sebedůvěru a plynulost. Učitelé si vyzkoušejí vedení mluvených úkolů, včetně párové práce, rolových her a skupinových diskuzí, které odpovídají formátům zkoušek. Účastníci si také mezi sebou provedou cvičné mluvené zkoušky, což poskytne cenné poznatky o řízení zkouškových podmínek a nabídne konstruktivní zpětnou vazbu.

6. Rozvoj Gramatiky a Slovní Zásoby (45 minut)

Tento blok se zaměřuje na gramatiku a slovní zásobu a představuje praktické hry a cvičení, která učiní učení zábavným, jako jsou závody v transformaci vět, aktivity na rozšiřování slovní zásoby a gramatické aukce. Učitelé se naučí, jak začlenit tyto prvky do přípravy na zkoušky, aby studenti měli jazykové nástroje potřebné k úspěchu.

7. Zdroje a Digitální Nástroje pro Integraci do Výuky (60 minut)

Tento blok představuje užitečné zdroje, včetně webových stránek, aplikací a online nástrojů, které podporují přípravu na zkoušky. Učitelé budou seznámeni s digitálními platformami, jako jsou Quizlet, Kahoot a Edmodo, které lze použít k tvorbě interaktivních kvízů, flashcards a kolaborativních aktivit. Část zahrnuje praktickou práci, kde si učitelé mohou prozkoumat tyto zdroje a začít tvořit vlastní materiály.

8. Reflektivní Praxe a Q&A (45 minut)

Závěrečná hodina umožňuje učitelům reflektovat to, co se naučili, a diskutovat o tom, jak mohou tyto praktické strategie implementovat ve svých třídách. Účastníci sdílí své nápady, kladou otázky a dostávají zpětnou vazbu od kolegů a lektorů. Blok zakončí sekce Q&A, která poskytne další podporu a vysvětlení všech aspektů workshopu.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 19.06.2026, 09:30–16:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 750 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes