Kurzy

AJ 401 Strange USA: Unique, Often Overlooked Pockets of US Culture

Lektor/ka kurzu
Jordan Kocherhans
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

In this course, we will learn about the historical nuances of the United States: who settled where, why, and the perculiar cultural traits that followed. There's a lot more to US culture than you might think! We'll discuss:

The Origins of US Migration

Food and Culture Impacts

Religion in the US

Microcultures within US Regions

Historical Context of Current Events

and much more!

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 17.10.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 398 Intercultural Communication in Practice Theory and Applications for Educators.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Klára Pavlínová
Cílová skupina
učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, výchovní poradci, učitel - metodik prevence, speciální pedagogové, psychologové, asistenti pedagoga
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Při komunikaci v angličtině, která se stala základním prostředkem mezinárodní komunikace, dochází k výměně informací mezi lidmi z různých kulturních prostředí. Jsou tedy kladeny požadavky na porozumění a respektování kulturních rozdílů, což může zahrnovat jazyk, zvyky, hodnoty a normy chování. V dnešním globálním světě se pedagogové na všech stupních vzdělávání mohou setkávat se studenty z různých kulturních prostředí. Cílem kurzu je seznámit účastníky se základními teoretickými koncepty interkulturní komunikace a zjistit jaké jsou praktické dopady a aplikace těcho konceptů v každodenních situacích. Kurz vychází z principů zážitkové pedagogiky a zahrnuje praktická cvičení i teoretický výklad.

  • Defining culture (45 min)
  • Cultural value Dimensions (45 min)
  • Stereoptypes Prejudice and Discrimination (45 min)
  • Dignity, honor and face cultures (45 mins)
  • Verbal and Nonverbal Communication (45 mins)
  • Direct and Indirect Communication (45 mins)
  • Teaching and Learning styles across Cultures (90 mins)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 20.10.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 391 Zábavná cesta k jazykům

Lektor/ka kurzu
Mgr. Tereza Novotná
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, pedagogové volného času
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Kurz je určen pro pedagogické pracovníky základních a středních škol. Získané znalosti lze přizpůsobit pro výuku ve všech typech a stupních škol a vzdělávacích institucí.

Prakticky zaměřený seminář se věnuje gamifikaci neboli využívání herních principů ve výuce především románských jazyků, nicméně jednotlivé aktivity lze adaptovat i na jiné vyučované jazyky. Důraz je také kladen na wellbeing studentů a navazování pozitivní atmosféry v hodinách.

Seminář představí škálu aktivit a her, od klasických, jako jsou práce s “kartičkami” a “infografikou” až po méně obvyklé, které zapojují pohyb.

Aktivity si účastníci budou moci osobně vyzkoušet. V průběžné diskuzi se budeme věnovat možnostem úprav, aby byly aktivity využitelné v různých podmínkách a jazycích.

  • Wellbeing studentů, zahřívací aktivity
  • Hry zaměřené na aktivaci
  • Výuka jazyka s využitím pohybových aktivit
  • Interaktivní aplikace při skupinovém výukovém procesu
  • Centra aktivit
  • Závěrečné zhodnocení, diskuze

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 24.10.2025, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 392 Aktivity pro učitele angličtiny – Zásobník I.

Lektor/ka kurzu
Mgr. Lukáš Heřman
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, pedagogové volného času, asistenti pedagoga
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Zajímají vás aktivity a přístupy pro svižnou a současně systematickou jazykovou výuku? Oživte své hodiny jazykovými rozcvičkami, které zaměstnají nejen slabé, ale i pokročilejší žáky. Předvedeme si způsoby, jak do konverzace zapojit co nejvíce žáků naráz a jak je motivovat k používání složitějších frází. Dozvíte se také, jak můžete systematicky rozšiřovat zásobu frází vašich žáků. Čekají vás mnemotechniky a hry pro rychlé opakování slovní zásoby. Předvedeme si aktivity zaměřené na osvojení gramatiky. Podíváme se, jakým způsobem lze vést školní sešit a také na některé diginástroje pro zefektivnění výuky. Inspirujte se metodami podporujícího hodnocení i pohledy na vyučovací hodinu. Ukázky vychází ze zkušeností s výukou angličtiny na 1. a 2. stupni ZŠ a budou doplněny o příklady možného využití aktivit s žáky středních škol.

 

Příklady aktivit: Life in Numbers, Mad Minute, Magic Bag, Free Writing, Mnemonics, Small Talk, Key Phrases, Tennis, Connect 4

 

  • Didaktické rozcvičky
  • Konverzační aktivity
  • Aktivity a hry na osvojení gramatiky
  • Hry na opakování slovní zásoby

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 13.11.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 396 Angličtina od 1. třídy

Lektor/ka kurzu
Mgr. Sylvie Doláková
Cílová skupina
učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, asistenti pedagoga
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
12 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

Metodický kurz výuky angličtiny pro učitele v 1. a 2. třídě, s minimální zkušeností

V reakci na aktuální změny v jazykovém vzdělávání jsme pro vás připravili intenzivní metodický kurz, zaměřený na efektivní výuku angličtiny v 1. a 2. ročníku základní školy. Kurz poskytne přehled klíčových metod a strategií pro práci s nejmladšími žáky, naučí učitele postupovat tak, aby všechny děti zvládly nástup cizího jazyka přirozeně a bez stresu.

Kurz je určen zejména:

  • učitelům 1. stupně ZŠ, kteří převzali výuku angličtiny v 1. a 2. ročníku,
  • pedagogům 1. stupně s minimální nebo dokonce s nulovou zkušeností s výukou angličtiny,
  • zároveň je skvělou inspirací i pro zkušené angličtináře, kteří chtějí lépe porozumět specifikům výuky nejmladších žáků a naučit se adekvátní metodické přístupy.

Obsah kurzu:

  • Jak sestavit, připravit i organizovat vyučovací hodiny s ohledem na věková i vývojová specifika žáků
  • Jak děti přirozeně vtáhnout do učení, motivovat je k používání jazyka, podpořit je v porozumění i mluvení a zároveň jim přirozeně vštěpovat gramatiku i základy výslovnosti
  • Praktické ukázky využití her, příběhů a pohybových aktivit v hodinách angličtiny, efektivní využití vizuálních a audiovizuálních pomůcek (flash karty, video, storytelling)
  • Strategie motivace žáků, jak hodnotit a poskytovat zpětnou vazbu tak, aby děti měly radost z pokroku

Lektorkou kurzu je Mgr. Sylvie Doláková, mezinárodně uznávaná odbornice na metodiku rané výuky angličtiny, se zkušenostmi s výukou metodiky v 15 zemích i v projektu Erasmus+, autorka podpůrných výukových materiálů pro učitele, a také mnoha článků ve světových odborných publikacích.

Kurz a metodika pro učitele angličtiny dětí v první třídě by měly zahrnovat klíčové oblastí, aby učitelé získali komplexní znalosti a dovednosti potřebné
k efektivnímu učení dětí mladšího školního věku.
Návrh obsahu kurzu a nástin metodiky:

  1. Úvod do výuky angličtiny dětí:
    • Specifika výuky jazyků u dětí
    • Vývojové fáze dětského učení
    • Základní jazykové činnosti: recepce, produkce, interakce a mediace
    • Motivace a zapojení dětí
    • Pravidla používání jazyka v lekcích
    • Význam neverbálních prostředků komunikace a jejich použití
  2. Metodika výuky:
    • Vhodný obsah lekcí, vhodná forma
    • Písničky, říkadla, storytelling a použití příběhů ve výuce
    • Pohyb, Total Physical Response (TPR), pohybové hry, rozcvičky
    • Komunikativní aktivity
    • Hra a učení prostřednictvím hry
    • Práce s výslovností, povědomí o gramatice, rozvíjení slovní zásoby
  3. Plánování lekcí:
    • Struktura efektivní lekce
    • Jazyk instrukce (classroom language)
    • Příprava aktivit a materiálů pro jednotlivé lekce
      Propojení s učivem 1. třídy, prolínání obsahu (matematika, témata)
  4. Výukové materiály:
    • Vhodné materiály, pozitiva a negativa učebnic, alternativní zdroje
    • Vytváření vlastních materiálů, pomůcky, tvořené samotnými žáky,
  5. Řízení třídy a pedagogické dovednosti:
    • Techniky řízení třídy,
    • Budování pozitivního a podporujícího učebního prostředí
    • Vytváření vztahu k jazyku i kultuře cizojazyčného prostředí
  6. Hodnocení a zpětná vazba:
    • Způsoby hodnocení, accuracy vs. fluency, autonomie žáka
    • Podporující prostředí, podnětné reakce
    • Žákovská portfolia
  7. Spolupráce s rodinou a kmenovými učiteli:
    • Základní informace pro rodiče, zapojení - ukázkové lekce, vystoupení
    • Spolupráce s kmenovými učiteli, pokud neučí ve své třídě
    • Úzká vazba na ostatní učitele jazyka – součinnost

Krátká anotace:

Kurz metodiky výuky angličtiny pro nejmenší žáky 1. a 2. tříd je určen pro
-  učitele angličtiny, kteří chtějí získání přesného povědomí o specifikách rané výuky
-  učitele bez zkušeností s výukou angličtiny a minimální znalostí jazyka, k získání odborného přehledu a sebejistoty v tomto oboru

Kurz nabídne praktické dovednosti, naučí, jak vést hodiny efektivně a přirozeně, představí praktické strategie pro organizaci hodin, motivaci dětí i využití her, příběhů a audiovizuálních pomůcek. Je určen učitelům s minimální zkušeností i těm, kteří učí starší žáky a chtějí prohloubit své znalosti.

Pokud si nejste jistí, jak vést hodiny angličtiny u nejmenších žáků zábavně, efektivně a přirozeně, se zaručeným dopadem na všechny žáky, tento kurz vám dodá jistotu, inspiraci i konkrétní metodické nástroje, naučí vás získat jistotu i záruku kvalitní výuky podle nejmodernějších principů a výrazně pozvedne prestiž vaší školy.

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 18.11. a 25.11.2025, 9:00–14:30

místo konání bude upřesněno na pozvánce

4 100 Kč

 objednat

AJ 394 Using Principles of Drama and Performance in Teaching

Lektor/ka kurzu
Jordan Kocherhans
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

In this course, we'll look at how principles of drama, theater and film can help you as a teacher, as well as help your students with their creative drive!

We'll cover:

Improvisation Principles

Presentation and Blocking

Understand the "Character"

Performance and Direction

... and much more!

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 28.11.2025, 9:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

AJ 397 Literatura: Co bych měl učit? Pojďme diskutovat o nejoblíbenějších knihách, nejoblíbenějších knihách a neznámých knihách, které můžeme začlenit do výuky.

Lektor/ka kurzu
Tasci Gibson
Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé SOŠ a SOU, učitelé gymnázií, učitelé VOŠ, vychovatelé školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé ZUŠ a SUŠ, pedagogové volného času, speciální pedagogové, asistenti pedagoga
Předmět
Anglický jazyk
Počet vyučovacích hodin
8 (1 vyučovací hodina = 45 min.)

V semináři se zaměříme na výběr a metodiku výuky anglické literatury pro české studenty, zejména na gymnáziích a středních školách, ale s přihlédnutím i k mladším žákům. Prozkoumáme, jak vybrat texty, které jsou relevantní, poutavé a přístupné pro různé úrovně studentů. Budeme diskutovat o různých žánrech, autorech a tématech a o tom, jak je efektivně integrovat do výuky anglického jazyka. Lektor bude používat ukázky z textů, audio a video materiály, a fotografie k inspiraci a diskuzi. Účastníci se zapojí do praktických aktivit a sdílení osvědčených postupů.

Osnova akce (přehled témat výuky s časovou dotací jednotlivých témat):

  • Úvod: Proč učit literaturu a jak překlenout propast (90 min)
  • Výběr vhodných textů pro různé úrovně a věkové skupiny (90 min)
  • Integrace literatury s výukou jazyka: Aktivity a strategie (90 min)
  • Hodnocení a kreativní projekty v literární výuce (90 min)

Detailní informace o kurzu: vzdělávací cíl, charakteristika, požadavky na účastníky,...

Olomouc 21.1.2026, 09:00–16:00

místo konání bude upřesněno na pozvánce

2 550 Kč

 objednat

DESCARTES, v.o.s. si vyhrazuje právo změnit termín konání akce, pokud bude nutné. O změně termínu se účastníci dozví s dostatečným časovým předstihem prostřednictvím pozvánky.

descartes